Ami a technika iránti alázat,tisztelet, vagy ahogy te mondtad vonzalom és szeretet ami elindított a szerelői pályán.Már egészen gyerek koromban csak azért szedtem szét dolgokat hogy megértsem a működésüket.A motorok javítása egészen új még nekem hiába szereltem autókat évekig,ahol lehet csak tanulok az öregektől,tetszenek az ilyen precíz dolgok,nem tűr hanyag munkát,kissé nevelő hatású is ezeket bütykölni Amit alkottál az még nekem is sok,ne mintha valami ász lennék,nekem is vannak vad elképzeléseim de biztos hogy darabokból nem állnék neki legózni még ilyen háttérrel sem,szerintem nem lenne kitartásom hozzá,elég így is a gsxf helyre állítása és gány mentesítése
Köszönöm!
Mo.-on hogy tudod legálisan ezt véghez vinni? Vagy te is papiros külföldi vázra építesz, aztán majd egyszer honosítasz? Mert úgy gondolom, ez a része, mármint a hivatalos, sem annyira elhanyagolható a folyamatban.
Azért jó érzés, hogy nem vagyok egyedül, aki "rosszul van összerakva"...vagy lehet mindenkinek ez kéne legyen a belepő ha ezt a hobbit, a motorozást választja?! Talán kevesebben lennénk, és a technika iránti vonzalom, szeretet és tisztelet is nagyobb lenne, mint ami ma tapasztalható...
A tl 1000 R tényleg nem az a jól sikerült típus ami eredetiben érdemes összeszerelni, van pár apróság ami kis módosítással sok bosszúságtól óv meg...alig egy éve olvastam egy elkeseredett német hirdetést, ahol tételes felsorolta az eladó hogy mire mennyit költött, mi lett cserélve, felújítva, de most már elege van, mert kifeküdt a hátsó csillapítás a TL-nek, ö nem kínlódik tovább, csak azt az 1800 € fizesse ki valaki vételárként amit ráköltött...
Gratula a születéshez.
Nekem is így épül a TL1000R-em. Angol, német, szlovák, magyar piacról vannak vásárolva az alkatrészek. Mindent átnézek, mielőtt rendbe rakom, aztán megy félre a dobozba. Ha meglesz minden, akkor nekiállok összerakni. Persze módisítgatok rajta ezt-azt, amit úgy gondolok, h nekem jobban megfelel.
Neki (mernél fogni) fognál ilyen stratégiával egy mai motor összeállításának?
Azért ugye hozzá kell tenni, hogy nem minden alkatrészt szakszerű, gondos kezek bontottak el, és bontottak ki, és nem minden volt zsírpapírban, steril körülmények között tárolva...mégis mindenféle gond, és komolyabb aggodalom nélkül megfelelő állapotba tudtam hozni az 1100 alkatrészeit a beszereléshez.
Vegyítettem a veterános tapasztalataimat, és arra gondoltam, hogy ha ott működött az elmélet, hogy 5-10 motor alkatrészeiből állt össze egy motorkerékpár a börzéken összevadászva, akkor itt is működnie kell...
Köszi a jó szót!
Remélem az következő-utolsó nekifutásról is lesz kép...
A tank alatt volt.Az egyik jeladó saruja nem volt a helyén,WD40 és ment a helyére.
Ma megjött e plexi az ebay-ről az is felkerült.
Mégegyszer köszi szépen mindkettőt.
Viszont lehet elvileg variálni, hogy 76 C° vagy 82 C°-on nyitót teszel bele. El tudom képzelni, hogy jobb autósboltban ha beviszed, adnak egy autóba gyártottat töredék áron.
Hello István
Egy kis szakmai segitséget kérnék. Motorom hőfokjelzője alig mozdul ki városi és országúti használat után is (kb 2mm)
termosztátra gondolnák.Hol találom meg és miből tudom megállapítani,h valóban az a rossz.
Előre is köszi a segítséget.
Az elmúlt hétben sikerült ráfordulni a célegyenesre!
Köszönet Tasinak is a segítségért.
Az eredeti , de csonkított váznyúlványt remegő kézzel, de annál nagyobb elszántsággal vágtam le az eredi vázról. A külön megvásárolt váznyúlványt hozzáillesztettem az eredeti fővázhoz. A hegesztést egy minősített hegesztő végezte. Itt meg kell jegyezni, hogy mostani varratok sokkal szebbek lettek, mint a gyári hegesztések voltak.
Az elkészül vázra végre megkezdhettem a már korábban előkészített részegységek felszerelését. Hiába a sok doksi, kép meg rajz, így sem volt könnyű kideríteni, hogy pl hol kell pontosan elvinni a kábelkorbácsot, hova milyen típusú csavart kell használni a két zsáknyi gyári csavarkészletből. Figyelmetlenségemnek köszönhetően nem egyszer kellett a már beszerelt alkatrészeket visszabontani.
