Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Na ez mar a szarkeveres amit te probalsz eloadni! Azt sem tudod mit irsz! A motor nem jo, a tankot osszerugdostak, hianyosan kaptam vissza, nem azt az elemet tették be amit megvetettem es igen nem volt radugva az emlitett kabel, ezek tenyek. Az hogy ezek hogyan, mikent tortentek arról csak feltételezéseim vannak, más nem is lehet!!! Talán ez bűn???? :) Ezért fogom visszavinni!
"mert nem szeretem az ilyen feltételezéseken alapuló beírásokat"
A te panaszodban nem lelhetőek fel ilyen feltételezések?
-"Biztos ez is gányolva lenne"
-"gondolom lecsúszott vagy rá se tették,"

Bocs, hogy részrehajlas nélkül, tárgyilagosan leírtam a rendelkezésre álló infók alapján amit gondoltam...
Ja és még annyi (mert nem szeretem az ilyen feltételezéseken alapuló beírásokat amit K István tett), hogy az észlelt problémákkal azonnal visszamentem a szervizbe, de csak jövő héten tudnak foglalkozni vele szabadság miatt. Addig még a fejidomot sem igazítottam meg, de mivel rohadtul zörgöt a kasznit levettem, a kitört elemeket megragasztottam utána derült ki még pár dolog.
Azt hiszem elég jól megindokoltam az elöbb mindent.
Olajsár: a kihajtásnál, a kis lánckeréknél ami összegyűlt az elmúlt évek alatt, az jellemzően a világ legszutykosabb dolga, és jellemzően a láncspray kacsapodása. Ès sok motort kapartan már ki a szarból, de ennél gusztustalanabb rész sehol nincs!!! Az ellenségemnek nem kívánnám, hogy azt tegye!!!
Olyan vastag, hogy tucatszor neki kell esni az oldószerekkel, hogy lassan-lassan feloldja. Többek között ezér van minden motoromon automata lánc olajozás, hogy ilyet soha ne kelljen legalább már azon a motoromon csinálnom. Hja és tetszés szerinti időmennyiség elbaszható rá...szóval nem fehér embernek való. Ha nem hiszed, járj utána! ;-D

