Egy kb 1,5-2km-es nyújtott ívű jobbos kanyarban.
Nem látta senki, csak azok nyilatkoztak, akiket megelőzött bivaly tempóval.
Elképzelhető, hogy egy autó besorolt elé a belső sávba, és annyi ideje volt, hogy ösztönösen kikerülje.
De a szalagkorlátot elkapta......
De ez elsődleges feltételezés volt.
Szerintem itt le is zárják az ügyet.
Őt sajnos a szalagkorlát levette a motorról, a motor volt 500-600 méterre a motorostól.
A motor egyébként nem sokat csúszott, inkább a szalagkorlát vezette.
Na mégis találtam valamit: http://youtu.be/Y3GHyqa_ls8
10.0 vs 10.1 Mondjuk én a régivel is tudtaM 10.0-át,volt akinek a 9.9 is sikerült,de úgy látom nagyjából ugyanazt tudja mindkettő. Más kérdés,hogy rajtelektronikával,meg gyári gyorsváltóval könnyebb lesz ezt bárkinek kihozni belőle,mint a K8-ból ezek nélkül.
Van már valamilyen infótok róla,hogy az új Busa mit tud 402m-en?Én nem találtam róla semmit itt: http://dragtimes.com/Suzuki-Times.html sem, de lehet máshol már van fent róla valami. 🏍️
Persze, hogy ott is juthat be olaj csak annak a mennyisége nem túl sok, nekkem inkább autóknál, főleg tgk-nál voltak ilyen gondjaim és csak a minimum gyűrűzés oldotta meg. Mondjuk a hónolás elkopása esetén az sem teljesen jó.
Nem mennék mélyen bele ebbe témába, mert nem nagyon tudom segítségül hívni a gyakorlati tapasztalatom ebben az esetben, inkább csak "lexikális" ismeretre tudok támaszkodni. Lehet akkor úgy van értelme ennek "dogmának", hogy:
- Ha a motornak magas az olajfogysztása, gázelvételre is füstöl, akkor a szelepszár szimeringeknél IS (!) juthat be olaj az égéstérbe.
- A felsoroltak szerint a magas olajfogyasztásért elössorban a kopott-sérült henger-gyürü-dugó okolható.
Mint általában, most is a jó diagnosztika és az alaposág-ésszerüség hozza meg a kivánt eredményt. Vagyis ha már meg van bontva az eröforrás, akkor nem elég csak az egyik (dugó-henger.gyürü-vel) részével foglalkozni, hanem rendbe kell tenni a másik felét is (hengerfej: szimeringek, vezetök, tömítettség).
Mondjuk visszagondolva a gsxr 1100-el én is belefutottam egy ilyen hibába. Mértem veszteséget. Nem zártak a szelepek (se, mint az késöbb kiderült), be lett csiszolva, , új szimeringek. Aztán kb 2500 km alatt eltünt belöle 2-3 liter olaj, csoda hogy nem állt meg blokk...
Bocs, nem szeretnék kotnyeleskedni csak gondolkozom, motorféknél a pillangószelep zárva így nem jut a hengerbe levegő viszont a kipuffszelepen keresztül a bentlévőt kitolja így vákuum keletkezik a hengerben (hisz ettől lesz fék a motorból) és így a vákuumnak mindegy honnan próbál bejönni az űrbe a "levegő" az csak szív és onnan ahonnan tud és a henger-gyűrű-dugó rész nagyobb felület mint a szelepszárak így ha nagyon füstöl és eszi az olajat akkor nagy eséllyel ott lehet a gond, amúgy ezt a szelepszár szimering dolgot a 80-as évek óta mondja minden szerelő és valamiért a nagy olajfogyasztás sosem szűnt meg ha csak azt cserélték, igazából szerintem az elég szűk keresztmetszet és ott nem sok olajat tud beszívni....szerintem, de persze tévedhetek is.
Gázelvételre füstölt, és emellett 1 liter olajat megevett 1000 kilométerenként. Szelepszár szimering csere után továbbra is megmaradt a füstölés (a videó egyébként már a szimering csere után készült) és persze az olajfogyasztás sem csökkent (nekem a szerelőm azt mondta, hogy a szelepszár szimering hibája/kopása esetén se eszik meg többet, mint 2-3 dl olaj 1000 kilométerenként. A henger és dugattyúgyűrű csere után meg 0 lett a füstölés és az olajfogyasztás is.
Értem, de egy kicsit mégsem. Lehet picit pontatlanul fogalmazol, vagy én vagyok értetlen.
"egész szépen füstölt gázelvételnél, aztán azon ki lett cserélve a szelepszár szimering szett, és utána is ugyanolyan volt..." Vagyis milyen? Ilyen kékek füstölt gázelvételre (is) a szelepszár szimering csere után?
"Csak akkor szűnt meg az olajfogyasztás, mikor a henger-dugattyúgyűrű kombó is ki lett cserélve." Nekem ebböl az jön le hogy (ami a megoldás is volt), hogy minden ki volt kopva. Ezért ette az olajat szelepszár szimeringezés után is, de akkor már henger -gyürü kopottsága miatt.
Lehet, hogy most is kopott mindenhol a kérdezö esetében is, de jellemzöen gázelvételre a szelepszárak mellett szimpatja le az olajat, de ugye , hogy ez "hatásos " legyen elötte meg terhelni (forgatni) szokták az eröforrást ami meg a henger-gyürü kopásaból adódó másik olajfogyasztási jelenséget produkálja. (szerintem ez utobbit egy veszteségméréssel detektálni lehet. Vagy ilyenkor a kompresszió gyürük még teszik a dolguk? Más modelknél elöfordul, hogy kiverödik a gyürük hornya a dugattyúkban, és ott eszi meg az olajat például...
Ez valamilyen szempontból igaz is, csak itt van például az én volt motorom, ami egész szépen füstölt gázelvételnél, aztán azon ki lett cserélve a szelepszár szimering szett, és utána is ugyanolyan volt... Csak akkor szűnt meg az olajfogyasztás, mikor a henger-dugattyúgyűrű kombó is ki lett cserélve. 1:12 körül jól látszik a jelenség. http://youtu.be/KI2dgzKJvoU
Ùgy tanultam, hogyha gázelvételnél füstöl, akkor az a szelepszáraknál jut az égéstérbe, nem a hengerfalról.... A szelepvezetök, szárszimeringek lettek cserélve? A hengerfej rendbe lett téve?
Segítséget kérnék. 2005 busámon elpattant a plexi. Kékes lila szinű . Esetleg tudnátok segíteni. Hol kapnák ?