Én pont tegnap játszottam a 900 ason a csavaros dologgal... az ingadozó (legalábbis fülre ) alapjárat miatt. Kíváncsi vagyok ha találok ilyen gyertyát mit mutat majd :)
A hétvégén végre sikeresen üzembehelyeztem a motort a szezonra.
Az eddigi karburátoros bénázásaimra végre pontot tehetek. Szereztem 4 műszeres analóg szinkrontesztert, a saját építésű digitálisat kihagytam most a buliból. (Egyébként a nem volt rossz a szinkron amit vele csináltam) . Az eddigi szívás mindig a pilot csavarral volt nálam. A gyári 2.5 fordulat körüli érték nem jó mindenhova (nem meglepő mondjuk). Azt is bevallom hogy fülre nem sikerült értelmesen állítani, nincs elég tapasztalatom hogy meg tudjam ítélni merre járok.
Szereztem egy oldszkúl Gunson 10mm-es üveggyertyát, jobb ötlet híján ez most megteszi. Szinkronizáltam a karburátorokat 1800 rpm körül, majd bettem az üveggyertyát és állítottam a pilot csavaron. Amikor túl dús a keverék akkor narancssárga a láng ami átszűrődik az üvegtesten, amikor jó akkor mélykék, mikor túl szegény akkor világoskék, de leginkább alig van fénye. A leírás, fórumok meg videók alapján kb akkor van jó helyen ha épp már nincs naracssárga láng, vagy csak néha-néha. Ezt eljátszottam sorban a 4 karburátoron majd a végén még 1x szinkronizáltam.
Azt kell mondanom hogy tökéletes lett, ilyen jó még sose volt. Szép egyenletes az alapjárat, harap gázadásra, maga a kipufogógáz szaga is megváltozott. Rácsuktam a tankot, mentem egy próbakört, hozzá se kellett nyúlni. A hozománya hogy most már csak szivatóval indul, de hát így van rendjén
Ajánlom mindenkinek, Ebayről kb 13e Ft-ért beszerezhető, nagyon látványos, hasznos és gyorsan lehet vele haladni, még ha nem is ér fel egy műszeres beállítással.
A látottak alapján az 1-2. henger kicsit dús volt, a 3-mas jócskán, a 4-es meg kb jó volt. Azóta azt hiszem alapjáraton se megy szét a szinkron, azzal is gond volt.
Poénból ismerős 600-as Fazerján is eljátszottuk, az is teljesen rendbejött( ott vagy 3-4 fordulatra kellett kitekerni), annyira szegényre volt állítva, nem is ment az alapjárati rendszer gyakorlatilag sose mióta nála volt a motor.
Üdv. Egy kis segítséget kérnék. Az lenne a kérdésem van-e valakinek elfekvőben egy bal oldali tárolóhoz tartozó ajtó, mert az enyémről letört a pöcök. A bontóban nincs.
Erről lenne szó.
Facebook csoportban lévőt már elvitték. Nemtudom , de nekem úgy tűnik a képek alapján, hogy a 600 as-é más.
OK, nem kötekedni akartam, csak az a véleményem.
Már jó rizenpár éve használom mindenbe a Castrolt, és még nem találkoztam hamisítvánnyal.
Persze ehhez megbízható helyről kell beszerezni.
És az ára sem húzós csak a kisebb árréssel dolgozó helyet kell megtalálni.
Innen minden egy pakkban megjön ami kell egy szervízhez bármikor 1-2 nap alatt.
Imitrikes: bocs de nem abban hiszek, hogy az Eurolt nem hamisítják, ez csak egy plussz gondolat volt :) Szinte minden olyan olajat probáltam már amit általaban használnak a motorosok, castrol, repsol, motul, mobil, stb. és nekem ez vált be leginkább. Ráadásul nem egy járműben hasznalom. Legfőképpen a váltó esetében érzek különbséget. Félreértés ne essék, senkit nem akarok semmire rábeszélni, csak a tapasztalatomat osztottam meg, ha jól tudom ez a fórum lényege :)
Amúgy kinek a pap, kinek a papné (se).
Egyetlen dolog ami nem olajvallás kérdése, az a váltó. Az egyikkel ragadhat, a másikkal beesik. Ugyan az az olaj két különböző motornál más másképp érződhet.
Kopás, vibráció, futásteljesítmény, ez mind-mind nem hit kérdése, de alapvetően tökre egyetértek veletek.
Valamint a hosszú távú kopás mértéke is különbözhet akár a nagy gyártók drága olajai között is, típuson belül. Van rá pár nagyon jó cikk.
Te abban hiszel, hogy a márkásat hamisítják az eurolt meg nem.
Én abban hiszek, hogy ha megbízható helyen veszem a Castrolt vagy akár melyiket akkor az nem hamis.
Én jelenleg ENEOS-t használok, eddig bevált. Előtte volt többféle, azokkal sem volt baj, de a váltó ezzel a legjobb. Persze majd meglátjuk, ha elment már 4-5k km-ert, akkor hogy teljesít.
Szerintem sem kell túlmisztifikálni ezt a dolgot. Ne legyen hamisítvány, és nem lesz gond.