Fék: Most tettem rendbe két motorom fékjeit. Az hátsó kevésbé körülményesek a 2 dugattyúval, de az egyiken olyan 4-4 dugattyús nissin van mint neked, a másikon meg 6-6 dugattyús tocico. A levett munkahengerből ennyi idősen ha kipumpálod a dugattyúkat, akkor sanszos, hogy kifordulnak a porvédők karmantyúk...nézz utána mennyi bele egy tömítésszett. Márpedig az a tapasztalatom, hogy a ráégett szennyeződés a legemberibben úgy távolítható el, hogy kiveszed a dugókat a féknyeregből. Ez egy több órás folyamat is lehet, azzal, hogy utána visszaszereled, és feltöltve friss folyadékkal lelégteleníted. Ezt szinte semelyik nagy cég nem csinálja meg! Sorban olvasni olyanról, hogy fékbetétcsere után melegszik a tárcsa, fog a fék, stb, ez mind azért van,mert mikor visszanyomják a dugattyúkat, hogy a vastagabb fékbetét beférjen, akkor nem takarítják le. A kosz miatt kifordul a tömítés, meg megszorul a dugattyú... mint mondtam nagyon kevesen vannak akik ezt rendesen megcsinálják. Csak ugye a megrendelő is kamillázna, hogyha egy fékbetétcsere mondjuk 3-4 munkaóra lenne, ennek költségével. Pedig mindenki tudja, hogy csak ki kell tekerni egy csavart, kivenni a régi betétet, és berakni az újat, csavar vissza és már kész is...ugye? Mennyi ez fél óra?! pedig nem.
Mondtam nem baszogatás, csak a tisztánlátás végett irkálom ezeket...de most már te is meggyőződtél saját szituációd által, hogy ez nem az a szerviz, ahol ilyen módon szerelnek.
Amúgy az ilyen motorokat vázig érdemes visszabontani! Kb 50-100 munkaóra alatt lehet mindent eltakarítani, kormány csapágyat cserélni, telókat felújítani, friss folyadékkel feltölteni, hátsó lengővilla csapágyazását rendbe tenni, porlasztót felújítani. beállítani, villamosságot átnézni, kontaktot csinálni mindenhova. Fékrendszert rendbe tenni, jellemzően tömlőt és folyadékot cserélni. ùj gumik, új láncszett...bowdenek kezelöszervek lekezelése...
Valahogy így:
https://www.sportmotor.hu/albu...
vagy
https://www.sportmotor.hu/albu...
Amúgy még annyi hogy vásárlás után rögtön vittem szervizbe, nem akartam semmilyen takarító nőnek nézni a szervizest, de mivel ez egy burkolt motor és szét ell szedni, nem tudom az előéletét, nem értek hozzá, ezért kértem ha nagyon olajsaras azt kezeljék le és ne úgy rakják össze ahogy van. Persze kifizetem. Ha elvállalsz cmi szerintem úgy korret hogy megcsinálod ahogy vállaltad. Nem????? A fék meg nem játék, azért akartam szétszedetni és kipucoltatni!
Kedves K. István!
Semmit nem kezdtem sk szervizelni, csupán a tapasztalataimat irtam le. Nem vagyok motorszerelő, de észreveszem ha vmi hiányzik a motorról vagy egy látható kábel nincs a helyén. Ha szerinted ez normális akkor én kérek majd elnézést! Az hogy a burkolatot megigazitom a motoron mert zörög szerintem nem bűn (ha már őket nen izgatta), ahogy irod nem várható el minden apróság a szervíztől. De nem értem az hogy az olajsarat leszedni, ha már úgyis le van szedve a burkolat, vagy a féket leveszi és kitisztitja (vagy ez se szakmai dolog?) az miért takarító nő????
Én az elején ezt megbeszéltem és nem azt kaptam!
Egyszó mint száz, ha a megbeszéltek szerint történt volna a javítás most nem is írnék ide!
Nekem azért vannak dolgok amik nem világosak. A saját értékrendemben képtelen lennék olyan kérést intézni egy profitorientált szerviz fele, hogy takarítsák le, még akkor sem, ha elvileg ki tudják fizettetni a rendes óradíjat. Ez egyszerűen belátható annak tekintetében, hogy elmondásod szerint több hetet volt a szervizben a motorod. Egy ilyen idényjellegű helyen márpedig nekik minél több kuncsaftot át kell pörgetni, mert akkor elpártolnak, és máshova fogják vinni. Eleve tisztán kéne betolni a motort, és nem áthárítani a puceválást. Azért egy szerelőnek is van annyi tartása (még ha kétségbe is vonható, hogy mire föl) , hogy szerelő, és nem "takarító nő"!
Azt sem értem, hogy ha elindulsz vele haza, azért gondolom a műszerfal már akkor zörgött...de ha az nem is...az első kétes jelenség alkalmával minek állsz neki szerelni, nézegetni, hogy aztán feladd nekik a magas labdát, hogy elhárítsák a a vélhetően amúgy jogos panaszod, azt mondva, hogy te csavargattad el. Ugyanis nem egy ilyen cukorrépa is van köztünk. Aki kap a lepattant motorjára egy utolsó feltámasztást, és a lelkére van kötve, hogy így a legjobb a beállítás ne csavargasd el, majd a persze , hogy elcsavargatja, és persze hogy szarabb lesz, majd "teljesen egyértelműen" garancia keretein belül kívánja a baromságát orvosoltatni.

Tapasztaltam már olyat is, hogy motorjával igen sokat foglalkozó maximalista panaszkodott amúgy kiemelkedően magas munkát végzőre, hogy ez meg ez nem lett olyan amit elvárt, sokkal jobban is meg lehetett volna csinálni. Na most itt is, ha valaki egy téli hétvégén 20 órát tölt egy porlasztó aprólékos rendbetételére, és nyilván ennek okán nagy szép eredményt ér el, akkor ennek okán jogosan várja el, hogy a profi, is napokat "szerelgesse" az ö motorjának minden részletét?
Azt kell mondani, hogy mindkét oldal vastagon megéri a pénzét!!!

