Más léptékek 1 millás futás személykocsin sosem lesz hacsak nem New York-i checker cab a delikvens.
Nem véletlen hogy a nagy német utazógépeket először 200k körül adják el.
Már ha annyit mutat a Km óra.De általban a gyárak most Kb 150-200e re trvezik a kiskocsikat 200-250e re a nagyobbakat.
Nem lehetetlen hogy elmegy többet is és el is fog menni de aránytalanul megnő a szervízköltségük.
Fogyasztói társadalom a mai világ felesleges is többre tervezni ezt átlagosan kiskocsinál 10-15 év alatt teszi meg nagynál meg 6-8.Ez alatt 3.-4. tulajnál lesznek leszarják mennyiből tartja fenn.És egy adagoló must már nem filléres tétel 300k is lehet ami a gép árának felét is kiteszi.
ott is erősen tettenérhető a különbség.....egy daf, rönó vagy iveco ritkán megy el 1 milla km-t nagyjavítás nélkül míg a többieket talán 2 millánál kell bontani ha csak nem használják olajn nélkül ahogy ez szokás a nagy cégeknél........mivel a szemereinél nem fizettek ha a szervizben álltam a kocsival így senki nem vitte oda mert az egy fizetetlen nap volt pedig ráment 6-8 óra így már azut is leszarta mindenki ha kigyulladt az olajnyomás jelző, amíg a műszer csak egy pillanatra is megmozdult addig lmentek vele......
A teherautó és személygépkocsi alkatrészeket sosem szabad egy lapon említeni.Két külön követelményrendszer szerint tervezik.A teherautónál fő szempont a teherbírás és a tartósság és sokáig gyártható ugyanaz a részegység.Míg személykocsin a súlytól a zajtalan működésen át a vibrációmentesség és egy rakás szempont a lényeg és a nagyon magas teljesítmény.Ütnie kell húznia mint a barom minimális anyagvastagságok melett.Olyan filigrán aluminium futóműelemeket kénytelenek tervezzni hogy csodálkozom hogy birják ezek a magyar utakat.
az tény, hogy látványra elég gatya volt mindig a nissan, de vazze egy sima 2.0-es diesel simán bírt akár 1milla km-t is bontás nélkül(volt ilyenünk, bluebird, cabstar) sőt a benzineseik is megölhetetlenek voltak....ma meg ha elmegy nagyobb javítás nélkül 200000-et már a csodájára járnak a szervizben....
http://youtu.be/0oAhecu2ZCo