Mai tapasztalat , első eset, hogy a megazip.ru esetében a típusszámokkal erre ráfaragtam, jobban megnézve persze jelzi, hogy két féle van, csak a típusszám kereső vágott át.
RMX250 ben nem egyféle kuplung van, hanem minimum 2 féle, egyikben kevesebb a lamella és alacsonyabb a bástya 5mmel kb., erre figyeljetek oda, ha kuplungot kerestek ebbe a típusba
A magasságokat leszámítva minden más stimmel, lamellák, felfogatás, stb. Természetesen mivel más a magasság, más a tányér is, gondolom így a rugók hossza is.
Járt már valaki más is úgy rajtam kívül,h az Rmz injektorába bele rohadt ez a jó minőségű magyar benzin? 4-hónapot állt a gép és fél nap kínlódás után bírtam elindítani és a probléma,h megint állni fog több hónapig és teljesen tanácstalan vagyok,h mit csináljak,h ez újra ne forduljon elő!
Most nem tudom melyiket könnyebb vagy lehet kivenni. Bármi is van benne biztos valamennyire oda van hegesztve mert különben csörömpölne a rezonanciától. Nem hiszem hogy hegesztéseket oldana egy pár anya meg benzin Az odaragadt kokszot biztos kipucolja de most nem ez a cél. Bár azt én anno amásik motoromnál kompresszorral meg gázpalackos pörkölővel oldottam meg. Addig melegítettem a henger felőli végét míg gyűrűben felizott a falán a koksz aztán 3 Bar levegővel megturbóztam az égést és szép lassan elvettem a gázt tőle. Utána kurvára vigyázni kell, hogy nehogy kiejtst a kmpresszor pisztolyát különben ha már bent jár az izzó kokszkarika a rezo közepén sehogy nem tudnád visszagyújtani. Sztem az lesz amit mondtál 1mmes korong aztán bele kell lesni...
Hát azt nem mondanám hogy túl gyenge, mert 1,5-2 szer akkora erőt lead 5000-res fordulaton mint a régi 25ösöm 8500-on, csak az a baj hogy hiába forgatod 7000 fölé nem jön elő belőle több erő sokkal. Nem azt várom hogy alámrúgjon 7500 nél mivel ez nem 125ccm, de azért lehetne több a teteje. Mászóka közben biztos lenne olyan helyzet ahol szopnék emiatt. Meg hát elvileg így 41 paci ami biztos 50 közelébe mászna ha nem lenne benne fojtás. Olyan erő akkor sem lenne benne mint egy RM-ben a 34es karbi miatt de azt nem akarom piszkálni mert nem akarok nagyobb fogyaszást, mivel utcán is sokat megyek vele.
Előző nem jó ötlet, inkább, amivel a rezot szoktam pucolni.
8 v 6 os csavar anyák beleszórva több, meg benzint bele, aztán betonkeverő effektus, szépen kipucolja.
Fogsz egy drótot és beledugod, hogy akad-e ha nem, akkor csak szűkítés, ha akad, akkor van benne valami.
Egyébként mi bajod a motorral, túl gyenge?
Nem értek sajnos a kipuff tuninghoz, de van rengeteg ezzel foglalkozó oldal és még program is, amivel méretezni lehet, meg nézegetni, hogy egyes módosítások mit változtatnak a nyomaték görbéken.
Az lesz sajna csak reménykedtem... A vázszámtáblázat alapján amit még te posztoltál annak idején (SJ13A101467) elvileg 92 es. A katalógus 89-98 ig 45*57*11nek hozza az össszes szimmeringet, ami azért érdekes mert egy idő után USD-ről átálltak hagyományos villákra a méret maradt volna? Mivel nekem fordított a telom és 43-as a becsúszója itt lett érdekes a dolog. Arra gondolok nem lehet-e hogy valamelyik előző tulaj lecserélte a szárakat egy 83-87 közé eső vagy egy 88-as Rm250 telojára. Két tulajjal ezelőtt egy dorogi srácé volt aki pályázgatott is állítólag. Mind1 szétszedés után kiderül és majd kommentelem.
Ha én is olyan jó helyen laknék mint te én se nagyon utazgatnék 400 km-eket feleslegesen, de azért Erdély az Erdély. Képek alapján nem bírok betelni vele, de a mostani tudásommal sztem összefosnám magam 1 óra alatt..
