Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nekem sok...2 hete vettem és kb.150 km.tudtam csak vele motorozni.
3-4 hét az még nem is sok szezonban!
Hali!Már intézem de sajnos itt Érden 2 motor szervíz van összesen abból az egyik inkább robogókkal foglalkoznak a másik meg fullon van munkával így csak 3-4 hét múlva tudnak ránézni....azért nagyon köszönöm,hogy segítettél!
Szia!
Karbi lesz, de csak a szinkron nem fog segíteni. Ha jót akarsz magadnak, szétszeditek, mindent kicseréltek amit kell, beállítjátok, és örültök:))
Szia"blackbird00" ! Nagyon köszönöm a segítségedet!!!Érden lakom és van két motorszervizes ismerősöm...az egyik azt mondta,hogy szerinte karbiszinkront kell csinálni rajta.A másik viszont szerint semmi köze a szinkronhoz,hogy nem megy hidegen az egyik henger,ő inkàbb dugulást illetve elektromos hibát jelőlt meg...mellesleg szerintem elektromos hiba nem lehet mivel csak hidegen produkálja ezt a problémát.Szóval csak találgatás van jelenleg....
Szia!
Én azt mondanám első körben, hogy gyertyacsere gyárira (NGK javallott, mind a négyet). Utána full karbi felújítás/beállítás, szinkron.
Szvsz jó lesz sokáig.
HA nem, kompresszió mérés, bár ezt előtte is megteheted. Az sok mindent elárul.
Üdv az itt lévőknek!Új vagyok még itt...és sajnos nekem is az lenne a problémám mint az előttem lévőnek aki arról írt,hogy az egyik henger nem megy hidegen.Ha valaki tudna segíteni ez ügyben akkor azt megköszönném!
karbisor tömítése jól meg lett húzva ? nem tud valahol a karbi meg a blokk között levegőt beszívni ?
Mert ha rángatod akkor lehet mozdul annyit a karbi hogy kis résen bemegy kis levegő. légszűrőház is meg tudja feszíteni ha nincs jól rögzítve ...
Elvleg az alapjárati és a fő fuvóka mindig üzában van azért hogy gyorsítás / fékezés közben se kapjon fel levegőt...ha túl sok az se jó de a túl kicsi szint is tud okozni ingadozást mozgatásnál. de csak ha "extrém" nagy az eltérés a gyáritól,

,.
Ha a szivató rajt marad kicsit akkor szórakozik az enyém hasonlóan.
Pilotok alatt az O gyűrűket kicseréltétek?
Pilot csavarok?
Mondjuk egy szinkront megérne a dolog, mert tavaly év elején volt utoljára... Bár nemhiszem, hogy ha nemjó a szinkron ilyet csinálna
Van holtjateka mind a 3 bovdennek, direkt egy kicsit rahagytam. Oda allitottam ahova kell, a kepek alapjan csinaltam, meg meg is mertem a benzin szintet. Az a fura hogy eddig ezt nem csinalta. 1x ki lett szedve a karbisor es vagy 2 hetig nem volt benne es miutan vissza lett rakva azota csinalja ezt... valtozas annyi volt hogy cr8 helyett cr9 gyertya van benne...(pontosan nem tudom most fejbol, de a hoertek 9 lett)
Gázbovden, szivató holtjátéka megvan?
Oda állítsd ahova kell, különben nem lesz jó! !!
Síbernek alányúlsz és megmozgatod a helyén előre hátra.
Ha sokat mozog, akkor kopott.
Minimális hézag mindenképp van.
szinkron?
Szivató elzár rendesen?
Hát beállítottam a pohársík felé egy kicsivel, most már ugyan olyan mind a 4, előtte olyan volt mint a hullámvasút... De a várt hatás nem történt meg sajnos. Ez a helyben előre-hátra rángatás hatására változik a fordulat, meg menet közben néha "fennakadt a fordulat 3-4 másodpercre olyan 3-4 ezres fordulaton.. Elég idegesítő az a helyzet :(
VAlaki mintha írta volna, hogy a síktolattyú van elkopva meg a háza amiben mozog, lehetséges?
A csavar azért van, hogy le tudd engedni a benzint a házból ha kell.
Csonkra rátolod a csövet és rányitod a csavart. Viszont érdemes lehetőség szerint elindítani a motort közben,
hogy a valós szabályozott szint jelenjen meg a csövekben.
Az sem árt ha függőleges a motor!
Én a pohársík felett látom a jelölést a képen nem alatta.
Köszönöm a választ Imitrikes és Pilot78! Már megyek is le a garázsba :D
Az nagy baj ha a csövet magára a leeresztőre rakom rá és nem a csavarra (azért mert nem "légtelenítő" csavar van ott...)
Szerintem meg a pohársík felett 1,5mm.
RF 400 manual szerint ! 10 FOKOS döntés kell és akkor az osztósíktól lefelé ... 1.5 mm -+ 1 mm

A képen....
Amit én tudok hogy a 600 / 900 nál az úszó a tű közepén lévő "pöcök" -nek van támasztva úgy hogy azt nem nyomja be ezt a pöcköt és úgy mérik a szintet (úszó tetejét a főfúvókához.) .
De a 400 nál más a karbi és így az egész eljáráas valszeg. Aki már csinált ilyet az tudja...
.
Sziasztok!

