Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

...miután visszaforgatták az órát (ugy hallottam 15ért megcsinálják)
Bár szerintem a legtöbb sv 10eKm alatt többet kap mint az enyém 70 alatt.
A dl uj árát abban a pillanatban felejtettem el, amikor mondták a 400at.
Korzika 2. rész:

utolsó nap tengerpartos kempinget fogtunk ki, gondoltuk ez tök jó lezárás lesz Korzikának.

A bibi ott kezdődött, h korán keltünk volna és 11kor, de legkésőbb éjfélkor már aludni kellett (volna), de a kemping valami nyávogós, helyi szutyok bandát bérelt fel a max. 20-30 fős vendégsereg szórakoztatására, akik 2ig húzták...

6kor kelés, mint a mosott szar kb. olyan állapotban.S még várt ránk 400km a Como-i tó északi csücskéig, a kempingig.

Az élet nagy történetíró, itt is beleszólt a tervekbe.Rögtön a kompnál kiderült, h olaszos módon jutunk haza.Mert 7kor közölték velünk, h a 8:15ös komp törölve lett.Infó róla semmi.Valahogy kaptunk jegyet a következőre, ami délután 1kor(!) indult.Kapásból 4 óra hátrányba kerültünk (ennek később még lesz hatása)

Szerencsére expressz-komp volt, így a vizen 60 kmh-val hasított:)

Livornoban a csapat több részre szakadt.Én 3 másik cimborámmal, 2 motor társaságában elindultunk északnak.Autópálya autópálya, mert szoros volt az idő.

300km-re sikerült 22.10 euró pályadíjat fizetni...huhhh, ennyire mi sem számítottunk.

Estére értünk Lecco-ba.Közben elkezdett szemeregni az eső.Már látható volt, h még 50km-t nem bírunk megtenni, este 8-9 közt jártunk éppen...Az esőruha meg valahol elcsomagolva, 5m mélyen (nekem a topcaseban volt a legfontosabb dolgokkal együtt, mint strandpapucs, törölköző és búvárcucc:DDDD.Mert ugye, vagy esik, vagy süt a nap)

Ugye bungalót keresni ilyenkor este a kempingekben totál esélytelen.Nagyjából késő délután felé elfogynak a sátoros helyek is.Mi pedig száraz helyen akartunk aludni.Hatalmas szerencsénkre elállt!Azért mindent amit lehetett a sátorban tartottunk magunk mellett, ha mégis esne.

Reggel még a nap is kisütött, szemét csalóka látványt adva.Nem mentünk 10km-t északnak, atom vizes utcákra futottunk rá.Jobbnak láttuk beöltözni, mert bár csak borult/napos váltogatta egymást, volt egy sanda gyanu, h ez nem lesz így később...

Az esőruha vicces egy dolog, ha nem esik az eső, nem hűt semmi és rádrohad/meggyulladsz benne.Szóval míg egyik alagútból a másikba mentünk érzékeltük a változást.Párszáz méteres szünetek voltak ezek, mégis tapasztaltuk az idő romlását.Aztán elfogyott a védett plafon és ránkszakadt az ég.

Ilyen kibaszottul hatalmas esőt is rég láttam, elszenvedője még sosem voltam.Az előttem 10m-re menő féklámpáját láttam csak!Haladni se nagyon haaldtunk, azt mikor kiálltunk tankolni s pont beleestünk a sziesztába, a pokolba kívántam az egész túrát:)

A szieszta egy geci dolog.A kezdetén és a végén a városok közlekedhetetlenek.Közben meg csak self-service benzinkutak vannak.Ha nincs apród (5-10euro papírban), akkor baszhatod.Ami felkúrta az agyam akkor a kúton, h arra volt energiájuk, h valaki kijöjjön a boltból(!), h elmondja most siesta van és selfservice minden, de felváltani pénzt, pláne nála fizetni, na azt nem.Tésztaevő lusta cigány népség...

Szakadó esőben mentünk fel a svájciakhoz Marina-ig.Gyerekek, olyan szerpentineken mentünk 1-2ben, h azt hittem ott halok meg.Semmit sem láttam, az út meg emelkedett mint állat!Vagy éppen meredeken zuhant.Két dolog lepett meg:1. hihetetlen számú bringás, esőruhában, olyan hegynek fölfelé ahol ebben az esőben mocival is para volt menni.2.a többi motoros!Nálunk max. túrán látni esőben motorozókat.Itt?Esőgumival jaszkarizó sportgépeket, bőrruhában, esőcuccal állatkodókat!Esőben szerpentinezni, ki lenne az az állat?ÉS RENGETEGEN!

