Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Na hát druszám itt is van egy elég nagy füllentés. Senki az égvilágon nem állna neki difit, kardánt meg váltót babrálni ha sodródik az autó kis tempós kanyarban. Futóművet nézte volna mindenki. A hajtásnak semmi köze ehhez.
Azt a kurva élet hát tényleg egy Verstappen van itt közöttünk. Alázni a mazsolákat. Akkora baromságokat írsz hogy el sem bírja az oldal. Láttál te mostanában nyári gumit? Azon annyi minta van hogy havas úton nemhogy megállni nem tudsz, elindulni sem tudsz vele.
Az az akkori nyárigumi lehetett olyan mint most egy négyévszakos.
Nekem nincs racse nyári gumim, de az a 3-4hosszanti minta és a parányi keresztborda nem fog kapaszkodni a hóban sem a latyakon és a vizet sem szereti.
Oké, nem làttál havat, de eső esik, nem is kevés. Azt ne mond hogy esőben is sokkal jobb a nyárid mint a téli. Biztosan nehezebben úszik fel a vizen a nyári mint a téli…. Istenem.
Kurvára nem csikorog, sem a nokianom sem a michelinem. Sőt még a nexen sem pedig az nem egy nagy márka 🤷🏼‍♂️
Azért a 90es években már nem sok diagonál volt
A 88as Wartburg is radiál gumikkal jött ki, ha jől emlékszem pneumant volt a gyártó
gumiztok? 92 ben kezdtem vezetni hát nem volt akkor ilyen(fetrengős) Már az jónak számított ha RADIÁL vagy, hogy legalább egy tengelyen azonos(fetrengős) téli? nyári? Ezt akkor valaki megkérdezi néztünk volna mint borjú az új kapura 😂 Szerintem akkor még nem is létezett(fetrengős) Egy darabig buziskodtam ezekkel a téli nyári szarokkal. Az utolsó húzás 1 nokian volt, hogy vettem belőle garnitúrát több mint 80 ezerért vagy 5 éve. Aztán a fél autó szét lett szedve, hogy kiderüljön a kardán a váltó vagy a diffi e a hibás, hogy sodródik az autó kis sebességnél kanyarban de csak a zsír új gumi volt szar 😂
Az éves 3 havas útért én már nem rakok fel rá soha téli gumit. Magyarországon megszűnt a tél akinek még nem tűnt fel(kezeit széttáró) Hó látványáért mi a kékescsúcsra megyünk(kezeit széttáró) 5 éve még elmondhattuk, hogy december 10 után van egy kis 10 feletti mínusz 3 éve már ezt sem. (óranézegetős) tavaly 1x volt egy éjszakára -14 és kifújt. Márciusban szokott lenni mostanában 1 kis tél oszt slussz. Aki ezért téligumát vesz lelke rajta. Én nyárival használom. A feleségem meg sajnos téligumi rajongó. neki kénytelen vagyok megvenni(fülét befogó) mivel a dákó nyárival jött ki ezért rendelnem kellett hozzá télit(fülét befogó) 60 forintom bánja ezt az urizálást(kezeit széttáró)
nekem sokáig zsiguli volt, ehhez képest az opel egy csúcs gép volt a hóban 😁
ez után a 4 motion is hasonló ugrás lesz, mert a peca kocsinak ilyen a terv
Igen, mondjuk ez egy darabig szórakoztató, de rá lehet unni, akkor szoktam cserélni.
Pedig baromira le akartam koptatni ezt az öreg Michelin Alpint, mert amíg jó én ki nem dobom.
Hasonlóan. Vígan közlekedtem hóban nyári gumival. Nem is igazán volt akkoriban divat. Persze a nyomik elakadtak, meg kicsúsztak, de 2 nap után tök jól járható lett a város, amikor ezek kihullottak. Ha nagy volt a hó akkor meg hólánc, és azzal bárhol el lehetett menni.
Téligumit csak azért kezdtem használni mert még jobban lehetett alázni vele a mazsolákat. De ráadásul azt is úgy hogy csak egy párat vettem. Nyáron hátul volt a téligumi, télen meg elöl, így enyhén túlkormányzott lett az Astra, ami sokkal élvezetesebbé tette, az amúgy tök semleges kocsit.
Amúgy innen tudom hogy a téli 0 fok alatt jobb, a nyári meg 7 fok felett.
De hogy csikorognak korforgoban.......te joég........vindizelnek erzem magam az asztmában. 😆
én 2012ig nem vettem téli gumit, pedig 91óta vezetek kocsit
pedig mentünk sokat hóban is még földutakon is betöltve 😁
a melóba járáshoz azért kellett a téligumi mert így kiszámíthatóbb lett a közlekedés, nem kellett egy órával előbb elindulni ha leesett 3 centi hó
Annyit azért ér, hogy amúgy nekem jó lenne a nyári gumi is, de még sem vethetik a szememre, hogy nem téligumival mászkálok 😆
Amúgy havat sem láttam már jó ideje, szóval már csak ezért is faszság ez a téligumi hiszti.
Közben rájöttem hogy én téligumi tagadó vagyok 😂 Téligumi csak a gyengéknek kell és az öregeknek 😂
De komolyan. Leaf-en fent hagytam a nyárit, mert a tököm se akarta kivárni a gumisnál a sort, azt baromira nem vettem még észre a hátrányát.
Minden autónkra azonnal ugrik fel a téli gumi, ősszel... többen mondták, felesleges, mert "néhány ilyen nap van az évben", "óvatosabban kell menni" meg "akkor el kell menni taxival" és hasonló dumák...