Az olaj az kb vallás kérdés egy motoros fórumon, veszélyes téma. De foteltudományoskodással olyan hogy legjobb szerintem nincs, főleg hogy mindegyiknek bizonyos szabványoknak és követelményeknek kell megfelelnie, meg ezeket túl is szoktak teljesíteni. A 90-es évek motorjaihoz nem különösebben írtak elő speciális dolgokat, alap "igénytelen" olajokat írtak elő, ezekkel elmennek gond nélkül.
Ez alapján http://www.pqiamerica.com/apis...
Például, az RF600 manualjában benne van, hogy API SE vagy SF kategóriájú olaj kell bele, ez a minősítésű olaj 1971 óta létezik, látszik hogy mennyire nincs speciális igénye, már akkor is egy 20 éves olajhoz tervezték.
Az Eurol SL minősítésű. Az ábra szerint jó esetben előírhatják egy modern motornál hogy legalább ilyet rakj bele. Tehát ha beleraksz egy modern motorba egy 40 éves olajat akkor valószínűleg jót nem tesz neki. Megnéztem egy 2014 BMW S1000RR adatlapját, oda kell az SL minőség legalább. Tehát még akár a motul5100 (SL) is jó bele, de mondjuk a MOL Dynamic Moto 4T street már nem az SG minősítéssel.
Ebből az látszik hogy manapság gyakorlatilag bármilyen motorolaj tökéletesen teljesíti főleg a régebbi motorok igényét, és fölösleges túlmisztifikálni és innen jön a vallás téma . Persze ez most nem azt jelenti hogy a régi motorba igénytelen hamis olcsó vackot kell önteni amit már a zsiguliból is leeresztettünk kétszer.
Visszatérve nekem a Motul5100 jött be, a tutti-frutti illatú. (elvileg értelmes helyről beszerezve)
Volt már benne kétszer Shell AX7, de utóbb lehet hogy megszívattak valami hamissal mert valamiért mind megette egy motoros túrán Ausztriában. Visszatértem inkább a Motulhoz, azóta nem volt gondom, meg rá is untam az olajmárka csereberélgetésre, ha ezzel működik.
Eurol sportbike 10w40 a legjobb olaj! Sokan nem ismerik, szkeptikusak, mert csak a motul, castrol, repsol, stb (persze ezeket meg hamisitják is, nekem ezért se kell), de az eurol holland minőségi olaj, kevesen forgalmazzák, nem ismerik, így hamisítani se éri meg. Mióta ezt teszem a 600 hornetembe sokkal szebb a váltás, vajpuha, szebben jár a motor is. Kocsimba is már ilyet használok, és mióta megvan az rf900 abba is. Szóval én ezt ajánlom. Ja és az ára vicc, kb 1500ft/lit. Üdv.
XADO se rossz, bár úgy néz ki mint valami homeopátiás aloe-vera kivonat, de nem esett szét a blokk. Azelőtt Shell Advance Ultra 4T, vagy AX7-et használtam hosszú tízezreken keresztül.
Érdeklődnék, hogy akkor május 1-jét össze hozzuk? Ha igen akkor neki kellene állni tervezgetni merre hogyan?
3 hét és 1je és ez nekünk elég lassan szokott menni! (Facebookos csoprotba is kitegyem a kérdést?)
Illetve írjatok ötletet hogy merre menjünk?
Helló!
Én a Suzukiban Moutl 5100-at használtam egyáltalán nem drága 8900Ft 4L
Hondába ezt szoktam venni kicsit drágább de az összes szaányt tudja Repsol Moto Racing 4T 4L 9750Ft
De szerintem neked
REPSOL MOTO SINTETICO 4T 4L 7500Ft
ww.olajsziget.hu
(Nem szeretnék olajháborut csak le írtam) Viszont 10W40-et tartsd be.
Osztom a véleményeket, ha drága olajat szeretnél motul 5100 10w40, egyébként pedig még egyszer leírom, már leírtam korábban is.
Paraméterek: Motorkerékpár olaj legyen, tehát legyen ráírva: Jaso MA 2 - 4T, viszkozitás: 10W40, félszinti-szinti.
.
.
.
Az eddigi karburátoros bénázásaimra végre pontot tehetek. Szereztem 4 műszeres analóg szinkrontesztert, a saját építésű digitálisat kihagytam most a buliból. (Egyébként a nem volt rossz a szinkron amit vele csináltam) . Az eddigi szívás mindig a pilot csavarral volt nálam. A gyári 2.5 fordulat körüli érték nem jó mindenhova (nem meglepő mondjuk). Azt is bevallom hogy fülre nem sikerült értelmesen állítani, nincs elég tapasztalatom hogy meg tudjam ítélni merre járok.
Szereztem egy oldszkúl Gunson 10mm-es üveggyertyát, jobb ötlet híján ez most megteszi. Szinkronizáltam a karburátorokat 1800 rpm körül, majd bettem az üveggyertyát és állítottam a pilot csavaron. Amikor túl dús a keverék akkor narancssárga a láng ami átszűrődik az üvegtesten, amikor jó akkor mélykék, mikor túl szegény akkor világoskék, de leginkább alig van fénye. A leírás, fórumok meg videók alapján kb akkor van jó helyen ha épp már nincs naracssárga láng, vagy csak néha-néha. Ezt eljátszottam sorban a 4 karburátoron majd a végén még 1x szinkronizáltam.
