Én 350es JAWA-ról ültem SV1000-re, ráadásul úgy hogy a kettő között volt tizenpárév szünet. Na és?
Semmi gondom nem volt, igaz én sosem értettem igazán azokat a mondatokat, hogy:
"szinte minden fokozatban megforog a kerék, vigyázni kell..."
"gázra bármikor feljön az eleje..."
"csutkán húzott gáznál úgy megindul..."
"a gyári gumi szinte motorozhatatlan, nagyon csúszik..."
Nem azt mondom, hogy nem ért még kellemetlen meglepetés közúti közlekedésben tapadás terén, de én nem tapasztaltam ilyen végletes reakciókat.
Nekem pl csak a legutolsó időszakban volt, hogy sikerült koppig húzni a gázmarkolatot kigyorsításon - pályán.
Megjegyzem, kis pályán a GS-sel is lehet szépen menni, meglepődnétek, hogy megy (már láttam).
ezzel kapcsolatban is lenne egy gondolatom, bár már lehorrogtak egy párszor miatta, és lehet hogy ha engem is érintene én lennék megsértődve legjobban...
szóval: sztem 60-65 év felett fél évente kellene ellenőrizni a sofőrök fizikai és szellemi állapotát , mert botrány hogy mit művelnek az idősek ,(tisztelet a kivételnek ) a közutakon...
motoralkatreszek.eu-ra küdtem,mind1. ezt írtam benne:
Gondoltam érdekelhet, külföldi motorokat hoznak be, utóbbi papírozottan is árulja. Én mikor az enyémet vettem ezeket is nézegettem. www.grandemoto.com www.moto-market.hu
VAló igaz ,hogy sokan nem ismerik a saját és motoruk határait! Demiért van ez így?Rutinos sofőrnek tekinthető az a papa aki a trabiát 40 éve nem kapcsolta 3. sebességbe? Hát nem! Én azt gondolom minden motoros életébe kell egy két perec ,hogy megérezze hol a határ ,valós rutint szerezzen ,néha igenis huzzon egy kövéret ,és néha fékezzen akkorát ,hogy a hátsókerék megemelkedjen!Nem mondom hogy ezt a forgalomban közúton kell gyakorolni ,de ha nem érzed ,az agyad nem tárolja el a rutinhoz szükséges infókat és nem tud időben racionálisan dönteni egy vészhelyzetben! A járni tanuló gyerek is esik -kel mégis megdicsérjük hogy mien ügyes.
elmesélek 1 kis 7 végi sztorit.
Vasárnap elmentem motorozni.Felénk van 1 elkerülő út ahol van 1 parkoló ahol össze szoktak jönni a motorosok dumálni meg körözgetni a parkolóban(jó az aszfalt és frankóak a kanyarívek)
Szóval megjelent 1 srác egy fekete busával.Edzőcipő,mackó alsó pulóver újatlan dzseki.
Azt mondta most vette 1 napja a gépet egy ismerősétől mert "jó áron adta".Ahogy elkezdtük nézegetni,csak úgy jöttek elő a hibák.Lerít róla,hogy törött volt,ami végülis nem volna baj ,ha jól meg van csinálva.1perc alatt a láncra terelődött a figyelem.Olyan laza volt a lánc hogy legalább 6-7 cm-et belógott,épphogy nem esett le szó szerint és állítási lehetőség nem is volt már(természetesen fénylett is rendesen a lánc ahogy kell).
Mikor kiderült,hogy életveszélyes a motor a faszikám azzal mentette magát : hogy ő autós ember nem is ért a motorokhoz és csak "tuggyátok csak hobbinak vettem"és ez az első motorom.
Plusz ezt is mondta:"még jó ,hogy észrevettétek mert most akartam megnézni mi a vége"
Első motornak nem is rossz a busa,lehet ez lett volna az utolsó útja is.
Abszolút fórumon kívűliként csak egy hozzászólást engednék meg magamnak:
Attól még,hogy valaki ezres vagy nagyobb motort vesz magának nem kell idióta módjára menni,veszélyeztetni magadat és másokat.
Többször leírtam már,hogy láttam (szerintem) kezdő motorost vadiúj gsxr 1000-el menni pianoban,csendesen.
Elcsépelt mondás de igaz:"Nem a fegyver öl hanem aki meghúzza a ravaszt.."
Én még mindig nem értem azokat az embereket, akik kezdő motoronak kis svt vesznek vagy sor4 sportot főleg nem értem. Sok ismerősöm tett így. Senki nem hitte el, hogy nagy és sok lesz. És majdnem mindenki 1-2 éven bellül össze is törte a motorját, magával együtt!
Egyszer belegondoltam abba, hogy ha azok az első bénázások, hibák amit kezdő nagymotorosként (suzuku rg200) elkövettem az svvel történnek meg. Jó párszor összetörtem volna a pofám.
