Hát, ilyet még nem láttam, hogy milyennek kéne gyárilag lennie. Azért ha nem valami hamisítvány, DIDnek azért szerintem jónak kellene lennie.
Nem tudom mennyire van túlagyalva ez a vezérműlánc csereberélés.
Tavaly év végén voltam egy elvileg jóhírű suzuki szervízben mikor műszakiztattam, érdeklődtem hogy mennyiért cserélnék, de aztán abban maradtunk hogy nem kell még azt nálam.
Most amikor szétszedtem pár hete normálisan feszes is volt, nem lehet emelgetni a szemeket, egyébként épp talán feszítő feléig van megnyúlva a lánc nálam 75k-nál. Oldalnézetben nem tudtam megnézni a jelöléseket pontosan mert takarja a váz, de nem tűnik vészesnek. Szerintem annó kiszámították a japánok hogy egy kis nyúlástól nem akad össze a blokk.
Ez olyan vallási kérdés szerintem, mint hogy az úszó féktárcsa szegecse mennyit lóghat, egy időben az is téma volt.
(Ez szigorúan az én meglátásom, egy laikustól aki a saját motorját tartja életben, utánaolvasgat és csak tanulja a dolgokat. )
csak a pumpáról...
a masinámban ... ha van "indító jel" akkor se mükszik mindig csak ha a nyomás csökkenés miatt újra összezár az érintkező ... akkor a tekercs felhúzza a rugó ellenében a pumpát aztán csak a rugó tolja a lét...
Nálunk mindkét Banditon ki van cserélve, csak jókat tudok mondani. Sokkal jobban adagolható a fék, persze meg kell szokni. Tartósabb, a színválasztás miatt szebb is lehet a moci. A fittingektől nem kell félni, csak egyszer kell összerakni rendesen, utána semmi gond velük. Sok éves tapasztalat, nem most lettek feltéve. Az enyém nem tudom milyen márka (ezzel vettem), RedOne mociján Goodridge van, ha jól emléxem. Van/volt hozzá bizonylat is.
Ha van rá pénz, és a mocit hosszabb távra akarod megtartani, akkor én a cserét javaslom.
Nálam megint előkerült az első fékcsövek cseréjének kérdése. Nem mondanám hogy repedezettek, de az előírt pár éventi csere alapján még
mindigy a gyáriak vannak rajta. Kicsit tartok tőlük már 23+ évesen,
a csöveken kívül az egész fékrendszer összes gumi alkatrésze ki lett cserélve az elmúlt pár évben.
Az biztos hogy fémszövetes csövet akarok felrakni (mert most az a divat, meg elvileg jó is, meg kíváncsiság).
Keresgéltem a neten, vagy gyártatok a Héfalnál, vagy van az X-bike-os Goodridge, vagy külföld.
Az első esetben nem tudom hogy adnak-e valami minősítést, az X-bike az "örökgarancia" de hivatalosan csak versenycélra való, nincs minősítése.
Vagy mondjuk rendelek németből a probrake-től TÜV minősített csöveket kb annyiért mint amit itthon csinálnak. https://www.probrake.de/Steel-...
Oké hogy itthon a kutya se nézi a csöveket, de előfordulok külföldön is vele, meg elég nekem sunnyogni az (E)-nélküli kipufogó dob miatt így is.
Az egyetlen dolog ami nem tetszik benne hogy elforgatható a fitting a végén, hogy ezt hogy oldották meg...
Cserélte már le valaki fémszövetesre a fékcsövét RF-en?
Nézegettem most a 600as manualját megint az üzemanyag szivattyúval kapcsolatban. Elméletileg 2 üzemmódot tud:
- a gyújtásról veszi a jelet, amikor már jár a motor
- indítási üzemmód, ha nyomod a indítógombot.
(4 vezeték megy bele: 12V, test, gyújtás, önindító gombról)
Szóval talán tesztelhető az asztalon is, de nem tudom hogy kell-e az indítóálláshoz gyújtásjel, nem próbáltam még így.
