A Waze-t nem szeretem, nekem "nem áll kézre". Ha Pesten laknék, és kocsival kellene melóba járni, akkor biztos az lenne a kedvencem. Vidéki utakon nekem az offline Sygic jön be leginkább. Eddig az Android Auto nem támogatta, de egy hónapja viszont már igen - persze 40 Euro-t fizetni kellett érte, egyébként csak a csupasz térképet mutatta, se tervezés, se hangutasítások, se hangvezérlés nem volt az ingyenesben. Gondolkodás nélkül kifizettem.
Állítólag vagy 200 db-ot eladtak a tavaly júniusi "újranyitási akcióban" az országban, persze az összes felszereltségből együttesen.
Egyébként igen: imádom!
Nem frankózom, de ez volt a fő ok, hogy nem a kifutó típusú (4-es) Clio-t választottam tavaly: az ugyanennyi pénzért lehetett volna bőrüléses, kulcsnélküli indításos, digitklímás - de sokkal vacakabb (csak 900 köbcis, 90 lovas, és nagyon kelletlen, valamint hangos) motorral, halogén fényszórókkal (nekem a ködlámpám is LED, és van benne kanyarfényszóró is), és az összes biztonsági kacat teljes hiányával. Na meg annak a villanyablakai se voltak automaták, csak a sofőré. Mivel legalább tíz évre tervezem használni a járgányt, így csakis a friss tervezésű (bár amúgy jóval szerényebb felszereltségű) új típus jöhetett számításba.
Ne frankózd már az a pinaorrút Az én BMW-m full led, tehát nem egy "elavult" tervezés, mégis megviccelődik néha az automata kapcsoló... verőfényes nappal átmegyek egy 50 m hosszú alagúton, felkapcsol, és úgy marad 5 km-t, viszont néha este, mikor a lemenő nap erős, már tiszta "sötét" van, pont jobban látszok a tompival, mégsem mindig kapcsolja fel. Szóval igenis bele kell nyúlni néha, bevallom, ködben nem nagyon teszteltem, mert ha egy kis köd is van, én egyből felkapcsolom manuálisan.
A Clio sávtartójával én sem vagyok maradéktalanul elégedett: túl "szigorú", túl hamar beavatkozik. (Egy alsórendű, forgalommentes, kátyús úton talán nem véletlenül nem akarok a "sávom" mértani közepén menni - ezt ő nem fogja fel, ilyenkor kikapcsolom, mert marha idegesítő).
Nem is kötekedni akartam veled, csak jelezni, hogy évről évre fejlődik a technika. Szinte minden balesetmegelőző (esetleges baleset súlyosságát csökkentő) kütyü bekerül lassan a legolcsóbb kocsiba is, és ezek (többsége) évről évre egyre jobban, hatékonyabban működik is. Az EU nem csak a károsanyag kibocsájtást, hanem a balesetmegelőzést (csökkentést) is egyre jobban megköveteli. Persze mindkettőt a mi zsebünkből kell állni, de ahogy terjednek, úgy kerülnek egyre kevesebbe.
Az egy autó, jelen esetben a tiéd.
Ettől még hidd el, hogy NEM MINDEGYIK működik ugyanúgy.
Ott a sávtartás... attól eltekintve, hogy én nem, vagy csak nagyon ritkán (allergiás lettem a pollenre 40valahány éves koromra, ezért előfordul, hogy orrtörléskor bekapcsolom, de csakis a technika hibáinak ismeretében. )
Szóval sávtartás:
A mondeóban szerintem egy rakás szar a feleségem leonjához képest. Kipróbáltam: a leon simán visszahozza az autót komolyabb kanyarnál is, sőt a kanyarkombináció sem okoz gondot neki. A mondeó enyhe ívű kanyart bevesz, de ha kicsit élesebb az ív, simán elmegy a pitsába.
A lényeg, hogy ugyanaz a funkció nem pont ugyanúgy működika különböző autókban.
A telóra telepített (fizetős) Sygic az Android Auto programon keresztül bizony EGY KILOMÉTERREL előtte már szól. Ékes magyar női hangon, az autó hangszórójából. Meg mutatja is a kocsi tabletjén, a térképen. (Nekem megérte kiadni érte 39,9 Euro-t - pláne hogy offline, nem kell hozzá mobilnet, és magyar nyelven - a kocsi kormánygombjáról indítva - hangvezérelhető is.) Egy fos, fapados klióban.
Haladni kell a korral, uraim!
Akkor végüli semmi sincs ingyen. De hogy eladható legyen kell olyat bele tenni ami addig csak felsőbb kategóriákban vokz elérhető. De annyira nem.akarják igyé odaadni ami háromszor annyiba kerül.
A Swift nem új ezek közül (az 2017-es), de a tavalyi (2020) ráncfelvarrásnál abba is bekerült minden. A fapados, legolcsóbb kivitelbe is. (Igaz, fel is vitték az árát vagy 500 ezer forinttal...)
Egyébként igen: imádom!
Ettől még hidd el, hogy NEM MINDEGYIK működik ugyanúgy.
Ott a sávtartás... attól eltekintve, hogy én nem, vagy csak nagyon ritkán (allergiás lettem a pollenre 40valahány éves koromra, ezért előfordul, hogy orrtörléskor bekapcsolom, de csakis a technika hibáinak ismeretében. )
Szóval sávtartás:
A mondeóban szerintem egy rakás szar a feleségem leonjához képest. Kipróbáltam: a leon simán visszahozza az autót komolyabb kanyarnál is, sőt a kanyarkombináció sem okoz gondot neki. A mondeó enyhe ívű kanyart bevesz, de ha kicsit élesebb az ív, simán elmegy a pitsába.
A lényeg, hogy ugyanaz a funkció nem pont ugyanúgy működika különböző autókban.
Haladni kell a korral, uraim!