jah télleg. A szimmeringekről el is feledkeztem azt is cseréltük.az még plusz 15 EUR kb. Akkor ha összeadom kb.35 EUR volt, ami mai árfolyamon 9380 FT, szóval majdnem 10000. De ettől sokkal többet ért az, amennyivel jobb lett tőle az első villa rugózása. Mikor elindultam az utcából a második kereszteződésnél olyan volt mintha más motorra ültem volna.
már nem emlékszem pontosan, a munkáért egy 10-est fizettem, mármint EUR-ot. Az olaj meg azt hiszem egy litert kellett vennem, mert nem egész fél liter meg egy villaszárba. Az pedig szintén 10 EUR körül lehetett. de ha igen sokat akarok mondani akkor 10000 forintra jön ki. Mondjuk ismerős csinálta, szóval végig láttam is a munkát, meg benne azért jobban megbíztam mint más szervizekben.
Triker. utolsó gondolat a témában, nem üzemmelegre melegítettem,hanem csak hogy kicsit megmelegedjen-meginduljon körbe-körbe a víz és úgy engedtem le!
Lebegjenek benne a kis "koszok".
Köszi. Az elejét valószínű szemrevételezem majd. A videóhoz való hozzászólásoddal félig-meddig egyet értek. Szerencsére 2-3000 kilométernél többet megyek évente, normál használattal. Üdv: Tamás
Kb. pont egyidős a motorunk. Nekem már volt szerencsém csapágyat cserélni.... De az inkább muszály volt mint, inkább az hogy kellene. Az előző tulaj valszínű belenézett egy tankcsapdába és a csapágy belső gyűrű és persely annak rendje és módja szerint enyhén szétválott.
De nálam a probléma nagyon érezhető volt, mert a kormányt a jobboldali irányba gyakorlatilag csak erőlködéssel lehetett elmozdítani. Amúgy ezek a gördülő csapágyak a helyi finom utakon elég hamar kigödrösödnek..., ha eddig nem volt cserélve a csapágy akkor szerintem érdemes megvizsgálni! Persze ez attól is függ, hogy mennyire használod a motort(mert évi 2-3 ezer km-él nem veszélyes a helyzet), meg ugye az is fontos, hogy milyen a csapágy kenése!
A lengővilla az szerintem nem problémás...., arra azért kell dolgozni rendesen, hogy cserés legyen (de ha minden egyes egyenesben szereted egy kerékre rángatni a gépet, akkor irdomos azt is megnézetni). Amúgy nem kell komoly dolgokra gondolni..., az FZS-ek elég igénytelen jószágok (persze normál használat mellet).
nekem az FZ6-on 4 év után lett lecserélve az első villában az olaj, és...akkora volt a különbség, mintha legalább új rugókat kapott volna gép.sokkal jobb lett a viselkedése kanyarokban. Pedig ugyanolyan viszkozitásút öntöttem bele, mint a gyári. Szóval szerintem mindenképp megéri azt ráfordított munkát és némi pénzt.
Ezek szerint a szakszervízben megint szakszerűen jártak el... Még gőzölgött a lötty, amikor leengedték (nyáron), ugyanis előtte kb. fél órával érkeztünk és utána szintén kb. fél órával már távoztunk is. Egy olajcserével egybekötve. Arról nem is beszélve, hogy kiszámláztak 4 litert, miközbe a minimum szintig volt töltve...
Sziasztok! Mindennap olvasom a fórumot, de ritkán szólok hozzá a dolgokhoz, de most bennem is felmerült, egy kérdés. Kérdésem az lenne, hogy az én évjáratú és típusú motoromnál (2001-es Yamaha Fazer 1000) mi a helyzet, lengővilla és kormánycsapágy ügyben. Nálam két éve van, de a kötelezőkön kívül (olaj-, gyertya-, levegőszűrő-csere, gumi) mást nem csináltam és semmi gondom nem volt az említettekkel eddig. Ha valakinek van tapasztalata, légyszi írjatok! Üdv: Tamás
"Tehát jobban árt a blokknak ha 20 fokban bemelegíted-leengeded,MINT ha télen rádjön -10 fokban beindítod az udvaron ,leállítod,majd bemész ebédelni és vízzel hül le -10-re."
Igen jobban árthat . A folyadék hiánya miatt a meleg blokk hengerfej (öntvény) anyagvastagságtol függöen különböző sebességgel hül ,az így létrejövő hőkülömbség miatt nagy a vetemedés ,repedés veszélye.
A bent lévő hűtőfolyadékkal eggyenletessen és lassabban hül a motor.
Meleg motorrol soha ! ne engedjük le a hűtőfolyadékot ,de még a hűtősapkát sem ildomos levenni ami álltalában fel is van tüntetve.
mert ez végülis km függő nem ?
Lebegjenek benne a kis "koszok".
Pónika.
Köcsög USA-val mivan? :D
De nálam a probléma nagyon érezhető volt, mert a kormányt a jobboldali irányba gyakorlatilag csak erőlködéssel lehetett elmozdítani. Amúgy ezek a gördülő csapágyak a helyi finom utakon elég hamar kigödrösödnek..., ha eddig nem volt cserélve a csapágy akkor szerintem érdemes megvizsgálni! Persze ez attól is függ, hogy mennyire használod a motort(mert évi 2-3 ezer km-él nem veszélyes a helyzet), meg ugye az is fontos, hogy milyen a csapágy kenése!
A lengővilla az szerintem nem problémás...., arra azért kell dolgozni rendesen, hogy cserés legyen (de ha minden egyes egyenesben szereted egy kerékre rángatni a gépet, akkor irdomos azt is megnézetni). Amúgy nem kell komoly dolgokra gondolni..., az FZS-ek elég igénytelen jószágok (persze normál használat mellet).
köszi, akkor részben megkaptam a választ!
George
Igen jobban árthat . A folyadék hiánya miatt a meleg blokk hengerfej (öntvény) anyagvastagságtol függöen különböző sebességgel hül ,az így létrejövő hőkülömbség miatt nagy a vetemedés ,repedés veszélye.
A bent lévő hűtőfolyadékkal eggyenletessen és lassabban hül a motor.
Meleg motorrol soha ! ne engedjük le a hűtőfolyadékot ,de még a hűtősapkát sem ildomos levenni ami álltalában fel is van tüntetve.
igazából a külömbséget nem tudom, hogy mi lenne ha..