A fojtással kapcsolatban már agyaltam egy kasztnis cimborával akinek egy 91es RM250e van, de egy kicsit ódzkodik tőle, mivel nem tudja pontosan hogy néz ki a szűkítés belül és nem több darabból van-e megoldva. Azt lehet érzékelni kopogtatással, hogy a nyak utáni középső egyenes rész ami a henger előtt van sokkal vastagabb anyag vagy bele van téve valami. Látszik hogy ez középső rész előtt és után van összehegesztve a rezo. Akkor megpróbálom jobban eröltetni a srácnál, de egy kicsit attól félek ez a középső szakasz egyszerűen vastagabb anyag így kisebb a belső átmérője, akkor pedig nem tudom mihez lehet vele kezdeni.
Állítólag a topik szerint sokat dob az alsó fordulatszám nyomatékleadásán és erőteljesebb lesz tőle a középtartomány. A srác egy 05 és 06-os gyári yz250 rezoval szórakozott ezzel az alátéttel amit 3,125 millire (1/8") vágott ki egy régi haspáncélból. Nála a 05-ös rezoval a teteje is több lett a motornak és egyenletesebben adja le az erejét a Yamaha. Kíváncsi lennék mit tenne ez a nyakrész eltávolítás a hengertől 3mm-rel az RMX-nél...
Látom tömítés, szimering ügyében rád jár a rúd
Szerintem mivel úgy is ki akarod cserélni, vedd ki és mérd meg, nézd meg a méretet és utána rendelj Ha jól értem a szerelő csinálja, ő meg úgy se ér rá előbb, hiába van megrendelve, ha meg tudod a méretet, másnapra itt lehet.
Évjárat alapján necces a dolog teló ügyében, ha még se 92 es a vasad, akkor nem lesz jó, amit évjárat alapján rendelsz, mert a telókat szokták variálni minden évben.
Neked most a teló alsó becsúszó szár átmérő mennyi?
Ricsiékhez szerintem társulhatsz, rendszeresen járnak, én nem igen megyek már idén, itt helyben a hegy az meg nekem nagyon messzi.
A rezodból a fojtást vedd ki(már ha van benne), nézd meg hol van benne, szét kell felxelni 1mm es koronggal, kivenni azt a szart, majd összevarratni, olcsóbb mint egy másik rezó
Illetve megazip szerint a típusszámok alapján a 89-92 ig a rezo ugyanaz, a 93-94 már más, de hogy miben azt nem tudom.
Melyik karbi ez pontosan? Szerintem keihin PJ, azon van ilyen alapjárati állító Bár nem is annyira fontos.
Az a kis lapos csavarhúzóval hajtható az levegő csavar, kb 1/4 gázig van szerepe a keverési arányban.
A szívató tetején amit tudsz tekerni jobbra balra, az az alapjárati kör szabályozó, azt tekergesd.
Nem árt kipucoloni ha nem reagál semmire, ki lehet tekerni a karbiból az egészet, de a fúvóka tisztításhoz a karbit is érdemes szétborítani, áramlási irányban ellentétesen kifúvatni.
Üdv.Ezen a karbin nincs külön alapjárat állito csavar.Van rajta egy lapos csavarhuzo-val hajthato kis csavar ami szerintem a benzin-levegő arányát keveri (de nem biztos) meg van a szivato aminek a tetejét lehet tekerni jobbra-balra.szerinted melyik segit a problémámon? Vagy hadjam mind kettőt és csak pucoljam ki?
Képzeld hogy jártam Dew... Elkezdett csöpögni a jobb oldali telómból az olaj. Oké akkor keressünk szimmeringet hozzá, kinéztem az Athena katalógusból hogy 89-98 ig 45*57*11mm a méret be is rendeltem. Mikor hoztam volna el a boltból szóltam a boltosnak nézzük már meg egy tolómérővel a becsúszót, és kiderült hogy 43-as. Az a baj hogy a katalógus szerint 3-féle Suzuki szimmering létezik ami 43-as becsúszóhoz jó: 43*55,1*9,5( RM 250 88) , 43*55*10,5 ( Rm 250 83-87) és 43*54*11 (Dr250). Szerinted szétszedés nélkül ki lehet saccolni melyik lehet benne? Az a baj hogy kb két hete várok a szerelőmre mert tele van melóval és nem akarnék még egy hetet várni a rendelés miatt....
