Ha igy nezem nem.
Ha ugy,hogy meghallgattamvalamit eloben, hazamentem es eloszor egy sal-on aztan valami jobbon, egybol erezni fogom, hogy megerte rakolteni valami pluszt.
És így a jó mert ez ösztönözte mindig is az emberiséget a fejlődésre, nem a tudósok/papok/uralkodók köldöknézegetése hanem a népek igénye a jobb életre ami miatt fejlődünk folyamatosan, vannak visszaugrások is ( hisz Inik mindig voltak/vannak 😁), de hosszú távon egyre könnyebben élünk. 🙂
Tehát a minőségibb hangcucc hallgatása minőségibb életet jelent mint egy sal-é? Szerintem ez a tárgyaktól való olyan függőség amit csak el akarnak hitetni veled a tuggyukkik pedig semmivel nem lesz jobb életed ha a drága és minőségit vásárolod. 🧐
Hátha azért kapcsolsz vissza mert fékkel lassulsz, akkor a fordulat nem fog emelkedni....
Ha azért kapcsolsz vissza mert gyorsulni akarsz akkor az meg nem gázfröccs, akkor mindenképp emelni kell a fordulatot.
Én SOHA nem vágom ki a kuplungot, amikor nagy lenne a fordulatszám különbség, pláne.
Az a visszafelé csúszókuplungos megoldás tetszik. Ha következő motorom nem nagyrobi lesz, akkor ezt erőltetem a szempontoknál.
Amikor mondjuk közeledsz a kereszteződéshez és pl. 5000-et forog a motor, állnál neki motorfékezni és kapcsolnál lefelé. Gáz vissza, kuplung behúz. Mivel a gáz kvázi csukva van, a fordulaszám lecseng mondjuk 2000-re, mire kattintasz a lábaddal. Ha hirtelen felengeded a kuplungot 2000-ről mondjuk 6000-re kellene a fordulatnak ugrania igen hirtelen, mechanikusan ugye. Ha a kuplung kiengedése előtt gázfröccsel fellököd a fordulatot 6000 közelébe, kisebb lesz a hirtelen történő mechanikai terhelés a hajtásláncon, amikor kiengeded a kuplungot. Ez a lényege és egyben az előnye a hétköznapi forgalomban.
Nem minden motoron működik résmentesen, de egy injektoros vagy gyorsítószivattyú nélküli karbis motoron nem teljesen hülye dolog. Én a gyorsítópumpa miatt nem erőltetem, inkább lassabban engedem vissza a kuplungot.
Tehát megvan a helye, hogy hol/mikor. Én is ezen a véleményen voltam, hogy amikor nem akarja az ember kínozni a motort a visszaváltásnál ott elvileg jó dolog, különben ha nem is árt, akkor majdnem hogy felesleges. Vagy legalábbis nincs előnye.
Igaz, inkább beszélhetünk a gázfröccsről, talán kevésbé ellentmondásos téma.
Alkalmazható, a váltóban nem tesz kárt (sőt, jól kivitelezve kíméli), de gyakorolni kell.
Főképp pályán vagy sietős haladásnál van haszna, a hirtelen terhelésváltás nem zavarja meg annyira a motort pl. az íven a kuplung kiengedésekor, ha előtte a gázzal megemeled a fordulatot. Így nem a hátsó keréknek kell a főtengelyt mondjuk 2000 fordulattal magasabb fordulatszámra kényszerítenie hirtelen úgy, hogy a komplett hajtásláncon keresztül csinálja mindezt.
Pont, hogy nem mindegy, mit "nyomkodnak".
Ezért írtam, hogy te nem értesz hozzá, ami nem baj, csak akkor ne jelentsd ki.
Így legalábbis. mert ha igen, akkor a furulyások se kapjanak olyant, jó nekik, a fűzfaágból készített, hiszen mindegy mit fújnak, az ütőshangszeresek se kapjanak mondjuk dobot, kapjanak otthonról lábosfedőket, mert mindegy, hogy mit ütnek, a ritmus a lényeg.
Ha ugy,hogy meghallgattamvalamit eloben, hazamentem es eloszor egy sal-on aztan valami jobbon, egybol erezni fogom, hogy megerte rakolteni valami pluszt.
Ha azért kapcsolsz vissza mert gyorsulni akarsz akkor az meg nem gázfröccs, akkor mindenképp emelni kell a fordulatot.
Bar... Ha mindent szervizben csinaltatnek, sok minden elerne ezt a mrteket.
De azert koszonom, elrakom az elmembe az otletet.
Van ER6-ba való csúszós rácsing cseredarab.
:-(
Az a visszafelé csúszókuplungos megoldás tetszik. Ha következő motorom nem nagyrobi lesz, akkor ezt erőltetem a szempontoknál.
Nem minden motoron működik résmentesen, de egy injektoros vagy gyorsítószivattyú nélküli karbis motoron nem teljesen hülye dolog. Én a gyorsítópumpa miatt nem erőltetem, inkább lassabban engedem vissza a kuplungot.
Alkalmazható, a váltóban nem tesz kárt (sőt, jól kivitelezve kíméli), de gyakorolni kell.
Főképp pályán vagy sietős haladásnál van haszna, a hirtelen terhelésváltás nem zavarja meg annyira a motort pl. az íven a kuplung kiengedésekor, ha előtte a gázzal megemeled a fordulatot. Így nem a hátsó keréknek kell a főtengelyt mondjuk 2000 fordulattal magasabb fordulatszámra kényszerítenie hirtelen úgy, hogy a komplett hajtásláncon keresztül csinálja mindezt.
Itt a fórumon valóban (de itt csak mint vitaindító), de amúgy...?
Véleményem szerint egy teljesen értelmetlen kérdést tettél fel, ezért nem lett volna meglepő az általam vízionált válasz 😁
Ezért írtam, hogy te nem értesz hozzá, ami nem baj, csak akkor ne jelentsd ki.
Így legalábbis. mert ha igen, akkor a furulyások se kapjanak olyant, jó nekik, a fűzfaágból készített, hiszen mindegy mit fújnak, az ütőshangszeresek se kapjanak mondjuk dobot, kapjanak otthonról lábosfedőket, mert mindegy, hogy mit ütnek, a ritmus a lényeg.
kell ez neked, de komolyan?