A hibridek jellemzően jól bírják, főleg a plugin, hiszen a motor mindig optimálisan van hajtva, és csak akkor ha szükséges. Egy átlag PHEV esetén a benzinmotor a megtett távolság 60%-ban el sem indul.
Szóval a néphiedelemmel ellentétben, jelenleg a hibridek amik megbízható konstrukciók. Rengeteg hibalehetőséget kihagytak belőlük. Az akkumulátoraik, pedig sokkal jobban bírják mint amit bárki gondolt volna. Még az első generációs Priusok is vígan futnak.
Még várj 1-2 évet. Idén jöttek ki a nagy teljesítményű akkuval az újabb modellek, az lenyomja a többi árát....vagy felhúzza, mert egyenlőre úgy tűnik többen akarnak elektromos autót venni, mint amennyit gyártani tudnak.
Ja. Aztán jön az, hogy hogyan irtsuk ki belőle az EGR-t, hogyan hegesszük fixre a megpittyedt kettőstömegű lendkereket, hogyan tüntessük el a tönkrement katalizátort úgy, hogy legalább a műszakin ne világítson az a nyomorult Check Engine lámpa.
Akinek kevesebb szerencséje van, az cserél (bontottra, mer' az ócsó') vagy felújíttat turbót, injektorsort, nagynyomású szivattyút.
Csak arra utaltam hogy a régebbi korosabb Dizelek szerintem sokkal többet bírnak ki mint a mai agyon elektronikázott ultra okos giga sűrítéssel rendelkező modern dizelek. Minél öregebb konstrukció annál tovább bírja. Bár ez a Benzines blokkokra is igaz. Hol lesznek már ezek a mai plug in hibrid meg tököm tudja milyen 3 henger turbós blokkok mondjuk 4-500 E km után. Annyi futás alatt két ilyen blokkot is megesznek szerintem. Minden kikönnyítve elgyengítve hogy hatékonyabb legyen de a tűréshatáraik egyre kisebbek. Míg a régi dögnehéz egyszerű blokkok meg örökké meg két napig képesek működni.
A régi munkahelyem volt a Velencei srácoknak egy csőrös Merci kistehere. Az is Dizel még az a kopogós fajta. Az igaz hogy szét volt rohadva de a motorja ment ahogy kellett. 1,6 millió km volt benne de mielőtt leadták a MÉH-be kivették a motort mert azzal semmi baj nem volt és mondván "Jó lesz ez még valamire"
Megnéztem használtan.... nem akarok Teslat venni vmi kispolgári elektromos jó lesz. Igazából felek hogy a neonzold libsik csak kisírják előbb utóbb a dízel tiltást addig hisztizek a semmire
Nekem fél millió Km van a Focusban. Eredetileg amolyan melós kocsinak jött az udvarba 4. autónak. Én tök jól el vagyok vele. Működik rajta minden. Igaz füstölget de füstölt az még újkorában is. 4-5 literrel elketyeg 100-on. Bár igaz ami igaz be be esik egy egy hiba de nem mondanám hogy a motorral van baj hanem inkább a 20 év már jelentkezik az elektromos rendszeren. A minap is F2 segített ki mikor egyszer csak úgy döntött a dízel dózer hogy nem akar elindulni. Azt hittem cellazárlatos lett az aksi de valami az indító motor környékén volt. Asszem valami 10-en ezer forintos javítás kellett és azóta is megy ahogy kell. Bár ritkán használom mert nyár van és meleg és van motor.
Amúgy tök jól el van a masina. Szerintem még van benne olyan 100-150E km aztán leadom kilóra. Nincs se kutya se asszony se gyerek. A-ból B-be elvisz ez is. Télen nem esik be a hó és van benne fűtés. Szóval nekem megfelel.
Fel nem foghatom, hogy ki vesz tizenéves, de már CR, turbós dízelt, amiben biztosan benne van a Föld-Hold távolság kétszer, és nagyjából tuti, hogy a többszázezres felújításoknak is eljött (vagy hónapokon belül el fog) jönni az ideje....
Szóval a néphiedelemmel ellentétben, jelenleg a hibridek amik megbízható konstrukciók. Rengeteg hibalehetőséget kihagytak belőlük. Az akkumulátoraik, pedig sokkal jobban bírják mint amit bárki gondolt volna. Még az első generációs Priusok is vígan futnak.