Köszi Csabu,de az óreg (amerikában nagykorú)22 éves 750-es hondámban ezek voltak benne,ésahogy alacsonyabb fordulattal mentem ,szegény generátor a homlokát törölgette,hogy elég áramot tudjon termelni .
Csak ezzel vigyázni kell, mert hagyományos égőben a nagyobb teljesítmény egyben nagyobb hőtermelést is jelent, ami a lámpádat tönkreteheti. Megéghet, megfakulhat a foncsor, ha műanyag a foncsorozott tükör, az meg megolvadhat, esetleg megreped a búra.
Én sem azért kérdezem mert szándékomban állna beszerelni, csak kíváncsi lennék a fogyasztására,mert ha jól akarok látni ,akkor beteszek : 100/90W -H4 et 2 db ot és látok és senkit nem vakítok el az ívfénnyel.
Én nem használok xenont se autóban, se motorban. Ellenben sokszor szidom a jó xenont, amikor éjjel sötétben szembejön velem és teljesen elvakít.
Az lehet hogy ő marha jól lát ,de én akit elvakít, szinte semmit ha meg szembenyomom refivel meg ködfénnyel, megvan sértődve.
Amit idáig kipróbáltam a hagyományos izzószálas égők közül, és azt mondom rá hogy megérte az árát
-H4 osram cool blue (autó)
-H7 hella blue light (motor)
Ezek a látványon kívül tényleg nem sok mindenre jók. Nekem az RR-ben vannak bent, mivel a kocsimban semmit nem láttam velük, pláne vizes úton...
A motorral meg ritkán járok töksötétben, viszont szép színe van, nagyon jól néz ki a gyári sárgáshoz képest.
Olvastam tegnap egy autós újságban izzótesztet a xenon töltetű hagymányos H1, H4, H7 izzókról. A győztes a Tungsram Megalight Plus izzója volt, a második helyezett pedig a Ring Ultra Xenon Plus terméke. A Ring az ára miatt szorult a második helyre. Teszt alapján valóban nagyobb a fényük, egy kiszerelt 206-os Peugeot lámpával végezték a mérést azonos körülmények között, fotós fénymérővel. Az olcsó kínai szarok még a hagyományos izzót is alulmúlták!
Helló Naki. nem tudom ,hogy valaki csinált-e de a lendkerékben körben van befogatva vagy 7-8 db.Egy db-ot ki kellene venni , annak a mintájára (méret polaritás ) csináltatni annyit amennyi kell és átcserélni mert az indukált feszültség a gerjesztéstől.az erővonalak sebességétől függ csak attól félek, hogy a közel 20 x-os gerjesztés növekedéstől igen nagy lenne a feszültség.Lehet,hogy a tekercset is át kellene tekerni kisebb menetszám vastagabb huzal.Én azt javaslom hogy egy jó akku párhuzamosan a régivel,esténként rátölteni még a legegyszerübben ez a megoldás .
valami megoldás mindenképpen érdekelne, mert nekem nem azért kellene a xenon, hogy elmondhassam, hogy nekem ilyen van, hanem mert elég sokat járok lakott területen kivül , és sajnos a rossz tapasztalataim miatt biztonsági okokból nem bánnám ha jobban látnának.... valaki csinált már ilyen mágnes cserét?
amugy köszönöm a segitsége(ke)t!
Kedves naki Mivel ez egy 50 cm3-es motor,nagyon nagy a valószínűsége ,hogy világítótekercse van. annak meg elég kevés a szuflája .Amikor leesik a fordulat,az akku-nak kéne besegíteni.A 4-6 Ah-s akku elég kevés és a xenon elektronika meg tud+- 15% ot.Tehát:egy 10-12 Ah akku a sisaktartó dobozba párhuzamosan a másikkal,ha komolyan gondolod.Most nagy sláger a neodímium mágnes, ki kellene cserélni ilyenre a lendkerékben levőket_?esetleg?!. Állítólag 20szor erősebb mint a régi.legalább 5 x több energiád lenne.
