Én pénzt eddig csak egyetlen esetben,édesapámnak adtam kölcsön,másnak nem adok,de nem is kértem soha,ez nálam elvi kérdés. Bár a székely közmondás szerint az elv olyan,mint a fing,tartja az ember, amíg bírja. 😆
Erről a Vanishing Point film ikonikus matricája jut eszembe,ami a fekete Dodge Charger-en volt.A feleségemet igen,a kutyámat talán, a Dodge-omat soha!:)))
Ez odabasz,megvan superstreetben az első 5-ös idő! http://youtu.be/JSD9G6nJSdc;feature=share&si=ELPmzJkDCLju2KnD5oyZMQ
Sajnos az elet neha felulirja az elvarasokat, nyilvan a gepjarmu kolcsonadasanakvan hatara, pl. a jogsi, a jozansag.
Igaz, en pl, par dolgot nem adok senkinek, ezekbol az egyik az auto, inkabb elviszem az illetot.
Én már autót is sok embernek adtam kölcsön,de mindig a sofőré a felelősség.Ez még a céges autóknál is így működik.A saját otthonában meg nyilván a kulcstartón,nem pedig páncélszekrényben tartja az ember a kulcsot.
Akkor is ezt mondanád, ha egy akkor már 10-15 éve haver mondaná el?
A teljes sztori az, hogy az elkövető amúgy akkor sokadszorra vitte már el, csak az utolsónál fázott rá, a tulaj sorkatona volt, így a katonaság ideje alatt a másik néha elvitte a járgányt. Ezért sem zavarta amúgy az eltiltás, hiszen katonaság alatt annyira nem hiányzott a járgány. Igaz, amikor nem volt mire ülni, akkor már igen, de ez másik történet már.
Az elkövető viszont magára vállalta, hogy bement és engedély nélkül vitte.
Azért az nem olyan rossz,hogy most nyugati motorokon tudsz gurulni, soha rosszabbat.
Gondolom ez még a rendszerváltás előtt történt,régen azért elég nagy volt a szigor,ott nem nagyon lehetett igaza az embernek,csak ha hagyták....
Á,az már régen volt.5 év alatt már elég erősen megkoptak a reflexeim, de ha minden jól megy,akkor jövőre újra indulok pár versenyen,aztán lehet pár év alatt majd újra belejövök.
Sajnos az én korom úgy adta ki, amikor még lehetett volna, akkor szinte csak szocimotorok voltak, aztán családalapítás meg a gyerekek miatt más elfoglaltságom akadt. Amikor azt mondhattam, na most megint, akkor meg már nyugatról (a japán is nyugat) fújtak a szelek.
A sztoriban az az érdekes, hogy a tulajhoz bejáratos volt a haverja, és amikor az katona volt és éppen otthon volt, hallgatólagosan elvitte/kérte a motort, a kanyart elsokallta és meg is volt a baj. Az érdekes, hogy a tulajt is elmeszelte a bíróság azzal, hogy a gépjármű veszélyes eszköz, a kulcsait ennek megfelelően kellett volna elzárni még lakáson belül is, mert a vétkes magára vállalta, hogy bejáratós volt a tulaj lakásába, tudta, hogy a kulcs a kulcstartón van és csak leemelte és elvitte.
Hiába érveltek, hogy a saját lakásban miért is kéne eldugni a kulcsokat, de mindegy volt, kapott pár hónap vezetéstől eltiltást.
Sajnos nincs lehetőségem szoci motorokat próbálgatni,nincsenek ilyen ismerőseim.Mondom viszont a saját motorjaimat,a kétütemű érából: Yamaha Rd 350 LC Ypvs; Suzuki Rg 400 Gamma,Czetka Jawa 250 Cross(1989-es,Motopla gyújtással)Honda Cr 500;Maico 685 Supermoto.A sztorid nem túl vidám.Nekem egy haverom mindig kipróbálta a zweitakt vasaimat,de szerencsére sosem volt baj.
Akkor ha van lehetőséged, akkor az akkori időben ultratuning Trabi dugós /1-es Ts-t próbáld ki. Nekem akkor megadatott, hogy egy sacc/kb. méretezett rezonátoros kipufogós ilyent kipróbálhattam, na, az volt a valami. Akkor persze...
Aztán a tulajdonos átengedte egy havernak, a vége egy tk-s motor, egy tk-s Polski, egy fém combcsont, rengeteg könny és sírás lett a vége.
Meg a bünti.
Nekem anno a 250-es Etz is tetszett, mikor az egyik jogsimat csináltam vele.A 125-ös Apriliám jobban ment fent,az Ezt pefig sokkal nyomatékosabb volt lent.
Ültem mind a kettőn. Annyira nem nagy élmény, a mai motorokhoz képest nagyon "nyersek". Aki szeret ilyenekkel foglalkozni, annak lehetségesen jó dolog ez, de ez inkább már inkább szerelés/hobby, mint motorozás.
Engem is frusztrált volna,ha mindig lenyomnak egy gyengébb motorral,igaz hogy az egyik versenyen már egy "széria" Gen 1 Busával is tudott 10.0-át futni valaki... 😂
http://youtu.be/ZUoCJEDtR_0;feature=share&si=ELPmzJkDCLju2KnD5oyZMQ
9.9 a negyedmérföld,ami nem tűnik túl erősnek,mert ezt egy 2012-es Zzr 1400 is tudja.
A Jawa 350 azért biztosan élmény lenne,hiszen anno gyerekkoromban az volt a szoci motorok csúcsa a 250-es ETZ mellett. 😎 Köszi!
Az a bizonyos Fertőszentmiklósi verseny nekem is örök élmény marad,bár a szlovák srácot sajnáltam,de aznap reggel vért ittam,és úgy voltam,hogy minden futamot meg kell nyernem ellene.A Shinko gumi nagy önbizalmat adott,plusz Albi cimborám is nagyon sokat segített a jótanácsaival.Az összes rajtom tökéletesen sikerült,és az összes időmérő futamon lenyomtam a blokktuningos 230 lovas Busát,az én elektronikusan megfésült 205 lovas motorommal.Mondjuk az is sokat segített,hogy addigra már közel az összes futamomat stabilan 9.5 mp környékén tudtam hozni. 😇
Jawa 350 volt az első motorom 83-ban ! Akkor komoly valami volt , ma már nem nagy élmény főleg a Haya után pl. neked ! A profilképeden lévő omihózus esetet élőben volt szerencsém látni , mikor agyilag felőrölted a szlovák ríder idegeit , és ezért az elqrt rajt után dobott egy hátast ! Örök élmény ! Azóta sem láttam még hasonlót sem ! Akkor is gratuláltam és most is ! Szép jelenet volt ! 😂
No erre most ráhibàztál,mert egy Izst már én is nagyon kipróbàlnék,meg egy Jawa 350-est is.A szoci vonalról már megvolt a Babetta,nagy Romet,Simson,Mz, Czetka Jawa is.
De ez jo iskola volt. Soha tobbe.