Köszönöm mindenkinek, kedvesek vagytok. Most olyan helyen van a vas, ahol olyanok veszik körül nap mint nap akiknek van 1-1 jó megjegyzésük. (Ismerősöm gumiszervizében pihen.) Mindenki körbe ugrálja mert érdekes, és mond valamit róla, amikből összeáll lassan a kép. Én csak is a biztosítózástól félek, sosem volt még benne részem, majd kiderül hogyan tovább. Beszámoló kötelező tudom, írni is fogok természetesen.
@Letsgo: Köszi, amint van valami új hír jelentkezem.
Azért gondold meg. 400k körül nagyon szép 4-6kilósokat lehet kapni.
Várd meg, mit mond a biztosító.
Az is egy lehetőség, hogy elviszed márkaszervizbe, amelyik szerződött partnere a biztosítónak, és Ők intézzenek mindent. Ha kell, tudnak pótszemléztetni az utólagosan kiderült hibákra, és azokat is fizeti a biztosító, tuti jó lesz a vázad, vagy elintézik a gazdasági totált. Azzal sem jársz rosszul. Viszont meg tudsz egyezni velük, hogy Neked nullszaldós legyen.
Ha meg akarod tartani, én ezt választanám, mert így nem buksz, és van némi garancia a beépített új alkatrészekre is, és nem kell semmit utána járni, a szerviz mindent elintéz.
Lehet velük egyezkedni, csak kommunikáció kérdése.
Persze szerintem is ahhoz vidd, akiben bízol, de kapkodni nem szabad. Ez pont egy olyan szitu, amikor nagyon rosszul is járhatsz, ha rossz a döntés. És ez csak utólag fog kiderülni, amikor változtatni más nem lehet.
Remélem sikrül jól kijönni a dologból, szurkolunk Neked. Az eredményekről meg tessék beszámolni .
Üdv! Részvétem a vas miatt! Lényeg h te egyben vagy! Hát egy gyönyörű kék RF van fent a nezen 600-as én azt meg venném ha nem lenne a jelenlegi gépem
Viszont nekem 400-as digites teló száraim vannak! nem tudom hogy a simával házasítható e ? De ha kell azt szívesen fel ajánlom az újjáépítéshez. Van jobb oldali idomom és az egyik jobb oldali rács azt hiszem a nagy. Az idom sérült de a fülek jók rajta azt hiszem mind meg van.
illetve van fejidom tartó konzolom is ez valamennyire sérült de motoron annyira nem volt feltűnő.
ha valami érdekel írj és meg tárgyaljuk hogy jut el a hozzád!
Igen értelek. Ez egy "hobbi" és "buzulás" egyben. Nem akarom túldramatizálni, de ez most olyan mint egy szakítás. Nagyobb vasak természetesen tetszenek, de nem lehet, A2-m van. Ez is forgalmi szerint 35KW, (asszem gyárilag 39...) szóval néhány évig ez a plafon.
Megértelek, én is a világ pénzét költöttem az enyémre, mert szerettem.
Én annó 525-ért vettem, 350-et költöttem rá 2 év alatt (úgy, hogy szinte minden magunk csináltunk),
és 365-ért lacosz tulajdonába került. Tiszta deficit... Annak viszont örülök, hogy vigyázó kezekbe került .
Visszagondolva egyetlen lépésemet sem bántam meg, a pénzt persze sajnálom, dehát ez van...
A szerelőt érintve én nem tudok neked tanácsod adni.
Vidd ahhoz, akiben megbízol.
Én is látom hogy ez így szar, de az említett szerelő mellett szól hogy több vasat épített újjá már. Nagyon ügyes ember, az ő hozzáállásával, becsületességével, kizártnak tartom hogy sz@rt adjon vissza nekem.
2014.11 -hó óta van meg a vas, még csak 1200 kilométert töltöttünk együtt. Nézegettem motorokat de nem tetszik egyik se. A neten árulandó rf-ek szarok ehhez képest, elnézést mindenkitől. (Vannak videók is, beindítják ... ehhez képest össze-vissza jár mindegyik.) Ennek tudom az előéletét többnyire! Szeretem, szeretnék még vele lenni. Ez a baj.
Hát ez szépen elmászott . A helyedben hallgatnék Imire, és inkább minden pénzt kiszednék a biztosítóból. Ez a moci már sosem lesz olyan, amilyennek lennie kéne. Az a váz szépen megrogyott, én biztosan nem csináltatnám, inkább vennék egy hibátlan, bontottat. Az is biztos, hogy elment a villahíd szára is, a csapágyakkal együtt, meg a telószár is görbe.