Láttam voltatok Ricsiékkel Romániában, ő is debreceni néha összefutok vele a tankin bár ő komolyabban tolja mint én aki 3 éve kezdett motorozni, de azért próbálkozok.. Egyszer ha már jobb kondiban leszek meg lesz olyan a motorom hogy tudjak kijárni edzeni én is szívesen betársulnék egy útba... De jelenleg ott a teló, a fékbetétek, meg akarok szerezni egy rezot amiben nincs fojtás, mert mint látod az enyém a fémtankos fojtott változat. Találtam egy palit Minnesotában aki bontja a 92-es RMX-ét amin egy FMF fatty volt fent neki. Szerinted mennyire passzol a 92-es és a 93-as rezo? Peace: Sky
Kösz Dew a gyors választ. Igen az a szutyok az olajpumpa de nem használom. Először azt hittem milyen jó lesz, majd fordulatszámfüggően keveri hozzá az olajat és nem járok úgy mint a Husqvarnámmal, hogy alacsony fordulaton beköpi a gyertyát az állandó mennyiségű olaj a benzinben, és majd takarékosabb lesz az olajfogyasztás. Hát az első bejött, nem köpte be soha a gyertyát, de 25-30 l benzin után elfogyott az olaj egyszercsak a tartályból amire kurvára nem számítottam, uh kénytelen voltam tolni 2-3 km-t a következő kútig mert nem vittem magammal olajat. Az a baj hogy az olajtartály az oldalidom alatt van és az évek alatt kicsit felkarcolódott gondolom a felverődő kövektől, és ha még egy kis kosz is van rajta kurvára nem látszik hogy van-e benne olaj vagy nem. Uh. maradt az 1:40-es keverék utcára, 1:33 pedig ha tudom hogy visítani fog terepen...
Jó ez a megazip oldal, télre tervezek egy dugó, tűgörgő, szimmeringek csapágyak cserét, most már legalább tudok szerezni robbantott ábrákat is...
Szerintem menni fog a fedél levétel hétvégén nekiesek
ha olaj nélkül mentél, azt a váltód/kuplungod szerette, nem volt forgácsos a maradék olaj, amit leengedtél?
Még nem szedtem szét ilyet, de elmélet.
1. Olaj leenged
2. hűtővíz leenged.
3. Berúgókar le, fékpedál le.
4. Az olajpumpa vagy a mi a szutyok az ott, szerintem a fedelet legalább vedd le, hátha akad alatta csavar.
5. Csavarok kihajt, a vízpumpánál a két oldalsó fogja a deklit is azt hiszem, de az egész vízpumpa deklit tuti nem kell leszedni.
6. Óvatosan megpróbál levenni, érezni fogod, ha még tartja valahol csavar.
Vízpumpát tuti nem kell leszedni.
Itt a robbantott, hátha segít http://www.megazip.ru/ru/bike/...
Márkatársak kérnék egy kis segítséget. Május végén cseréltem le a váltóolajat az abban a hónapban vásárolt RMX-em blokkjában. Azóta mentem 31 üzemórát és hétvégén elkezdett nyekeregni a váltóm meg üresben is meg-meg akart indulni, 1-3 fokozatokban csúnyán csörömpölt a blokk, uh. alacsony fordulaton hazadöcögtem. Leengedtem a blokkból a maradék olajat és nem volt csak kb másfél deci a beleöntött 6,5-ből. Öntöttem bele 3,5 decit amennyi a literből maradt anno, és kisasoltam honnan csöpörészik el a váltóolaj. Mivel az elején a túlfolyón is csöpögött a benzin (fel volt akadva a tűszelep a másfél év állástól az előző tulajnál) , nem nagyon esett le hogy olaj is van alatta mikor állás után elindultam. Most hogy felöntöttem friss olajjal megint lehet látni hogy a kuplungdekli alatt ereszt a tömítés. Sajnos sikerült megint egy olyan motorba belemászni aminek nem jön le külön a kuplungdekli fedele hanem egyben van az egész jobb oldala. Mivel nincs csak RM250 szervízkönyvem, aminek külön lejön, tudna valaki segíteni hogy tudom szopás nélkül lebontani az oldaldeklit. Gondolom ki kell venni a hátsó fékpedélt meg a berúgót, csak a vízpumpával nem tudom mit kezdjek. Vettem azbesztmentes tömítőanyagot 75*50 cm-es táblában , hogy kirajzolom a tömítést a dekli fedelével és körbevágom, meg kifúrom 6-os fúrófejjel a csavarok helyét aztán berakom hő és olajálló szilikonnal. Ha valaki bontotta már ki a kuplungot vagy van rmx250 1992-höz jó szervízkönyve segítsen.
