"Miért kell egyáltalán csőgázt húzni? Ehhez idiótának kell lenni. Vagy az ilyen autóval is padlógázzal közlekedik?"
Pont azért, amiért 6000 köbcentis és 40000 lóerős az első motorja. Mert idióta. És az emberek 99%-a ilyen. Te a maradék 1%-ban vagy, de képzeld el, amikor 20-30 évesen a haverok előtt mekkora menő az 1000-es géppel csőgázon végigmenni. Nagyjából ez vezérelheti az emberek túlnyomó részét szerintem. Minél nagyobb, annál jobb. Józanész kizárva.
ez is igaz. és ha körbeolvasol más fórumokon (pl motorozz.hu-n elfogadott szamárlétra szerint) az 500-as sem kezdőgép őszerintük, hanem a 125-ös vagy 250-es ibrahim. És majd csak utánnnnnna! :-) Kicsit túllihegett nekem ez a "kezdőmotor" szöveg, énszerintem kezdő módon menni nyomatékból lehet, kis fordulaton. nem egyetlen hengert visíttatva (aztán megugrik véletlenül). Kezdő motorOS az, amit fejben kell tartani. Mintha lenne kezdő fúrógép, kalapács, autó(! ha már járművek). Fenét. Észnél kell lenni. szigorúan SZVSZ.
én meg abszolut kezdőként (bár autóval 17 év bp-i forgalmi tapasztalat után) ültem a 650-esre. Azt a mondatodat nem értem (mármint másoktól sem), hogy "az első csőgáznál". Miért kell egyáltalán csőgázt húzni? Ehhez idiótának kell lenni. Vagy az ilyen autóval is padlógázzal közlekedik? Anélkül is gyorsul normálisan. A másikban igazságod van: "ha ez kezdő, NEKEM (de csak nekem) jöhet az eggyel nagyobb". kiegészítem: "nem fogom magam KEZDŐmotorral ÉGETNI"... sajnos sokan gondolják így.
Nekem ugye GS500-am van 2 éve. Ezalatt némi tapasztalatom már gyűlt, de tudásom alapján kifejezetten a bénák közé sorolom magam továbbra is mindenféle álszentkedés nélkül és előtte robogóztam is 1 évet.
Azoknak az újságíróknak, akik egy 650-es gépet (tikipusan ER6, SV) kezdőgépnek ajánlanak kiskalapáccsal törném el egyesével az ujjait. És persze innen adódik, hogy akinek "kicsit több" az önbizalma és "nincs kontrollja" az azt mondja, hogy "jóvan ha a 650-es a kezdőgép, jöhet az 1000-es". Tisztelet a nagyon nagyon kevés kivételnek.
Egy ilyen gépet én semmi képpen nem raknék kezdő motoros alá, még magam alá sem, pedig én elég higgadtan motorozom. Egyszerűen túl nagy józanság kell, hogy ne dögöljön meg vele egy kezdő az első csőgáznál.
Eleinte még a GS is úgy tűnt, hogy 'ú bazeg, ú bazeg, ú bazeg meghalok'. Nem hogy 2-3x annyi lóerő.
Tudom, de a kis jelzőt váltsuk inkább 650-es re! Mert a sok digitális agyú (0 vagy 1) egyből arra asszociál, hogy ide a nagyobbat, attól lesz jó a nudli a naciban!
De most én vagyok a majom, hogy idegesít ez a "donor generáció"?
Komolyan mást se látok, csak azt, hogy az alábbi tulajdonságokat keressük egy motorban: DOBOZ, TÚRA KORMÁNY, KÉTMILLIÓEGY LÓERŐ, SZÉLVÉDELEM, ZÉRÓ FOGYASZTÁS, ABS, MARKOLATFŰTÉS!
azért a "kis" itt nem azt jelenti, h ez egy kis motor lenne bárkinek is. hanem hogy van belőle nagy és kicsi azaz 1000 és 650 :-). ha 1000 és 1250 lenne, akkor az ezres lenne a kicsi, pedig az sem kicsi.
Véleményem szerint első motoron töltsünk el 3-4 olajcserényi időt! 18000-24000 km-t! Bármi legyen az! Ne divatból motorozzunk már! Persze nekem is tetszik az ezres gixer, meg az eregy, meg a fájerbléd és a zéiksztíz, de gondoljunk csak bele?! Miért is van annyi búrkolt motoros haláleset? ("Ja a köcsög autós!" PERSZE!) Képezzük magunkat normális szintre és utána merjünk álmodni nagyokat. Én se ülök komoly gépekre pedig szerintem meg tudom ülni, de amíg szezon elején még a "KIS" 650-es is meg tud lepni, addig az ezres minek? Ne vegyétek baszogatásnak, de senkit sem szeretnék szalagkorláton látni!
Pont azért, amiért 6000 köbcentis és 40000 lóerős az első motorja. Mert idióta. És az emberek 99%-a ilyen. Te a maradék 1%-ban vagy, de képzeld el, amikor 20-30 évesen a haverok előtt mekkora menő az 1000-es géppel csőgázon végigmenni. Nagyjából ez vezérelheti az emberek túlnyomó részét szerintem. Minél nagyobb, annál jobb. Józanész kizárva.
Nem hangzott el a legfontosabb kérdés!
"hogyan kell egykerekezni?"
Azoknak az újságíróknak, akik egy 650-es gépet (tikipusan ER6, SV) kezdőgépnek ajánlanak kiskalapáccsal törném el egyesével az ujjait. És persze innen adódik, hogy akinek "kicsit több" az önbizalma és "nincs kontrollja" az azt mondja, hogy "jóvan ha a 650-es a kezdőgép, jöhet az 1000-es". Tisztelet a nagyon nagyon kevés kivételnek.
Egy ilyen gépet én semmi képpen nem raknék kezdő motoros alá, még magam alá sem, pedig én elég higgadtan motorozom. Egyszerűen túl nagy józanság kell, hogy ne dögöljön meg vele egy kezdő az első csőgáznál.
Eleinte még a GS is úgy tűnt, hogy 'ú bazeg, ú bazeg, ú bazeg meghalok'. Nem hogy 2-3x annyi lóerő.
De most én vagyok a majom, hogy idegesít ez a "donor generáció"?
Komolyan mást se látok, csak azt, hogy az alábbi tulajdonságokat keressük egy motorban: DOBOZ, TÚRA KORMÁNY, KÉTMILLIÓEGY LÓERŐ, SZÉLVÉDELEM, ZÉRÓ FOGYASZTÁS, ABS, MARKOLATFŰTÉS!
Na majd vasárnap
(Bár az utasom nem tudom mennyire preferálja)
Már az ormányáig és a fejéig eljutottam.