Értem...talán. Hogy van-e húzó-nyomó csillapítás...hát kétséges egy 92-es motornál. Még(mindig)felbakolva áll,majd lábon meglátjuk...Legfeljebb valamely sokat tapasztalt motorost használom"berepülő pilótának"
A kérdés az , hogy tudnál ajánlani ide egy megbízható relé típust? Ezekben nem vagyok járatos...
Esetleg a magánvéleményedre is kíváncsi vagyok...valamilyen szinten te is érintet vagy nem, hiszen ugyan az a töltési rendszer 20 éve az olajos Suzukikon...
Nem írtam olyat, hogy sok szivatóval jól megy. Amúgy inditásnál kell neki a szivató, de csak nagyon rövid ideig, mert nagyon hamar felmegy a fordulat magasra, olyankor a szivatót szinte teljesen vissza is lehet engedni. Hidegen, nagyon könnyen indul, szinte alig forgatja meg az önindító. Az én 2003-as Hornetemet tovább kell indítózni, mint ezt....
Már arra is gondoltam, hogy esetleg a hűtésével van valami, ami miatt hamar melegszik, és valami "letilt" benne, amíg vissza nem hűl.
Megpróbáljuk elvinni egy ismerős szerelőhöz, hátha tud vele kezdeni valamit értelmes áron.
Köszönöm a reakciókat!
A képek alapján, hiányzik egy marék idomcsavar, amik tartják sem igen hiszem hogy eredeti csak egy is...a farokidom lámpánál eláll, kapásból két csavar hiányzik...Nincs rajta két egyforma színű idom, az eleje a matt fényezéssel a legmocskosabb a matricák viccesek az indexek amit a polcon találtak...a sötét plexi meg tök menő, csak átlátni nem lehet rajta (amit most építek magamnak azon is csak ilyen tök sötét van...) Hogy hidegen sok szívatóval jól megy azért ez elég nagy ellentmondás, szerintem te is érzed... A kipufogódob valami tákolás rajta szintén,mert az eredeti ilyen:
Az sem orvosság, ha valami sufniban talált dobot hegesztettek rá, aztán mert nem tud rendesen lélegezni, melegszik túl...
Azt sem értem, hogy szerelőhöz nem tudod vinni, de nem értesz hozzá, akkor hogy oldódik meg a probléma? Ezek a legalattomosabb hibák, mikor megy aztán nem, aztán megint megy...simán okozhatja a gyújtás jeladója, de ahhoz merni kell bontani kell... 100-150 ért meg kell hirdeti hibásan, aztán valaki majd elbontja, vagy magának rendbe teszi, de úgy sem ért többet 200-220-nál.
Azt is kel tudnod, hogy suzuki 25 évig biztosít gyári alkatrészt.
Ha megnézed gyújtásból már csak alátét meg csavar amit lehet kapni...szóval lehet bontózni, kockáztatni, másik motorét felhekkelni, de ehhez megint érteni is kell hozzá, hogy mi mivel váltható ki...sok esetben segít ha van valakinek azonos gépe, aztán be van építve egy teszt erejéig, hogy jó e a tipp...de ebből nincs minden sarkon főleg működő...
A lényeg, egy porlasztó szinkrontól sem lesz jobb.
Most kell eldönteni, hogy kihajítod bukóval a kapun, vagy akkor teszed meg amikor még többet költöttél rá. Tegyél egy tesztet, és néz körbe, hogy van e bontókba gyújtás alaplap a jeladókkal, és mennyiért? ( de megkérdezheted, hogy van-e porlasztósor, vagy gyújtástrafó)
Azt még megnézhetitek, hogy mikor megáll, akkor kitekerve a gyertyát ad-e szikrát, és jó lenne mind a négynél ellenörizni...
Köszi a választ, ötleteket. Nem voltak túl megnyugtatóak ezek a szavak. Visszavinni nem tudjuk. Mi is ezt akartuk rögtön a megvétel másnapján, mikor kiderült ez a dolog a mociról. A srácok elzárkóztak attól, hogy visszaadják a pénzt. Mivel a motor nem az ő nevükön volt, csak közvetítettek, tárolták a motort, bemutatták........................................., szóval éppen csak nem volt a nevükön, így szerintük akár el is hajthattak volna minket a problémánkkal, de ők voltak annyira jó fejek, hogy megnézték a szelephézagokat....
