Oké! Tudom,hogy lehet a jégen is biztonsággal el lenni! Ezzel a szösszenettel azt akartam demonstrálni,hogy néha mekkora marhaságot sikerül összehozni! Na meg nem is autóval kell a vékony jeget inzultálni! Az is igaz,hogy az őrző angyalom meglehetősen edzett volt már akkorra! Azóta is!!
A déli part a kikötők kijáratát kivéve nagyon sekély, ott ilyen 0,5-1 méteres vizek felett nyomulnánk, csak a kikötők torkolatában azon az 50-60 méteres szakaszokon mély a víz.
Na ez a jégen való közlekedés érdekes dolog! Én nem olyan "régen" úgy 77-78-ban egysze egy vasárnap délután kimentünk a vadkerti tóra autókázni! Zsigám volt akkor! Voltunk jó sokan fiatalok akik rámentünk a jégre,volt hely bőven,de azért pár sárvédő,meg lökhárító elszállt,mert a pörgés azért nem volt mindig irányítható! Szinte soha! Ez volt vasárnap,majd másnap hétfőn újra kimentem egy hölgy ismerőssel, már csak azért is,hogy akkor már nincs "tömegnyomor",na meg ő is vezethet,gyakorolhatja a kézifékes pörgést! A tó közepén kíváncsiságból a kerékanya kulccsal próbáltam átütni a jeget! Meglepően gyorsan sikerült!!! Nem volt még 10 centi sem! Olyan 8-9-centi vastag lehetett!! Na akkor volt az ,hogy azt a bizonyos zab szemet erősen szorítva óvatosan kijöttem a tó közepéről,de nem gyorsan,hogy az angyalka le ne maradjon! Na azóta kizárt az hogy,engem jégre csaljanak!!
Úgy hallottam ott a lakhelyed környékén a zsilipnél nagyon szép csukákat lehet fogni. Akár 44-47-est is . Na de viccen kívül úgy hallottam ott lakik pár nagyobb ragadozód. De én nem tudom mert ritka mód utálok horgászni.
Lali átmotorozni veszélyes lehet. Főleg mivel gondolj bele kis felületen sokkal nagyobb terhelést kell a jégnek elbírnia ha motorral mész rajta. Olyat csak és kizárólag akkor szabad mikor a rendes rendvédelmi szervek meg a katasztrófavédelem is engedi. Azonban jégmotorozáshoz tudok neked mutatni majd egy kát jó helyet. Ha olyan lesz a jég. Mert enyhébb telet ígérnek és a tavalyi átkelés igen ritka . Van olyan tél mikor egyáltalán be sem fagy a Balaton.
Én fogtam, kivettem a nadrágomból az övet, átkötöttem és mondtam most már van kapaszkodó. Megrángatta, megcsóválta a fejét és átengedett
De előttem húzott meg egy krossz motort, mert nem volt a tengelyig érő gumi sárvédője
Levegő 78%-a nitrogén.
Inkább a benne lévő nedvesség ami problémát okoz.
Nitrogénből feltöltve garantáltan száraz a bekerülő gáz.
Persze ha gumilabdás annak mindegy.
Amúgy bringásoknál az igazán elszántak hidrogénnel töltik, mert azzal a legkissebb a gördülési veszteség...talán 0.0001%-ot is javíthat :D
Anno elvittem a Gilera RC 600-at kpm műszakira.
Nagyon nem voltam szimpi a köcsögnak,hatszor nézett mindent,fékpad kétszer !
Mikor látta,hogy műszakilag rendben a vas ,előhúzta az ászt
Toljam el a bringát mert nincs az ülésen az a kapaszkodó öv
Mondom neki csöndesen,hogy "szerintem erre nem kell"!
Csak baszakodik,tologatja a papírokat s magas C-n osztja,én meg szerényen csak hajtom neki,hogy "szerintem erre nem kell"
Egyszer csak megkérdezi,hogy "oszt mér"?
Mondom neki, "azér bazdmeg mer ez egyszemélyes"
Rohan az asztalhoz,forgalmi bámul,feje vörösödik s mehettem a dolgomra!
És mit nem vett észre ez a gyökér?
Az indexekben nem volt "E" betű!!!
Egyébként az olaj kémiai reakciójával magyarázzák a gáz szükségét , nem veszti el a viszkozitást , egyszerüsítve nem romlik meg az olaj , mivel ezek hosszú távra vannak összerakva ! Csak hogy ezekben is szarrá lesz az olaj , csak nem igen vannak szétszedve . Viszont aki szédszedett már az tudja mi lakik benne . És ha rendszeresen kivan hányva belőle az olaj akkor a tartály nélkülit is lehet levegővel tölteni , semmi nem fog történni !
Mi régen a réten csúszkáltunk
Volt rajta 5-10 centi jég a földig lefagyva
Aztán nekifutás kézifék és pörgés forgás
Vagy álltunk hátul és húzattuk magunkat mint a vizisielők
Megint abba ugatsz bele , amihez tök hülye vagy ! Annyi hátsó telót javítottál ! A mostani nitrogénnel van fújva klímás által ! Amit meg be fogok rakni az gumi labdás tartályos , és nem érintkezik a " gáz " az olajjal mert a labdát fújod ! Kár hogy nem taliztunk Pécsen ! ?
De előttem húzott meg egy krossz motort, mert nem volt a tengelyig érő gumi sárvédője
Inkább a benne lévő nedvesség ami problémát okoz.
Nitrogénből feltöltve garantáltan száraz a bekerülő gáz.
Persze ha gumilabdás annak mindegy.
Amúgy bringásoknál az igazán elszántak hidrogénnel töltik, mert azzal a legkissebb a gördülési veszteség...talán 0.0001%-ot is javíthat :D
Nagyon nem voltam szimpi a köcsögnak,hatszor nézett mindent,fékpad kétszer !
Mikor látta,hogy műszakilag rendben a vas ,előhúzta az ászt
Toljam el a bringát mert nincs az ülésen az a kapaszkodó öv
Mondom neki csöndesen,hogy "szerintem erre nem kell"!
Csak baszakodik,tologatja a papírokat s magas C-n osztja,én meg szerényen csak hajtom neki,hogy "szerintem erre nem kell"
Egyszer csak megkérdezi,hogy "oszt mér"?
Mondom neki, "azér bazdmeg mer ez egyszemélyes"
Rohan az asztalhoz,forgalmi bámul,feje vörösödik s mehettem a dolgomra!
És mit nem vett észre ez a gyökér?
Az indexekben nem volt "E" betű!!!
Bár nem hinném hogy bárki észrevenné a különbséget
Volt rajta 5-10 centi jég a földig lefagyva
Aztán nekifutás kézifék és pörgés forgás
Vagy álltunk hátul és húzattuk magunkat mint a vizisielők