Hááát nem tudom mibe fájhat, itt nyíregyházán is bezárt már a suzuki szervíz még meg se tudnám kérdezni. Úgy gondolnám nem egy nagy összeg, de az én gondolatmenetem nem egyező a suzukiéval :D Ebayen 24 EUR
úgy döntöttem, h mielőtt megsüketülök a full acra rendszertől, visszarakatom a gyárit. S milyen jó döntés volt, még akkor is ha 10valahány paripa ugrik a ménesből (kurvára nem veszem észre).
Viszont így fölössé vált az acra rendszer és a pc5 ös. Mit érhetnek szerintetek ezek most a használtpiacon? Nem akarom rajtuk keresni, de elszórni sem akarom. Egyikre sincs szükségem, a motor tudását sosem fogom elérni...
az egy genyó dolog. Az előző tulaj hanyag votl az enyémnél és persze a szerelőnél nagyszervízen állt meg mint a szög. Kitakarítás, kontakt spré szintén és hibátlan.
Amúgy egy ilyen kis fekete doboz mibe fáj ha meg kell venni?
Idővel mind olyan lesz - információim szerint -, nekem a K2 1000-en is jelen volt ez a hiba, másodikra mindig megszűnt. Nem tudom szét lehet e szedni, én nem foglalkoztam vele, mert kb 2 sec volt orvosolni :D
Köszi szépen!Hétvégén rámozdulok.Bár"tünetei"nincsenek,lehet felesleges is, csupán a karbantartás részeként gondoltam ránézni,ill. ismerve a nálunk egy-egy kút finomságait,indokolt lehet.
Ennyi képem van róla...Miután a vas tartóktol elcsavaroztad a pumpát nem fog könnyen szétjönni mert elég passzentosan illeszkedik a házba meg fogja a gumigyűrű is ami látszik is a képen.Ugy a legjobb ha a házat befogod satuba és úgy legegyszerűbb kihúzni a szivattyút.A vezetékek csavarjait is le kell venni. A durvaszűrőt le tudod venni a szivattyúrol majd benzinbe áztatva és kompresszorral belülröl fujkálva el tudod takarítani belőle a dzsuvát.Nem tudom hogy enyém 2005 óta volt e valaha takarítva de Én ennyi szutykot találtam benne
Ja vezérműzaj. Most szedtük szét az enyémét, mert a vezérmű láncnak hangja volt és ahogy írtad is, nem kellett volna. Nos furcsa mód a vezérmű lánc csak egy minimálisan volt megnyúlva, a feszítő is ki lett takarítva, minden pontos, de a hang amíg bemelegszik, megvan. Hát most nem tudom jó vagy nem?!?
Nemrégiben írtam, hogy az motorom megáll úgy se szó se beszéd, csak villogott az olajnyomás ledje és FI-t írt ki. Na akkor próbáltam indítani, és nem akart a szivattyú működni az istennek sem. Nem ragozom a szót, nekem a hátul a FI-nek a fekete kis doboza volt kontakt hibás a csatlakozónál... ja meg nem volt a helyén sem. Visszatettem a helyére, csatlakozó befújva. Azóta jó.
K2-nél talán elől van az FI relay vagy mi. (kis négyzet alakú fekete doboz.) Hátha tudtam segíteni.
Sziasztok!Kérdésem lenne!K2 600-as,elég sűrűn előfordul hogy indítani akarom,gyújtásra rakom vagy a vészleállitót használom mindegy,nem hallani az injektor szivattyú hangját,csak (nyihegést-nyöszörgést)és ekkor F1-et ír.Nem is próbálom indítani mert felesleges,vagy kapcsolgatom,vagy a kulcsot próbálom többször,és egyszer csak jó.Kontakt hibára gondolok,de HOL???A kapcsolót és a gyújtáskapcsolót leellenőriztük úgy néz ki az jó?
A tankban van és kettő van egy finom és egy durva.A finomhoz nem kell nyúlni meg az össze is van öntve csak cserélni lehet de nem szokott gond lenni vele.A durva szűrőt ki tudod takarítani.Ehhez ki kell venned a szivattyút a házábol mert ottvan a ház alján a szűrő.Én tavaly takarítottam ki az enyém képek is vannak róla valahol a telefonomba majd este előszedem és felteszem
Szia!