Jelen esetben első adandó alkalommal vissza kell ballagnod kész követelésekkel, és elfogadható engedményekkel. Pl hogy azonnal prioritást élvez a géped, akár meg is várod, ha orvosolható, vagy legalább a hibafeltárást, és hogy az után miket kell újra elvégezni. Vagy csak bemondod, hogy vissza a babaruhát, és elviszed egy nagyobb bizalmat elvező helyre.

Ugyanakkor magának a tulajnak is tisztában kell lennie, hogy már egy igen ritka, de annál kényesebb technikát birtokol, amire alig pár szerelő van az országban aki ezt valóban tudja is. Szóval igen naiv dolog elvárni azt minden útba eső szerviztől, hogy pont benne van abban a körben aki szakmailag helyzet magaslatán van. Egy huszadik munkafelvevő, meg nem teheti azt meg, hogy elzavar annak indokán, hogy mi ehhez már nem értünk...hiszen a cége pozíciójával, "jó hírével" játszik, meg az állásával.

Szóval annak ellenére, hogy nagyon szívszorító az eseted, azért kivülröl tárgyilagosan megvizsgálva látható, hogy neked is sikerült több ponton hibát vétened. Ezt nem azért írom, hogy tetézzem a bajod, hanem lehetőséget szolgáltatsz arra, hogy más el tudja kerülni a közeljövőben a hasonló szitukat, és talán neked is szolgál némi tanulsággal.

