Sziasztok! Köszönöm szépen a tagságot Tőkei Nóra! :) Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek. Vettem egy rf 400 r-t , és kibuktak a mókolós hibái. Ezt szeretném orvosolni. A legfőbb gondom a karburátor tolattyúnak a műanyag " háza ". A gondos előző tulaj mind a négy darabot szépen eltörte. Ezért keresek ilyen alkatrészt , vagy komplett karburátor sort. Vagy esetleg bandit 400 asét , ha az egyezik vele. Tudom , sajnos nehéz ügy. :( Meg ha egy mód van rá , olyan emberkét keresnék aki be tudná állítani nekem a karburátor sort , ha már sikerült rá szerezni , vagy megjavítani az eredetit. Segítségeteket előre is nagyon szépen köszönöm. Szép napot , széles utat. :)
Sziasztok! Köszönöm mindenkinek az infót. Igen az elképzelésem ez volt csak givibe vagy a kínai koppintással csak az kb 30e ft lett volna. ez egy picike táska gps telefon jogsi ilyen apróságok férnek csak bele és valami gigászi 6-7e ft volt. ma sikerült mennem egy kanyart 160km-t és meg se moccant elég erősnek bizonyul a mágnese.
Meg végre meg jött az oldal táskája is :D
Szerintem a tanksapka adapteres a legjobb, legkényelmesebb megoldás. Stabil, nem bántod vele a tankot, és egy mozdulat leszedni, feltenni. Ha másik motoron akarod használni, akkor pedig csak egy 2ezer ftos adapter kell plusszba. Szóval nagyon megéri :)
Ez mindenképp mágnesfüggő. Van amelyiket muszáj sajnos.
Enyémben komoly nagy négyszögletűek vannak, belepakolok jó 10 kilót és bírja rendesen.
Volt amiben kisebb, gyengébb mágnesek voltak, azt üresen is szinte könnyen lel lehetett húzni a tankról.
Jó 10 évvel ezelőtt volt, most már talán nem lehet piacon maradni az olyan ßarokkal!
Próbáld levenni onnan, ha van erős tartása akkor fölösleges hevederezni.
Soha én se nem rögzítettem... volt már, hogy motoron reggeliztem a tanktáskából, volt benne minden jóság, még csak ki sem borult.
Nem emlékszem olyanra, hogy valaha elmozdult volna, pedig nekem kínai van.
Én sosem rögzítettem egyiket se. Soha meg se mozdúlt. Próbáld meg lehúzni rólla abba az irányba amerre gondolod hogy leesne, és döntsd el kap e akkora erőhatást mint amekkora kell hogy lejöjön. Ha jó a táska stabíl marad.
Esetleg tegyél bele valami értéktelen sújt, (két 0,5l vizet) és teszteld le mit bír.
Sziasztok!
Kellene egy kis tanács , vélemény tőletek.
Vettem a motorra tanktáskát. Egy kicsit célnak megfelelőt. A kérdésem az lenne hogy a rögzítése szerint a tank alatt át kéne fűznőm a rögzítő madzagját és a rákapcsolni a táskára és meg húzni hogy ne essen le.
Ezzel egy bajom van nem lesz "mobil" mert csavaroznom kell hogy át tudjam fűzni.
Na már most ez egy mágnese táska ami szerintem elég jól fogja a táskát. Az lenne a kérdésem hogy egy biztosítást csináltam neki szerintetek mennyire rossz ötlet?
Meg tartok attól is hogy a madzag össze karcolja a tankomat.
Bár gondolom nem csak az RF nél van így de kicsit szar hogy a vezmű végén lévő jeleket nem lehet benézni jól. Csak ha ellopod a sminkes tükrét valakinek (bár azóta már van egy direkt szerelős tükör )
Láncfeszítőmet úgy raktam vissza hogy benyomtam kézzel ahogy tudtam (az orrán lévő kis rugós rész is összenyomódik) azt arra még ráraktam 2 kattanást (vagy 1 et) . aztán a 2 felfogató csavarral visszaraktam a házat.. rugós részt meg a csavart meg utána. így jó kell legyen.. persze a legjobb ha fedél le van vége aztán kézzel meg lehet nézni mi a pálya....
Tipikusan a rugók (hátsó felfüggesztés, első telók) ennyi év után elfáradnak .. főleg ha állandóan kapja a meleg / hideg / meleg átmeneteket.
Hmm tényleg érdekes, én sem értek hozzá csak olvasgatok. A nittelő szemmel sok mindenkinek meggyűlik a baja főleg hajtás láncnál, viszont a vezérmű lánc azért nincs kitéve akkora erőnek mint egy meghajtó lánc... célszerszámmal kell dolgozni és nyilván rutinos kéz sem árt hozzá.