Legfőképp arra, hogy ha kifizetted, nehogy otthon vedd észre, hogy otthagytad a motort...
Ha úgy gondolod, hogy az előző tulaj szuperül karbantartotta, akkor eléggé naív a hozzáállásod,szerintem pont az ellenkezőjét kell gondolni, és ha tényleg lelkiismeretes volt akkor kell örülni, de nem a volt tulaj előtt. Szóval csak óvatosan,és gyanakvóan a saját érdekedben!!
A magas futásteljesítményű motoroknál a legjobb tudni :
Vezetett szervízkönyv(ek),nagyszervízek számlái (ebből gyakorlatilag kiderülne minden) megvannak -é? (magyarországon ez szinte reménytelen)
Motorban (ha voltak) cserélt főalkatrészek, mik és mikor? (vezérlés,kupplung, csapágyak, szimmeringek stbstb... minden)
Futóműben cserélt alkatrészek esetleg (kerékcsapágyak, teleszkópalkatrészek,olajak stbstb...)
K4 -nél az ominózus másodlagos pillangószelep léptető motor problémák (ledarált műanyagfogaskerék, vagy a kábelkontakt javítása) megoldása. Ennél a futásteljesítménynél kellett, hogy orvosolva legyen ez a proléma,mert ez típushiba volt ezeknél úgy tudom.
Majd jönnek az empirikus megfigyelések :
- Beindítás előtt olajszint, és hűtővízszint ellenőrzés minimum, pláne ha rég volt használva.
- Szemrevételezni nem ereszt vizet, vagy olajat a blokk, valamint olajat teleszkópok.
- Motor beindítása HIDEGEN!! (könnyen induljon(van még kompresszió, gyertyák is jók,ez már eleve jó jel), ne okádjon kék füstöt (nem kopottak a dugattyúgyűrűk, nem eszi az olajat),kellemetlen éles csörgés, erős vezérműlánchang,ne legyen amúgy a K4 nek szép hangja kell hogy legyen sokkal szebb mint egy k6 nak alapból pl. ezt tapasztalatból írom. Kivéve az új k6 blokk, mert annak a hangja az nagyon szép)
- Próbakör előtt szemrevételezni a biztonsági berendezések állapotát (fékfolyadékok szintje, fékbetétek állapota, tárcsák állapota, fékkarok behúzásával, fékhatáspróba)
- Kormánnyakcsapágy állapota (elsőkereket nekitolni egy fix helynek pl. házfal, kerítésoszlop...) majd ezután előre lököd a motort, és a teleszkópok benyomódásán kívül a kormánnyak felől kattogó hangot hallasz, vagy érzel akkor csereérett a kormánnyakcsapágy nagy valószínűséggel.
- Menni vele egy kört (minden sebességet faszán vesz, nem dobálja ki egyiket sem, kupplung nem fog nagyon fent (ergo nem kopott, de lehet, hogy csak állítani kell) egyenesfutása kifogástalan (elengedett kormány esetén nem húz semerre sem, nem billeg (guminyomást ellenőrizzétek próbaút előtt, ha lehet) valamint ha mered meleg motornál leforgatni pl. 2. sebességet, hogy minden fordulatszámtartományban szépen dolgozik a berendezés (nem szabályoz le pl. 3000, vagy 5000 nél (másodlagos pillangószelepproblémánál is csinál olyat, vagy más elektronikai gebasznál, de mindegy is mert az hiba....)
Ha minden klappol, akkor valszeg vigyáztak a motor műszaki állapotára, ami nem elhanyagolandó ezeknél a kétkerekű koporsóknál .
Továbbá ellenőrizheted az esztétikai állapotot is, milyenek az idomok (gyáriak, vagy utángyártottak -é?), csavarok eredetiek -e, valamint a vázon vannak e javítási nyomok.
Sokan pályaidomokkal, vagy nem saját ruházattal használják , majd eladáskor visszakerül rá a szép gyári szett, de az idomok mögé nézve vannak árulkodó jelek a korábbi csúszásnyomok,kavicságyak javítási nyomainak felderítésére, de ehhez ismerni kell a tökéletes gyári állapotú megjelenést.