Egyszerű ellenőrizni: Ahogy már írták előttem leszeded a kimenőcsövet és nézed hogy pumpál-e ha indítasz.
Illetve, ha hozzánnyúlsz, akkor elég jól lehet érezni hogy kattog. Indításkor gyorsan, amikor jár akkor akkor 1-et 1-et.
Vagy bekötsz a szívóoldalba egy átlátszó benzinszűrőt, azon is látszik ha már odaért a benzin.
Elég jó pumpája van, emlékeim szerint a földön lévő kannából is felszívta a benzint amikor beledugtam egy csövet.
(Az enyém most valamiért alapjáraton sűrűn kattog, fordulaton lelassul... lehet hogy valami belebújt nálam is, vagy régen kontakthibás volt az indítási üzemmódja és most már jól működik, többieknél hogyan működik???)
Haver 2002-es karbis Fazerja valóban olyan, hogy ráadod a gyújtást aztán elkezd veszettül pumpálni.
Szinkronizálni szerintem is lehet egy magasra felrakott benzintartállyal.
Nálunk egyszerűbb bemenni a kereskedésbe és 2-3 nap múlva ott van a cucc a márkaképviselettől.
Csütörtökön beszéltem velük szelephézagkorong témában, hétfőn kaptam az sms-t 13 óra körül, hogy mehetek értük.
6,11Euro helyett 2200HUF,db. Nem olcsó de gyári és gyors.
Ha türelmetlen kivárni amíg telenyomja anyaggal a karbikat indítózással akkor ejtőtartájról töltse fel őket és utána kösse rá a rendszerre!
Találkoztam már olyan RF-el amin elindult gyújtás ráadásakor a szivattyú de csak egyetlen egyel!
Hidd el, úgy van ahogy mondom! És győzd meg a szerelőt, hogy nyugodtan húzza rá a szivatót és nyomja a start gombot!
Ha nincs más baja akkor el fog az indulni (pl.: benzin, benzincsap).
Többit múltkor leírtam.
A "szerelő" miért nem próbálja ki asztalon a pumpát, mielőtt berakja????? Fix 12V, és mennie kell asztalon. Ha nem, kuka, ha megy, akkor a mociban van a hiba.
Gyakran előfordul, hogy a csatlakozásoknál megnő az átmeneti ellenállás, ezáltal a 12V ott van, de áram nem folyik, ezért nem indul a cucc. Mindegyik csatit át kell nézni, megtisztítani, utána próba, indítózással. Ha le vannak ürülve a karbi, akkor kell tekerni egy kicsit, mire feltöltődnek.
Azt is meg kell nézni, hogy a benzincsap átereszt e? Nem emlékszem, hogy vacuumos e, de azt is ellenőrizni kell, hogy ha vacuumos, akkor nyit e indítózáskor???
Ha vacuumos, és nem indítózik, akkor a pumpa sosem fog nyomni, mert nem kap benyát.
Nem egyszerű, de nem is atomfizika. Ha ezeket a dolgokat képtelen megnézni a "szaki", akkor sürgősen hozd el a gépet, és a segítségünkkel megoldod.
Szia ha hazakerül a vas nekiálok én is kipofozni csak még pihen a szakinál.
Az a legszomorub h odakerült hozzá egy rutin beálitásra karbantartásra persze nem szivatyu nem müködése miat és ot ál avval a hibával hogy szar a szivatyu nem nyom nem tudja beinditani h megcsinálja a karbiszinkront.A 12 v ot van és már a harmadik szivatyu is kusba van.
Szia a szerelö eltántoritatlanul azt álitja hogy a gyujtás ráadásával már berregnie kel hiába mondom neki h akkor még nem nyom.Nem Rf szaki csak egy motor szerelö.
Az a baj hogy odavittem egy karbantartásra beálitásra nyomásmárásre és ot álok a célegyenesbe meglöve.
Szia Wolfnet.
már a harmadik szivatyunál tartok és az se megy bontot szivatyurol van szo.A 12 v ot van csak nem mennek a szivatyuk elvileg az van hogy a sok álás miat hajlamosak leragadni ésmost egy elektromos szakinál vannak aszivatyuk és majd kiderül htud e kezdeni valamejikel valamit.
