amúgy én még mindig ebben az akku-napelem párosításban hiszek
egyrészt ingyen van a nap és még jó is hogy "felszed" némi energiát legalább hűlik a föld aztán nem fullad meg 3 milliád partközeli ember
csak egyenlőre se az akku se a napelem nem az igazi, egyszerűsíteni kell és működni is fog a dolog
pl a lítiumról se gondoltuk 30 éve hogy abból milyen fasza aku lesz, biztos van más anyag is ami alkalmas erre
otthoni tárolásra akár a bazi nagy sok-sok évig üzemelő bár kevesebb energiasűrűséggel rendelkező lúgos akkuk is jó lennének
pl nekem akár 10köbméter akku elférne a tyúkól mellett.....
Ennyivel nem állhat meg az emberi fejlődés, 100 évvel ezelőtt benzinkutak se nagyon voltak, max minden nagyvárosban 1-1. Csak mire felismerjük, hogy a kőolajjal kb. magunkra gyújtjuk a bolygót, addigra régen késő lesz, sőt, már így is régen késő.
A globális katasztrófát max késleltetni tudjuk, de kikerülni nem, lassan 8 milliárd éhenkórász fogja felzabálni és tele égetni kőolaj származékkal a Földet. Rábaszunk, nagyon, ráadásul úgy fest, hogy a folyamat gyorsul, még a mi időnkben kiderül, hogy lesz e tovább az emberi civilizáció ebben a formájában, mert jelenleg fejjel rohanunk a falnak.
Télen összetörték a dízel Multiplámat, vettem helyette ideiglenesen egy benzines BMW-t. Mondván jó az, kevesebb baj lehet vele.
Jó is, nincs vele gond, maga az autó fantasztikus, a motor szinte újszerű és mondjuk szűk 1 literrel kér többet emberi viszonyok között - ami egyáltalán nem vészes. Gondolta Stirlitz.
Azonban! Most sokan voltunk, ezért kértem kölcsön egy dízel zafirát, kivételesen azzal mentem Bécsbe.
Hogy azt milyen jó volt vezetni! No ilyenkor jön elő, hogy mennyire hiányzott a dízel. Nagyon szeretem a BMW-t, de még ez az öreg Zafira is sokkal komfortosabb volt mint a benzines. Az állandóan ordít, meg agresszív, sztrádán egy kínlódás, egyáltalán nem áraszt nyugalmat. Pedig az Opel motorja amúgy köszönőviszonyban sincs a Fiat jtd-jével.
Szóval én ha tehetem CSAK dízelt...
Mert csóró vagyok
De ez igaz az összes többi üzemanyaggal közlekedő kocsira is....
Szóval kb mindegy mit nem veszek, de ha lenne pénzem akkor ingázáshoz villanyt vennék
Picit úgy éreztem tartalmasabb amit mond..... köszönöm a segíccséget béemvés a "sport" mint olyan már csak a pénzről szól, nagyszínpad... Nemismegyekbele. Köszi mégeccer
Az autó valahol mindig áll, és az autó méretéhez képest a töltő nem nagy területet foglal el
Szóval a parkolók többsége alkalmas lenne a tölteshez
És ügye ha bárhol tölthető akkor egy kisebb hatótáv is elég
Aki ingázik annak többet áll a kocsi mint megy....
Az emberek csak addig akarnak villanyautót venni, amíg milliós állami támogatást kapnak rá, ingyenes gyorstöltőkön lóghatnak, és ingyenes a parkolás. Ha elterjednek, akkor ezekből semmi nem marad, én itthon (kertes háznál) megoldom majd a töltést, de a lakótelepi 10. emeletről valaki mit fog csinálni?
Egyelőre messze nem a környezetvédelem mozgatja az emberek fantáziáját....
Á, én ilyet már nem mondok. Nem buzik, csak le vannak maradva. Ragaszkodnak a megszokotthoz. Felesleges ezért bárkit győzködnöm. A valóság előbb utóbb utol fogja érni, ha akarja, ha nem.
Tény hogy a villanyautónak meg van a maga kompromisszuma még, de koránt sem azok, és olyan mértékben, mint amiket fel szoktak hozni a villanyautó ellenesek, és ezen hátrányok is rohamosan csökkennek.
Jelenleg többen akarnak villanyautót venni, mint amennyit képesek gyártani, a hátrányok ellenére is. Azért ez elmond mindent szerintem.
A váltás ezért nem egyik napról a másikra fog megtörténni, mert a kompromisszumok is lassan tolódnak a "mindenkinek előnyös" irányába, szóval lesz bőven idő hozzászoknia mindenkinek.
És ha azt mondja valaki nem, akkor csak azt kéne megnézni, hogy a dieselek egyetlen előnyös tulajdonsága, hogy keveset fogyaszt, minden másban simán hátrányosabb a benzineshez képest, mégis milyen népszerűek voltak. Ugyan így lesz népszerű a villanyos is, amikor kiderül hogy töredéke költsége van és több az előnye mint a hátránya.