Ha sok pénzt fizetsz érte, akkor érdemes felkészülni az adott típusból, mert ugyan minden javítható, de ezeknél a speciális anyagok miatt semmi sem olcsó,és senki sem szeret egy frissen vásárolt motorkát javítással felavatni.
Ha megvetted,és az eladó nem tud pontosan informálni ezek cseréjéről, akkor : levegószűrő, olajszűrő, olaj, és hűtőfolyadék, valamint fékfolyadék csere azonnal!
Kisebb problémák esetén nem feltétlenül kell azonnal elálni a vásárlástól, ha az összhatás nem rémisztő, abban az esetben alkudni kell,de nemárt valakit magaddal vinned, aki nagyon benne van ebben a témában (jav. költségek tekintetében).
Na mindegy...sok szerencsét, ezek a motorok nagyon jók, sokat bírnak,csak oda kell figyelni rájuk, de ez minden típusra érvényes.
Aztán ha veszel egyet,csak óvatosan, mert az nem lenne szerencsés ha család tavasszal temetéssel indítana.... !
Remélem meghoztam a kedved ezzel a kis írással a motorvásárláshoz, és világosságot gyújtottam motorvásárláshoz sötét kis elméd mélységes bugyraiban,valamint felnyitottam a szemed!!
Aztán okos legyél, mert hülyéből már nagyon sok van!!
Üdvözöllek!!
Sziasztok!
60-70K kilométer között mire kell figyelni vásárlásnál? Illetve ha úgy gondoljuk, hogy az előző tulaj normálisan karbantartotta, miket érdemes cserélni, megnézni?
K4-es ban gondolkodom, és valahogy nekem ez a km futás reálisabbnak tűnik, mint a 30k-s...
Köszi!
http://www.ebay.co.uk/itm/Dyno...
Viszont így fölössé vált az acra rendszer és a pc5 ös. Mit érhetnek szerintetek ezek most a használtpiacon? Nem akarom rajtuk keresni, de elszórni sem akarom. Egyikre sincs szükségem, a motor tudását sosem fogom elérni...
Amúgy egy ilyen kis fekete doboz mibe fáj ha meg kell venni?
Ja vezérműzaj. Most szedtük szét az enyémét, mert a vezérmű láncnak hangja volt és ahogy írtad is, nem kellett volna. Nos furcsa mód a vezérmű lánc csak egy minimálisan volt megnyúlva, a feszítő is ki lett takarítva, minden pontos, de a hang amíg bemelegszik, megvan. Hát most nem tudom jó vagy nem?!?
K2-nél talán elől van az FI relay vagy mi. (kis négyzet alakú fekete doboz.) Hátha tudtam segíteni.
Gsx-r 600 K2höz keresnék fejidomot megvételre (emberi áron)!!!
Legfőképp arra, hogy ha kifizetted, nehogy otthon vedd észre, hogy otthagytad a motort...
Ha úgy gondolod, hogy az előző tulaj szuperül karbantartotta, akkor eléggé naív a hozzáállásod,szerintem pont az ellenkezőjét kell gondolni, és ha tényleg lelkiismeretes volt akkor kell örülni, de nem a volt tulaj előtt. Szóval csak óvatosan,és gyanakvóan a saját érdekedben!!
A magas futásteljesítményű motoroknál a legjobb tudni :
Vezetett szervízkönyv(ek),nagyszervízek számlái (ebből gyakorlatilag kiderülne minden) megvannak -é? (magyarországon ez szinte reménytelen)
Motorban (ha voltak) cserélt főalkatrészek, mik és mikor? (vezérlés,kupplung, csapágyak, szimmeringek stbstb... minden)
Futóműben cserélt alkatrészek esetleg (kerékcsapágyak, teleszkópalkatrészek,olajak stbstb...)
K4 -nél az ominózus másodlagos pillangószelep léptető motor problémák (ledarált műanyagfogaskerék, vagy a kábelkontakt javítása) megoldása. Ennél a futásteljesítménynél kellett, hogy orvosolva legyen ez a proléma,mert ez típushiba volt ezeknél úgy tudom.
Majd jönnek az empirikus megfigyelések :
- Beindítás előtt olajszint, és hűtővízszint ellenőrzés minimum, pláne ha rég volt használva.
- Szemrevételezni nem ereszt vizet, vagy olajat a blokk, valamint olajat teleszkópok.
