Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Oké! Tudom,hogy lehet a jégen is biztonsággal el lenni! Ezzel a szösszenettel azt akartam demonstrálni,hogy néha mekkora marhaságot sikerül összehozni! Na meg nem is autóval kell a vékony jeget inzultálni! Az is igaz,hogy az őrző angyalom meglehetősen edzett volt már akkorra! Azóta is!!
Na ott abban az 50-60 m-ben lennénk nagy szarban !
A déli part a kikötők kijáratát kivéve nagyon sekély, ott ilyen 0,5-1 méteres vizek felett nyomulnánk, csak a kikötők torkolatában azon az 50-60 méteres szakaszokon mély a víz.
"Ez nem olyan"
Na ez a jégen való közlekedés érdekes dolog! Én nem olyan "régen" úgy 77-78-ban egysze egy vasárnap délután kimentünk a vadkerti tóra autókázni! Zsigám volt akkor! Voltunk jó sokan fiatalok akik rámentünk a jégre,volt hely bőven,de azért pár sárvédő,meg lökhárító elszállt,mert a pörgés azért nem volt mindig irányítható! Szinte soha! Ez volt vasárnap,majd másnap hétfőn újra kimentem egy hölgy ismerőssel, már csak azért is,hogy akkor már nincs "tömegnyomor",na meg ő is vezethet,gyakorolhatja a kézifékes pörgést! A tó közepén kíváncsiságból a kerékanya kulccsal próbáltam átütni a jeget! Meglepően gyorsan sikerült!!! Nem volt még 10 centi sem! Olyan 8-9-centi vastag lehetett!! Na akkor volt az ,hogy azt a bizonyos zab szemet erősen szorítva óvatosan kijöttem a tó közepéről,de nem gyorsan,hogy az angyalka le ne maradjon! Na azóta kizárt az hogy,engem jégre csaljanak!!
Csukát bőven 50 felettit fogtam most ősszel, a legnagyobb balinom is ütötte a 60 cm-t. Egész nagyokat elcsíptem az elmúlt hónapokban.
Én is cselekedtem már eképp,de ezt a nyomorultat szopatni nagyon nagy örömmel töltött el!!
Úgy hallottam ott a lakhelyed környékén a zsilipnél nagyon szép csukákat lehet fogni. Akár 44-47-est is . Na de viccen kívül úgy hallottam ott lakik pár nagyobb ragadozód. De én nem tudom mert ritka mód utálok horgászni.
Akkor marad a süllőzés-csukázás.
Lali átmotorozni veszélyes lehet. Főleg mivel gondolj bele kis felületen sokkal nagyobb terhelést kell a jégnek elbírnia ha motorral mész rajta. Olyat csak és kizárólag akkor szabad mikor a rendes rendvédelmi szervek meg a katasztrófavédelem is engedi. Azonban jégmotorozáshoz tudok neked mutatni majd egy kát jó helyet. Ha olyan lesz a jég. Mert enyhébb telet ígérnek és a tavalyi átkelés igen ritka . Van olyan tél mikor egyáltalán be sem fagy a Balaton.
Én fogtam, kivettem a nadrágomból az övet, átkötöttem és mondtam most már van kapaszkodó. Megrángatta, megcsóválta a fejét és átengedett
De előttem húzott meg egy krossz motort, mert nem volt a tengelyig érő gumi sárvédője
Ezektől tartok én is. Gondolom más a helyzet, ha a sekély, szinte padlóig befagyó déli partot lekövetve megyünk, vagy ha a közepén veretünk.
Levegő 78%-a nitrogén.
Inkább a benne lévő nedvesség ami problémát okoz.
Nitrogénből feltöltve garantáltan száraz a bekerülő gáz.
Persze ha gumilabdás annak mindegy.
Amúgy bringásoknál az igazán elszántak hidrogénnel töltik, mert azzal a legkissebb a gördülési veszteség...talán 0.0001%-ot is javíthat :D
Mennyire vagy messze a proli-tengertől? Én anno 180-230 km között mentem Simsonnal, hogy a Balatonra érjek. Egy 20-30 km még Babszival is bele férhet.
Mi meg reggel megyünk a hegybe
Anno elvittem a Gilera RC 600-at kpm műszakira.
Nagyon nem voltam szimpi a köcsögnak,hatszor nézett mindent,fékpad kétszer !
Mikor látta,hogy műszakilag rendben a vas ,előhúzta az ászt
Toljam el a bringát mert nincs az ülésen az a kapaszkodó öv
Mondom neki csöndesen,hogy "szerintem erre nem kell"!
Csak baszakodik,tologatja a papírokat s magas C-n osztja,én meg szerényen csak hajtom neki,hogy "szerintem erre nem kell"
Egyszer csak megkérdezi,hogy "oszt mér"?
Mondom neki, "azér bazdmeg mer ez egyszemélyes"
Rohan az asztalhoz,forgalmi bámul,feje vörösödik s mehettem a dolgomra!
És mit nem vett észre ez a gyökér?
Az indexekben nem volt "E" betű!!!
Egyébként az olaj kémiai reakciójával magyarázzák a gáz szükségét , nem veszti el a viszkozitást , egyszerüsítve nem romlik meg az olaj , mivel ezek hosszú távra vannak összerakva ! Csak hogy ezekben is szarrá lesz az olaj , csak nem igen vannak szétszedve . Viszont aki szédszedett már az tudja mi lakik benne . És ha rendszeresen kivan hányva belőle az olaj akkor a tartály nélkülit is lehet levegővel tölteni , semmi nem fog történni !
Nagyrészt 20-30 fok között menetelsz , nincs jelentősége a tágulásnak !
Jól hiszed !
Jobb a nitrogén mert nincs akkora hőtágulása mint a levegőnek
Bár nem hinném hogy bárki észrevenné a különbséget
Mi régen a réten csúszkáltunk
Volt rajta 5-10 centi jég a földig lefagyva
Aztán nekifutás kézifék és pörgés forgás
Vagy álltunk hátul és húzattuk magunkat mint a vizisielők
Nem beteg , csak sportorvosi vizsgálat ! Igen egy bicajos kulacs a benyó tartály !
Megint abba ugatsz bele , amihez tök hülye vagy ! Annyi hátsó telót javítottál ! A mostani nitrogénnel van fújva klímás által ! Amit meg be fogok rakni az gumi labdás tartályos , és nem érintkezik a " gáz " az olajjal mert a labdát fújod ! Kár hogy nem taliztunk Pécsen ! ?