-mikor becsavaroztam a blokkot a vázba, akkor láttam meg, hogy nem szereltem be előtte a légszűrődobozt...utána "határeset" beszerelni már.
- Amikor kész volt a hátsó futómü, akkor jutott eszembe, hogy nem fűztem fel a lengővillára a láncot.
-mikor beszereltem a porlasztósort, és légszűrőcsonkokat, a bilincs meghúzásakor jöttem rá, hogy felül van a csavar a bilincsen , nem alul a hengerfej oldalon.
-épp kapóra jött, hogy újra a kezembe vegyem az amúgy már késznek vélt porlasztókat. Kíváncsiságból belenéztem, hogy elég alapos voltam-e. Nem volt hátrány, mert a tömítéseket ugyan kicseréltem, de tűszelepeket nem, és az úszószint sem volt jó, így "gyorsan" azt is rendbe tettem.
Volt még "pár apróság", de az már említésre sem méltó.
Az erőforrás könnyen indult volna, ha jó az indítórelé mágneskapcsolója, de nem volt az, íg át kellett "hidalnom" első alkalommal. Utána leszereltem az öreg 1100-röl ami működött. Szépen üvöltött kipufogó dobok nélkül a 4 henger. Nem járt egyszerre, de fürge volt. Sajnos nem jutottam a szinkronizálás végére, mert nem volt megfelelő benzincsövem sem. Ezen kívül még két apróság kell, és kigurulhat első útjára ez a gsxr 1100, aminek a különlegessége, hogy több tucat elbontott gsxr 1100 böl van az összes jó minőségű alkatrésze összeválogatva.
Természetesen kapott új gumiabroncs szettet, láncszettet, légszűrőt, olaj, olajszűrőt, kormánycsapágyat,teleszkóp szimeringet, teló-folyadékot, fék és kuplung folyadékot, előre fémfékcsövet...
Németbe 65-70 € egy darab, párban 120€ körül van a használt, de van olyan ami 4.6-4.7 mm vastag már csak. 4.5 mm a minimum.
(De ilyennel pl. én nem foglalkozok, mert ha kiderül, hogy üt vagy kagylós a leírás ellenére, akkor vissza az egész...)
A bandit topicban Banditbiker-töl is kérhetsz ajánlatot, ö szállít Mo.-ra is. (Féktárcsára is, nyilván újra-párban, meg csőre is, bár szerintem hosszútávon érdemes komplett lecserélni a fékcsövekkel együtt...egy banditra épp most vettem 146€ volt a komplett szett bevonattal.)
Mo.-on hogy tudod legálisan ezt véghez vinni? Vagy te is papiros külföldi vázra építesz, aztán majd egyszer honosítasz? Mert úgy gondolom, ez a része, mármint a hivatalos, sem annyira elhanyagolható a folyamatban.
Azért jó érzés, hogy nem vagyok egyedül, aki "rosszul van összerakva"...vagy lehet mindenkinek ez kéne legyen a belepő ha ezt a hobbit, a motorozást választja?! Talán kevesebben lennénk, és a technika iránti vonzalom, szeretet és tisztelet is nagyobb lenne, mint ami ma tapasztalható...
A tl 1000 R tényleg nem az a jól sikerült típus ami eredetiben érdemes összeszerelni, van pár apróság ami kis módosítással sok bosszúságtól óv meg...alig egy éve olvastam egy elkeseredett német hirdetést, ahol tételes felsorolta az eladó hogy mire mennyit költött, mi lett cserélve, felújítva, de most már elege van, mert kifeküdt a hátsó csillapítás a TL-nek, ö nem kínlódik tovább, csak azt az 1800 € fizesse ki valaki vételárként amit ráköltött...
Nekem is így épül a TL1000R-em. Angol, német, szlovák, magyar piacról vannak vásárolva az alkatrészek. Mindent átnézek, mielőtt rendbe rakom, aztán megy félre a dobozba. Ha meglesz minden, akkor nekiállok összerakni. Persze módisítgatok rajta ezt-azt, amit úgy gondolok, h nekem jobban megfelel.
http://youtu.be/IsQ7ifNgObU
Neki (mernél fogni) fognál ilyen stratégiával egy mai motor összeállításának?
Azért ugye hozzá kell tenni, hogy nem minden alkatrészt szakszerű, gondos kezek bontottak el, és bontottak ki, és nem minden volt zsírpapírban, steril körülmények között tárolva...mégis mindenféle gond, és komolyabb aggodalom nélkül megfelelő állapotba tudtam hozni az 1100 alkatrészeit a beszereléshez.
Köszi a jó szót!
Remélem az következő-utolsó nekifutásról is lesz kép...
