Makitát sokan szidják, hogy nem az igazi már. Elkurvultak.
De sajnos az ipari cuccokra is igaz hogy már ezekben is ott a tervezett avulás.
Régi ipari szerszámaim olyan öntvényekből meg anyagból vannak hogy örök élet, de ha mégsem, akkor is simán javítható.
A csúcstartó egy 50 éves 48V-os vibrációs csiszoló.
A gumi felfüggesztést, a rezgő lap gumi borítását, meg a csapágyat kellett cserélni, de ezek is full szabványos alkatrészek. Bementem a boltba és vettem.
Nem könnyű, de simán parkettát is csiszoltam már vele, olyan teljesítménye van.
Vagy mégsem: nekem csak acéllemez felnijeim vannak/voltak (soha nem volt még alu, talán majd tavasszal a nyári gumikhoz veszek), azokra meg 80-100 Nm-t ír: https://www.autogumibolt.hu/eb...
rendektem a kinaiaktol hamis makita akkut
a 2 akku olcsobb volt mint itthon egy
kb annyit is tudott a kinai mint az itthoni es evek óta működikmondkuk makita cucc nem lesz tobb a haznál ezek az ujabbak eleg gagyik
talan a dewalt meg elfogadható minőség
Az ilyen extrém csavarokra nekem a levegős volt mindig a legjobb.
Felnyomom 10BAR-ra a kompresszort, az mindent visz, ha más nem eltöri a csavart de mindenképpen kinyitja
A barkacs ajanlatoktol elolvadok.
Amugy a ducaton vannak erdekes nyomatekok,a hatso kerekcsapagy 45 daNm.Az 450 Nm,de a lendkerek csavarjainal is kifolyt a szemem.
A levegos 1300 Nm,de a legjobban bevalt az a 3/4 es crova,az combos, 46-52 es dugokulcsal.
Na látom megy a ParkSide flame.
Régebben én is vette milyen olcsó szarokat. Az hogy az akku fél évet nem bírt ki úgy hogy figyeltem rá egy dolog, mert azok még nikkel kadmiumos szarok voltak.
De a tokmány meg minden részük annyit ért amennyibe kerültek. Előbb elhasználódtak mint az akku.
Aztán egyszer vettem DeWalt fúró-csavarozót egy kisebb vagyonért. 2db 2Ah akkuval. Ez volt 10 éve és még mindig probléma nélkül használom.
Teljesítménye jobb mint az eddigi vezetékes fúróimnak (bár azok gagyik voltak)
Ezzel együtt vettem egy 800W-os vezetékes DeWalt ütvefúrót, hogy legyen egy jó teljesítményű fúrom is, de összesen 5* használtam mert beton fúrásra az tényleg jobb, de minden másra felesleges elővenni az akkus mellett.
Váltott akkuval bármire folyamatosan használható, mert gyorsabban feltölt mint lemerül.
Meg ez sokkal strapabíróbb, és finomabb szerkezet, simán jobb vele dolgozni, így kb. esélytelen hogy még egyszer olcsó szart vegyek.
És az élettartamát nézve lényegében még olcsóbb is volt, mintha szarokat vettem volna mindig, miközben még szívni sem kellett vele.
Ja és ez simán beindítja a 250-es ETZ-t a főtengely végére dugva (egyszer Jawa350-est is indítottam)
Ugye ha jól megszívja magát egy ilyen kétütemű szar, akkor lehet tologatni meg szellőztetni, én meg simán elővettem ezt és addig pörgettem míg be nem röffent.
Haverom is ilyen parkszájd buzi, van neki 2 féle töltője, vagy 8-10 akkuja, meg vagy 6-7 gépe... nem rokonod véletlen?
Remegve várja mindig a Lidis Akcijjós újságot, hogy mit tudna még venni
Hát pont hogy csatahajó meg toronyház oldalán a jó de műhelyben, aholt van kéznél vellany, nem bohóckodok vele...
Haver is frenkizett a parkszájddal, hogy milyen jó az akkus ütve csavarozó, és hogy 400 Nm aztán a kereket nem bírta levenni vele, amit a gumis ráhúzott persze 1ből volt magyarázat, hogy "állat gumis, hideg van (akkunak) meg egyébként is nincs teljesen feltöltve, meg még veretni kellett volna.." aztán egy hosszabb nyeles krova szárral simán lekaptuk de 8-10-es csavarokhoz tényleg jó, mert kényelmes, meg kb. állandó lesz a meghúzási nyomaték is.
