Ebben teljesen igazad van,természetesen azóta át gondoltam történteket,kicsit lenyugodtam azóta összerakom a porlasztót és vissza viszem neki.Kicsit túl pörögtük mindketten a dolgot .Ő haladni akart mert sok melója volt,nekem meg nem kellett volna elhagynom a nyomáspróbát,karbi takarítás után.Viszont megbeszéltük már hogy most én is ott leszek a szinkronnál akár csinálhatom magamnak az ő segítségével.Kár lenne felrúgni az ismeretséget.
Ezért nem foglalkozom már ezzel. Te takarítod a karbit, ellenőrzöd a szelepet és a szerelőhöz csak a műszer miatt viszed, akkor mit vársz? Azért a kb. 5 rugóért a Te melódra is vállaljon garit? Nem akarlak megsérteni meg ilyenek, de azért ez talán nem korrekt, amúgy miért nem csinálsz egy szinkron tesztert? Tele van a net, hogy miképp kell egy folyadékost megcsinálni és akkor a szinkron is megy otthon.
Értem az aggodalmad egy bizonyos szinten. Azonban mivel látom a másik oldal (szerelő) szemszögéből is helyzetet nem tudok neked teljes mértékben igazat adni. Ugyanis valamit vagy megcsinálsz rendesen, és akkor arra lehet "építeni" vagy ráhagyod arra aki ért hozzá, de mástól elvárni, hogy lapátolna utánad vissza a lóba...Teszem azt, sikerül neked véletlen jól megcsinálnod a porlasztósort, de ö ennek ellenére mégis visszabontja és mintha te nem csináltál volna semmit újra megcsinálja, és nyilván ki is "számlázza". Akkor meg az lenne a vita tárgya kettőtök között.
Ha ismeritek egymást régebb óta, akkor szerintem ez szolgáljon tanulsággal, és tanuljatok belőle.
Talán ismered azt, hogy "a lustaság fél egészség"...nyilván mindenki szereti az egyszerűbb megoldást választani, vagy a kisebb ellenállás fele menni...ha csak egy kicsit is bízott venned, akkor minek moly-olt volna a porlasztók kiszerelésével, állítgatásával, mikor csak feldugta a szinkront, és tekergetett rajta egy picit. Bármennyire is lelkiismeretes egy szerelő, nem lesz olyan alapos, mintha te magad, magadnak csinálnád, nem várhatod el, hogy 10-12 órát elvacakoljon egy ilyen feladaton, amit magad a saját cuccodon simán el tudsz tölteni, és még elvezed is akár...neki viszont ott áll jó esetben hegyekben a többi lom amit gatyába kell rázni, és bizony aki ezt hivatásszerűen csinálja, az évek múlásával tud veszíteni a lelkesedéséből, főleg akkor, ha pont a kuncsaftok nem tudják helyén kezelni a dolgokat. Erre sajnos ismerek pár idevágó történet magam , és mások praktizálásából is...
Szóval, ha tudod mit kell csinálnod, vágd rendbe a porlasztót, aztán vérmérsékleted szerint vagy vidd vissza egy újabb körre bizalmad jeléül, vagy állj tovább egy másik műhelybe.
Kompresszió mérés nem volt szelephézag ellenőrzés és karbi tisztitás volt ,ezeket én csináltam.Utána került sor a szinkronra.Talán ott hibáztam én is hogy a nyomáspróba a karbi tisztitás után elmaradt.De megbíztam a szerelőben mert már régóta ismerem ezeket mondtam is neki ,meg beszéltünk arról is hogy ha valami nem ok akkor szól,ehelyett össze dobta a szinkront és mehetek világgá.Mindegy vettem négy felújító szettet ,bele rakom őket,és nyomás próba.Utánna viszem máshova .Nem az a pár ezer forint a bajom amibe a szinkron került hanem az hogy régóta ismerem,és nem hajlandó elismerni hogy csak összedobta az egészet.
