Újabb tanulság: kisebb (nagyobb) jelent nem használhatunk.
Szóval a model alig másfél éves, hacsak nem standrad Yamaha alkatrész, akkor nem lesz bontóban hozzá.
Köszi a segítséget, rendi vagy.
Sajna a villa egy kicsit feszül, mert ha a legalsó bilincsen az imbuszt kilazítom, akkor oldalra ugrikkb 5mm-ert a villa szára. Madzaggal hogy lehet pontosan belőni az egyenesfutást? Mit kell lazítani? az első kereket is rögzíteni kell?
szerintem vagy 20 ezer ft lehet egy fékkar. Ha kiadott 3 millát egy motorra ez már nem fér bele? Hm.....fura. Ha ma megrendelte volna lehet csütörtökre itt van, elképzelhető hogy raktáron is van ebből a "kopó" alkatrészből.
Sziasztok! egy ismerösömnek keresek s.o.s-ben első fékkart, (fz1-re) meg kormányt, meg hátsófékkart (lábtartóstul) .... a múltheti orkán szél,,,kicsit megtépázta,és megpörgette a járgányt. :(
szerintetek, ha hárman rácsimpaszkodunk,,,akkor vissza tudjuk görbíteni a (jobb oldalára eldölt) kormányt?! Bár ezek közül csak a kézifék kar kellene a leggyorsabb megszerezni...a többi használható.
Ha lehet nem gyári keresek, mer,,,, az mire ide ér, főleg hogy 3szoros áron mérik... :S
(csütörtökre kellene a túrára!)
Először lazítsd ki a csavarokat amik tartják a telót a kormány alatt, 2-2 imbuszcsavar. De előtte bakold fel a motort hogy az első kerék a levegőben legyen pár cm-re, ha a telók szépen kicsúsznak miután a csavarokat meglazítottad akkor nincs baj, nem feszül.
Vagy állítsd be a kerekek egyenesfutását madzaggal, pontosabb mint a recékkel a vila végén.
Vagy tegyél egy hosszú vonalzót a hátsó lánckerékre de a vonalzó az alsó láncon legyen, így látod hogy a kerék párhuzamos-e a láncal.
Húzhat még akkor is a motoron kicsit oldalt ülsz rajta, vagy ha az út nagyon domború. Próbáld meg a másikoldalt is és a felezővonalon is középen. Vagy ha oldalszeled van.
Sziasztok! Volt egy kis perec a motorral, a bal oldalára borult. Letört a bal oldali lábtartó, úgy cakk-pakk (meg fejidomot cserélni kell kompletten stb)... A szervízben azt mondták, hogy mivel nem lehet a vázhoz heggeszteni, cserélni kell az egész vázat (400e ft). Mivan? Jójó, a biztosító kifizeti, de most ha véletlenül álltában felborul a motor még1szer, akkor megint vázcsere (+ kpm, forgalmicsere, törzskönyvcsere, stb...) Kicsit furcsállom...
Egy egyszerű vonalzó is elég hozzá (mindkét kiflin ugyanúgy kellene hogy felfeküdjön a kormánytengellyel párhuzamosan), de ha menézed, az adott elem túl designosra sikerült ezen a típuson, nem lapos, sík, hanem egy ~"lapított piramis". A feszülő villaszár is arra enged követketetni (bár ez lehet a kvázi deformálódás eredménye is).
Igen, az a kormánykifli. Elvileg az alsónak és a felsőnek "párhuzamosan" kell állnia, kormánytengelyre szimetrikusan. Ha szögben állnak, ne adj isten az egyik eldeformálódott, akkor (is) van ez a jelenség.
Biztos, hogy burultak vele, úgy vettem, mint utólag kiderült. Azért bízom benne, hogy a váz nem sérült, azért az elég robosztus, meg először a villa enged. A villaszárakat esztergán megnéztük, azok jónak tűntek, meg próbáltam forgatni is, hogy esetleg változik e valami, de semmi. Valahol esetleg be tudják ezt mérni, hogy mi a gond? Amúgy amibe belemegy a villaszár, az alsó bilincs (lehet, hogy az a kormánykifli, azt nem tom :) ) ,az úgy látom meg van nyomódva a bal oldali.Meg ha az alsó kis imbuszt, a keréktengely bilincsénél meglazítom, akkor a villaszár kijjeb ugrik.
Szóval a model alig másfél éves, hacsak nem standrad Yamaha alkatrész, akkor nem lesz bontóban hozzá.
Sajna a villa egy kicsit feszül, mert ha a legalsó bilincsen az imbuszt kilazítom, akkor oldalra ugrikkb 5mm-ert a villa szára. Madzaggal hogy lehet pontosan belőni az egyenesfutást? Mit kell lazítani? az első kereket is rögzíteni kell?
köszi
Tom
szerintetek, ha hárman rácsimpaszkodunk,,,akkor vissza tudjuk görbíteni a (jobb oldalára eldölt) kormányt?! Bár ezek közül csak a kézifék kar kellene a leggyorsabb megszerezni...a többi használható.
Ha lehet nem gyári keresek, mer,,,, az mire ide ér, főleg hogy 3szoros áron mérik... :S
(csütörtökre kellene a túrára!)
Köszi.
Kuszi.
Vagy állítsd be a kerekek egyenesfutását madzaggal, pontosabb mint a recékkel a vila végén.
Vagy tegyél egy hosszú vonalzót a hátsó lánckerékre de a vonalzó az alsó láncon legyen, így látod hogy a kerék párhuzamos-e a láncal.
Húzhat még akkor is a motoron kicsit oldalt ülsz rajta, vagy ha az út nagyon domború. Próbáld meg a másikoldalt is és a felezővonalon is középen. Vagy ha oldalszeled van.
sőt még a belső perselyek is megsérülhetnek.
Nem kell hozzá nagy technikai érzék: 2-es csavar kilazít, beállít, rögzít. A gond azzal van, hogy rögzítés közben "elmászhat".
A pontos beállítást le tudnád nekem írni magyarul?, jó lenne.
A szervizkönyv nekem is megvan, szerintem pont te kóüldted el.
És azt amúgy hogy tudom megnézni, hogy párhuzamos e? ha nem akkor lehet kezdeni vele valamit?
Kösz
Tom
Szóval ennyi