Az úton minden lehetséges melegedőhelynél (benzinkút, zártabb kávézók, szendvicsbárok) égig rakva parkoltak mocikkal...Sajna nekünk menni kellett, mert arra a napra 450 volt előírva, h utána a 2x450 menjen)

Martina-nál betoltunk egy pizzát (kávézószerűség volt szuvenírshoppal kombinálva, de friss pizzát kaptunk:D) ami melegen különösen nagy élmény volt.
Estére Innsbruckban próbáltunk kempinget találni a szakadó esőben.

A vége az lett, h bő óra keresgélés után (én már barmit megadtam volna egy száraz ágyért.) világossá vált, itt nem lesz szerencsénk - konferencia volt a városban és ilyenkor saját tapasztalatból tudom, h midnent kivesznek a cégek - továbbálltunk.Pár km-re a várostól az egyik kempinges olyan jófej volt, h segített hotelt találni.Családi panzió volt, a recis bevallása szerint legputribb szoba (párszor visszakérdezett, h biztos azt vennénk-e ki), 25euró volt fejenként, de volt fűtés és a reggeli beletartozott az árba.A csajszival annyira haver lettem, h még a szálló nagyszárítóját is beindította értünk!Úgyhogy többkilónyi vizes motyóval megdobtuk.Reggelre oda is varázsolta az ajtónk elé.

Valahol van egy kép, ahogy a kempingfőző fénye (éhesek voltunk:) mellett csizmát szárítunk, majd előkeresem.

Másnapra az Innsbruck-Graz távolság lett betervezve, de pályán.Hamar le akartuk tudni a távolságot, megint ugye az időhiány.Azért szakadó esőben a pályán 120-140körül menni időnként necces dolognak bizonyult, de ezt is ki kellett próbálni.Tudjátok milyen érzés az aquaplaning motorral?Először meglepett, utána már kis sebességgel a szerpentineken sikerült rájátszani.Jó móka, bár kicsit veszélyes:)

Végül 5 óra magasságáa Graz elé értünk, én itt lekanyarodtak Klagenfurt felé a rokonokhoz (ha már erre jártam kötelező volt beugrani), ők nem akartak pihenni, lenyomták a maradék 350-et hazáig.Nekem teli volt a faszom az egész napos esővel, meg a fáradtság!Elég egy kanyart, vagy előzést elnézni...Siettem haza én is, de nem ennyire.

Aztán másnap én is hazajutottam, valszeg utolsóként.Így lett meg a 3700km.Mivel siettem, végig autópályáztam, tartva a stabil 150et:), h szabályos is legyek azért.

Tanulságok?Kell egy esőkesztyű, mert a téli bár vízálló volt (csak túl jól szigetelt a 15C-ban és meggyulladtam benne) inkább bőrben nyomtam.Az esőben csavarni lehetett a vizet benne, amit aztán kiszárított a gép (nem lett baja!) és megtuningoltam két reklámtáskával.Kicsit nehezebb volt a tankolás de tuti vízhatlan lett.

M5 stabil volt a legnagyobb esőben.Azért fontos kihangsúlyozni, mert az esős teszteken rendre 3-4.ik helyet ért el, s fostam, h csúszkálni fog a súlyom alatt (82+20kg motyó).

Ahol rohadtul fostam azok az útburkolati jelek.Mintha jégre tévedne az ember, rögtön arrébb pakolták a moci elejét, hátulját!Igyekeztem a zebracsíkok között megállni, vagy úgy menni, h ne kerüljek rájuk, helyenként mégis para volt.Szerencsére sehol nem kellett fékeznem, mert még motorfékkel sem próbáltam kísérteni a szerencsém.