Ha látod Tasi videóit, és összerakod a lépéseket, akkor szinkront megelözi szinte minden esetben:
1. kompresszió mérés
2. szelepállítás, szelephézag ellenőrzés (utána lehet még egy kompressziót mérni)
3. porlasztó tisztítás, úszószint ellenőrzés,beállítás, tömítés cserék
Ezek után lehet elkezdeni a szinkronizálást...ezek nélkül csak bohóckodás az egész. Akkor lehet elhagyni egyik másik lépést, ha vagy előtte te magad megcsináltad, vagy nem olyan régen volt rendbe rakva, beállítva, kíméletesen volt használna...
Viszont sajna van olyan is, hogy tankodban szennyeződés, rozsda van, és tanklevétel miatt , a visszaszerelés után ez került a tűszelepek közé, és azért nem zárnak. Ez akkor is előfordulhat, ha fent felsorolt műveletek hiánytalanul el lettek végezve.
A szerelődtől ezeket megkérdezheted, ha nem túl meggyőző a válasza, akkor esetleg annyit teszel, hogy itt szétkürtölöd, hogy ki az akihez nem kéne akkor menni, vagy elsö körben csak megemlíted neki ennek lehetöségét.
Sziasztok! Volna egy kérédésem .Elvittem a motorom karburátor szinkronra,szinkront megcsinálta szerelő,szebben járt ment mint előtte.Mikor haza értem vele egy kis idő múlva észre vettem hogy áll a benzin a motor alat illetve a motorba is folyt belőle..Na már most a kérdesem az lenne hogy az elképzelhető hogy a szerelő azt nem látta hogy nem zárnak a tűszelepek a szinkron során?Le vettem a karbikat le "nyomás próbáztam őket úgy ahogy Tasi videójában láttam és mind a négy befolyik.Persze a szerelő hárit.
Csatlakozz!! Most induló csoport, melynek célja a Suzuki GSX-R típusú motorok népszerűsítése, illetve a tagok közötti tapasztalatok(alkatrészek, túraútvonalak, felszerelés), fényképek és videók megosztása, alkalomadtán közös túrák szervezése! https://www.facebook.com/group...
Vagy csak a technikához nem értő "honda" felhasználók ennyire elfogultak, és meg vannak vezetve?!
Kb ugyan olyan buta futó van alatta mint a banditon, órásoknak építették, és gondolom hondásan ki van dekázva minden, egy csepp tartalék, ráhagyás nincs már sehol...
A lecsupaszított Street F-nek az egyetlen előnye , hogy könnyebb lesz. A gyári idomzat, és első lámpa kb 10-20 kg mínuszt is jelenthet...könnyebb felnik pl magnéziumból szintén könnyítenének a gépen, és javítanák a fordulékonyságot, úttartást, a kisebb tehetetlenség miatt. De akkor inkább kell venni egy 2000 évek elejéről egy 1000 gépet kis kupac pénzből ami 40 kg-al könnyebb mint az öreg gixerek.
Sajna ,még nem volt lehetőségem kipróbálnom ,ilyen adottságú motort .de azért kíváncsi lennék ,hogy a pojácáskodáson kívül ,milyen motorozási élményt tudna nyújtani.
Rövidebb tengelytávval ,és max. 200-as hátsóval ,szerintem jobban mutatna ,és gondolom vezethetőbb is.
Ebben minden lényeges benne van...ami nevetséges, és mulatságos.
Kezdve a srácok Bundes -ligás, kislányfrufrus fizurájával, a szétvagdosott motorvázon át a használhatatlan vitrin 300 mm-es hátsó kerékig. Abból a pár ezer euróból és a ráfordított pár száz munkaórából akár normális gépet is lehetett volna építeni.
De olyan csak Tasinak lehet!
Van még egy 91-es komplett piros fekete idomszettem (is) , lehet az lesz a következő...m ostanság csak darabokban találok 92-es kék-fehét idomszettet ami 5-600€ lenne tankkal, fejidommal...
a porlasztó maradt a régi ...még mindíg nem 100 as de sajna műszerem nincs kb 80% osra tudta, beállítani de már pöccre indúl hidegen melegen és nem durrog nem lövi a lángot... de elviszem egy műszeres beállításra :) jah és némi átalakítással visszakapta a gyári légszűrőházat a direktszűrős projektet elvetettem :) bocsi hogy lassan válaszolok de ritkán tudok feljönni :(
Ha ismeritek egymást régebb óta, akkor szerintem ez szolgáljon tanulsággal, és tanuljatok belőle.