Hát így se nagyon értem, de azt javaslom Neked.
Egyik napi hajtás után tedd fel bakra, váltóolajat engedd le, azt nézd át, nem-e fém darabos, meg vedd le a kuplung deklit és nézz rá a kuplungra, max 30 perc és megéri ellenőrizni, még mielőtt nem lesz nagyobb baj.
Bár a helyedben vétel után apró darabokra borítottam volna az egész motort
RMX250 ben nem egyféle kuplung van, hanem minimum 2 féle, egyikben kevesebb a lamella és alacsonyabb a bástya 5mmel kb., erre figyeljetek oda, ha kuplungot kerestek ebbe a típusba
A magasságokat leszámítva minden más stimmel, lamellák, felfogatás, stb. Természetesen mivel más a magasság, más a tányér is, gondolom így a rugók hossza is.
Hát azt nem mondanám hogy túl gyenge, mert 1,5-2 szer akkora erőt lead 5000-res fordulaton mint a régi 25ösöm 8500-on, csak az a baj hogy hiába forgatod 7000 fölé nem jön elő belőle több erő sokkal. Nem azt várom hogy alámrúgjon 7500 nél mivel ez nem 125ccm, de azért lehetne több a teteje. Mászóka közben biztos lenne olyan helyzet ahol szopnék emiatt. Meg hát elvileg így 41 paci ami biztos 50 közelébe mászna ha nem lenne benne fojtás. Olyan erő akkor sem lenne benne mint egy RM-ben a 34es karbi miatt de azt nem akarom piszkálni mert nem akarok nagyobb fogyaszást, mivel utcán is sokat megyek vele.
8 v 6 os csavar anyák beleszórva több, meg benzint bele, aztán betonkeverő effektus, szépen kipucolja.
Egyébként mi bajod a motorral, túl gyenge?
Nem értek sajnos a kipuff tuninghoz, de van rengeteg ezzel foglalkozó oldal és még program is, amivel méretezni lehet, meg nézegetni, hogy egyes módosítások mit változtatnak a nyomaték görbéken.
Ha én is olyan jó helyen laknék mint te én se nagyon utazgatnék 400 km-eket feleslegesen, de azért Erdély az Erdély. Képek alapján nem bírok betelni vele, de a mostani tudásommal sztem összefosnám magam 1 óra alatt..
A fojtással kapcsolatban már agyaltam egy kasztnis cimborával akinek egy 91es RM250e van, de egy kicsit ódzkodik tőle, mivel nem tudja pontosan hogy néz ki a szűkítés belül és nem több darabból van-e megoldva. Azt lehet érzékelni kopogtatással, hogy a nyak utáni középső egyenes rész ami a henger előtt van sokkal vastagabb anyag vagy bele van téve valami. Látszik hogy ez középső rész előtt és után van összehegesztve a rezo. Akkor megpróbálom jobban eröltetni a srácnál, de egy kicsit attól félek ez a középső szakasz egyszerűen vastagabb anyag így kisebb a belső átmérője, akkor pedig nem tudom mihez lehet vele kezdeni.
De azon gondolkodtam lehet ezt a modot meg lehetne csinálni, fojtás ide vagy oda: http://www.thumpertalk.com/top...
Itt árulják legyártva is de nem hiszem olyan bonyolult lenne csináltatni egy ilyet: http://www.mxbonz.com/powrplat....
