A fogaskerekek a kapcsolódási ponton gördülnek egymáson, ami nem keverendő pl. a henger és dugattyúgyűrű kapcsolatával (gondolom az olajjal erre céloztál, meg a hónolásra... az más.....). Az olajfilm a minél finomabb felületű fogaskerekeket szereti, de persze vannak táblázatok, amik megadják a fogfelület érdességét a modul, tengelytáv stb. függvényében, de ez már tervezés. Egy csapágy golyó sem érdes. Amit a képen látni krátereket, azok biztosan zajt okoznak, ez lehet egy ok. Ezt a pár fogat fogják neked kijavítani és egy ugyanolyan keménységű anyaggal felhegeszteni, az ép felület síkjára. Semmit nem hőkezelnek és nyilván nem fogják az összes fogat újramunkálni, egyébként sem kell. A képen egy-két fog sorjás, a hajtómű közepesen kopott. A kapcsolókörömnél nekem csak a sarkokat javították, mert ott egy minimális rádiusz már elég ahhoz, hogy kidobja a sebességet. A baj, hogy ilyenkor a kapcsolóvilla tartja pozícióba a kereket, amíg meg nem eszi azt is a súrlódással (pár km).
Köszi! Egy két kérdés felmerült bennem. Az eredeti probléma mentén azt mondod, hogy megcsiszolják az összes fogat mindkét fogaskeréken (mivel szinte mind meg van kopva, némelyik meg ki is töredezve), felhegesztik mindegyik fogat zárvány nélkül a teljes kapcsolódási felületen, majd megköszörülik? Hihető, hogy egy fixen kapcsolódó körömnél azon a hatalmas felülten működik minden gond nélkül, hiszen sokszor csak meg szokták marni-köszörülni (visszaedzeni?), és már jó. Azért a fogaknál kisebb felületek kapcsolódnak, nagyobb és másmilyen a terhelés nem? Illetve a gyári még nem tükörre kopott fogakon levő felületmegmunkálást, ami az olajat segíti megtapadni, azt is tudják reprodukálni?
Szerinted az említett esetben is működik ez az eljárás? Ès valóban annyira olcsó, ha ennyi helyen meg kell munkálni a felületeket? (Egy bontott váltó 20-30 ezer.) Ebben az esetben is ajánlanád biztonsággal?
Semmi csoda...... lecsiszolják, majd felhegesztik és profilköszörűvel szépen méretre munkálják. Én a BMW-n javíttattam az egyik kerék kapcsolókörmét, mert annyira el volt nyalódva, hogy először csak nagyobb gázra dobálta a 2-es sebességet, a végén már össze sem kapcsolt..... olyan volt, mint egy kereplő.... A gyári fogaskerék lett volna 60valahányezer, én még vittem pár alkatrészt javítani, ha jól emlékszek tizen pár ezer forintot fizettem. Plusz a szerelés..... mert a váltót ugyan kivettem, de szétszedni már nem mertem (a bmw-n külön házban van a váltó). Szerintem több helyen is foglalkoznak fogaskerék javításával, de én konkrétan egy Naszály nevű faluban csináltattam, Komárom környékén. A cég neve nem rémlik, keress rá, hogy alkatrész felújítás Naszály, vagy ilyesmi...... A bömössel azóta kb. 35-40 ezret mentem, szóval a tartós teszt megvolt.
Hello.köszönöm a válaszokat!
Erre már sikerült rájönnöm.
De a vizhőfokot nem sikerül visszaállítani,az farenheimbe mér,nem pedig celsiusba,akár hogy nyomkodom...
A képen látható hiba sajnos valós, de mivel a fogak ugyanazon oldala kopott, ezért ott egytengelyűségi gondok is voltak. A fogaskerék természetesen javítható fillérekből, ha gondolod adok címet. Pénzt akkor dobj ki az ablakon, ha alatta vagyok....
Ha szerencséd van 80-100k anyaggal szereléssel a művelet.
Azt teszed bele amelyiket akarod. A motorkerékpárba valót nem régen hozták ki...én már előtte tettem a GSX1400-be, GSXR 1100-be, autómba. Nekem nem okozott semmi gondot a sima zöld, vagy a piros sem...ha elolvasod az ismertetőt, nyomás(terhelt felület), hó hatására épül be a fém felületbe ez a kerámia rétege. A fémhez tapad, máshoz nem, tehát saját magát sem tudja mm vastagságokban megnövelni, csak egy két atom vastagságban....így nem kell attol tartani, hogy eltolja az illesztett felületek méretét...viszont mivel nanométer vastagságú, ha lekopik, újra kell felvinni, vagyis pl köverkezö olajcserekor...
Èn nem mondom mit csinál, csak azt, hogy pl az én 1100 GSXR-em váltója hasonló tüneteket ad mint ami a képen van. Most nyomtam bele 2 zöldet a friss olajba, és rögtön csendesebb lett a zajos fokozat is...
Gondolom egy váltó csere igen csak költséges,úgyhogy remélem még egy jó pár ezer kilométert elszaladgál így.
A xadóból melyikre gondoltál?
Erre? http://www.olajforras.hu/xado-...
Csak mert ezt írja mechanikus váltókhoz,de ezt én nem raknám bele,mert hát ugye nekünk nem csak a váltót keni.