100 rugó körül a garnitúra, annyit megér nekem. Régen, a Wartnyún nem volt (pénzem se rá) de ha nekibasztam a padkának, árokoldalnak, 2 rugás bele, és ment tovább. A mai verdán egy ilyen malőr, repülnek egyből a műanyagok, velük együtt a 100 ezrek - plusz látok elég balfaxt bénázni nyári gumin ilyenkor, hogy én ne akarjak úgy járni... 😅
A jó gumi a legfontosabb - télen-nyáron.
Biztos fasza gumi az a Nokián, de nekem a Conti és a Michelin akkor is rohadtul takony melegben. Úgy nyikorokg mintha sima gyantázott padlón mennék, nem kell hozzá semmi extra, csak kikanyarodok a főútra, haladok a körforgalomban, meg fékezek a lámpához.
Teljesen osztom a véleményed. Az újgumi a jó gumi. Elmentünk csúszkálni, mondom mi a picsa, nem tudok vezetni. Hazajöttem átültem a másik kocsiba, azon 1éves wr4-esek, mondom na itt volt a baj… csak úgy suhant a hóban.

Tesómnak az e91 jó mintájú de öreg téli contival alig tudott elindulni, az újjal meg tökön babon lehetett veretni.
Nagyon nagyon agresszívan kell vezessek ahhoz hogy kezdjen mászkálni a wr4-gyes télim a nyári nagy melegben. Le akartam koptatni, használtam. Egyszerű hétköznapi használatban vígan lehet vele menni. Elhiszem hogy ha mérnénk, hosszabb lenne a fékút a lamellázás miatt. De hogy ez NORMÁLIS használat mellett kurvára nem érezhető az fix.
A jumperen is téli van nyáron is, 2 évente dobjuk el, semmi csúszkálás nyáron sem.
Lehet csak azért nem csúszik mert tudom szépen irányítani az autót és nem rángatom a kormányt 🤷🏼‍♂️
A 10 éves mis-slejmed már szart se ér... nekem is az öreg BMW-re való szett 14 éves, de "pofára" semmi baja, sztem még 5-6 mm lazán van rajta, semmi repedezés, meg ilyesmi, és szép fekete 😁 Megnyomkodva viszont érezhetően merevebb, keményebb, mint az új.
Ez a mostani 2019 szeptemberi vásárlás, kb. 8-10 ekm lehet benne, és jól tapad, most próbálgattam, erősen kell provokálni, hogy meginduljon. Normál vezetéssel teljesen 7köznapi tempóval lehet ereszteni, nem kell tötyögni - bár azt észrevettem, a 3 betűsök dógóznak az árukért! 😂
Igen, mert felénk voltak mérni.
Köcsög fehér furgonos 40-el tötyögött, megelőztem erre ott vigyorgott a fakabát, ahogy kibukkantam a furgon mögül, azt nyilván nem 50el előzök. 😆
Mindegy, bekaphatják. Kapnak 30 rugót, 10 év büntetés mentes száguldozás után 😋
simán vennék 3 évente, csak nincs értelme
idén nem ment az astra 5 ezret sem, pedig erdélybe is volt ősszel
valamelyik nap voltunk anyósnál aztán azóta is áll, előtte meg hetekig...
Az a faszság hogy még mindig azt hiszed hogy nem így van, és hogy ehhez valami fantasztikus képesség kell, hogy megérezze az ember.
Egyértelműen csúszkál és fos normál közlekedés mellett is egy téligumi a melegben. Ha ezt te nem érzed akkor iszonyat nyomorék sofőr lehetsz.
régen volt téli meg nyári is, meg egy szett románba
most már nem járok dolgozni aztán kb mindegy milyen gumi van rajta
Nem kétlem hogy így van, vadi új gumi szinte mindig jobb, legalább az első évben, de pl. a pár éves Conti Eco-hoz képest meg egyáltalán nem rosszabb. És nincs összerepedezve, nem látszik az öregség rajta, csak a DOT számból, meg hogy sima Alpin szám nélkül.
A Conti Premiumhoz képest már gyengébb, de nem annyival hogy ki akarjam dobni. Volt már vészfékezés autópályán és kurva jól viselkedett, teljesen jól fogta a kocsit, és irányítható maradt.
Ini is csak más faszával veri a csalánt hogy 3 évente ki kell dobni a gumit aztán az övén 20 éves bakelit van. 😆
Most sehol nem láttam mérést... 😅 a gyorshajtó is elég kevés volt! 😁
Erre meg azt mondom hogy egy faszság, de ezt már mondtam. Te F1 pilóta lehetsz a priussal… most gondolom be fogod linkelni a totalcaros videót amiben betonpályán egy wr4-gyes gumit ócsárolnak hogy szarrá kopott a pályán.
Hát nem tudom, nekem alpin 5 van fent, 5-6 éves, most pontosan nem emlékszem a gyártásra. Kibaszott messze van attól amit tudott az első 2évben.
Nokian gumim is volt téliben, első 3év hibátlan, utána már nem az igazi. Pedig minta még 6mm felett volt. Az összes téligumim abban megy szarrá hogy megöregszik.
Na ez meg a másik vicc. Nyáron a téligumi veszélyesebb, mint télen a nyárigumi.
Egyszer én is ki akartam baszni egyet, gondoltam lejárom nyáron, de nem bírtam borzasztó takony volt. Kidobtam úgy ahogy van, és raktam rá rendes nyárit.
Ha keveset mászkálsz akkor vegyél inkább 4 évszakost. Annak több értelme van mint a télinek nyáron.