Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Én úgy veszem észre finomabban működik a váltó ha 20-30 között van.
Ha lötyögősebb azt meg lehet érezni.
Jóaz a ctisztító.Petróleumtól mindent összefröcskoltem mire lecsutakoltam.Brr.Még a pofámba is jutott.
Akkor picit feszítek rajta.
Ráüllve vagy anélkül?
korábban mindenki írta mivel kell mosni a láncot, a könyvében is petróleum van. én vettem egy castrol tisztítót de mint az új olyan lett a láncom mikor tavaly télre eltettem és lefújtam kenővel.
Rolinak van igaza......20-30mm az SV-é.......és a legtöbbé, de azért van más is......
Nekem az oktatáson 3-4 et mondtak.De legyen.Bár én 3,5 re állítottam úgy hogy ült az öcsém rajta.
Lehet marhaság de picit inkább lógjon de ne feszítem túl.
Olajos rész.
Szintén szentírás.
2-3, nem 3-4!
holnap megnézem az én láncomat is kiváncsiságból. 10 500 km-er van benne . bár áprilisban az enyém is szervízben volt átvizsgáláson és olajcserén, láncot is állítottak rajta mert láttam, de a szerelő nem szólt , hogy gond lenne.
Szentírás láncos része.
szép lassan egyre hangosabban kezd visítani főleg 6.-ban....eleinte természetesnek tűnik, de később kisebb sebességnél villamosozó hangot kezd adni.......nekem 6-ban 150-nél már visít mint disznó...
Olajszintet asszem hidegen nézünk sima egyenes talajon álló motornál.Ha jól tanultam.

(Ha nem akkor átbaxtak a tanárok így kap a Kufi egy kokit ha találkozok vele. )
Lánc normál esetben lógása 3-4cm közt van gépkönyv szerint és van a lengővillán egy jelzés a tengelynél ha kifelé már nincs jel akkor lesz csereérett.
tünetei amit laikusok is észre vehetnek ?
kislánckerék csapágy........én így jártam a friss szerzeményemmel.....túlfeszített lánc és a csapágy megadta magát...
akkor ez felszorozva kb 20000km és tényleg annyit megy el a gyári normál használatnál.......
pl.
Hogy erted, hogy ha az olaj hidegen van benne? Ha hidegen nezem es ugy van benne eleg akkor ok? Amugy a motorban 13300 merfold van es ha ez meg a gyari lanc akkor lehet mar lassan azert tenyleg megerik a cserere... Megmerem majd szakaszosan es at is nezem nem latok-e valamit. Amugy azt montak h ettol eltekintve minden abszolut rendben van.
Sajnos nem a szomszédban vagytok....viszont ha tényleg túlfeszítették akkor az más gondot is okozhat.....
akkor nem idegesítem a cserével, mert nagyon kényes a motorjára. mondjuk én is .
Most nézem hogy régi a gép.Akkor passz.Látni kellene.
csak akkor ha túlfeszítették a csere után....amúgy nem...
Ha először feszítették és viszonylag új a motor nem igen lehet nyúlva.Hacsak nem egykeréken mentél ki.
Esetleg nem megfelelő a lánc.
Olaj meg 4800 Km né ha hidegen van benne akkor szarj rá.
Viszont nézd meg a feszességét a láncnak.Cm kell hozzá.Kicsit pepecs több helyen kell megmérni.Ha an emelőd akkor tekersz a keréken mérsz majd megint teker és mér több ponton ha nincs tili-toli.
ebben nem vagyok biztos de mintha a hátsó fogaskereket 45-ösre cseréltette voln a 44-es helyett. nem tudom ez lényeges vagy nem.
Akkor esetleg túl volt feszítve....még az okoz ilyesmit...
ha öreg akkor az idő is megeheti nem csak a km.....vagy mph......viszont ha ebben az árban olaj+szűrő+láncszett+munkadíj benne van akkor igen olcsó.....itthon sem jön ki sokkal kevesebből..