A biztosítótól meg kapsz annyi pénzt (ha ügyes vagy), hogy ha hozzárakod, amit javításra költenél, akkor kapsz egy jó motort. Az meg tuti, hogy ha csak elfogadod, amit mond a biztosító, nem lesz elég a pénz a javításra. Csak bontott cuccokból meg nem raknám össze. Lesz egy bizonytalan, megbízhatatlan géped, és eladáskor hatalmasat fogsz bukni rajta.
RF400-at lehet kapni már olcsón, de 600-ast is.
Köszi a kérdést, egyben vagyok, "szerencsém" volt. Előre szaltóztam a motorról, hátamra estem. A gerinc protektor megvédett, a medencém fájdogál kicsit, de már sokkal jobb mint tegnap előtt például. Sisak a tarkómnál megkóstolta a betont, de csak meghorzsolódott. Igazából ebből a szempontból jól megúsztam.
Minden azon múlik hogy mennyit ad a biztosító. Próbálom a lehető legjobbat kivenni belőle. A váz szerintem is elment, és azok szerint is akik látták, viszont a szerelő mégis azt mondja hogy ez lószar. Lehet hogy ő meg tudja csinálni jóra. Ismerősök szerint nagyon megbízható ember: Taschner Zsolt - Tatabánya.
Novemberbe vettem a vasat, és amúgy baromira szeretem. Ha tökéletesre helyre lehet hozni, akkor helyrehozatom, mert még szeretném használni legalább 1-2 évig. Nem vagyok én még elég erős egy 600-asra, elég nekem ez a vas most.
Hát ez a váz elment rendesen, én inkább alkudoznék jó árért a biztosítóval és vennék egy 600-ast helyette.
Veled mi lett? Fejed odacsaptad landolásnál?
Felszerelésed?
Köszönöm. Lőttem pár képet még, illetve beszéltem egy suzuki szerelővel. Ő ezek a képek alapján azt mondta a váz szerinte nem kapott akkorát hogy ne lehetne helyreállítani, viszont 150-200 rugós költséget gondol bele. Bejelentettem a biztosítónál a kárt, hamarosan intézkednek. Próbálok valami olyan lehetőséget kicsikarni hogy megtarthassam a motort, és felújíttatnám. Ha GTK-zzák akkor az ugye nem = azzal hogy kivonják a forgalomból örökre igaz? Mert az nem lenne jó. :)
Elég csúnyán áll a második képen a tank a vázon,
ilyen kerék mellett nem sok jó juthatott neki sem!
Elsőgumit, kesztyűt, sisakot ruhát,
mindent vetess fel a kárszakértővel mert megjár!
Gazdasági totálkár lesz úgyis sajnos belőle,
de ne fogadd el amit először kínálnak érte,
érdemes belemenni egy kis kötözködésbe a biztosítóval.
Motorrevüben van jogdoki cikksorozat, ott foglalkoztak már hasonló esetekkel,
hogy mi mindent lehet kihúzni a biztosítókból ilyen esetekben (mert megjár!).
Köszönöm. A jobb oldaláról sajnos nem tudtam még fotót lőni. Ami biztos: minden kar a helyén maradt szerencsére. (Fék, váltó, első fék, kuplung.) Hűtő nem deformálódott, ill nem folyik, fékek tárcsák jók, kormányon minden szerv jó, kormány ütközöket még nem néztem.
Sajnos pont a jobb oldaláról nem raktál képet, pedig azon landolt. A villaszárak javíttathatók, az idomok szintén. A váz nem hiszem, hogy sérült, inkább a kormánykifliket kell ellenőrizni. Felni kuka. Ha csak annyi olaj folyt ki, ami látszik, akkor az nem vészes, a lényeg, ne legyen sehol elrepedve a blokk.
Belső generátoros.
Tekercseken 1 Ohmot mértem.(ha jól emlékszek)
Az egyenirányítóban is jó minden dióda.
Kicsit belefáradtam mert találtam sok kis apró hibácskát amivel elszöszöltem jó sokat úgy hogy majd még folytatom a dolgot... ráérek.
Elütöttek ma, újvárosba egy parkolóba. Itt. Ismerősömmel motoroztunk volna egy órát, ő a csattanásra ért oda pont szemből motorjával. Ő is csak nézett.
A kép szerint (google maps) én szemből jöttem kettesbe, különösen vigyázok itt, mert a fehér aszfalt csúszik + nem belátható az útszakasz. Szemből Wagoner+ faszi szűken vette a balost. Annyira nem vett észre, hogy nem rántotta el a kormányt... nem fékezett... gázon csattantunk, utána fékezett.. az eset után én átszaltóztam a motoron előre, hátamra landoltam, a motor pedig a kereszteződésig csúszott az autóval együtt, ~10-15méter.
