Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A fagy nem használ az akkunak.
Én egy kb 5-10 C fokos helységben tárolom töltőn.
A motor fűtött garázsban.
Hsmarabb tönkre megy. Egyébként se szerencsés kiönteni fejreforgatni a hagyományos akkut, képes kimosni, kimozgatni sz olomoxidot. Kéne egy savsürüségmérö, vagy. fokoló az megmondja hogy jól csináltad e. Sürüség 1,284, afok 32 Be feltöltött akksinál ha jól emlékszem
...benn a motorban...
Ellenőrizd a savszintet (ha hagyományos) és töltsd fel valami rendes töltővel fullra. Aztán maradhat a motorban, én sem szoktam kivenni. (Aldi-s automata töltöm van, télen havonta egyszer rátöltök - szintén ben a motorban).
Azt miből fogom észre venni?
Akkor télire nyugodtan a motorban hagyhatom az aksit, nem cseszi szét a fagy?
Igy van, ugyhogy sikeresen tul is savaztad,ha nincs szerencséd
Savat ne! Aznem szökik. Csak desztvizet.
Mert ha én most - hirtelen jött ötlettől vezérelve - nem veszem ki, akkor soha nem tudom meg hogy szinte kiszáradt. Egyszer majd nem indult volna, és kész.... (Bent a motorban nem látszik a savszint sajnos).
de miért vennéd ki?
a hideg nem árt az akkunak, csak akkor ha ki van merülve akkor esetleg meg tud fagyni
a hideg az akku barátja, az öregedési folyamatok is lassulnak hidegben
Akkó bajban vagyok, nem is láttam még az aksit a gépemben. Lassan itt az ideje kiszerelni belőle.
az olasz igényli az ilyen szarakodást a japó nem
az osztrákot meg nem kérdeztem, hiszen ők a német nép cigányai szóval valószínűleg tökmindegy annak is
Én meg nem.
amúgy én leszarom az akkut sose nézek meg benne semmit sem, ha nem tekeri rendesen az önindítót kidobom a fenébe
töltögetni se szoktam meg a többi téli buziskodást is mellőzöm
Üresben (1200 ford. alapjáraton) a GS nem tölt egyáltalán, úgy 1500 fordulat felett kezd, 2000-nél már adja a 14,4-et.
Most már mindegy - bár elég tiszta folyadék jött ki, nemigen volt ólomiszap az alján.
Nem gondoltam hogy bármi gond lehet az akkuval, mindig pöccre indított (most is).
Disznó vagyok, tényleg elhanyagoltam, de például tavaly (sokkal többet mentem mint idén) nagyon minimális desztvizet kellett pótolni bele, így nem gondoltam hogy ennyire kiszáradt...
én ezt megvariáltam egy relével aminek a pozitív része a gyújtás 12v a negatív része meg az üres jelző test
aztán menet közben nem virított csak ha üresben volt
rá kell mérni egy rendesebb műszerrel hogy mennyire egyező. nekem a másfeles vezetékkel teljesen jól mért
amúgy ha már öntögeted ki is kellet volna mosni, alul mindig van egy kis lepotyogott massza, aztán ha annyi van hogy a cellákat zárja akkor kezdődik hogy lemerül állás közben
én régen szaroztam ilyennel még a zsigulis korszakomban, de rájöttem nem ér annyit mint az elporladt melegítőalsók
Közvetlenül az akku sarkáról, de vékony vezetékkel, ami kizárólag a műszerhez megy.
ezeket a savas szarokat sűrűn ellenőrizni kellene
amúgy tuti túltöltésed van merrt anélkül nem nagyon szokott a folyadék párologni
a feszültség méréshez honnan veszed az áramot? egyenest az akkutól legalább másfeles vezetékkel?
mert ha nem akkor az a 14.4 simán lesz 14.6 vagy több is
Másképp döntöttem (lehet jól el is csesztem így): kiöntöttem belőle az összes löttyöt, és friss, készre kevert akkusavval töltöttem fel. 4 deci elég volt, gondolom a lemezek át vannak itatódva a többivel.... Most töltőn van, de majdnem fullt jelez, egy-két óra alatt végeznie kell.
Desztvíz és bekevert akkusav van itthon, de sajnos savsűrűség-mérőm az nincs, pedig jó lenne ránézni...
Az lesz - de ez legalább 3-4 deci! (Azt hiszem, 6 deci sav kellett bele beüzemeléskor)
Csak vizet.
Ja, és tavasz óta nem volt megborítva a motor, így nem tudom hová tűnhetett ez a rengeteg lötty belőle...