Még a nevünkön sincs a motor, és már szívunk vele. Ugyebár, ha el szeretnénk állni a vételtől, akkor attól az embertől kellene követelnünk a lóvét, akivel kötöttük az adásvételit. De tőle nehezen menne, mivel nem ő kapta a pénzt, neki csak a nevén volt. Jogilag innentől eléggé zsákutca. Azt mi sem tudtuk, hogy nem a srácok a tulajok, hanem az adás-vétel napján jött oda egy fickó, hogy aláírjon....
Reménykedem benne, hogy valami kis apró hiba van a mociban, mert egyébként nagyon szépen megy, húz rendesen. Csak ha felmelegszik.....................
Mikor megvettétek a 28 éves motort abból a kis összekuporgatott pénzetekből, mire gondoltatok, hogy ezzel majd elmotorozgattok majd a világ végezetéig plusz két napig? Ezek már tucatszor lettek a sírból visszahozva feltámasztva, mert senki nem volt képes még bezúzni, ezért letettek a következők a sorban akik a rövidebbet húzták...
Látatlanban mondom, hogy ha a mostani problémát sikerül is megoldani, az csak lehetőség lesz arra, hogy a soron következő előjöjjön. Ezeket motorokat itt úgy nevezzük, hogy szopóroller, és aki előbb kérdez mint vásárol, azokat óva intjük, hogy ilyet ne vegyen!!!
Lehet valóban, hogy nyitva marad szelep, de mind? Akkor milyen karbantartása lehetett ennek a motornak szerinted, pedig ahogy nézem csavaros az szelephézag állítása. Egy szinkront nem lehet csak úgy megcsinálni. Ahhoz szét kell szedni a porlasztókat, ki kell takarítani, benzin szintet állítani. Ilyenkor kiderül, hogy ki kell cserélni a tömítéseket, tűszelepet, és sok esetben fúvókák is szét vannak barmolva, és porlasztó is kopott szokott lenni, falsol sok helyen. Ha ezek rendbe vannak téve, mert van még hozzá megfelelő tömítés, akkor lehet kezdeni szinkronizálni, ha a motorban megvan minden hengerben a megfelelő kompresszió-végnyomás. Ez szokott lenni a következő probléma egy 28 éves ilyen sokat forgó-pörgős motornál, mivel nem éppen a Degeszbuksza hercegek szokták birtokolni...és nem sok marad a benzin mellett pl. megfelelő kenőanyagra...
Az ilyen leállásoknak lehet elektronikai oka is, pl túltöltő generátor, túlmelegedő gyújtáselektronika, vagy rosszalkodó gyújtásjeladó, ami túlmelegedve nem ad jelet...töredezett kábelszigetelés...
...akkor ez csak erőforrás...gondolom a futóműre , fékekre is fel lehet állítani pár koros diagnosztikát...
Ezekkel a motorokkal nagyon kevesen foglalkoznak szívesen, pont a leírtak miatt, mert bármihez hozzányúlsz, csak azért, hogy hozzáférj a problémához, az a kezedben marad, eltörik, kiderül, hogy már sokszor tákolták, és nincs kiút...és legtöbbször a felállított diagnózis javítási költsége a vásárlási árat übereli, és ilyenkor ha tulaj azt mondja, hogy nincs rá keret, akkor szervizes mit kérjen el azért, hogy "nem csinált vele semmit" csak szopott vele fél egy napot...
Ha tudod, még melegébe vidd vissza ahol vetted...
(Van pont a környékeden egy alkalmas ember, aki már millió ilyen lóba visszalapátolta a szart, de már ö is rájött hogy tök felesleges, így én öt nem ajánlom, csak hogy több fejfájása legyen...szokta olvasni ezt a fórumot, ha megszán, akkor lehet bevállalja...de inkább az elsö tanácsom fogadd meg...!!!!)
Van róla képed, hogy külsőre hogy néz ki?