Szia!Hát igen ez az a helyzet,amitől nem nagyon lettem okosabb.De legyünk objektívek!nagy valószínűséggel a 70 w az igaz,a többi az olyan mint a félkilós rádió-cd re ráírt 100w?! Na a féklámpa 21w. A gyújtás 20w.helyzetjelző kontroll lámpák,irányjelző legjobb esetben össz :20w.Ez eddig durván állandó áramot átlagolva: 40w .Úgyhogy ha a xenon nem valami gagyi kínai termék,és a reflektorod legalább 35/35w-os, akkor egy 35/35w- xenon beépítése nem lenne szabad, hogy gondot okozzon. Áramfelvétel oldalról nézve.Még arra lennék kíváncsi ,hogy generátor vagy világítótekercs van -e a robeszbe. Kösz.
Azóta az Ensz/EGB úniós rendelet felülírta ezt, bár tartalmában (ha jól emléxem) nagyon hasonló.
"...Az Magyar Köztársaság által elfogadott ENSZ-EGB előírások
(45. 48. 98. számú előírások)
45. Fényszórótisztító
48. Gépjárművek világító és fényjelző berendezéseinek beépítése (kivéve a motorkerékpárokat)
98. Gázkisülésű izzólámpás fényszórók..."
Tehát: auóba csak fényszóró mosóval ( újabb baki: az a spriccelő sz@r, csak elmaszatolja a sarat, és a vízzel még jobban szanaszét vakítja a szembejövőt. A fényszóró mosó+törlő (kis 'ablak'törlő) szinte csak a BMW ken van, meg a 2107-es Ladán ) és automata magasságállítóval szabad.
Motorba meg az szerel, aki csak akar - és még törvényes is, pont.
Az előírások
Kicsit kutattam, a "6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről" rendeletben.
A fénnyel kapcsolatban csak a misztikus 38. § paragrafust 2. bekezdését találtam:
"A világító és fényjelző berendezések által kibocsátott, illetőleg visszavert fények színkoordinátáit az 1980. évi 3. törvényerejű rendeletben meghirdetett -, az 1968. évi november hó 8. napján Bécsben aláírásra megnyitott - Közúti Közlekedési Egyezmény határozza meg." Na ezzel nem lettem okosabb. Viszont a 37. § 4-es bekezdése viszont eléggé világosan fogalmaz: "A világító és a fényjelző berendezésekben csak a berendezés típusára előírt műszaki jellemzőkkel rendelkező izzólámpát szabad használni."
A KöHÉM rendelet 1. és 2. számú mellékletei viszont feketén-fehéren szabályozzák a gázkisüléses fényszórókra vonatkozó előírásokat, vagyis "A 48. és 98. ENSZ-EGB előírások tartalmazzák az automatikus magasság állítás és a szintén automatikus fényszórómosás kötelezettségét". Természetesen ilyen készletek is léteznek, de ezek a földi halandónak gyakorlatilag megfizethetetlenek, az olcsók tízszeresébe is kerülnek.
Összegezve: az automatikus ablakmosónak és szintszabályozás nélküli utólagos beépítéseknek hivatalosan hugyoztak. Ne higgyünk a forgalmazóknak, ha azt mondják, ebből nem lehet gáz, és ne csodálkozzunk, ha közúti ellenőrzés során jó esetben megbüntetnek, rossz esetben akár soron kívüli műszaki vizsgára rendelnek. Vizsgára se menjünk ilyen autóval
Mivel a Can-Bus rendszerű járművek "izzó hiba, alacsony áramfelvétel" hibát jeleznek a Xenon 35W direktbe kötésekor, ezért BIZTOS , hogy a 35W + az elvesztegetett hatásfok is - = mint az eredeti 55 w.
A P-rendszám, a Zöld rendszám, az 5 személyes tgk-k, Szlovák/luxemburgi/nigériai rendszámok stb. egyikkel sem az volt a baj, hogy 500-1000 ember, relatíve szabályosan használta - hanem a tömeges, és pofátlan visszaélések miatt.
Xenonban ez az ezer éves, ótvar autók házi-barkács xenonosítása, kb. ennek a tömeges bajai miatt fog a többi, relatíve szabályos (szervízben beszerelt, beállított, lámpaállítós) is szívni.
mondjuk a te szakmád spécibb és sorban állnak a helyeteklrt, de az én főnököm nagyot nézett, amikor egy ilyen mondata után mondtam, hogy szia....nem leszereltem, hanem elmentem máshová. Azt az arcot
Én most csak a lámpákra gondoltam.Persze nagyon sok autót/motort be lehetne küldeni műszakira nagyon sok minden miatt.