A hibákról. A fűtés csak bemelegedési fázisban számít egy picit, a mostani kánikulában szinte jelentéktelen, a korábbi modellek, még simán elvoltak nélküle, söt gondolom ez valami fojtott svájci, osztrák verzió. A benzinszag, lehetséges magas úszószint, tömítetlenség miatt, itt gyorsan rá kéne nézni a benzincsapra, és a olajszintre is.
Ha nem esik vissza az alapjárat egyből, az azért van, mert nem jön elég anyag a pilot furatán, ez miatt jobban meg van nyitva a pillangósor. Lehet, hogy az alapjárati rendszerben van nem lett elhárítva, vagy keletkezett egy részleges, vagy teljes dugulás. De az is lehet, hogy nem volt üzemi hőmérsékleten a motor mikor hangolták, ha egyáltalán hozzányúltak....Az elveszett , elkallodott , zörgö dolgok orvoslása szerintem nem kíván túl nagy szakmai rálátást.
Sziasztok!Nem bont valaki rf400r-t?Vagy esetleg nincs valakinek lendkerék,generátor állórész és vezetéket tartó lemez a generátor felett?SoS!!Jófogáson egyet találtam,de az egyik mágnes nem jó!Köszi!
Több mint 150ezret már ráköltöttem! Kezd idegesíteni a dolog, és úgy gondolom nem nekem kellene szopnom vele hanem annak aki elválllalta fizetésért. A felszámolt óradíjat kifizettem, és ráadásul hiányosan kaptam vissza. Hab a tortán, hogy a tankomat próba során összerugdosták, amire ugye mondták, hogy lejavítják (gyári matricát nem tudom honnan szednek) bár részleges festést több szinböl álló tankon nem tudom hogyan lehet megcsinálni, javítgatni. Biztos ez is gányolva lenne, úgyhogy inkább kifizettetem majd. Szóval kezd a vérnyomásom magasba futni....
Ilyen mikor a tanulókra bízzák a munkát utána meg ha elindul akkor szerintük meg van csinálva.
Persze igazad van Imi, de neki is igaza van. Egy normális világban a SZERVIZ nevű intézménynek maradéktalanul hibátlan munkát kellene végezni. Nem pedig szart, és nem neked kellene otthon bütykölni. Ez a dühítő...
Gondolom garanciát adnak ők is a munkájukra, be kell rajtuk vasalni.
Ők sem szeretik a fogyasztóvédelmet.
Jah de úgy néz ki nem igazán értenek a karburátor beállításhoz, talán mert ma már csak gépre szokás feldugni a járműveket és kész. Persze én is visszavinném, de azt mondom hogy nem fog javulni a helyzet. Sajnos. Kérd vissza az összes pénzt amit ott hagytál, valamilyen fogyasztó védelemnél pedig tegyél bejelentést. Egy hónap alatt ilyen fos szar melót végezni... jézusom.
Pont emiatt csinálok meg amit tudok idehaza.
Dühítő mikor nincs megcsinálva, ráadásul már 2-3 héttel tovább tart mint megbeszéltük.
A Yamaha World szervizben voltam, oda fogom vissza vinni, addig viszem mig meg nem csinalják. Abnormális helyzet, hogy így adjanak vissza egy motort 1hónap után!
:( sajnos ez sokunk tapasztalata ma a javító iparban. Tudom hogy most már bizalom eltűnt, és a pénz is gondolom, de Tasival nézesd át, akkor rendben lesz a gép. üdv
Sajnos több gond van a motorral, kezdem feladni, csalódás a szerviz ahova vittem, mert korábban jókat hallottam róluk, de közel nem azt kaptam amit megbeszéltünk. Elvileg karbi felújítás, tisztítás, szinkron, szelephézag, meg a szokásos folyadék cserék voltak. Kértem még hogy tisztítsák meg az olajtól a motort, lánckereket, fékeket, stb ha már szét van szedve, de ezeket meg se csinálták. Kértem, hogy rakjuk rendbe a motort. Hát majdnem szarabb mint volt.
Pár 100km után jöttek a gondok is: alapjáratra nem esik vissza a fordulat, durrog a kipufogó alapjáraton és indulásnál, lassulva, visszaváltva 2000en megy a motor gáz nélkül, nehezen áll be alapjáratra. Benzinszag van a motor után. A műszerfal is rohadtul zörgött, ugyhogy nekiálltam szétszedni a burkolatot. Simán rendberaktam. Majd az oldalsó idom levétel után döbbentem látom, hogy pl a karbisorra alulról megy 4sárga vezeték és az egyik nincs rádugva, mert a hengeres fémfej nem elég szoros és gondolom lecsúszott vagy rá se tették, fogóval megszoritottam és már jó is. Könyörgök, ez milyen hozzáállás egy motorhoz. Na nézem tovább és látom tiszta olaj az első lánckerék körül (ami ugye műszakilag lehet jó) de ki tudja mikor volt letakarítva és mivel kértem hogy rakják rendbe ezért idegesítő.
Nézem tovább az ülés alatt a hűtő tartályról hiányzik a fedél, kupak nincs. A tank első két gumibakja közül az egyik hiányzott ezért vettem gyárit oda is, de nem azt rakták be hanem vágtak oda vmi csövet és lekenték feketére nehogy észrevegyem, jó nem? :)
Ezek után hogy bizzak abban hogy pl a karbitömítéseket, gyertyát, stb kicserélték????
Hidegben fűti a cuccot.
Sziasztok!

Rf 900 karbisorra megy alulról 4 sárga hengeres fémvéggel vezeték. Ezek mi célt szolgálnak?

Köszi!
Nekem se mozog semmi pedig kapott már az élettől. :D
Enyémekben nem mozog semmi. Rögzítve van ami bent van.
nem azzal van a gond hogy drága lenne rá párban, hanem azzal, hogy értem rezgés és kiegyensúlyózás véget , de akkor a müanyag házba miért nem alakítanak ki neki egy helyet ahhol fixen megmarad, és esetleg ragasztóval ott csak meg kell fixállni még esetleg. De igy hogy csak be van nyalva se lefestve , hogy ne rózsdásodjon, meg ne kezdjen el önálló életet élni.
Ugyanígy jártam a tükrökkel, a vasak lecsiszolták az összes foncsort... Szállítással együtt 11000 ft- ért vettem rá egy párat az ebay- en.
Brigstone van nekem is fent Bt 21 vagy mi , teljessen meg vagyok elégedve vele
Bridgestone BT-57 is elég jó, 12 ezernél tartunk és nincs problémám imádom. Mindenképpen márkásat válassz, nem éri meg szarakodni. :)