Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szerintem neked is tetszett volna. A kanyartempódhoz stimmelt 😆
https://autofejlesztes.hu/bor-... van ilyen olcsó és jó megoldás rá.
Ha igy nezem nem.
Ha ugy,hogy meghallgattamvalamit eloben, hazamentem es eloszor egy sal-on aztan valami jobbon, egybol erezni fogom, hogy megerte rakolteni valami pluszt.
Mashol a baj, a ver. 5-t feleroszakoltam a w10-re, az egy kb. 20 eves verzio, majd ma megnezem mi van.
Ez igy igaz, de ez nemcsak az extrakra igaz sajnos.
És így a jó mert ez ösztönözte mindig is az emberiséget a fejlődésre, nem a tudósok/papok/uralkodók köldöknézegetése hanem a népek igénye a jobb életre ami miatt fejlődünk folyamatosan, vannak visszaugrások is ( hisz Inik mindig voltak/vannak 😁), de hosszú távon egyre könnyebben élünk. 🙂
Tehát a minőségibb hangcucc hallgatása minőségibb életet jelent mint egy sal-é? Szerintem ez a tárgyaktól való olyan függőség amit csak el akarnak hitetni veled a tuggyukkik pedig semmivel nem lesz jobb életed ha a drága és minőségit vásárolod. 🧐
Hátha azért kapcsolsz vissza mert fékkel lassulsz, akkor a fordulat nem fog emelkedni....
Ha azért kapcsolsz vissza mert gyorsulni akarsz akkor az meg nem gázfröccs, akkor mindenképp emelni kell a fordulatot.
Vegyél jobb gépet valami hülye kereskedőtől, vagy bérelj proc időt.
Sajnos ezek a sportcélú extrák ritkán jutányosak.
Nem is a merteke, inkabb a motor arahoz kepest az ara. Tobb, mint 10%-a.
Bar... Ha mindent szervizben csinaltatnek, sok minden elerne ezt a mrteket.
Lehet, persze. Több cég is gyárt csúszókuplungot ER6-hoz.
U, lehet utolag is? Mondjuk az ara visszatart a komolyabb gondolkodastol ezugyben.
De azert koszonom, elrakom az elmembe az otletet.
Csak példa volt. De mondjuk igen. Miért?
6000???
https://www.b-rp.de/kawasaki-e...

Van ER6-ba való csúszós rácsing cseredarab.
...kéne mennem már aludni, csak ez a kurva edius még mindig renderel.
:-(
Én SOHA nem vágom ki a kuplungot, amikor nagy lenne a fordulatszám különbség, pláne.
Az a visszafelé csúszókuplungos megoldás tetszik. Ha következő motorom nem nagyrobi lesz, akkor ezt erőltetem a szempontoknál.
Amikor mondjuk közeledsz a kereszteződéshez és pl. 5000-et forog a motor, állnál neki motorfékezni és kapcsolnál lefelé. Gáz vissza, kuplung behúz. Mivel a gáz kvázi csukva van, a fordulaszám lecseng mondjuk 2000-re, mire kattintasz a lábaddal. Ha hirtelen felengeded a kuplungot 2000-ről mondjuk 6000-re kellene a fordulatnak ugrania igen hirtelen, mechanikusan ugye. Ha a kuplung kiengedése előtt gázfröccsel fellököd a fordulatot 6000 közelébe, kisebb lesz a hirtelen történő mechanikai terhelés a hajtásláncon, amikor kiengeded a kuplungot. Ez a lényege és egyben az előnye a hétköznapi forgalomban.

Nem minden motoron működik résmentesen, de egy injektoros vagy gyorsítószivattyú nélküli karbis motoron nem teljesen hülye dolog. Én a gyorsítópumpa miatt nem erőltetem, inkább lassabban engedem vissza a kuplungot.
Tehát megvan a helye, hogy hol/mikor. Én is ezen a véleményen voltam, hogy amikor nem akarja az ember kínozni a motort a visszaváltásnál ott elvileg jó dolog, különben ha nem is árt, akkor majdnem hogy felesleges. Vagy legalábbis nincs előnye.
Igaz, inkább beszélhetünk a gázfröccsről, talán kevésbé ellentmondásos téma.
Alkalmazható, a váltóban nem tesz kárt (sőt, jól kivitelezve kíméli), de gyakorolni kell.
Főképp pályán vagy sietős haladásnál van haszna, a hirtelen terhelésváltás nem zavarja meg annyira a motort pl. az íven a kuplung kiengedésekor, ha előtte a gázzal megemeled a fordulatot. Így nem a hátsó keréknek kell a főtengelyt mondjuk 2000 fordulattal magasabb fordulatszámra kényszerítenie hirtelen úgy, hogy a komplett hajtásláncon keresztül csinálja mindezt.
Hol írtam, hogy én kérdeztem?
Itt a fórumon valóban (de itt csak mint vitaindító), de amúgy...?
akkor goto az elejére.
Véleményem szerint egy teljesen értelmetlen kérdést tettél fel, ezért nem lett volna meglepő az általam vízionált válasz 😁
Pont, hogy nem mindegy, mit "nyomkodnak".
Ezért írtam, hogy te nem értesz hozzá, ami nem baj, csak akkor ne jelentsd ki.
Így legalábbis. mert ha igen, akkor a furulyások se kapjanak olyant, jó nekik, a fűzfaágból készített, hiszen mindegy mit fújnak, az ütőshangszeresek se kapjanak mondjuk dobot, kapjanak otthonról lábosfedőket, mert mindegy, hogy mit ütnek, a ritmus a lényeg.
Érdekes, most egyből rájöttél, hogy miről beszélek, ha pont úgy válaszolok, ahogy te kezdted.
kell ez neked, de komolyan?