Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Jah jah. Általában ha nem bambul be az ember akkor messziről lehet látni hogy kapu lesz. De olyankor a kapu engem még nem lát. Ilyen pl a Litéri kapu. De persze vannak kivételek. Pl Veszprémből Győr felé haladva az Eplényben lévő kaput meg kell jegyezni mert ha nem tudja az ember hogy ott van ahol akkor a jobbosból kijövet már röppen is a csekk mert kb 30 méterrel van a jobbos kanyar után. De azért szerintem a kapuk 80%-át hamarabb látja meg az ember mint ahogy a kapu látja meg az érkezőt.
Igen valami 25-30 méterről olvastam én is ami már tuti befutó fotó nekik. Ez azért nekünk kedvez.
Ez igaz. Hiszen hacsak valaki nem olyan perverz hogy sisakkal meg védőcuccal buszozzon el Taktaharkányból Kiskunbüdösmamlaszra motor venni akkor általában kocsival megy. Ha van utánfutód akkor egyedül is haza tudod hozni a motort ha meg lábon akarod hazahozni akkor vinni kell valakit magaddal aki hazahozza a kocsit.
Ezt már én is kérdeztem Siófoki rendőrtől és a következő választ adta.
Papírforma szerint a radar olyan 200 m-re áll rá a delikvensre értelem szerűen előtte utána. Fotót olyan 70 m-nél csinál ugyancsak elölről illetve hátulról is. Azonban a kamerák beállítása hely függő. Ez tekinthető a plafonnak. Tehát ez lehet az Autópályás VÉDÁK hozzávetőleges beállítása. Azonban a mérési pontosság a távolságok növekedésével egyre romlanak így szerintem a lakott területi kapuk ennél jóval kisebb távolságra vannak belőve. Már csak a kép készítő kamerák szögéből is erre következtetek.
Ott és akkor kötsz biztosítást amikor akarsz.Tényszerűen az adásvétel kezdetétől élő biztosítással vehetsz részt a forgalomban.
Hogy mit csinálsz az a saját felelősséged.

Én speciel futóval megyek motort venni.
kényelmesebb.Logisztikai szempontból is jobb.
Ezért tök sima az ügy. Jól megkötöd akkor mielőtt ráteszed a kicsi poszrát az go! Nincs macskazsák...
Zoli félre ne érts egy baleset esetében persze bukta a biztosítás azonban míg az eladó fél nem adja le a papírokat az okmányirodában meg a vevő sem megy el átiratni a biztosító sem tud az adásvétel tényéről tehát az előző tulajnak a nevére de élő biztosítása van a motornak. Legalábbis egy VÉDA alatti áthaladás erejéig legalábbis biztosan. Az már más ha megfekszik az újdonsült tulaj az úton. Na akkor már nem él a biztosítás
Ez a rövid, de korrekt válasz. Egyétek.
A korrekt válasz az, hogy nem. Nem fogja küldeni a csekket, ha másért nem abból a nagyon egyszerű okból kifolyólag, hogy amikor F.Levi a várásrlást követő 3 órán belül elhalad valamelyik VÉDA alatt, akkor a központi rendszer még nem fogja tudni, hogy a motor nem az előző tulajdonos nevén van, ha csak nem rohan hanyatt-homlok az okmányirodába, hogy az eladás tényét jelentse. (Hisztorikus adatok alapján persze később össze rakható a biztosítás hiánya, de ezt addig van módja pótolni Levinek, lásd a továbbiak.)

Magyarországon az érvényes biztosítás hiányát a MaBisz fedezetlenségi díja helyettesíti jogi értelemben, ami automatikusan számolódik fel. A díjat csak a következő biztosítás kötéskor számolja fel a kérdéses biztosító, ami viszont megengedi, hogy a vásárlás napjára utólag kössön valaki biztosítást mégpedig 6 hónap erejéig (ennyi a MaBisz által adott moratórium). Mivel 15 napon belül F.Levi köteles átíratni a motort, amihez érvényes biztosítás kell, a kettő együtt azt jelenti, hogy a hazamenetele után is ráér megkötni a biztosítást, visszamenőleg. Amit ráadásul már az alkuszi megbízás is megtestesít és a hozzá tartozó díj kifizetésére 30 napos türelmi idő van, tehát kb. 45 napig kifizetnie sem kell, ha nem akarja, ettől még jogi értelemben van biztosítása.

