Meghatározod az ébredő maximális hajlítónyomatékot. (Fesztáv x nyomóerő osztva néggyel - ha a két végén van alátámasztva, és pont középen nyomod) Érdemes Newtonban és milliméterben számolnod, mert úgy könnyebb áttekinteni (igaz, így g-vel szoroznod kell: 15000kp (15 tonna) kívánt nyomóerő az kerekítve 150 ezer N. Szorzod 600 mm-rel, osztod 4-gyel a fenti esetben: 22 millió 500 ezer Nmm a hajlítónyomaték maximuma (az ugye pont a közepén fog ébredni, kifelé egyenesen arányosan kevesebb lesz).
Ha eddig megvagy, akkor ezt kell osztani a táblázatban látható Wx (talpán áll) vagy Wy (oldalára van fektetve) keresztmetszeti tényezővel. Vigyázz: a táblázati értékeket szorozni kell ezerrel, mert cm3-ben van megadva, mi meg mm3-bel számolunk. Így megkapod az ébredő legnagyobb hajlító irányú feszültséget, amelynek kisebbnek kell lennie az anyag "folyáshatáránál".
Ez a szokvány S235 anyag (szerkezeti acél) esetén 236 N/mm2, a "jobbik" S355 (szintén hegeszthető szerkezeti acél) esetén pedig 355 N/mm2.
Ha ez teljesül, akkor éppen 1,0 a biztonsági tényeződ. Minimálisan 2,0-vel kell számolnod ha használható szerkezetet szeretnél, tehát ennek a "feléig" veheted igénybe az anyagot.
Ez így kurvára le van egyszerűsítve, de hirtelen nem tudok szilárdságtan előadást tartani. 😂
15t prés azért nem kevés, ide nem lesz elég a limlom anyag, esetleg akkor ha méh teleped van
haver 2 tonnást csinált kocsi emelőből az is olyan nehéz ketten alig tudtuk átvinni egy másik helyiségbe
Valahogy sejtettem ☹️ azt viszont nem gondoltam, hogy 2 se elég... ez az 5,4 tonna hogy jött ki? jelmagyarázd már el nekem ezt a táblázatot! akkor ki tudom számolni, mekkora anyag kell. 2 ilyen 120 cm darabom van, akkor még találnom kell valami anyagot a függőleges oszlopnak... ami azért baj, mert az egész prés otthon talált anyagokból készül - új, vett anyagból a hüjje is tudna dolgozni 😅
Kösz, ha találkozunk, fizetem az Argust! 😁
Az INP 100 a "talpán állva" az erősebb (méghozzá sokkal...), az 600 mm fesztáv közepén nyomva kb. 5,4 tonnánál fog BIZTOSAN meghajlani. (S235 anyag - biliacél esetén) Biztonsági tényező = 1,0.
Oldalára fordítva ennek csak kb. a 15%-át (!!!) tudja.
Pillanatnyilag úgy tűnik hogy ez európát nem érdekli. Sáros a szélvédő, homályos a kilátás, de bátran és magabiztosan mennek teljes gázzal a szakadék felé, mert lenézik a kicsi ablaktörlő motort.
Bogyó, itt vagy? Szükség lenne a tudásodra (nem választási tanács kell 😁)
Gyártok egy műhelyprést, ilyen anyagom van: https://www.metalloglobus.com/...
Kérdés: kb. 60 cm fesztávon elbír ez oldalán állva a közepén ébredő 15 tonnát? Talpán állva és kettő egymás mellett - gondolom - biztosan, de akkor kevés a meglévő anyagom (ha alul-felül duplán kell venni). Vagy álljon a talpán, és elég egy? de akkor elég keskeny, nem tekeredik?
nem tudom elképzelni azt hogy ezeket az egyszerű rendszereket ne lehessen okosan feltörni
gondolom itt csak azért nem történnek meg ezek az okosságok mert túl drágák lennének
a gépjárműiparban valami miatt minden elektronika irreálisan drága
Persze, úgy tudom több joga van mint a rendőrnek a navosnak mála is több és így tovább. Azt viszont tudom, hogy ha egy újabb tgk-n a tachot manipulálják azt simán kimutatják az út szélén is és úgy vélem, hogy ez szgk-nál is így lehet a computerrel bár ezt csak gondolom.
Ha eddig megvagy, akkor ezt kell osztani a táblázatban látható Wx (talpán áll) vagy Wy (oldalára van fektetve) keresztmetszeti tényezővel. Vigyázz: a táblázati értékeket szorozni kell ezerrel, mert cm3-ben van megadva, mi meg mm3-bel számolunk. Így megkapod az ébredő legnagyobb hajlító irányú feszültséget, amelynek kisebbnek kell lennie az anyag "folyáshatáránál".
Ez a szokvány S235 anyag (szerkezeti acél) esetén 236 N/mm2, a "jobbik" S355 (szintén hegeszthető szerkezeti acél) esetén pedig 355 N/mm2.
Ha ez teljesül, akkor éppen 1,0 a biztonsági tényeződ. Minimálisan 2,0-vel kell számolnod ha használható szerkezetet szeretnél, tehát ennek a "feléig" veheted igénybe az anyagot.
Ez így kurvára le van egyszerűsítve, de hirtelen nem tudok szilárdságtan előadást tartani. 😂