Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Főni,te tuti személyesen ismered a Gattyán gyurit..............miféle embör? 😃
Aham... ezt kerested direkt... a környezetvédelmi adatok alapján választottál autót 😂
én is így vettem rx450h-t a dízel sportage "helyett", bár a sportage-t nem adtam el 😂
akkor meg duplán 😂
az a lényeg: megvolt a yaris ami még egész jó gép volt
Szerintem feriék nem csak a kocsit,a szanetlit is elviszik. 😂
Egy benzintemető Ceed kombiról váltottam - a Yaris az előtt volt.
Dehogynem: nagyobb - és korszerűtlenebb, sokkal többet fogyasztó / szennyező - autót cseréltem le jóval kisebb, takarékosabb, környezetkímélőbbre. Nekem jó a kicsi is, az asszony is kénytelen beérni vele.... 😆
hát igen
a yaris még elment volna 20 évig annyi co-van mint amennyiba rönó gyártás közben keletkezett....
mondjuk én úgy tudom, te sem a környezetvédelem miatt ültél bele clioba 😆
Ja, hogy gazdagék nem hajlandóak a seggüket egy kisebb, kevésbé szennyező, kevésbé "tekintélyes megjelenésű" autóba áthelyezni. Mondom én, hogy álszent dolog az egész...
A széntüzelésű erőművek kihalóban vannak ott, ahol pont terjed a villanyautózás...
Na meg ha nem a leggazdagabb, legerősebb iparú országok kezdik a fejlesztést, innovációt a zöld iparban, akkor ki kezdje? India?, Pakisztán? Nyilván az képes a technológiai áttörésekre, költséghatékony gyártásra, innovációra, aki gazdag.
A 2-3 tonnás SUV teljesen függetlenül attól, hogy mi hajtja, terjed.
én ezt évek óta mondom:
nem a ranulmányt kell elemezni hanem azt kideríteni ki finanszírozta a tanulmány elkészítését
pl lehet vitatkozni arról melyik a kevésbé környezet szennyező dízel vs villany
lehetne hónapokig ezen vitatkozni szàmolgatni
de a lényeg:
a villany nem fog a városban füstölni nem bassza teli a szervezetet minden szarral
és a villanyt termelő erőműre ( még ha sosem lesz) sokkal könnyebb egy rendes füst szűrőt feltenni mint 500 ezer kocsira aki a városban jár
persze egr meg dpf meg a fasz tudja mi minden van, de a nép nem fog dpf szűrőt cserélni 5 évente hanem inkább kiiktatja
szóval a város mindenképp jól jár a villannyal
igaz előtte le kellene lőni mindenkit aki fával meg gumicsizmával fűt 😂
Amíg villanyautózás NÉLKÜL is szükség van a rendkívül szennyező széntüzelésű erőművekre, addig szerintem óriási hiba ENNYIRE erőltetni a villanyautózást. Meg van a helye, ahol azonnal eredményt hoz: a kicsike, tényleg szennyezésmentes városi kisautók a legzsúfoltabb, leginkább szennyezett levegőjű nagyvárosokban. Viszont a 2-3 tonnás villany SUV-okat megszületni se engedném. (Ez utóbbi járműkategória kibaszottul "álszent" dolog.)
pont én ? a bogyó itt az extra hiszékeny 😂
mondjuk az is igaz hogy el se olvasnám a cikket se 2 sort se 200 sort
nekem kérem genetikai tudásom van így ilyeneket nem kell olvasnom
amúgy ha ez a covid végre csinálná azt amire kifejlesztették nem lenne gond a környezet védelemmel mert 5000 emberből egy maradna aztán beköszöntene az a kamu középkori szint amit már a vhs szalagokról mindenki jól ismer 😂
Korrekt, de mégis igyekezett a mérleg nyelvét úgy billenteni, hogy mindenki azt olvashassa ki belőle amit akar...
Honda???? Már motorokat is gyártanak? 😂 hova fajul a világ… mondjuk a lapvibrator egész jó… 😁
Értő olvasás baszod. Ennél érthetőbben nem tudom már megfogalmazni, nem tudok olyan primitív lenni hogy Te is megérts.
Leírtam. A villanyost mindig mindenhol úgy reklámozzák hogy nulla az emissziója, nulla a károsanyag. Aki villanyos autót használ olyan mintha sétálna.
Na ez a hazugság, ezek mellé kellene feltűntetni hogy annyira nem is nulla az a nulla.
A dízelről és a benzinesről mindenki tudja hogy szennyez, nem is kell szépíteni őket.
Miért? A kőolajat nem kell kitermelni? Hagyományos autók alapanyagát nem kell bányászni? Szerintem ez a terelés.
És igazad van "ugyanúgy fel kellene sorolni" mindkét oldalon, nem csak azt ami neked szimpatikus.
És mi az hogy letarolnak mindent? Tudom kongói árvák vérében mossák a kobaltot.... 😂 na ez a terelés barátom.
https://villanyautosok.hu/2021...
Igen, jogos, de az már nem hogy nem a teljes képet nézik, csak a nekik szimpatikus adatokat veszik elő. Pl. ha az akku előállítást nézzük akkor az üzemanyag előállítás energia szükségletét is kell, nem csak a benzin, gázolaj elégetéséből származó közvetlen szennyezést.
Illetve az sem volt korrekt hogy irreálisan alacsony élettartammal számoltak, ami egyszerűen nem igaz, de csak így jöttek ki a számok kedvezőre. Illetve csak a CO2-vel számolnak amit tsanyitól tudjuk, hogy úgy sem számít, mert a vulkánok, meg a tehenek többet böfögnek 😂
Az akkut is 2 évente kell cserélni mint tudjuk, és persze a nulláról gyártják, mert ugyan úgy elégetjük mint az üzemanyagokat...ja nem is 😁
Szóval lássuk be, ez csak szánalmas próbálkozás a villanyautó ellenesektől.
Be kéne látni, hogy egyszerűen minden kétségbeesett kapálózás és propaganda ellenére a villanyautó tisztább.