- Motor beindítása HIDEGEN!! (könnyen induljon(van még kompresszió, gyertyák is jók,ez már eleve jó jel), ne okádjon kék füstöt (nem kopottak a dugattyúgyűrűk, nem eszi az olajat),kellemetlen éles csörgés, erős vezérműlánchang,ne legyen amúgy a K4 nek szép hangja kell hogy legyen sokkal szebb mint egy k6 nak alapból pl. ezt tapasztalatból írom. Kivéve az új k6 blokk, mert annak a hangja az nagyon szép)
- Próbakör előtt szemrevételezni a biztonsági berendezések állapotát (fékfolyadékok szintje, fékbetétek állapota, tárcsák állapota, fékkarok behúzásával, fékhatáspróba)
- Kormánnyakcsapágy állapota (elsőkereket nekitolni egy fix helynek pl. házfal, kerítésoszlop...) majd ezután előre lököd a motort, és a teleszkópok benyomódásán kívül a kormánnyak felől kattogó hangot hallasz, vagy érzel akkor csereérett a kormánnyakcsapágy nagy valószínűséggel.
- Menni vele egy kört (minden sebességet faszán vesz, nem dobálja ki egyiket sem, kupplung nem fog nagyon fent (ergo nem kopott, de lehet, hogy csak állítani kell) egyenesfutása kifogástalan (elengedett kormány esetén nem húz semerre sem, nem billeg (guminyomást ellenőrizzétek próbaút előtt, ha lehet) valamint ha mered meleg motornál leforgatni pl. 2. sebességet, hogy minden fordulatszámtartományban szépen dolgozik a berendezés (nem szabályoz le pl. 3000, vagy 5000 nél (másodlagos pillangószelepproblémánál is csinál olyat, vagy más elektronikai gebasznál, de mindegy is mert az hiba....)
Ha minden klappol, akkor valszeg vigyáztak a motor műszaki állapotára, ami nem elhanyagolandó ezeknél a kétkerekű koporsóknál .
Továbbá ellenőrizheted az esztétikai állapotot is, milyenek az idomok (gyáriak, vagy utángyártottak -é?), csavarok eredetiek -e, valamint a vázon vannak e javítási nyomok.
Sokan pályaidomokkal, vagy nem saját ruházattal használják , majd eladáskor visszakerül rá a szép gyári szett, de az idomok mögé nézve vannak árulkodó jelek a korábbi csúszásnyomok,kavicságyak javítási nyomainak felderítésére, de ehhez ismerni kell a tökéletes gyári állapotú megjelenést.
Ha sok pénzt fizetsz érte, akkor érdemes felkészülni az adott típusból, mert ugyan minden javítható, de ezeknél a speciális anyagok miatt semmi sem olcsó,és senki sem szeret egy frissen vásárolt motorkát javítással felavatni.
Ha megvetted,és az eladó nem tud pontosan informálni ezek cseréjéről, akkor : levegószűrő, olajszűrő, olaj, és hűtőfolyadék, valamint fékfolyadék csere azonnal!
Kisebb problémák esetén nem feltétlenül kell azonnal elálni a vásárlástól, ha az összhatás nem rémisztő, abban az esetben alkudni kell,de nemárt valakit magaddal vinned, aki nagyon benne van ebben a témában (jav. költségek tekintetében).
Na mindegy...sok szerencsét, ezek a motorok nagyon jók, sokat bírnak,csak oda kell figyelni rájuk, de ez minden típusra érvényes.
Aztán ha veszel egyet,csak óvatosan, mert az nem lenne szerencsés ha család tavasszal temetéssel indítana.... !
Remélem meghoztam a kedved ezzel a kis írással a motorvásárláshoz, és világosságot gyújtottam motorvásárláshoz sötét kis elméd mélységes bugyraiban,valamint felnyitottam a szemed!!
Aztán okos legyél, mert hülyéből már nagyon sok van!!
Üdvözöllek!!
60-70K kilométer között mire kell figyelni vásárlásnál? Illetve ha úgy gondoljuk, hogy az előző tulaj normálisan karbantartotta, miket érdemes cserélni, megnézni?
K4-es ban gondolkodom, és valahogy nekem ez a km futás reálisabbnak tűnik, mint a 30k-s...
Köszi!