Hulye mobil, mini billentyuk.
A kaloda belpesti ettermiseg esti szorakozasa vegan mocacsino kortyolgatas kozben eltuzelni egy kenyereskosar kockara vagott tolgyet.
Szoval ne futs faval.
Az azèrt baromira nem mindegy, hogy kinek mi az ami adott. Ha valaki ki kellene építse a gázt mert nincs, biztos drágább mint a meglévő vegyestüzeléshez venni a fát.
Ha meg most kell kiépíteni nembiztos hogy a gázt választanám, inkább elektromost. Nem értek hozzá, nem tudom mennyibe kerül de nekem a legszimpibb a napelem és hozzà egy elektromos fűtés. Infra, hőszivattyú vagy akármi más. Nem tudom melyikkel milyen lehet élni.
Az Erdélyből behozott tölgy volt az utolsó aki olcsó volt
Igaz hónapokig vertük szét nagy kalapács meg ék segítségével
Mert legalább a harmada több éves száraz göcsörtös alsó rész volt inkább eltört a fejsze de nem vitte
Mindemellett kurvara megérte
Akkor neked a fa fűtés rendszer úgy néz ki fejlettebb mint a gáz
Anyaméknak mindkettő szar hatásfok mert régi lom az egész rendszer a kazán az egy 86 os mittudomenmi a gáz meg egy cirko
Mindig elmondom 200 feletti negyzetmeter, ket szint, es tavaly az 5 kobmeter erdeibol meg maradt.
az kb szallitassal egyutt olyan 130-140e.
Jah kellett nyaron 3 lazabb hetvege felvagni es berakni a taroloba, telen heti egyszer 1,5 ora mig behordom az adagot, es napont 5-10 ig orankent etetni.
Ja maceras. De gazzal ez havonta volt 50-60e.
Nem atalanyban. Ami 200-250e volt csak futes.
Szoval nem, nem dragabb.
Valahogy így érveltél annak idején is.... akkor is ugyanezt mondtam, akkor sem úgy értetted, ahogy írtam... a nagy dizelhiszti meg környezet védelem hypeolásra... tehát a nagy környezet védelem meg dízel hiszti csak akkor igaz, ha nem érinti a személyes érdekeket és a régi autókat... akkor viszont én is járhatok a régi KIA dizelemmel nyugodtan bárhol, legyen mindenki toleráns velem, és nem kell a dízelek miatt hisztizni a világban dízelt mindnekinek
Valószínűleg sok mindentől függ.... nálam van fatuzelesre is lehetőség, van fa is még, de nekem pl nem éri meg.... olcsóbb gázzal fűteni. Egy kaloda fa itt közel 50e Ft, a gazatalany meg 8e melegvizzel, főzéssel... 24 fokon a termosztát... tehát 2 kaloda fa árából megvan az egész évben minden és nincs macera ... aki olcsón tud fat szerezni stb annak pénzügyileg megéri, nekem pl nem....
Anyámék elég spórolósak aztán ha ők gázzal fűtenek fa helyett biztos hogy olcsóbb a gáz
Pedig még a papír dobozokat is elviszem nekik meg ha ritkítom a fákat ami vastagabb mint a csuklóm mindent elviszem
Szoval ha veszed tuti nem olcsóbb a fa Mert évekig avval kinlódtak
Engem az bosszant hogy volt “régen” egy úgy ahogy működő dolog és nem ezt tettek rendbe hanem lett egy egész más aki nem lett jobb csak kényelmesebb
Pl elment az a kis hoki bz motorvonat 30 utassal 50 liter gázolajjal 100 km távot most 30x 5 literrel megy a nép ami pont 3x annyi A legkorszerűbb legoptimistább adatokkal számolva
Vagy épp A szódás nem szódát csinál hanem ásványvizet aztán heti egy tonna műanyag hulladékot csinál ( ez egy kis cég) Mert az ásványvíz lett a divat
Így van......régen volt 6 órás munkakezdés, 2 órás végzés 8 órás az irodistáknak meg ilyenek és akkor gyakorlatilag az ottani lakosság nagy része így dolgozott és ezért volt értelme járatokat indítani, de más időpontokban eléggé hiányos volt a közlekedés viszont ez már rég megváltozott, nem nagyon vannak tömegeket foglalkoztató gyárak vidéken 1-2 kivételtől eltekintve mint pl. a merci és ott munkakezdésre vannak is járatok (bár régi mércével mérve a merci is legfeljebb közepes vállalat lehetne a dolgozók számát nézve), de máskor szinte lehetetlen odajutni, most elindult, de más idejű műszakokkal a bedolgozó kisebb cégeknek és azoknak már nincs járat egy darab sem és akiknek nincs autója azok igen nehezen oldják meg a bejutást. Ne álljunk bámulva a régi idők csudálatosságának tényét mert az részben nem volt igaz másrészt meg kurvára semmi köze a mai időkhöz, ma ma van és ahhoz vagyunk kénytelenek igazodni a közlekedéssel is.