A fedezetlenségi díj minden napra felszámolódik, amikor egy adott jármű forgalomban de nem rendelkezik érvényes biztosítással függetlenül attól, hogy közlekedik-e vagy nem. Azt viszont, hogy rendelkezik-e biztosítással mindig a következő biztosítás megkötésekor számolja össze a MaBisz és arra az időszakra amit akár utólagosan kötve is, de lefed egy szerződés, nem kell fedezetlenségid díjat fizetni. Tehát tök mindegy, hogy elmegyünk-e a VÉDA alatt vagy nem - ha nem megy el akkor is felszámolják, ha utólag nem köt az adott napra és semmiképp nem számolják fel, ha utólag megköti.

Bonyolódik a helyzet ha személyi sérüléssel járó balesetet okoz, ebben az esetben azért más tekintetben problémákat jelent számára az utólagos kötés. Ami tehát nem ajánlott gyakorlat, de jogilag elfogadott.

A VÉDA kamerák pedig nem olyan okosak, mint azt Pintér szerette volna. Csodát vártak ARH-tól és csodát ők sem tudtak, csak amit az OpenCV engedett. Aztán még a 95% alatti pontosságú funkciók nagy részét kikapálták jogi, vagy emberi erőforrásbeli akadályokra hivatkozva. Jó példa rá, hogy a mobilon történő beszélgetés észlelését is elvetették, holott ez lett volna a legegzaktabb igen/nem módon kiértékelhető feltétel, csak ugye meg kellene tudni állapítani, hogy melyik kocsiból jött a vétel és a vezető beszélt-e vagy az utas. Azt meg nem olyan könnyű.

Kb. annyit tud, hogy a vonal átlépést észleli, a rendszámot leolvassa, a sebességet leméri. Jobbára nappal. Ha vonszolsz egy utánfutót, amire teszel egy motort és mindnek látszik a rendszáma akkor azért el lehet vinni az erdőbe. Éppen ezek miatt a jogorvoslatnál általában a felperesnek lenne igaza, ami sok plusz munka a Rendőrségnek, nem érné meg. Tehát csak azt küldik ki ami tuti ziher, Levi esete meg nagyon nem lenne az.
Véletlenül sem a biztosításra gondoltam!
Ebben lehet, de biztosításban tuti nem mert nejem is független alkusz mellett melózik aki alig 32 éve barátosnéja.
Mondjuk engem meg leginkább az érdekelne, hogy milyen távolságból kezd el mérni a véda, mert erre még konkrét választ nem kaptam.
Rosszul vagy tájékozódva ebben a témában!
Állítólag nagyon rövidre van állítva a kamera fókusza, különben piszok pontatlanul mérne valahol olvastam... ilyen 20on méter lehet kb amiről pontos és egy járművet tud mérni egyszerre. De nem biztos majd kijavítanak ha nem így van.
Aztat én nem tudhatom.
Magvan bassz......

http://youtu.be/SgHXWbnDh60
Levi "cimbid" kérdezett...
Na mindegy, köszi srácok akkor nem kell tartani a védától. Annyi mindent mondanak hogy mar nem tudni mi az igaz, pedig mentem mar alatta lakotton 70folott meg piroson is atmentem amit lat de csekk nem jott meg semmirol.
Mi volt a kérdés?
Meg fogom kérdezni az alkuszomat,de szerintem Nepálra is kiterjesztették a tilalmat.És bazira harap,mint a teve,nyalni csak a sót nyalja mint a kecske.
Azt hittem a királylány nyal nem a királyfi
Ok, akkor mi a korrekt?
Az nem is lenne baj mert a jak nem harap hanem nyal és az halálos.........arra kötnék biztit ha legközelebb nepálban járnék.
Hat persze hogy faszsag Mr mindenkinel okosabb :D
Szerintem félelmetes sok hülyeséget összeírnak itt most az emberek Már alapból a kérdés is egy faszság.