Állítólag a topik szerint sokat dob az alsó fordulatszám nyomatékleadásán és erőteljesebb lesz tőle a középtartomány. A srác egy 05 és 06-os gyári yz250 rezoval szórakozott ezzel az alátéttel amit 3,125 millire (1/8") vágott ki egy régi haspáncélból. Nála a 05-ös rezoval a teteje is több lett a motornak és egyenletesebben adja le az erejét a Yamaha. Kíváncsi lennék mit tenne ez a nyakrész eltávolítás a hengertől 3mm-rel az RMX-nél...
Vagy ezek a selejtes szárakhoz készültek, ahol kicsi japán esztergályos épp anime videót nézett és megszaladt az gép 0,1 el?
Szerintem mivel úgy is ki akarod cserélni, vedd ki és mérd meg, nézd meg a méretet és utána rendelj Ha jól értem a szerelő csinálja, ő meg úgy se ér rá előbb, hiába van megrendelve, ha meg tudod a méretet, másnapra itt lehet.
Évjárat alapján necces a dolog teló ügyében, ha még se 92 es a vasad, akkor nem lesz jó, amit évjárat alapján rendelsz, mert a telókat szokták variálni minden évben.
Neked most a teló alsó becsúszó szár átmérő mennyi?
Ricsiékhez szerintem társulhatsz, rendszeresen járnak, én nem igen megyek már idén, itt helyben a hegy az meg nekem nagyon messzi.
A rezodból a fojtást vedd ki(már ha van benne), nézd meg hol van benne, szét kell felxelni 1mm es koronggal, kivenni azt a szart, majd összevarratni, olcsóbb mint egy másik rezó
Illetve megazip szerint a típusszámok alapján a 89-92 ig a rezo ugyanaz, a 93-94 már más, de hogy miben azt nem tudom.
Az a kis lapos csavarhúzóval hajtható az levegő csavar, kb 1/4 gázig van szerepe a keverési arányban.
A szívató tetején amit tudsz tekerni jobbra balra, az az alapjárati kör szabályozó, azt tekergesd.
Nem árt kipucoloni ha nem reagál semmire, ki lehet tekerni a karbiból az egészet, de a fúvóka tisztításhoz a karbit is érdemes szétborítani, áramlási irányban ellentétesen kifúvatni.
Láttam voltatok Ricsiékkel Romániában, ő is debreceni néha összefutok vele a tankin bár ő komolyabban tolja mint én aki 3 éve kezdett motorozni, de azért próbálkozok.. Egyszer ha már jobb kondiban leszek meg lesz olyan a motorom hogy tudjak kijárni edzeni én is szívesen betársulnék egy útba... De jelenleg ott a teló, a fékbetétek, meg akarok szerezni egy rezot amiben nincs fojtás, mert mint látod az enyém a fémtankos fojtott változat. Találtam egy palit Minnesotában aki bontja a 92-es RMX-ét amin egy FMF fatty volt fent neki. Szerinted mennyire passzol a 92-es és a 93-as rezo? Peace: Sky
Jó ez a megazip oldal, télre tervezek egy dugó, tűgörgő, szimmeringek csapágyak cserét, most már legalább tudok szerezni robbantott ábrákat is...
Szerintem menni fog a fedél levétel hétvégén nekiesek
Még nem szedtem szét ilyet, de elmélet.
1. Olaj leenged
2. hűtővíz leenged.
3. Berúgókar le, fékpedál le.
4. Az olajpumpa vagy a mi a szutyok az ott, szerintem a fedelet legalább vedd le, hátha akad alatta csavar.
5. Csavarok kihajt, a vízpumpánál a két oldalsó fogja a deklit is azt hiszem, de az egész vízpumpa deklit tuti nem kell leszedni.
6. Óvatosan megpróbál levenni, érezni fogod, ha még tartja valahol csavar.
Vízpumpát tuti nem kell leszedni.
Itt a robbantott, hátha segít
http://www.megazip.ru/ru/bike/...
Egyik napi hajtás után tedd fel bakra, váltóolajat engedd le, azt nézd át, nem-e fém darabos, meg vedd le a kuplung deklit és nézz rá a kuplungra, max 30 perc és megéri ellenőrizni, még mielőtt nem lesz nagyobb baj.
Bár a helyedben vétel után apró darabokra borítottam volna az egész motort