RF 400 nál szeretnék úszószintet állítani, esetleg tudnátok tanácsot adni vagy értéket mondani, hogy mennyire állítsam? A motoron elvileg kb 25 fokos szögben van a karbi, a satupadon is úgy mérjem?

Előre is köszi Mindenkinek megint :D
A kuplung hydraulikámban az olaj valóban nagyon szennyezett volt.
Kitakarítottam, és az úgy tűnik működik rendesen.
Kiemel és meg is tartja.
Most azért elmondanám hogy ez előtt egy midnightstar-om volt az a motor minden ami nem ez :) Ha érted :)
Normál hőmérsékleten még elég használható annyi csak hogy elég nagy csattanásokkal veszi a sebességeket (A midnightstar-hoz képest)
Városban araszolva eléri azt a hőmérsékletet amikor már kapcsolgat a ventilátor akkor először előjön az hogy
3000-es fordulat alatt zörög a váltó illetve a kuplung kiemel rendesen de kiengedésnél előjön az hogy nem lehet csúsztatni,
vagyis ahogy engedem ki rögtön fog. Ez a kettő hiba együtt rendkívül kellemetlen.
A hiba egyértelműen összefügg az olaj viszkozitásával(hőmérsékletével) mivel hidegen aránylag rendben van.
Azért gondoltam első körben az olaj hűtőre mivel ez úgy működik hogy a kis vízköre a olajhűtő a nagy vízkör pedig
értelem szerűen a vízhűtő. Na most normál hőmérsékletnél a víz nagy része a kis vízkörben kering vagyis hűti az olajat
Ahogy tovább melegszik nyit jobban a termosztát a víz nagy része már csak a hűtőben kering az olajhűtőben pedig alig.
Ezért logikusnak tűnt hogy az olaj túlmelegszik és ez miatt veszti el a viszkozitását...
Az előző olaj amit leengedtem belőle nagyon csúnya volt szagra, színre mintha többször túlmelegedett, megégett volna...
Egy másik elfogadható magyarázat az lenne hogy tényleg szar az olaj.
De nekem nehezen emészthető lenne az hogy a castrol ekkora szart gyártana....
A nagy gyártók olajainak jónak kellene lenniük...
Na holnap veszek bele repsolt.
Kiváncsi leszek...
Itt a fórumon is visszaolvasgattam, jó pár ember REPSOL-ra váltott Castrol-ról, pont emiatt.
Megdöbbenésemre a 400-as RF-emnél én is használtam Castrol-t, és nem volt ott sem jó (erre már nem is emlékeztem).
Igaz, az egy kifejezett állatorvosi ló volt...
Nem belefecsegni akarok, de a Tied vizes. Nekem szimplán olajos és az olaj hőmérséklet városban nálam akár 150C is lehet, mégis tudok váltani.

A kuplungnál a nehézkes váltást az alábbiak is tudják okozni:
- Elöregedett alsó vagy felső kuplungmunkahenger (ha hidraulikus), és nemes egyszerűséggel nem emel ki eléggé
- berágódott kuplung agy, vagy kosár (vagy mindkettő), ha kell képet küldök milyen volt az enyém.

Utóbbi rettentő sokat számít. Én 2 éve vettem új kuplung agyat, idén meg felpolíroztam a kosarat (beverődésmentes lett) és felújítottam a felső munkahengert is.
Most gyári érzetű a kuplungom. (Mondjuk én cseréltem tűgörgőst, alátéteket, kinyomócsapágyat, torziós rugókat, csövet, kart, lamellát...)

A Te és az Én motorom kuplungja között a robbantott ábra szerint pedig csak annyi a különbség, hogy a Tied csavarrugós, az enyém torziós.
A 900-ason ha a rajz nem csal, akkor a kinyomó csapágy mélyhornyú golyós, azt érdemes megnézni, mert azok is be szoktak halni.... A Banditon axiális hengergörgős csapágy van.
Kawa GPZ500, ER5, ezekben is mélyhornyú van, filléres tétel és ha rossz, akkor csúnya dolgokat művel.

Egyébként mérd meg hőmérővel az olajvisszahűtőd. Ha felmelegszik, és a bemenő-kimenő ág között hőkülönbség van, akkor jónak kell lennie.
Legalább is így logikus.

Azt pedig csak hozzátenném (mert nem akarok olajvitát), hogy mikor megvettem a Banditot, akkor Castrol-lal kezdtem az olajcserét.
Talán 2500km-ert mentem el vele, aztán leengedtem, mert a motorzaj megnőzz, a kuplung ragadt.
Akkor egyszer próbálkoztam meg a Castrollal, azóta inkább nem. SHELL, ENEOS, Motul, XADO, mind próbáltam,
egyikkel sem volt ilyen jellegű gondom, csak Castrollal. De pl. tudom, hogy Imitrikes Castrol-t használ és nincs gondja vele.
Ez a melegen zörgés és nehéz kuplung az olaj cserével rengeteget javult de nem szűnt meg.
Nagyon kellemetlen hogy egy városban araszolás után szinte lehetetlen elindulni vele.
Sokat vizsgálva arra jutottam hogy ilyenkor túlmelegszik az olajam és elveszíti a viszkozitását.
Van neki egy olaj-vizes olaj hűtője ami nyilván valóan nem működik.
Valakinek volt már dolga vele ?