Azt kell mondanom hogy tökéletes lett, ilyen jó még sose volt. Szép egyenletes az alapjárat, harap gázadásra, maga a kipufogógáz szaga is megváltozott. Rácsuktam a tankot, mentem egy próbakört, hozzá se kellett nyúlni. A hozománya hogy most már csak szivatóval indul, de hát így van rendjén
Ajánlom mindenkinek, Ebayről kb 13e Ft-ért beszerezhető, nagyon látványos, hasznos és gyorsan lehet vele haladni, még ha nem is ér fel egy műszeres beállítással.
A látottak alapján az 1-2. henger kicsit dús volt, a 3-mas jócskán, a 4-es meg kb jó volt. Azóta azt hiszem alapjáraton se megy szét a szinkron, azzal is gond volt.
Poénból ismerős 600-as Fazerján is eljátszottuk, az is teljesen rendbejött( ott vagy 3-4 fordulatra kellett kitekerni), annyira szegényre volt állítva, nem is ment az alapjárati rendszer gyakorlatilag sose mióta nála volt a motor.
Erről lenne szó.
Facebook csoportban lévőt már elvitték. Nemtudom , de nekem úgy tűnik a képek alapján, hogy a 600 as-é más.
Már jó rizenpár éve használom mindenbe a Castrolt, és még nem találkoztam hamisítvánnyal.
Persze ehhez megbízható helyről kell beszerezni.
És az ára sem húzós csak a kisebb árréssel dolgozó helyet kell megtalálni.
Innen minden egy pakkban megjön ami kell egy szervízhez bármikor 1-2 nap alatt.
https://filterabc.hu/motorolaj...
http://www.motorolajbolt.hu/webbolt
Amúgy kinek a pap, kinek a papné (se).
Kopás, vibráció, futásteljesítmény, ez mind-mind nem hit kérdése, de alapvetően tökre egyetértek veletek.
Valamint a hosszú távú kopás mértéke is különbözhet akár a nagy gyártók drága olajai között is, típuson belül. Van rá pár nagyon jó cikk.
Én abban hiszek, hogy ha megbízható helyen veszem a Castrolt vagy akár melyiket akkor az nem hamis.
Szerintem sem kell túlmisztifikálni ezt a dolgot. Ne legyen hamisítvány, és nem lesz gond.
Ez alapján http://www.pqiamerica.com/apis...
Például, az RF600 manualjában benne van, hogy API SE vagy SF kategóriájú olaj kell bele, ez a minősítésű olaj 1971 óta létezik, látszik hogy mennyire nincs speciális igénye, már akkor is egy 20 éves olajhoz tervezték.
Az Eurol SL minősítésű. Az ábra szerint jó esetben előírhatják egy modern motornál hogy legalább ilyet rakj bele. Tehát ha beleraksz egy modern motorba egy 40 éves olajat akkor valószínűleg jót nem tesz neki. Megnéztem egy 2014 BMW S1000RR adatlapját, oda kell az SL minőség legalább. Tehát még akár a motul5100 (SL) is jó bele, de mondjuk a MOL Dynamic Moto 4T street már nem az SG minősítéssel.
Ebből az látszik hogy manapság gyakorlatilag bármilyen motorolaj tökéletesen teljesíti főleg a régebbi motorok igényét, és fölösleges túlmisztifikálni és innen jön a vallás téma . Persze ez most nem azt jelenti hogy a régi motorba igénytelen hamis olcsó vackot kell önteni amit már a zsiguliból is leeresztettünk kétszer.
Visszatérve nekem a Motul5100 jött be, a tutti-frutti illatú. (elvileg értelmes helyről beszerezve)
Volt már benne kétszer Shell AX7, de utóbb lehet hogy megszívattak valami hamissal mert valamiért mind megette egy motoros túrán Ausztriában. Visszatértem inkább a Motulhoz, azóta nem volt gondom, meg rá is untam az olajmárka csereberélgetésre, ha ezzel működik.
3 hét és 1je és ez nekünk elég lassan szokott menni! (Facebookos csoprotba is kitegyem a kérdést?)
Illetve írjatok ötletet hogy merre menjünk?
Én a Suzukiban Moutl 5100-at használtam egyáltalán nem drága 8900Ft 4L
Hondába ezt szoktam venni kicsit drágább de az összes szaányt tudja Repsol Moto Racing 4T 4L 9750Ft
De szerintem neked
REPSOL MOTO SINTETICO 4T 4L 7500Ft
ww.olajsziget.hu
(Nem szeretnék olajháborut csak le írtam) Viszont 10W40-et tartsd be.
Paraméterek: Motorkerékpár olaj legyen, tehát legyen ráírva: Jaso MA 2 - 4T, viszkozitás: 10W40, félszinti-szinti.
-