Erre a volt P 307-em az ellenpélda..... 2005-ben vettem szalonbol, 2012-ben adtam el barátomnak.... mai napig hibátlan. Egy titka van, 10e km-ként olajat kell cserélni...
Engem csak az 5 év garancia nyugtat meg egy kicsit, amiből az első két évre asszisztencia is jár: küldik a trélert (ők fizetik) és adják a csere autót a javítás idejére.
Amúgy anno régen volt egy 1997-es Clio 1. Phase 3-as járgányom (1149 cm3, 8V, 54 LE, benyás, villanyablak-villanytükör-szervókormány-légzsákok), 8 évesen került hozzánk, 10 éves koráig semmi baja nem volt, csak a szervizelésre kellet költeni. 3-szor Erdélyt is végig jártuk vele, mindennemű gond nélkül. Aztán 10 és fél éves korában jött minden sorscsapás, egyszerre! Lambda szonda, katalizátor, kilyukadt kipufogódob, az összes kerékcsapágy, fojtószelep-érzékelő, meg minden egyéb talán, a hamutartót nem számítva. Fél év alatt pár százezer rá lett költve, aztán inkább beszámíttattam az akkor 4 éves (42 ezer km-es) Thaliába.
Hát igen. Idézet egy Clio IV. kis turbós (TCE 0.9) népítéletéből:
"Hiba: 2070km-nél a teljesítmény eltűnt, gázadásra semmi, bólogatás, majd kb 20km/h-val egy leállásra alkalmas helyig. Mindez motorhiba-jelzés nélkül. És hát enélkül a szervíz is tehetetlen, 3 hétig javították, próbálták megtalálni a hiba okát, de az egész korrektül zajlott, csereautóval. Kollegám, aki Renault tulaj hosszabb ideje nyugtatott, hogy EGY RENAULT ESETÉBEN MINDEN 2000 KM-RE JUT VALAMI, ÖRÜLJEK ANNAK A 70 KM-NEK, AMIT PLUSZBA KAPTAM. A konklúziót mindenki vonja le maga, francia autó, vagy inkább turbós benzinmotor, a lényeg, hogy garanciás a kocsi, de ha ezt nekem kellett volna kifizetni, 1M Ft-nál többe került volna márkaszervízben. Egy hibás lambdaszonda miatt rossz benzin/levegő aránnyal ment az autó, ez tönkretette a turbót és a katalizátort. És ezt a elektronika nem jelezte ki, csak végül leállt."
másfél tekerés ami igazandibol egy
lusta voltam megmérni szerintem ilyen max 2 volt ha lehet
ha akkut kell hegeszteni arra szerintem még sok is lesz
a másfeles lemezeket nem tudja ossze olvasztani még szemből sem ahhoz kevés az amper
volt itthon egy szar mikró magnetron hibával, aztán kár kidobni a trafót
végül most 20x1nm vezeték van benne tesztnek, a 0,5mm csatorna bádogot össze tudja olvasztani ha a 2 oldaláról teszem a csúcsokat
a 0.3mm mikró lemez alkatrészek összetapadnak ha egymás mellett van a 2 csúcs
valamit ki kell agyalni mi legyen a 2 érintkező mert hirtelen 2 réz gázcső darab került csak a kezem ügyébe és az elég szar
szerintem ez a 20nm elég is a trafónak mert így is forró lett egy kis próba után
Nem baj, vegyétek csak mert a diesel jó
Bár a Franciáknak tök mindegy. Egy villanyautót is meg tudnak úgy építeni hogy megbízhatatlan legyen
Itt van pl. mindjárt Zoli kedvence https://totalcar.hu/magazin/ve...
Egy sör ne legyen már ződ, még akkor se, ha olcsó a teszkóban:
http://youtu.be/VgV9ED6S3gg
Amúgy anno régen volt egy 1997-es Clio 1. Phase 3-as járgányom (1149 cm3, 8V, 54 LE, benyás, villanyablak-villanytükör-szervókormány-légzsákok), 8 évesen került hozzánk, 10 éves koráig semmi baja nem volt, csak a szervizelésre kellet költeni. 3-szor Erdélyt is végig jártuk vele, mindennemű gond nélkül. Aztán 10 és fél éves korában jött minden sorscsapás, egyszerre! Lambda szonda, katalizátor, kilyukadt kipufogódob, az összes kerékcsapágy, fojtószelep-érzékelő, meg minden egyéb talán, a hamutartót nem számítva. Fél év alatt pár százezer rá lett költve, aztán inkább beszámíttattam az akkor 4 éves (42 ezer km-es) Thaliába.
"Hiba: 2070km-nél a teljesítmény eltűnt, gázadásra semmi, bólogatás, majd kb 20km/h-val egy leállásra alkalmas helyig. Mindez motorhiba-jelzés nélkül. És hát enélkül a szervíz is tehetetlen, 3 hétig javították, próbálták megtalálni a hiba okát, de az egész korrektül zajlott, csereautóval. Kollegám, aki Renault tulaj hosszabb ideje nyugtatott, hogy EGY RENAULT ESETÉBEN MINDEN 2000 KM-RE JUT VALAMI, ÖRÜLJEK ANNAK A 70 KM-NEK, AMIT PLUSZBA KAPTAM. A konklúziót mindenki vonja le maga, francia autó, vagy inkább turbós benzinmotor, a lényeg, hogy garanciás a kocsi, de ha ezt nekem kellett volna kifizetni, 1M Ft-nál többe került volna márkaszervízben. Egy hibás lambdaszonda miatt rossz benzin/levegő aránnyal ment az autó, ez tönkretette a turbót és a katalizátort. És ezt a elektronika nem jelezte ki, csak végül leállt."
lusta voltam megmérni szerintem ilyen max 2 volt ha lehet
ha akkut kell hegeszteni arra szerintem még sok is lesz
a másfeles lemezeket nem tudja ossze olvasztani még szemből sem ahhoz kevés az amper
Nagyon picinek tűnik az az 1kW körüli trafó (na jó, "rövidzárban" kb. 3kW) üzemszerűen használható ponthegesztőnek....
végül most 20x1nm vezeték van benne tesztnek, a 0,5mm csatorna bádogot össze tudja olvasztani ha a 2 oldaláról teszem a csúcsokat
a 0.3mm mikró lemez alkatrészek összetapadnak ha egymás mellett van a 2 csúcs
valamit ki kell agyalni mi legyen a 2 érintkező mert hirtelen 2 réz gázcső darab került csak a kezem ügyébe és az elég szar
szerintem ez a 20nm elég is a trafónak mert így is forró lett egy kis próba után
Bár a Franciáknak tök mindegy. Egy villanyautót is meg tudnak úgy építeni hogy megbízhatatlan legyen
Itt van pl. mindjárt Zoli kedvence
https://totalcar.hu/magazin/ve...
Főleg ha használtan, fél millió km-rel veszi az ember.