Egyébként van már minden, parkszájd is árul szegély és sövény vágót (ezek még használhatók) fűnyírót (ami talán, de 2 akkuval megy, és úgy már 90 ropi) de az akkus rotakapánál már azt gondoltam, na elmentek ti picsába!
Az ütésekkel jobban meg tudja lazítani sérülés nélkül, akkor is ha erőkarral csak szétcseszné az ember.
De sajnos az ipari cuccokra is igaz hogy már ezekben is ott a tervezett avulás.
Régi ipari szerszámaim olyan öntvényekből meg anyagból vannak hogy örök élet, de ha mégsem, akkor is simán javítható.
A csúcstartó egy 50 éves 48V-os vibrációs csiszoló.
A gumi felfüggesztést, a rezgő lap gumi borítását, meg a csapágyat kellett cserélni, de ezek is full szabványos alkatrészek. Bementem a boltba és vettem.
Nem könnyű, de simán parkettát is csiszoltam már vele, olyan teljesítménye van.
nekem a csuklóm a nyomatek kulcs
sosem tévedett még
https://www.autogumibolt.hu/eb...
A 3/4 es crova meg igen.
a kocsin egy kerék szett csere legkulcs nélkul elég fárasztó tud lenni
pedig ipari cucc volt
a 2 akku olcsobb volt mint itthon egy
kb annyit is tudott a kinai mint az itthoni es evek óta működikmondkuk makita cucc nem lesz tobb a haznál ezek az ujabbak eleg gagyik
talan a dewalt meg elfogadható minőség
Felnyomom 10BAR-ra a kompresszort, az mindent visz, ha más nem eltöri a csavart de mindenképpen kinyitja
Amugy a ducaton vannak erdekes nyomatekok,a hatso kerekcsapagy 45 daNm.Az 450 Nm,de a lendkerek csavarjainal is kifolyt a szemem.
A levegos 1300 Nm,de a legjobban bevalt az a 3/4 es crova,az combos, 46-52 es dugokulcsal.
Régebben én is vette milyen olcsó szarokat. Az hogy az akku fél évet nem bírt ki úgy hogy figyeltem rá egy dolog, mert azok még nikkel kadmiumos szarok voltak.
De a tokmány meg minden részük annyit ért amennyibe kerültek. Előbb elhasználódtak mint az akku.
Aztán egyszer vettem DeWalt fúró-csavarozót egy kisebb vagyonért. 2db 2Ah akkuval. Ez volt 10 éve és még mindig probléma nélkül használom.
Teljesítménye jobb mint az eddigi vezetékes fúróimnak (bár azok gagyik voltak)
Ezzel együtt vettem egy 800W-os vezetékes DeWalt ütvefúrót, hogy legyen egy jó teljesítményű fúrom is, de összesen 5* használtam mert beton fúrásra az tényleg jobb, de minden másra felesleges elővenni az akkus mellett.
Váltott akkuval bármire folyamatosan használható, mert gyorsabban feltölt mint lemerül.
Meg ez sokkal strapabíróbb, és finomabb szerkezet, simán jobb vele dolgozni, így kb. esélytelen hogy még egyszer olcsó szart vegyek.
És az élettartamát nézve lényegében még olcsóbb is volt, mintha szarokat vettem volna mindig, miközben még szívni sem kellett vele.
Ja és ez simán beindítja a 250-es ETZ-t a főtengely végére dugva (egyszer Jawa350-est is indítottam)
Ugye ha jól megszívja magát egy ilyen kétütemű szar, akkor lehet tologatni meg szellőztetni, én meg simán elővettem ezt és addig pörgettem míg be nem röffent.
Remegve várja mindig a Lidis Akcijjós újságot, hogy mit tudna még venni
Haver is frenkizett a parkszájddal, hogy milyen jó az akkus ütve csavarozó, és hogy 400 Nm aztán a kereket nem bírta levenni vele, amit a gumis ráhúzott persze 1ből volt magyarázat, hogy "állat gumis, hideg van (akkunak) meg egyébként is nincs teljesen feltöltve, meg még veretni kellett volna.." aztán egy hosszabb nyeles krova szárral simán lekaptuk de 8-10-es csavarokhoz tényleg jó, mert kényelmes, meg kb. állandó lesz a meghúzási nyomaték is.
Egyébként van már minden, parkszájd is árul szegély és sövény vágót (ezek még használhatók) fűnyírót (ami talán, de 2 akkuval megy, és úgy már 90 ropi) de az akkus rotakapánál már azt gondoltam, na elmentek ti picsába!