Nekem tetszett a nyugati autós mentalitás, főleg az olasz, h ennyire előzékenyek.A franciák már határeset, de még ők is sokkal normálisabbak mint a magyarok.Németek úgy ahogy, autópályán viszont tudnak viselkedni.Nem születik bele 110-zel a belső sávba, amit villogásra sem hagy el (lásd a magyarok bezzeg...), ellenben túrtak le 140-nél!Mert ott is vannak gyorshajtók...A belsőt tényleg mindenhol csak előzésre használják (kivéve az olaszok, de ott a mocist bármikor elengedik)

Jó volt, de még egyszer nem biztos, h nekivágnék.Esetleg ha olcsóbb motelekben/diákszállókban találnék helyet!Ez a kempinges teafőzös, konzerves cucc nem jött be.1-2 napig oké, de nem 14ig...Meg az alvás.Vettem önfelfújódó matracot (lajosos), de utánafújtam, h valóban kényelmes legyen, tehát azzal nem volt gond.Egy fos sátrat vettem rutin hiányában, de legalább kényelmes.A szervezés határeset volt.Egész napos gurulás után ütközünk Calviban 6kor, azt 9kor verünk sátrat, mert midnen hely foglalt és a szervezősrác nem rendelkezett elég infókkal...

Pedig még egy kempinghelyet is előre le lehet foglalni!Láttam nem egyszer ilyen placcokat.Ráadásul nagy csopinál lehetett volna (kedvezmény) sőt kell is, nem egy helyen volt kiírva.

Minden nap egyébként kempingvadászattal zárult.Ez kicsit idegesítő volt.

Láttam, h a kompok Marseille-be is járnak.Filóztam egy Francia Riviéra-Korzika odavisszán.Sokkal nem lehet több, igaz, nem zsúfolnám így meg, mint ezt.Volt olyan nap, mikor 500-600at le kellett nyomni.Szeretek motorozni, de nyaralni még jobban.Szóval ha nyaralok akkor max. szerpetinezéshez ugranék fel a vasamra, nem autópályázás miatt.

Az olasz-svájci-osztrák szakasz csodaszép, még az autópályás részek.Láttam az esőtől (özönvíz?) spontán kialakuló vízesést a hegyoldalon, hihetetlen látvány volt!

Szardíniát is sokan dícsérik, megérne egy misét...

nagyjából ennyi.

story vége:)
Azért ha alkalmad lenne kipróbálni egy boxert-és most egy BMW-re gondolok-el ne szalaszd!
No hát akkor nem kell 3 hengeres boxer.
Még nem tudom......egyébként a hatvanas években kísérleteztek olyan blokkal,aminek 3 hengere volt úgy elrendezve,hogy a párhuzamos elhelyezett hengerei egyenként 100 köbcentisek voltak,a rájuk merőlegesen elhelyezett henger pedig 150 köbcentis volt.........nem vált be......
a rajz szerint működik a mociban a fokozatérzékelés, ez a jel van megcsapolva:
a fogyasztásmérérs el lett vetve, mert túl bonyolultnak tünt az injektor kimérése, ezért lett inkább köridőmérő, mondjuk több hasznát is veszem a fokozatkijelző az feszültségmérésen alapszik, a váltóban van egy kapcsoló pár ellenállással, így egy vezetéken a váltófokozatnak megfelelő feszültség van 0-5V között. Ezt kell mérni, átlagolni és ez alapján megjeleníteni az adott fokozatot. Ezt mind egy PIC microcontoller csinálja. Ezért a kapcs. rajz nem is túl bonyolult, a proci kódja annál inkább.
Az milyen?
Sose feledd,a legjobb elrendezések:L2,boxer,1henger!
Ha majd lesz 3 hengeres boxer,akkor majd Téged is!
Ki a sz...t érdekel a boxer.
Hol itt a boxer?
itt vagyok, csak már alig látok ki a fejemből Miben segítsek?
Na ez jöhetne bármikor! ! ! ! !
Eladod azt 700-ért is talán tavasszal ha akarod.
jah
Ők meg kitennék 850-ért....
lehet a media-n több sikerrel jársz laller elérés ügyben
SVLaller! Segítesz nekünk?
Érdekelne valami kapcsolás vagy leírás, ami alapján el lehetne indulni. Esetleg a te általad már megvalósított cuccokból...
Mennyit kellene ráfizetni?
dl-re cserélés gondolatával én is játszom egy ideje
Tegnap a motorrad környékén jártam,bementem a tükörhöz müanyag kupakért (kb a tolásnál hagytam el) és megkérdeztem hogyé számolnák be az sv-t
humm,hámm,izé,hozé
400e
marad az sv
Mindkettőnek ugyanott kell állnia.Ha nem akkor ferde a kerék.
Az letezik h a hatso kerek akkor van jo pozicioban ha nem ugyanoda van allitva a ket oldal? A kipufogo feloli oldalon egyel tobb vonal van mint a masikon viszont ragasztottak pici sulyokat a felnire.