Talán ismered azt, hogy "a lustaság fél egészség"...nyilván mindenki szereti az egyszerűbb megoldást választani, vagy a kisebb ellenállás fele menni...ha csak egy kicsit is bízott venned, akkor minek moly-olt volna a porlasztók kiszerelésével, állítgatásával, mikor csak feldugta a szinkront, és tekergetett rajta egy picit. Bármennyire is lelkiismeretes egy szerelő, nem lesz olyan alapos, mintha te magad, magadnak csinálnád, nem várhatod el, hogy 10-12 órát elvacakoljon egy ilyen feladaton, amit magad a saját cuccodon simán el tudsz tölteni, és még elvezed is akár...neki viszont ott áll jó esetben hegyekben a többi lom amit gatyába kell rázni, és bizony aki ezt hivatásszerűen csinálja, az évek múlásával tud veszíteni a lelkesedéséből, főleg akkor, ha pont a kuncsaftok nem tudják helyén kezelni a dolgokat. Erre sajnos ismerek pár idevágó történet magam , és mások praktizálásából is...
Szóval, ha tudod mit kell csinálnod, vágd rendbe a porlasztót, aztán vérmérsékleted szerint vagy vidd vissza egy újabb körre bizalmad jeléül, vagy állj tovább egy másik műhelybe.
1. kompresszió mérés
2. szelepállítás, szelephézag ellenőrzés (utána lehet még egy kompressziót mérni)
3. porlasztó tisztítás, úszószint ellenőrzés,beállítás, tömítés cserék
Ezek után lehet elkezdeni a szinkronizálást...ezek nélkül csak bohóckodás az egész. Akkor lehet elhagyni egyik másik lépést, ha vagy előtte te magad megcsináltad, vagy nem olyan régen volt rendbe rakva, beállítva, kíméletesen volt használna...
Viszont sajna van olyan is, hogy tankodban szennyeződés, rozsda van, és tanklevétel miatt , a visszaszerelés után ez került a tűszelepek közé, és azért nem zárnak. Ez akkor is előfordulhat, ha fent felsorolt műveletek hiánytalanul el lettek végezve.
A szerelődtől ezeket megkérdezheted, ha nem túl meggyőző a válasza, akkor esetleg annyit teszel, hogy itt szétkürtölöd, hogy ki az akihez nem kéne akkor menni, vagy elsö körben csak megemlíted neki ennek lehetöségét.
https://www.facebook.com/group...
Indy!
Ez az x11 tényleg olyan nagy szám??! :-D
https://www.sportmotor.hu/maga...
Vagy csak a technikához nem értő "honda" felhasználók ennyire elfogultak, és meg vannak vezetve?!
Kb ugyan olyan buta futó van alatta mint a banditon, órásoknak építették, és gondolom hondásan ki van dekázva minden, egy csepp tartalék, ráhagyás nincs már sehol...
Rövidebb tengelytávval ,és max. 200-as hátsóval ,szerintem jobban mutatna ,és gondolom vezethetőbb is.
Kezdve a srácok Bundes -ligás, kislányfrufrus fizurájával, a szétvagdosott motorvázon át a használhatatlan vitrin 300 mm-es hátsó kerékig. Abból a pár ezer euróból és a ráfordított pár száz munkaórából akár normális gépet is lehetett volna építeni.
Van még egy 91-es komplett piros fekete idomszettem (is) , lehet az lesz a következő...m ostanság csak darabokban találok 92-es kék-fehét idomszettet ami 5-600€ lenne tankkal, fejidommal...
Gratulálok a munkádhoz. Nekem eddig ,ez a legérdekesebb ,és legjobb galéria a sportmotor oldalon.
GSX-R 1100 chance. (Talán ez a név illene legjobban a motorhoz ,és ezt neked köszönheti.)