olajcsere-szűrőcsere... Zoli leírta, hogy 8000ezrenként én szintén 8000ezrenként cserélek és így is ami lejön olaj teljesen normális szép barnás simán mehetne még... Mivel nem igazán esett szét benne semmi ezért ÉN minden 2. olajcserénél cserélek szűrőt... mivel az én motorom azt csinálok vele amit akarok úgyse fog elmenni több 100ezer km-t mert előbb töröm össze
Nem tudom milyen áteresztő képességű egy szűrő, de gondoljatok abba bele, hogy ~0,01 mm illesztésű felületek közép bekerül pár mikron nagyságú szilárd részecske. Az olajkörforgás révén ugyan megakad a szűrőben, de idővel át is juthat rajta.
A tied és az enyém jóval többet pörög egy turbós gépkocsi motornál.Nagyobb időintervallumban is.Hozzáteszem kisebb hűtőközeggel tehát én indokoltnak tartom a sűrűbb cserét.
nem értem a tigra és astra rezgéseinek és az olajcserének az összefüggését a cikkben egy turbós motorról van szó amivel 30ezret mennek egy olajjal mi meg 6000et ugyanannyi olajjal
Mi a gyár érdeke: Olyan jól működő motort gyártani, ami egy tervezett időtartamon belül hibamentesen üzemel. Kb ezen időtartam végére a motor el is használódik, ergo cseréld le egy újra.
Elképzelhetőnek tartom, hogy pl. ilyen magas olajcsere-periódussal, szűrő csere kihagyással érik el, hogy szépen lassan, csöndben kopjon a motor.
Összeesküvés elméletnek tűnik, de: az "A" tigrámnak 90 km/h környékén kissé nagyobb és csúnyább a hangja és jobban rezeg. Ne gondolj semmi komolyra, igen fülelni kell, hogy valaki észrevegye. A "H" Astránál szintén megfigyelhető egy minimális rezgés. Az említett sebesség alatt és felett kisímul a hang. Abban is biztos vagyok, hogy nem nőni fog ettől az élettartam.
Zoli által említett cikksorozatból sok mindent le lehet szűrni.
A gyártó mérnökei szerint 3 olajcseréig jó egy szűrő. Ugyanezek a mérnökök nem nevezhetők hanyagnak vagy kis igényűnek, mert a gyakori szűrőcserével ellentétben azt indokoltnak látják, hogy téli tárolás előtt a betöltőnyílásig friss olajjal legyen feltöltve a blokk, majd tavasszal leeresztve és újabb friss olajjal a felső nívóig feltöltve. Ezt gondolom nem sokan tesszük meg. Én legalábbis most ősszel hagyom ahogy van, majd tavasszal friss olajjal indítok. Csak a szűrőt nem tudom még, bár valóban nem sok 1500 Ft. De hátránya nincs a gyakori cserének? (Pl. tovább tart felépíteni az olajnyomást az első indításnál)
szét kéne vágni egy ilyen 1-2-3 olajcserét átvészelt szűrőt hogy mi a különbség vagy miért mondja a gyár hogy mehet 2 olajat is a szűrő, na meg olajcserénél honnan jön a 6000? amikor a gyári 10-12ezret enged ?
Sziasztok! Érdeklődnék hogy a kezelési utasítás szerint szoktatok eljárni az olajszűrő cseréjekor, amit csak 3 olajcserénként (18e km) ír elő, vagy minden olajcserekor lecserélitek?
A húrelmélet bebizonyítására egyenletek old meg vagy esetleg időjárásmodelleket számol 100 évre előre a globális felmelegedés miatt vagy a nagy kérdésre az élet értelmét meg mindent megválaszolja? http://youtu.be/DqUESeSwnH0
Elképzelhetőnek tartom, hogy pl. ilyen magas olajcsere-periódussal, szűrő csere kihagyással érik el, hogy szépen lassan, csöndben kopjon a motor.
Összeesküvés elméletnek tűnik, de: az "A" tigrámnak 90 km/h környékén kissé nagyobb és csúnyább a hangja és jobban rezeg. Ne gondolj semmi komolyra, igen fülelni kell, hogy valaki észrevegye. A "H" Astránál szintén megfigyelhető egy minimális rezgés. Az említett sebesség alatt és felett kisímul a hang. Abban is biztos vagyok, hogy nem nőni fog ettől az élettartam.
Zoli által említett cikksorozatból sok mindent le lehet szűrni.
Viszont nézd meg a totalcaron annak a mininek a turbomotoros változatát amit szétkaptak.Annyi olajsarat én még nem láttam.
Én inkább a lelki megnyugvás miatt a 10e-res intervallumot 8e-re csökkentettem és mindíg veszek szűrőt.Hogy más mit tesz az hidegen hagy.
http://youtu.be/DqUESeSwnH0
Nagy doboz kerek lukkal az elején és fehér.