Ezaz, hogy mikor anno szervizbe voltam direkt kértem nézzék meg, azt mondták jó még a lánc (bár kicsit hallom a hangját), de azt is mondta a szerelő, hogy a lánccseréhez totál szét kell dönteni a motort, mert ezt nittelni nem szabad, csak zárt láncot adnak hozzá. Mivel nem vagyok motorszerelő elfogadtam amit mondtak, nem értek hozzá. Aztán látom, hogy nem mindenhol így csinálják :)
nekem 1.5 mm m'r megvol valszeg a főtengely / kipuff közötti szakaszon...jeleket nézem a lánckeréken is meg a vez. mű teng. végén lévőket is. Most újjal visszaáltak szépen.
Persze a rugós feszítő rugója (22 éves) már nem nyomja ahogy kéne előre a feszítőt .. így hát kézzel állítottam be a racsnis részt. - persze rugót vissza raktam, de nagyon nem csinál semmit most.
Ha már ilyen kedvesen megszólítottál itt mindenkit!
Filcjelek és a furnér. A filcezésnek semmi köze a láncokhoz. Egyszerűen ez akadt a kezembe amit be tudtam tenni a lánc alá.
A két lánc, új és régi egymáshoz mért hossza a lényeg. Mint írtam: "Nyúlást azért látni az újhoz képest!"
Képeddel okoskodás az csak egy példa, hiszen pont azért mutattad a láncot mennyire csuklik, mennyire meg van nyúlva.
Ahhoz képest az új lánc szinte ugyan úgy csuklik.
Tudom, Te vagy a "megmondó ember" aki nehezen tűri a kritikát, NE vedd a szívedre lécci!
Én se magyarázok bele semmi plusszt a hozzászólásodba.
Szia Tasi!
Én nem mókolok otthon (mert nem szakmám), használom a motort, és szerelőre bízom, ha kell, csak arra lettem volna kiváncsi, hogy mikor kell cserélni vezláncot Rf900-on. Ezekszerint x km-ként rá kell nézni? Vagy lesz valami jele ha már csereérett?
ha már itt az én képeimel okoskodtok ..
következö a vezérmüláncot nem akkor kell cserélni ha a feszitö a a faszom se tudja medig katan .. vagy .. hát ez jo mert feszes .. vagy ,,,mert laza ... vagy 3 mm filcel egy funér lemezen stimel ... vagy nem ...
jelre kel teni ..
feszesnek kell lenni
és ez akis masinánál max 1.5 mm eslet le ajelről
hogy néz ki fö tengely felsö holdpont ot a kipu tengely jele felezi a szelepfedél ilesztési pontját .. ha ez nem valosul meg nyulot a lánc
öszeakad a block mert az okos japán ki találta ...ha szará van nyulva akor is el forog ............. bazmeg ilyen baromságokat ne irjatok
nem az a baj hogy el forog vagy ossze akkad .. hanem nem idöben van szelep váltás
okoskák
a kipufogo tengely a nyulás miat késve zár AZ ERŐ egy része távozik a kipufogo csövön
a szivo tengely a nyulás miat késik igy rövidebb ideig töltödik a motor benzin levegő keverékel
na ezért kell cserélni láncot anyi baromságot össze hortok ... a még hülyébek meg helyeselnek .
RF900 --- 7 kattanásra volt a vegétől (a maximum állástól). most kb 12 kattanásra van (nem számoltam nagyon de több mint 7)
Óra szerint nekem 80 ezer KM volt most ahogy cseréltem. Már mentem vele 60-70 KM...
Feszítő nálam is félig van kint, oldalra csúszkál a lánckeréken gyenge milit,
oldalra csuklik mikor megfeszítem, nem csörög, nálam ment 50.000km-t.
Nyúlást azért látni az újhoz képest!
Speedy motorját szerelő videón mutatott lánc miatt vettem egyet mert hasonlít az enyémre,
de mintha azon se lenne jobban meghajolva mint az új.
Suzukinál mondtak 38000-et a láncra +szerelés óránként 9ezerpárszázér.
Ahol vettem DID 8800, szerelés náluk majd ha sorrakerül 127HUF/perc lesz.
Az a baj darabokban van, összerakni nincs értelme ha kicseréltetem.
Így jóval kevesebb munkáért kell majd fizetni pláne percdíjas elszámolásnál.
Mazdáé van még nálam, az lamellás, 140ezer kilóméterrel, de az csak átlag
harmada fordulaton üzemelt, azon sem volt különbség az új gyárihoz képest cseénél.
Meg végre meg jött az oldal táskája is :D
Enyémben komoly nagy négyszögletűek vannak, belepakolok jó 10 kilót és bírja rendesen.
Volt amiben kisebb, gyengébb mágnesek voltak, azt üresen is szinte könnyen lel lehetett húzni a tankról.
Jó 10 évvel ezelőtt volt, most már talán nem lehet piacon maradni az olyan ßarokkal!
Próbáld levenni onnan, ha van erős tartása akkor fölösleges hevederezni.
Nem emlékszem olyanra, hogy valaha elmozdult volna, pedig nekem kínai van.
Esetleg tegyél bele valami értéktelen sújt, (két 0,5l vizet) és teszteld le mit bír.
Kellene egy kis tanács , vélemény tőletek.