De ha így 24 évesen kéne kezdenem én is biztos valami 5-600 as gépet vennék mert még lemaradnék a haveroktól.
Lahet hogy most egy páran meg fognak kövezni , de szerintem gs 500 után nyugodtan lehet a következő sv 1000 , akár hayabusa is . Ha ismeri a motoros a határait nem lehet gond , a probléma itt van elrejtve , sajnos sokan nem ismerik és nem is akarják ismerni a határaikat . Én 250-es etz után vettem egy 1000-es gépet és semmi probléma nem volt, igaz még annó simóval többet mentem 18000 km-nél parsze a vasnál 90% ban nyél gázon .
Sziasztok!
2010.ápr.19-én ellopták Tatabányáról az sv650s mocimat (2009)!
fekete szinű,piros üléssel, box-konzollal (box épp nem volt rajta).
rsz: UJH 866; Alvázsz: JS1BY132100115488; motsz: P507177857
Én 350es JAWA-ról ültem SV1000-re, ráadásul úgy hogy a kettő között volt tizenpárév szünet. Na és?
Semmi gondom nem volt, igaz én sosem értettem igazán azokat a mondatokat, hogy:
"szinte minden fokozatban megforog a kerék, vigyázni kell..."
"gázra bármikor feljön az eleje..."
"csutkán húzott gáznál úgy megindul..."
"a gyári gumi szinte motorozhatatlan, nagyon csúszik..."
Nem azt mondom, hogy nem ért még kellemetlen meglepetés közúti közlekedésben tapadás terén, de én nem tapasztaltam ilyen végletes reakciókat.
Nekem pl csak a legutolsó időszakban volt, hogy sikerült koppig húzni a gázmarkolatot kigyorsításon - pályán.
Megjegyzem, kis pályán a GS-sel is lehet szépen menni, meglepődnétek, hogy megy (már láttam).
szóval: sztem 60-65 év felett fél évente kellene ellenőrizni a sofőrök fizikai és szellemi állapotát , mert botrány hogy mit művelnek az idősek ,(tisztelet a kivételnek ) a közutakon...
Gondoltam érdekelhet, külföldi motorokat hoznak be, utóbbi papírozottan is árulja. Én mikor az enyémet vettem ezeket is nézegettem.
www.grandemoto.com
www.moto-market.hu
Üdv: sziszk0
bocsi az offért a többiektől
Vasárnap elmentem motorozni.Felénk van 1 elkerülő út ahol van 1 parkoló ahol össze szoktak jönni a motorosok dumálni meg körözgetni a parkolóban(jó az aszfalt és frankóak a kanyarívek)
Szóval megjelent 1 srác egy fekete busával.Edzőcipő,mackó alsó pulóver újatlan dzseki.
Azt mondta most vette 1 napja a gépet egy ismerősétől mert "jó áron adta".Ahogy elkezdtük nézegetni,csak úgy jöttek elő a hibák.Lerít róla,hogy törött volt,ami végülis nem volna baj ,ha jól meg van csinálva.1perc alatt a láncra terelődött a figyelem.Olyan laza volt a lánc hogy legalább 6-7 cm-et belógott,épphogy nem esett le szó szerint és állítási lehetőség nem is volt már(természetesen fénylett is rendesen a lánc ahogy kell).
Mikor kiderült,hogy életveszélyes a motor a faszikám azzal mentette magát : hogy ő autós ember nem is ért a motorokhoz és csak "tuggyátok csak hobbinak vettem"és ez az első motorom.
Plusz ezt is mondta:"még jó ,hogy észrevettétek mert most akartam megnézni mi a vége"
Első motornak nem is rossz a busa,lehet ez lett volna az utolsó útja is.
Attól még,hogy valaki ezres vagy nagyobb motort vesz magának nem kell idióta módjára menni,veszélyeztetni magadat és másokat.
Többször leírtam már,hogy láttam (szerintem) kezdő motorost vadiúj gsxr 1000-el menni pianoban,csendesen.
Elcsépelt mondás de igaz:"Nem a fegyver öl hanem aki meghúzza a ravaszt.."
En Pesten mozgok, de azert nyitott szemmel jarok majd. Bar nem hiszem, hogy jarkalnak vele...
Egyszer belegondoltam abba, hogy ha azok az első bénázások, hibák amit kezdő nagymotorosként (suzuku rg200) elkövettem az svvel történnek meg. Jó párszor összetörtem volna a pofám.
De ha így 24 évesen kéne kezdenem én is biztos valami 5-600 as gépet vennék mert még lemaradnék a haveroktól.
2010.ápr.19-én ellopták Tatabányáról az sv650s mocimat (2009)!
fekete szinű,piros üléssel, box-konzollal (box épp nem volt rajta).
rsz: UJH 866; Alvázsz: JS1BY132100115488; motsz: P507177857
légyszi segitsetek megtalálni!nagyon-nagyon hiányzik!
köszönöm
H.Judit: 30-578-2215