Vagy erre,amit motorkerékpárokhoz ajánlanak? http://www.olajforras.hu/xado-...
A suzukiknál ilyen kéregleválás miatt szoktak egyes fokozatok zajosak lenni. Ha nem túl előre haladott, akkor toljál bele 2 tubus zöld Xado adalékot az olajba...de előbb utóbb cserés lesz. Lehetőleg ne használd a motort alacsony fordulaton magas fokozatban, pl 50-el 6.ban, mindig forogjon a motor 3000 -ret minimum mikor haladsz...különben elnyíródik a kenőfilm a fogevolvenseken, azok megkopnak, és gördülés helyett csúszás lesz a felületek, között, mely igen gyorsan a képen látható eredménnyel jár.
Üdv.minden fórumozónak.
Két hete sikerült vennem egy K3-ast.Tegnap a kicsit hangosabb sisakomba motoroztam és azt vettem észre,hogy 6.-ba hangosabb a váltó.Először azt hittem,hogy a lánc süvít,mert olyan hangja van,de ha visszateszem 5.be,akkor elhallgat.Találkozott már valaki ilyen problémával?Mire számítsak,cserés lesz a váltó?
A másik pedig,hogy első fékbetétet kell cserélnem,mit érdemes beletenni?Valami olyan kellene ami fog is,de nem nagyon eszi a tárcsát.
Ja és még valami.A gyári kormánygátló úgy veszem észre,hogy nem sok mindent ér,csak dísznek van.Próbált már valaki sűrűbb olajat tenni bele?És ha igen,akkor milyet és mennyi kell bele?
A válaszokat előre is köszönöm.
Sziasztok segítségeteket szeretném kérni.
Ma vettem egy injector tisztító folyadékot amit beletöltöttem a motorom tankjába és kb fél óra után a motorom azt jelzi hogy kifogyóba van a benzin.... ezt mi okozhatja vagy mi történt?
Válaszotokat előre is köszönöm!
Szerinted az említett esetben is működik ez az eljárás? Ès valóban annyira olcsó, ha ennyi helyen meg kell munkálni a felületeket? (Egy bontott váltó 20-30 ezer.) Ebben az esetben is ajánlanád biztonsággal?
Van egy újszerű állapotú BMC márkájú sportlevegőszűrőm eladó.
Frissen mosva.
ára: 5000 Ft
K1-től-K3-ig
szhkovada@gmail.com / 06202671477
Erre már sikerült rájönnöm.
De a vizhőfokot nem sikerül visszaállítani,az farenheimbe mér,nem pedig celsiusba,akár hogy nyomkodom...
Egy címet megköszönnék én is, van ilyen hibás váltóm.
A technológiáról lehet tudni valamit?
Azt teszed bele amelyiket akarod. A motorkerékpárba valót nem régen hozták ki...én már előtte tettem a GSX1400-be, GSXR 1100-be, autómba. Nekem nem okozott semmi gondot a sima zöld, vagy a piros sem...ha elolvasod az ismertetőt, nyomás(terhelt felület), hó hatására épül be a fém felületbe ez a kerámia rétege. A fémhez tapad, máshoz nem, tehát saját magát sem tudja mm vastagságokban megnövelni, csak egy két atom vastagságban....így nem kell attol tartani, hogy eltolja az illesztett felületek méretét...viszont mivel nanométer vastagságú, ha lekopik, újra kell felvinni, vagyis pl köverkezö olajcserekor...
Èn nem mondom mit csinál, csak azt, hogy pl az én 1100 GSXR-em váltója hasonló tüneteket ad mint ami a képen van. Most nyomtam bele 2 zöldet a friss olajba, és rögtön csendesebb lett a zajos fokozat is...
A xadóból melyikre gondoltál?
Erre? http://www.olajforras.hu/xado-...
Csak mert ezt írja mechanikus váltókhoz,de ezt én nem raknám bele,mert hát ugye nekünk nem csak a váltót keni.
Vagy erre,amit motorkerékpárokhoz ajánlanak?
http://www.olajforras.hu/xado-...
Nem gsxr1100 kategória.
Két hete sikerült vennem egy K3-ast.Tegnap a kicsit hangosabb sisakomba motoroztam és azt vettem észre,hogy 6.-ba hangosabb a váltó.Először azt hittem,hogy a lánc süvít,mert olyan hangja van,de ha visszateszem 5.be,akkor elhallgat.Találkozott már valaki ilyen problémával?Mire számítsak,cserés lesz a váltó?
A másik pedig,hogy első fékbetétet kell cserélnem,mit érdemes beletenni?Valami olyan kellene ami fog is,de nem nagyon eszi a tárcsát.
Ja és még valami.A gyári kormánygátló úgy veszem észre,hogy nem sok mindent ér,csak dísznek van.Próbált már valaki sűrűbb olajat tenni bele?És ha igen,akkor milyet és mennyi kell bele?
A válaszokat előre is köszönöm.
Ma vettem egy injector tisztító folyadékot amit beletöltöttem a motorom tankjába és kb fél óra után a motorom azt jelzi hogy kifogyóba van a benzin.... ezt mi okozhatja vagy mi történt?
Válaszotokat előre is köszönöm!