Facebookon egy angol gsxr1000 k5-6 csoportban van egy faszi, 162.000 mérföld van a gixerjében és köszöni jól van :) bár nem tudom milyen beavatkozások történtek eddig, de ha jól emlékszem a motornak nagyon nagy baja még nem volt.
Mi a kihegyezett? Egy sima kis pöcs 125-ös elmegy lazán 100 ezret, amin on-off állásban használják a gázkart.
A széria hatszázak sem vannak kihegyezve mert vagy 2 évtizede 100/120 lóerő körül mozognak.
Így legyen mindenkinek ezt kívánom. ne érjen senkit sem meglepetésként egy széthulló blokk menet közben. Én azért jobban bízok a nem tulságosn kihegyezett motorokban.
Lehet hogy igazad van de a kopások kisebbek hiszen az meg józan logika ha nemek elegendő 4000-es fordulat ahhoz hogy egy óra alatt 100 Km megtegyek míg egy sportgépnek ehhez 6000-es kell (Megint csak dobálózok a számokkal) ott másfélszerese a fordulat azaz a kopás is ezzel arányos. Szerintem. Mivel az alul is meglévő nyomaték elviszi a hátán a súlyt. Azért ritkának mondhatók a hegyezett sport motorok melyek kibírnak 100-150.000 kilométert is komolyabb felújítás nlkül míg a túragőzösökben meg a nyomatékmotorokban egyálltalán nem ritkák a jó állapotú 100.000-nél többet futott motorok.
De nem kívánok összeveszni ezen. Én szeretem a saját gőzösömet aki meg a rakétát kedveli a meg azon ül és remélhetőleg sok sok ezer kilométert rakunk mindannyian a saját motorunkba hiba nélkül
Szerintem azért lehet mert azt a mérés általában Direkt fokozatban csinálják azaz ott már nincs nyomaték növekedés az áttételek révén viszont a fogó egymással érintkező alkatrészek sorozatán elvész valamennyi erő hő és más hasonló dolgok formájában. Legalábbis szerintem. ha 1-es fokozatban mérnék akkor leszaladna a skáláról a görbe.
Es akkor mi van a fekpados meresekkel?
Amikor nem a fotengelyen mert adatot kozlik veled, hanem azt, hogy a motorod X Nm nyomatekot visz at a hatsokerekre. Ez rendre kevesebb szokott lenni, ahogy a loero is kevesebb kereken, mint a fotengelyen.
Mondjuk Talmacsi Gergo R6-ja Agonal padolva 134.6 LE / 68.4 Nm.
Katalogusadat szerint pedig 129 LE / 65.8 Nm.
Nem véletlen hogy közel 100.000 Km van a malacban és még nem volt szétszedve egyszer sem (Persze szétszedés alatt nem a szelep hézag ellenőrzés értem hanem a komolyabb szétszedéseket)
Igy van. A régi 750-es kawám ment úgy mint haver 1.2-es banditja, de ha elcsavarta hirtelen 5.-ben, én mire visszagangoltam 6.-ból 2.-be, már baxhattam
Na most már képben vagyok. Jó ez a cikk. Ezek alapján a nyomaték motoroknak maximum annyi az előnyük hogy nem kell agyon hajszolni a blokkot hogy kiforduljon belül az erő. Kicsit olyan mint a Benzin kontra Dizel autók. hiszen a sport motorok nyomaték csúcsához tartozó fordulatszám sokszor már magasabban van mint az én tiltásom.
Ha nagyon el akarok rugaszkodni a gondolattól esetleg kijelenthető az is hogy a nyomaték motorok blokkja stabilabb strapabíróbb mivel nem kell rommá forgatni ahhoz hogy a teljesítményt előcsaljuk belőlük. Most már értem a miérteket és meg vagyok győzve.
Nekem is dizel autóm van, de számomra az autó csak egy közlekedő edény. Anyagilag sajnos nem tartok ott, hogy olyan szinten tudjam művelni az autózást, mint jelenleg a motorozást. Vagy jól vagy sehogy
A széria hatszázak sem vannak kihegyezve mert vagy 2 évtizede 100/120 lóerő körül mozognak.
De nem kívánok összeveszni ezen. Én szeretem a saját gőzösömet aki meg a rakétát kedveli a meg azon ül és remélhetőleg sok sok ezer kilométert rakunk mindannyian a saját motorunkba hiba nélkül
Aki tanulta (vagy ha nem érdemes utánanézni) a folyadéksúrlódás kialakulását és fajtáit, azt tudja.
Nyilván nem full hiteles a forrás, de attól a fizika még fizika és valóban valós dolgokat ír.
http://totalcar.hu/magazin/tec...
Amikor nem a fotengelyen mert adatot kozlik veled, hanem azt, hogy a motorod X Nm nyomatekot visz at a hatsokerekre. Ez rendre kevesebb szokott lenni, ahogy a loero is kevesebb kereken, mint a fotengelyen.
Mondjuk Talmacsi Gergo R6-ja Agonal padolva 134.6 LE / 68.4 Nm.
Katalogusadat szerint pedig 129 LE / 65.8 Nm.
Ha nagyon el akarok rugaszkodni a gondolattól esetleg kijelenthető az is hogy a nyomaték motorok blokkja stabilabb strapabíróbb mivel nem kell rommá forgatni ahhoz hogy a teljesítményt előcsaljuk belőlük. Most már értem a miérteket és meg vagyok győzve.
A mostaniak szúrós ammóniaszagától meg rosszul vagyok.