Vettem a motorra tanktáskát. Egy kicsit célnak megfelelőt. A kérdésem az lenne hogy a rögzítése szerint a tank alatt át kéne fűznőm a rögzítő madzagját és a rákapcsolni a táskára és meg húzni hogy ne essen le.
Ezzel egy bajom van nem lesz "mobil" mert csavaroznom kell hogy át tudjam fűzni.
Na már most ez egy mágnese táska ami szerintem elég jól fogja a táskát. Az lenne a kérdésem hogy egy biztosítást csináltam neki szerintetek mennyire rossz ötlet?
Meg tartok attól is hogy a madzag össze karcolja a tankomat.
Láncfeszítőmet úgy raktam vissza hogy benyomtam kézzel ahogy tudtam (az orrán lévő kis rugós rész is összenyomódik) azt arra még ráraktam 2 kattanást (vagy 1 et) . aztán a 2 felfogató csavarral visszaraktam a házat.. rugós részt meg a csavart meg utána. így jó kell legyen.. persze a legjobb ha fedél le van vége aztán kézzel meg lehet nézni mi a pálya....
Tipikusan a rugók (hátsó felfüggesztés, első telók) ennyi év után elfáradnak .. főleg ha állandóan kapja a meleg / hideg / meleg átmeneteket.
.
Enyémen gyomja rendesen a racsnit.
Rendesen rá kell támaszkodnom, hogy rá tudjam kapatni a zárócsavart.
Persze a rugós feszítő rugója (22 éves) már nem nyomja ahogy kéne előre a feszítőt .. így hát kézzel állítottam be a racsnis részt. - persze rugót vissza raktam, de nagyon nem csinál semmit most.
.
.
Filcjelek és a furnér. A filcezésnek semmi köze a láncokhoz. Egyszerűen ez akadt a kezembe amit be tudtam tenni a lánc alá.
A két lánc, új és régi egymáshoz mért hossza a lényeg. Mint írtam: "Nyúlást azért látni az újhoz képest!"
Képeddel okoskodás az csak egy példa, hiszen pont azért mutattad a láncot mennyire csuklik, mennyire meg van nyúlva.
Ahhoz képest az új lánc szinte ugyan úgy csuklik.
Tudom, Te vagy a "megmondó ember" aki nehezen tűri a kritikát, NE vedd a szívedre lécci!
Én se magyarázok bele semmi plusszt a hozzászólásodba.
és valóban Béke!
Én nem mókolok otthon (mert nem szakmám), használom a motort, és szerelőre bízom, ha kell, csak arra lettem volna kiváncsi, hogy mikor kell cserélni vezláncot Rf900-on. Ezekszerint x km-ként rá kell nézni? Vagy lesz valami jele ha már csereérett?
Köszi!
következö a vezérmüláncot nem akkor kell cserélni ha a feszitö a a faszom se tudja medig katan .. vagy .. hát ez jo mert feszes .. vagy ,,,mert laza ... vagy 3 mm filcel egy funér lemezen stimel ... vagy nem ...
jelre kel teni ..
feszesnek kell lenni
és ez akis masinánál max 1.5 mm eslet le ajelről
hogy néz ki fö tengely felsö holdpont ot a kipu tengely jele felezi a szelepfedél ilesztési pontját .. ha ez nem valosul meg nyulot a lánc
öszeakad a block mert az okos japán ki találta ...ha szará van nyulva akor is el forog ............. bazmeg ilyen baromságokat ne irjatok
nem az a baj hogy el forog vagy ossze akkad .. hanem nem idöben van szelep váltás
okoskák
a kipufogo tengely a nyulás miat késve zár AZ ERŐ egy része távozik a kipufogo csövön
a szivo tengely a nyulás miat késik igy rövidebb ideig töltödik a motor benzin levegő keverékel
na ezért kell cserélni láncot anyi baromságot össze hortok ... a még hülyébek meg helyeselnek .
amugy béke
Óra szerint nekem 80 ezer KM volt most ahogy cseréltem. Már mentem vele 60-70 KM...
.
.
Vezérműláncot ki-mikor cserélt? Vagy mikor kell már tutira?
.
..
oldalra csuklik mikor megfeszítem, nem csörög, nálam ment 50.000km-t.
Nyúlást azért látni az újhoz képest!
Speedy motorját szerelő videón mutatott lánc miatt vettem egyet mert hasonlít az enyémre,
de mintha azon se lenne jobban meghajolva mint az új.
Suzukinál mondtak 38000-et a láncra +szerelés óránként 9ezerpárszázér.
Ahol vettem DID 8800, szerelés náluk majd ha sorrakerül 127HUF/perc lesz.
Az a baj darabokban van, összerakni nincs értelme ha kicseréltetem.
Így jóval kevesebb munkáért kell majd fizetni pláne percdíjas elszámolásnál.
Mazdáé van még nálam, az lamellás, 140ezer kilóméterrel, de az csak átlag
harmada fordulaton üzemelt, azon sem volt különbség az új gyárihoz képest cseénél.