A gyári csapágyaknál sokkal jobb minőségűt rakattam bele (NTN és abból is a drágábbat, ami a legtöbb Japán motorgyár hivatalos beszállítója..., Pl.: Honga,...)! Írtam is, hogy a gyári csapágy csak kívülről zárt, tehát befelé szabadon távozik belőle a zsír..., ez meg két oldalról zárt! 14e forint volt a csapágyboltban a 4db csapágy -1000Ft belőle a porvédők! Szerinted ha a csapágyboltban 14e volt, akkor ez a Suzukinál mennyi lett volna (3X14e!)?! A Kékhold szervízben (pedig ők elég jól és szakszerűen dolgoznak) 1500Ft/db áron raktak volna bele SKF csapágyat..., na arra azt mondtam, hogy kösz, de nem kérem!
A porvédő sem hinném, hogy rosszabb minőség a gyárinál, mivel tökéletesen ugyan úgy is néz ki! Szerinted a Suzuki milyen csapágyat és porvédőt gyárt?! Semilyet, mert neki is beszállítói vannak...
Persze nem erőszak a disznótor, így mindenki maga dontheti el, hogy hol és mit vásárol...!
Szia!
Azt sajna már tapasztaltam, hogy a márkaszervizek akár 3-as szorzót is használhatnak haszon miatt, de azért tuti, hogy az az 500-as forintos szimering bírni fogja a strapát? Van olyan anyagminősége szerinted mint a gyárinak? Ugyan ez a csapágyakra is. Azért nem egy Simsonról beszélünk, én nem biztos hogy bevállalnám, hogy 280-nál elolvadjanak a csapágyak pl az első kerékben.
Nehogy félreértsd, nem kötekszem, csak érdekel!
Túl vagyok a kerékagy csapágy cseréken ( K4-es ~56000km, de még nem voltak rosszak, csak ha már úgy is hengereltettem az első kereket, akkor kicseréltettem egy kalap alatt...) és gondoltam megosztom a "tapasztalatokat", hátha segít valakinek :
Első kerék: gyári csapágy Koyo 62/05 (2db), szimering 32-52-7 (2db)
Hátsó kerék: gyári agy csapágy Koyo 60/32 (2db), Szimeringet sajnos csak a Suzukinál tudtam rendelni, mert nem volt a csapágyboltban mivel spec. méret (méretet nem tudok írni, mivel nem volt a jobb oldalira semmi sem írva...) és ráadásul két különböző méret is kell a jobb/bal oldalra (az egyik a lánkerék agyba megy).
Lánkerékagy: csapágy 62/32 és sajnos ez sem volt a csapágyboltban spec. mérete miatt, csak nyitottban. Suzuki ~8000-9000Ft környékén adja , ezért nem vettem meg, mert az még jó és hátha tudok szerezni máshonnan olcsóbban. Szimering 38-58-7 (fentebb már említettem...)
Érdemes ezeket beszerezni csapágyboltból, mert Pl. az első porvédő simeringek a csapágyboltban ~500Ft/db volt, míg a Suzukinál 2000Ft/db felett adják!
A másik észrevétel, hogy a gyári Koyo csapágyak csak a külső oldaluknál zártak , míg az általam vásárolt NTN csapágyak kétoldalról!
Én itt szereztem be amit csak tudtam!
Bocsi én azt hittem a féktárcsákra gondolsz, de alaposabban megnézve látom, hogy a kuplung csavarjaira gondolsz.Az a nagy anya ami a kuplung kosarat fogja fel az 150 NM, a csapok , amin a rugók is vannak az 23 NM, azok a csavarok , amik a külső fedelet fogják fel és az előző csapokba mennek bele az 10 NM kell őket meghúzni.
Sajnálom, hogy így jártál. Lehet meglátogatom a vasad mert itt lakom a boglári full gastól 5 km-re és én is odahordom szervizelni az enyémet. Hogy lehet hengerfejesre hajtani egy busát ennyi km alatt, nem semmi. Jobbulást neki
Úgy beszéltük, hogy mindent átnéznek, és telefonálnak ha valami plusz van!Szelepeket is átnézik persze! 25540km
A tünetek? passz! ma 100km-t mentem 130 alatt és semmi hiba! De 2 hete kergettem 270-80 al és egyből elfogyott a vizem, úgy hogy hazának min. 100al kellett jöjjek hogy ne süljön be!
Többet ilyet nem játszok
Még mindig ugyan azok a tűnetek, vagy erősödtek?
Mennyi km van a vasban?
Ha már úgy is le van szedve a hengerfej, akkor szerintem érdemes a szelepszár szimeringeket is cseréltetni és a szelepeket is rendbe rakatni![O22
Csak nem Busád lett?