A motort mikor elvittem a szerelöhöz avval a problémával h 5 fok alat nem akar indulni akkor ami benne volt pumpa müködöt most kus van.
A szaki azt monta h apumpának már gyujtáson is kel nyomást csinálnia de ezt csak inditozásnál tapasztaltam gyújtáson mégnem.Namajd kiderül hogy müködik e valamejik.
Azért köszi a felajánlást Szia
Valaki tudna ajánlani linket a arra, hogy nézni tudjam a MOTOGP-t? Valami normális kéne, és nem fizetős. Sajna a DIGI már nem közvetíti.
Előre is köszi!!
Szia!
Nem akarlak riogatni, de nem biztos hogy a pumpa rossz.
Ez csak az én történetem és sztorim az RF-el.
Mikor meg vettem a motort nehezen indult ő is. Kb olyan hangja volt mint ha tök üresben forogna a motor. Hát nincs benzin majd adunk neki. Én fogtam gyertya ki tettem bele benzint és vagy el indul vagy beköpte a gyertyát. Utána már indult ha egyszer sikerült beröffenteni.
Nos itt van sok kérdőjel amivel kezdeni szokták a sors társak. Karbi!
Na mi előtt szét kapod az egész gépet az én tanácsom:
- új vagy ismert km futott bele való gyertya hőérték megfelelő legyen NGK CR8EK az EK fontos mert kétkörmös a gyertya és igen is számít.
- utána az elektromos rendszer kábeleit ellenőrizd. akksi kábelek, önindító kábelek, test kábel. ezeket én mind ki cseréltem szép vastag kábelre illetve a töltés kábelét.
Az akumlátor legyen jól feltöltve és jó is legyen az aksi ugyanis amíg nem tökéletes minden hajlamos rá hogy tekeri de nem elég a power hogy induljon is. (nekem annó a bikázás se segített)
Ezeket rendbe raktam és ettől a ponttól szépen tekert indult szépen a gép.
Aztán persze jött az hogy bele futottam olyanokba akik láttak már RF-t az itteni emberek voltak és karbit biztatásukra ki pofoztam. Na az volt az igazi gyönyör -15-be is csak nyél szívató egyet -2 fordult a főtengely és duruzsolt a vas.
Bocs, hogy hosszúra eresztettem, de ezeket nézd meg fillérekből tudod javítani és megold sok problémát.
Pumpa csak akkor megy ha forog a főtengely.
Simán gyujtás ráadásaitól nem indul el.
Lehúzod a karbikról a csövet, és indításkor nyomni fogja az anyagot.
Sziasztok.
Lenne egy ojan problémám h az üzemanyag pumpa nem akar müködni és már a második van rajta probára.
A 12 volt ot van de nem indul el.
Valakinek valami gondolata vagy tapasztalata lenne azt megköszönném ha megosztanátok velem.
S.O.S
Nem tudom mennyire van túlagyalva ez a vezérműlánc csereberélés.
Tavaly év végén voltam egy elvileg jóhírű suzuki szervízben mikor műszakiztattam, érdeklődtem hogy mennyiért cserélnék, de aztán abban maradtunk hogy nem kell még azt nálam.
Most amikor szétszedtem pár hete normálisan feszes is volt, nem lehet emelgetni a szemeket, egyébként épp talán feszítő feléig van megnyúlva a lánc nálam 75k-nál. Oldalnézetben nem tudtam megnézni a jelöléseket pontosan mert takarja a váz, de nem tűnik vészesnek. Szerintem annó kiszámították a japánok hogy egy kis nyúlástól nem akad össze a blokk.
Ez olyan vallási kérdés szerintem, mint hogy az úszó féktárcsa szegecse mennyit lóghat, egy időben az is téma volt.
(Ez szigorúan az én meglátásom, egy laikustól aki a saját motorját tartja életben, utánaolvasgat és csak tanulja a dolgokat. )