Ugyan olyan ez mint annak idején az ólomtetraetil sem volt mérgező az üzemanyagokban, annak ellenére hogy súlyos idegméreg.
Ahogy a dohányzás is egészséges, ha a dohánygyárak által finanszírozott orvosokat kérdezted.
Ugyan úgy a belső égés is jobb, ha a gyártóknak ez az érdekük.
És igazából nehéz dolguk sincs, mert az emberek természetes félelmeire, elvárásaira, prekoncepcióira alapoznak csak. Elég csak a bogarat elültetni és már terjed is, mint a futótűz, és ha sokan mondják, vagy netán a médiák, akkor biztos igaz is.

https://villanyautosok.hu/2019...
Nem is kell győzködni senkit, de ne akarjunk hazudni. A villanyos sem nulla emisszió, ugyanúgy fel kellene sorolni hogy nagyjából mennyit szennyeznek azzal amíg bányásszák az akku alapanyagokat. Főleg hogy ez egy új dolog, hatalmas rá a kereset, tarolnak mindent csak hogy bányászhassanak.
Ha ezt valaki fel meri hozni akkor mint te is lentebb, azonnal azzal jössz hogy jajj a kőalajat meg nem is kell kitermelni… terelés megy 🤷🏼‍♂️
Előbb utóbb a villanyos győz, ezt már nem is kell vitatni.
Puszta logika... ha elfogatjuk, hogy az egyik megoldás lesz a jó, akkor már nyilván most is arrafelé kéne menni... nem ellene győzködni a népet.
Én arra a hozzászólásodra válaszoltam, nem arra hogy mi lesz 100év múlva.
Te meg nem gondolkozol szokás szerint. Azon vitatkozunk, mi van most... de szted mi lesz 100 év múlva, melyik valószínűbb?
Nőni fog a benzin felhasználás, mindenki ilyet fog használni.
A benzines el fog tűnni, villany lesz.
Egyébként tényleg korrekt cikk.
Csalódtam is volna ha Gajdán Miklós elfelejtett volna objektívnek lenni.
A cikk vége felé a konklúzió:

"Az ID.3 akkumulátorának gyártása jóval kevesebb szén-dioxid felszabadulásával jár együtt, mint az e-Golfé."

"A fejlődés már csak az autógyártók versenyhelyzetéből adódóan is megállíthatatlannak tűnik, és ha így van, akkor a kétkedők meggyőzéséhez lassan mégsem kell a villanyautókban visszatartani a lélegzetünket."
A legjobb irónia pedig az, hogy a kőolaj kitermelés és feldolgozásban egyre nagyobb arányban használnak megújuló energiákat, mert így olcsóbb és kisebb lesz a teljes CO2 lábnyoma 😆
Csak aztán nehogy eljussanak oda, hogy annyi zöld áramot használnak a benzin előállításához, mint amiből egy villanyautó vígan elpöfög ugyan annyit mint az előállított benzinnel a benzines 😂