Nahh mind1.nem irkálok többet mert úgysem változik semmi legalábbis nem a (szerintem) jó irányba.
Ha nagyobb fényerőt akarsz, akkor Tungsram MPU-t tegyél bele, annak is kb 85w a fényereje, 55w fogyasztás mellett.
Az lehet hogy ő marha jól lát ,de én akit elvakít, szinte semmit ha meg szembenyomom refivel meg ködfénnyel, megvan sértődve.
Amit idáig kipróbáltam a hagyományos izzószálas égők közül, és azt mondom rá hogy megérte az árát
-H4 osram cool blue (autó)
-H7 hella blue light (motor)
A motorral meg ritkán járok töksötétben, viszont szép színe van, nagyon jól néz ki a gyári sárgáshoz képest.
amugy köszönöm a segitsége(ke)t!
Azóta az Ensz/EGB úniós rendelet felülírta ezt, bár tartalmában (ha jól emléxem) nagyon hasonló.
"...Az Magyar Köztársaság által elfogadott ENSZ-EGB előírások
(45. 48. 98. számú előírások)
45. Fényszórótisztító
48. Gépjárművek világító és fényjelző berendezéseinek beépítése (kivéve a motorkerékpárokat)
98. Gázkisülésű izzólámpás fényszórók..."
Tehát: auóba csak fényszóró mosóval ( újabb baki: az a spriccelő sz@r, csak elmaszatolja a sarat, és a vízzel még jobban szanaszét vakítja a szembejövőt. A fényszóró mosó+törlő (kis 'ablak'törlő) szinte csak a BMW ken van, meg a 2107-es Ladán ) és automata magasságállítóval szabad.
Motorba meg az szerel, aki csak akar - és még törvényes is, pont.
Kicsit kutattam, a "6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről" rendeletben.
A fénnyel kapcsolatban csak a misztikus 38. § paragrafust 2. bekezdését találtam:
"A világító és fényjelző berendezések által kibocsátott, illetőleg visszavert fények színkoordinátáit az 1980. évi 3. törvényerejű rendeletben meghirdetett -, az 1968. évi november hó 8. napján Bécsben aláírásra megnyitott - Közúti Közlekedési Egyezmény határozza meg." Na ezzel nem lettem okosabb. Viszont a 37. § 4-es bekezdése viszont eléggé világosan fogalmaz: "A világító és a fényjelző berendezésekben csak a berendezés típusára előírt műszaki jellemzőkkel rendelkező izzólámpát szabad használni."
A KöHÉM rendelet 1. és 2. számú mellékletei viszont feketén-fehéren szabályozzák a gázkisüléses fényszórókra vonatkozó előírásokat, vagyis "A 48. és 98. ENSZ-EGB előírások tartalmazzák az automatikus magasság állítás és a szintén automatikus fényszórómosás kötelezettségét". Természetesen ilyen készletek is léteznek, de ezek a földi halandónak gyakorlatilag megfizethetetlenek, az olcsók tízszeresébe is kerülnek.
Összegezve: az automatikus ablakmosónak és szintszabályozás nélküli utólagos beépítéseknek hivatalosan hugyoztak. Ne higgyünk a forgalmazóknak, ha azt mondják, ebből nem lehet gáz, és ne csodálkozzunk, ha közúti ellenőrzés során jó esetben megbüntetnek, rossz esetben akár soron kívüli műszaki vizsgára rendelnek. Vizsgára se menjünk ilyen autóval
Totalcar cikkéből idézve !
A P-rendszám, a Zöld rendszám, az 5 személyes tgk-k, Szlovák/luxemburgi/nigériai rendszámok stb. egyikkel sem az volt a baj, hogy 500-1000 ember, relatíve szabályosan használta - hanem a tömeges, és pofátlan visszaélések miatt.
Xenonban ez az ezer éves, ótvar autók házi-barkács xenonosítása, kb. ennek a tömeges bajai miatt fog a többi, relatíve szabályos (szervízben beszerelt, beállított, lámpaállítós) is szívni.
Nahh mind1.nem irkálok többet mert úgysem változik semmi legalábbis nem a (szerintem) jó irányba.