Járókelők segítettek fel, ugrottak oda, stb... a faszi ~1 perc múlva szállt ki kb, (igaz nem tudta kinyitni az ajtót a motortól, ezért az anyós ülés ajtaján szállt ki). Nem kérdezte meg hogy vagyok... pampogni kezdett. Fotón látszik a feje is, ajánlom mindenki figyelmébe. Nem ismerte el hogy túl szűken kanyarodott. A járókelők vették a lapot, elkezdtek vele üvöltözni hogy mi az istent képzel magáról. Mondtam hogy erre semmi szükség. Kihívtam a rendőröket, közben felhívta az egyik hozzátartozóját (asszony gondolom), "faszom motoros nekem jött, várjuk a rendőrt" mondat elhangzott. Megkértem az embereket maradjanak tanúskodni amíg kijön a rendőrség. Közben közelben voltak szüleim is, ők is odajöttek gyorsan, mondtam hogy egyben vagyok csak az ember pampog ezerrel. Elhangzott a szájából felém irányítottan: "faszom a pöcs motorosokba, mi a faszért kell erre járkálni, miért nem mész felsőbbrendű utakon". Csöpp együttérzés sem, empátia, AKÁRMI.
Fiatal rendőr srác jött ki, megkérdezte hogy mi történt. Az úr kezdte a beszédet, nyilván arrogáns módon, a rendőrnek lejött a szitu azonnal. Megvan a motorom féknyoma 10-12centire a patkától, - mondta -, valószínű hogy akkor a kocsi széle is itt volt, hisz összeütköztünk. (fucking logic :D ). A w+ os ember ekkor sem ismerte el, csak elkezdte hajtogatni hogy persze mindenki szerint én vagyok a bűnös, ő rá senki se kíváncsi stbstbstb. (pf) Rendőr közölte, hogy jó fej lesz: vagy elismeri most, és akkor helyszíni birsággal megússza, vagy feljelenti és akkor lehelyszínel mindent, és majd a bíróság dönt. És akkor kifejtette az ide vonatkozó kresz szabályt (jelöletlen úttest, mely kétirányú, és elég széles több autónyi egyidejű forgalomra, szabály : jobbra tarts!). Nyilván mondtam hogy részemről: nem jelentem fel, ha elismeri. Ezzel megkíméltünk 2 óra munkát, illetve ő megúszta 5 ezerrel! Pedig akár eltilthatták volna a vezetéstől is 1 évre. Ha pl megsérülök.
Motornak egyenlőre annyi. Felállítottuk, villa tropa, lehet váz is deformálódott (még nem tudjuk), olaj kifolyt belőle mind (nem tudom a rendőr mondta hogy ilyenkor ki szokott folyni... szerintem komolyabb baj van) na mindegy, megírtuk a papírokat, faszi sarkon fordult és elment. Rendőr is odajön: "ilyenkor azért megszokták kérdezni, hogy a sérült jármű elszállításába beszálljon-e?" Hát igen, jó arc. A rendőr kivett egy pár kesztyűt a kocsiból és segített elcipelni a vasat az útból. :K Respect
Az a baj, hogy elvileg egy hosszabb túrán (vagy autópályázás, főút) ki
kellene tisztuljon magától. Ha nem teszi, akkor sajnos kormol a motorod.
Én városban használom, akkor természetes, hogy bekormolódik, de
túrázáskor mindig szépen kitisztul.
A hosszú, folyamatos üzem alatt szépen felhevül a kipufogó, távozik a sok
elégetlen korom.
Ha egyszer-egyszer még oda is kenem neki, akkor tutira nem marad benn semmi.
Hacsak nem úgy kormol, füstöl és fogyasztja az olajat a motorod mint egy kétütemű és kokszolja tele a dobot, akkor ilyet nem szoktak csinálni legjobb tudomásom szerint. Pár tized mm ami rajta lehet vastagságban.
Hello mindenkinek!Kellene nekem egy hasznos tipp arra hogy a kipufogómat hogyan tudnám kitakaritani a koromtól minden káros égetési technika elkerülésével...suzuki rf 400vc gyári kipufogó...kösz
ez nem is fog mutatni semmit foleg hideg idoben.nekem nyaron is csak az elso rovatkaig ment fel.tul nagy a hutoje.a hofoknak szerintem nincs koze a keverek kepzeshez.ott kompresszio karbi problema van meg mindig.
Még nem.de a menettel,gyorsulássál nincs gondom és nem fokozatosan kormozta a gyertyát hanem egy idő után!egyenletes a járása...szerintem ott nincs gond....anyi észrevételem volt hogy ha leállitottam akkor bedugtam a kipufogót egy rongyal és nem volt gond.pöccre indult nem kormozta a gyertyát.Esetleg az nemlehet hogy az üzemi hőfokkal van baj?mivel a hőfokjelzö órám nem mutatja a vizet.vagy termosztát vagy a gomba nem jó!még erre tudok gondolni
@Letsgo: Köszi, amint van valami új hír jelentkezem.