Vidéken is volt elfogadható tömeg közlekedés pl kiskőrosre bármelyik irányból volt járat akivel beértél a 6 órás munka kezdésre. És 14 után haza is tudtál menni
Pesze kocsival akkor is gyorsabban ment
Azran egyre több cég kezelte rugalmasan a munka idő végét és kénytelen volt kocsival járni egyre több ember
Aztán minél kevesebb ember tömeg közlekedett annál szarabb lett a menetrend , végül már olyan szar lett hogy az is kocsival járt aki sosem akart
Mondjuk nekem semmi bajom nem lenne azzal, hogy neked semmiféle saját érdeked nincs és megelégszel azzal amit kapsz, de azt inkább magam döntöm el, hogy én miképp szeretnék élni, mire vágyom és azt, hogy érem el az adott szabályok között viszont az előttem szólónak igaza van, tiltani csaik úgy lehet ha elérhető alternatívát adunk helyette......anno úgy volt, hogy a kétütemű autókat (trabi, varnyú) csak katalizátorral vagy négyüteműsítve lehet használni a 90-es évek elején, de a nagy felháborodás miatt letettek róla és kikoptak, most a diesellel járnak ugyanígy az egész világon, ahol nincs elérhető alternatíva a népeknek ott bukta lesz minden kormánynak a tiltás.
Tömeg közlekedne? Hol és mivel? Mert Bp.-n kívül sehol sincs élhető tközl, de már ott sem egyszerű eljutni a város egyik végéből a másikba, cirka másfél óra míg autóval félóra. Én pont fordítva gondolom, akik szívesen előírnák másoknak, hogy miként és főleg mennyiből közlekedjenek azoknak írnék elő egy csomó szabályt, amik betarthatatlanok nekik is........mindenki másnak ingyen jogsi, ingyen üa., ingyen legalább 20 éves kötelezően használt szétberhelt diesel és legfőképp a célponttól (iskola, meló stb.) legfeljebb 20m-en belüli megállást/parkolást akkor is ha bármilyen tiltás van a területre.............megtanulnátok majd toleránsnak és érzékenynek lenni elég hamar. .....vagy még jobb, az első hőzöngésre abban a pillanatban pont ugyanolyan anyagi helyzetbe és életkörülményekre ítélném mint ahogy az él akit éppen megrendszabályozni akar........kíváncsi lennék mikor lenne az első hőzöngés a lölö parkolási szokásaira, 2mp?
A kaloda belpesti ettermiseg esti szorakozasa vegan mocacsino kortyolgatas kozben eltuzelni egy kenyereskosar kockara vagott tolgyet.
Szoval ne futs faval.
Ha meg most kell kiépíteni nembiztos hogy a gázt választanám, inkább elektromost. Nem értek hozzá, nem tudom mennyibe kerül de nekem a legszimpibb a napelem és hozzà egy elektromos fűtés. Infra, hőszivattyú vagy akármi más. Nem tudom melyikkel milyen lehet élni.
Elhiszem, hogy neked megéri.... nekem nem....
Igaz hónapokig vertük szét nagy kalapács meg ék segítségével
Mert legalább a harmada több éves száraz göcsörtös alsó rész volt inkább eltört a fejsze de nem vitte
Mindemellett kurvara megérte
Anyaméknak mindkettő szar hatásfok mert régi lom az egész rendszer a kazán az egy 86 os mittudomenmi a gáz meg egy cirko
az kb szallitassal egyutt olyan 130-140e.
Jah kellett nyaron 3 lazabb hetvege felvagni es berakni a taroloba, telen heti egyszer 1,5 ora mig behordom az adagot, es napont 5-10 ig orankent etetni.
Ja maceras. De gazzal ez havonta volt 50-60e.
Nem atalanyban. Ami 200-250e volt csak futes.
Szoval nem, nem dragabb.
Pedig még a papír dobozokat is elviszem nekik meg ha ritkítom a fákat ami vastagabb mint a csuklóm mindent elviszem
Szoval ha veszed tuti nem olcsóbb a fa Mert évekig avval kinlódtak
Mindent IS.
Pl elment az a kis hoki bz motorvonat 30 utassal 50 liter gázolajjal 100 km távot most 30x 5 literrel megy a nép ami pont 3x annyi A legkorszerűbb legoptimistább adatokkal számolva
Vagy épp A szódás nem szódát csinál hanem ásványvizet aztán heti egy tonna műanyag hulladékot csinál ( ez egy kis cég) Mert az ásványvíz lett a divat
Pesze kocsival akkor is gyorsabban ment
Azran egyre több cég kezelte rugalmasan a munka idő végét és kénytelen volt kocsival járni egyre több ember
Aztán minél kevesebb ember tömeg közlekedett annál szarabb lett a menetrend , végül már olyan szar lett hogy az is kocsival járt aki sosem akart
De mint irtam ebben a meleg víz és a főzés is benne van