Ha jól értem ez után a meccs után ki akarja hívni Connor McGregort, akit egyszerűen lecsirkézett...
"Az emberetek az év elején csak tapsolt mint egy csirke... az év végén viszont harcolnia kell a címért...
Hé srácok, tudjátok ez az igazság. Őrült, ez az igazság... ez nem csak szar duma...Az írek mindösszesen 6 millióan vannak, az oroszok 150 millióan....Meg akarok küzdeni a ti csirkétekkel, mert ez a legkönyebb No1 küzdelem a könnyűsúlyban...."
További kérdés?
De szerintem gyorsan rájönnek a megoldásra ha ez az érdekük.
egyrészt ingyen van a nap és még jó is hogy "felszed" némi energiát legalább hűlik a föld aztán nem fullad meg 3 milliád partközeli ember
csak egyenlőre se az akku se a napelem nem az igazi, egyszerűsíteni kell és működni is fog a dolog
pl a lítiumról se gondoltuk 30 éve hogy abból milyen fasza aku lesz, biztos van más anyag is ami alkalmas erre
otthoni tárolásra akár a bazi nagy sok-sok évig üzemelő bár kevesebb energiasűrűséggel rendelkező lúgos akkuk is jó lennének
pl nekem akár 10köbméter akku elférne a tyúkól mellett.....
100 éve nem volt minden házban villany...
Szóval ha tényleg akarják megteszik
1500-nél nyomatékmaximum? Naná!
A globális katasztrófát max késleltetni tudjuk, de kikerülni nem, lassan 8 milliárd éhenkórász fogja felzabálni és tele égetni kőolaj származékkal a Földet. Rábaszunk, nagyon, ráadásul úgy fest, hogy a folyamat gyorsul, még a mi időnkben kiderül, hogy lesz e tovább az emberi civilizáció ebben a formájában, mert jelenleg fejjel rohanunk a falnak.
Jó is, nincs vele gond, maga az autó fantasztikus, a motor szinte újszerű és mondjuk szűk 1 literrel kér többet emberi viszonyok között - ami egyáltalán nem vészes. Gondolta Stirlitz.
Azonban! Most sokan voltunk, ezért kértem kölcsön egy dízel zafirát, kivételesen azzal mentem Bécsbe.
Hogy azt milyen jó volt vezetni! No ilyenkor jön elő, hogy mennyire hiányzott a dízel. Nagyon szeretem a BMW-t, de még ez az öreg Zafira is sokkal komfortosabb volt mint a benzines. Az állandóan ordít, meg agresszív, sztrádán egy kínlódás, egyáltalán nem áraszt nyugalmat. Pedig az Opel motorja amúgy köszönőviszonyban sincs a Fiat jtd-jével.
Szóval én ha tehetem CSAK dízelt...
De ez igaz az összes többi üzemanyaggal közlekedő kocsira is....
Szóval kb mindegy mit nem veszek, de ha lenne pénzem akkor ingázáshoz villanyt vennék
Szóval a parkolók többsége alkalmas lenne a tölteshez
És ügye ha bárhol tölthető akkor egy kisebb hatótáv is elég
Aki ingázik annak többet áll a kocsi mint megy....
Egyelőre messze nem a környezetvédelem mozgatja az emberek fantáziáját....
Tény hogy a villanyautónak meg van a maga kompromisszuma még, de koránt sem azok, és olyan mértékben, mint amiket fel szoktak hozni a villanyautó ellenesek, és ezen hátrányok is rohamosan csökkennek.
Jelenleg többen akarnak villanyautót venni, mint amennyit képesek gyártani, a hátrányok ellenére is. Azért ez elmond mindent szerintem.
A váltás ezért nem egyik napról a másikra fog megtörténni, mert a kompromisszumok is lassan tolódnak a "mindenkinek előnyös" irányába, szóval lesz bőven idő hozzászoknia mindenkinek.
És ha azt mondja valaki nem, akkor csak azt kéne megnézni, hogy a dieselek egyetlen előnyös tulajdonsága, hogy keveset fogyaszt, minden másban simán hátrányosabb a benzineshez képest, mégis milyen népszerűek voltak. Ugyan így lesz népszerű a villanyos is, amikor kiderül hogy töredéke költsége van és több az előnye mint a hátránya.
"Az emberetek az év elején csak tapsolt mint egy csirke... az év végén viszont harcolnia kell a címért...
Hé srácok, tudjátok ez az igazság. Őrült, ez az igazság... ez nem csak szar duma...Az írek mindösszesen 6 millióan vannak, az oroszok 150 millióan....Meg akarok küzdeni a ti csirkétekkel, mert ez a legkönyebb No1 küzdelem a könnyűsúlyban...."