Én is elkezdtem gondolkodni, hogy eddig valamit rosszul csináltam? én mindig január február közelébe csinálom az olaj cseréket. Jut eszembe, jövőre szeretném korongozni az ezrest. Hol kéne venni a megfelelő méretű, minőségű korongokat szerinted? szerintem még egy hetet járok vele, aztán szinkronra majd keresek egy közeli segítséget...…
Inkább a koksz, de az azt hiszem magas hőfokon a rossz olaj terméke, de vajon azok a lebegő részecskék honnan tudják, hogy tél van és azért nem fog beindulni a motor 5-6 hónapig mert hát van aki nyáron sem indítja be (volt olyan év, hogy 8 hónapig a közelében sem jártam és az nyár volt) és akkor a részecskék miből gondolják, hogy a nyári állásban nem kell leülepedni? Nincs azzal semmi gond ha bárki bármikor lecseréli az olajat csak az ideológiát szeretem megkérdőjelezni ha valaki ragaszkodik bármihez.
Csak kérdezem, ha mondjuk betartjuk azt, hogy ha nem is megyünk sokat, de legalább évente lecseréljük az olajat akkor vajon egy áprilisban friss olaj mennyire savasodhat meg decemberre vagy akár a következő áprilisig (gyanítom még egy 3 éves olaj sem annyira savas, hogy gondot okozzon)? Én inkább dobok bele novemberben egy kis rennie-t, hogy lekösse a savat.
Ahány szakíró/szerelő, annyi vélemény. A Fazernél nem volt gond, tavaszra esett a kötelező/műszaki, adta magát, hogy tavasszal volt a szerviz. Nekem ez így jobban tetszett. Egyrészt szerintem jobb friss olajjal és átnézett motorral kezdeni a szezont. Télen az állásban bármi történhet, tavasszal nem árt, ha szakember is átnézi a gépet. Másrészt nekem az évi 6000 km sincs meg, inkább 4-4,5, ha akkor már szar az olaj, az régen gáz. Jó, persze, de nem is új. A mostaninál pont azért csinálom így az első 1000 km-t, hogy tavaszra kerüljön a kötelező egy év - aztán hogy az egy évet majd a motor átvételétől, vagy az előző, jelen esetben az ezres szerviztől számolja e a szerviz, jó kérdés.Pláne most, hogy mindössze 750 km van az olajban, jó lesz tavasszal a csere. Persze a legjobb az lenne, ha minden tavasszal menne a kötelező, télre pedig otthon lecserélném az olajat valami új, de egyszerűbbre. Majd egyszer megtanulom. De olvastam ilyet is, olyat is, Mondjuk az is jó kérdés, hogy ha a gyár 10eKm-t ír elő a szervizre, akkor a szalon miért mond 6e-t? Oké, hogy jobb a sűrűbb, de a gyár csak tudja, mit beszél. Egyébként az a terv, hogy jövőre aktívabban használom a gépet, ha már van egy új motorom, ne álljon. Ha pedig használom, akkor az ugye heti 450-750 km, így korántsem biztos, hogy az egy év lesz a mérvadó a karbantartásra. Akkor meg kijöhet úgyis, hogy se nem szezon végén, se nem szezon elején van olajcsere.
Elvileg jobb a friss olajjal eltenni a járgányt.
Nekem most lett kész a szervíz,direkt még mentem egy Bajna-esztergom kört hogy meglegyen. Az pont 250 volt.
Lemaradt a fele megint, hülye fórum. Szóval nekem 3 nap meló volt kezdésnek, az azonnal 450 km. Utoljára november elsején mentem a környéken. Azóta kényszerpihi, kimondottan a szerviz tavaszra tolása miatt. De egyébként is, hétvégén nem volt idő, hétközben meg már hideg nekem a 6 óra tájékoi 4-7 fok itt a Mátra lábánál. Azért hagytam 250 km-et, mert nekem innen alapból 80-90 a szerviz, és ha úgy adódik tavasszal legyen már előtte még pár szabad km. (Gondolom nem pont ezerrel kell szervizelni, de nem akarom nagyon túl lépni.)
Nekem most lett kész a szervíz,direkt még mentem egy Bajna-esztergom kört hogy meglegyen. Az pont 250 volt.
http://patentcentrum.hu
Olaj,olajszuro,legszuro?