Jó kis feladat összehozni darabokból ,így egy motort.
Ha kész lesz ,rakjál fel még képet.
Ma megjött e plexi az ebay-ről az is felkerült.
Mégegyszer köszi szépen mindkettőt.
aztán reggel unix.
köszi szépen
A 11 tétel az ábrán:
http://www.partzilla.com/parts...
A betöltönél van a viszintes szárban.
Ezekben a suzuki modellekben mind ugyan az a termosztát van.
http://www.partzilla.com/parts...
Viszont lehet elvileg variálni, hogy 76 C° vagy 82 C°-on nyitót teszel bele. El tudom képzelni, hogy jobb autósboltban ha beviszed, adnak egy autóba gyártottat töredék áron.
Egy kis szakmai segitséget kérnék. Motorom hőfokjelzője alig mozdul ki városi és országúti használat után is (kb 2mm)
termosztátra gondolnák.Hol találom meg és miből tudom megállapítani,h valóban az a rossz.
Előre is köszi a segítséget.
Ajánlom figyelmetekbe.
MA2-es besorolás!
telo vagy bemész 7 mm
http://www.szimering.com/advan...
Köszönet Tasinak is a segítségért.
Az eredeti , de csonkított váznyúlványt remegő kézzel, de annál nagyobb elszántsággal vágtam le az eredi vázról. A külön megvásárolt váznyúlványt hozzáillesztettem az eredeti fővázhoz. A hegesztést egy minősített hegesztő végezte. Itt meg kell jegyezni, hogy mostani varratok sokkal szebbek lettek, mint a gyári hegesztések voltak.
Az elkészül vázra végre megkezdhettem a már korábban előkészített részegységek felszerelését. Hiába a sok doksi, kép meg rajz, így sem volt könnyű kideríteni, hogy pl hol kell pontosan elvinni a kábelkorbácsot, hova milyen típusú csavart kell használni a két zsáknyi gyári csavarkészletből. Figyelmetlenségemnek köszönhetően nem egyszer kellett a már beszerelt alkatrészeket visszabontani.
-mikor becsavaroztam a blokkot a vázba, akkor láttam meg, hogy nem szereltem be előtte a légszűrődobozt...utána "határeset" beszerelni már.
- Amikor kész volt a hátsó futómü, akkor jutott eszembe, hogy nem fűztem fel a lengővillára a láncot.
-mikor beszereltem a porlasztósort, és légszűrőcsonkokat, a bilincs meghúzásakor jöttem rá, hogy felül van a csavar a bilincsen , nem alul a hengerfej oldalon.
-épp kapóra jött, hogy újra a kezembe vegyem az amúgy már késznek vélt porlasztókat. Kíváncsiságból belenéztem, hogy elég alapos voltam-e. Nem volt hátrány, mert a tömítéseket ugyan kicseréltem, de tűszelepeket nem, és az úszószint sem volt jó, így "gyorsan" azt is rendbe tettem.
Volt még "pár apróság", de az már említésre sem méltó.
Az erőforrás könnyen indult volna, ha jó az indítórelé mágneskapcsolója, de nem volt az, íg át kellett "hidalnom" első alkalommal. Utána leszereltem az öreg 1100-röl ami működött. Szépen üvöltött kipufogó dobok nélkül a 4 henger. Nem járt egyszerre, de fürge volt. Sajnos nem jutottam a szinkronizálás végére, mert nem volt megfelelő benzincsövem sem. Ezen kívül még két apróság kell, és kigurulhat első útjára ez a gsxr 1100, aminek a különlegessége, hogy több tucat elbontott gsxr 1100 böl van az összes jó minőségű alkatrésze összeválogatva.
Természetesen kapott új gumiabroncs szettet, láncszettet, légszűrőt, olaj, olajszűrőt, kormánycsapágyat,teleszkóp szimeringet, teló-folyadékot, fék és kuplung folyadékot, előre fémfékcsövet...
Ma gurultunk 150km-tert ( Bajna ,Tokod ,Üvegtigris ,stb ) ....Még csúszkál a gumi ,de már nagyon mehetnékünk volt....Sok mocis volt az utakon.
(De ilyennel pl. én nem foglalkozok, mert ha kiderül, hogy üt vagy kagylós a leírás ellenére, akkor vissza az egész...)
A kuplung csövet le kell gyártatni fémfonatosból:
http://www.ebay.de/sch/i.html?...
A bandit topicban Banditbiker-töl is kérhetsz ajánlatot, ö szállít Mo.-ra is. (Féktárcsára is, nyilván újra-párban, meg csőre is, bár szerintem hosszútávon érdemes komplett lecserélni a fékcsövekkel együtt...egy banditra épp most vettem 146€ volt a komplett szett bevonattal.)