Szoktam tévedni, de sajnos csak nagyon ritkán...a tévedés jogát most is fent tartom.
Olyan problémám van, hogy páromnak vettünk egy 1988-as GSX R 400-as mocit. Kipróbáltunk, minden jó volt vele. Azonban melegen jelentkezik egy hiba. Le akar állni, és ez össze is szokott jönni neki. Majd melegen nem hajlandó elindulni. Az önindító teker, de semmi. Mikor a motor visszahüll, kb. 30 perc, akkor elindul. Ma kb. 8 km alatt elérte ezt az állapotot. Éppen haza tudtunk vele érni. Bár sokat döcögtünk a dugóban...
Az emberke, akitől vettük, csak bizományban volt nála. Egyébként robogó, meg egyhengeres gépek szervizelésével foglalkoznak. Feléjük is jeleztük ezt a problémát, és vállalták, hogy ingyen csinálnak egy szelephézag ellenőrzést, állítást, mert szerintük az a gond. A szerelő mondta, hogy úgy néz ki, hogy most jó, de egy karbiszinkron ráférne a gépre, csak nekik nincs sornégyhez műszerük.
Kérdésem az lenne, hogy mivel ezt most is csinálja a moci, valóban elég egy karbiszinkron, vagy esetleg más lesz a gond?
Kicsit olvasgattam, és hasonló tünetek másnál elmúltak egy puszta akksi cserétől is. Létezhet?
Sajnos anyagilag nem vagyunk túl eleresztve, így csak akkor vinnénk el a gépet egy szerelőhöz, ha nagyon muszáj.
Asszonykám eléggé el van keseredve, hogy vett egy gépet, amit csak nézegetni tud, mert így nem mer vele elindulni sehova.
Megköszönném, ha valaki tudna adni valami támpontot. Tudom, hogy így nehéz látatlanban, de hátha meg tudom nyugtatni, hogy nem akkora a baj......
Előre is köszönöm a segítséget!
Nekem tetszett, a 70 évek végén 80-as évek elején, hogy pl a yamaha az Xs 1100-re vagy a kawa Z1000-re tett berúgókart is...de azért ez a gixernél már tényleg túlzás! :)))
Mennyi pontatlanság van ebben a katalógusban! Aztán mikor a katalógus bubusok ezek alapján egymásnak esnek...még viccesebb!!!
Az elsö képen lévö van nekem...és biztos, hogy nem kardános...lehet elötte a bmw-t szerkesztette...A 3.5x 18-as kerékméret is óriási sületlenség...mert mondjuk 19 colos
GSXR 750 is kardános???
Az is mókás, hogy az 1100 ESD és az E-ben ugyan az a erőforrás van...az egyik 75 a másik 74 kW, de legalább mindegyik 100 LE.
A GSX1100 EF meg 16colos elsö kerékkel gyártották, és nem 19-es! Ès sem volt kardános! Ès 159 kg-os tömeggel is igen menő lett volna 86-ban a Suzuki...
Ez csak így elsö átfutásra..., de a képek szépek, de hol marad a német precizitás? :)))
Ès akkor nekiállnak majd Bandit fórumon Kg/LE -t számolni... :)))
Rugónak nem a karakterisztikáját, hanem az élőfeszítését állítod a terhelés függvényében. A többire ott van a húzó-nyomó csillapítás állítása a gáztartálynál, meg a rugós-tag alján. Tessék elolvasni egy futómü beállítást a neten, hogy kell saját testtömeghez igazítani a rugó élőfeszítést...és a többit...
A felette levőt is megtennéd, hogy "idefényképezed"?!(Ahogy nézem az egy GSX 1100 E vagy ES, de tudom mit keres a 86-os katalógusban, mikor 85-ig gyártották más források szerint...
Előre is köszönöm.
Köszönöm.
Szerintem jobb, ha még az elején az ember kiéli az ilyen alkotási vágyait, és feltérképezi a képességeit. Ellenben mint ami most folyik itt "motorépítés-tákolás szinten".
Ha nem vagy magas, gondolom a tömeged sem túl nagy. Szerintem első körben 1-esre kell tenni a hátsó rugótag élőfeszítését. Ha rajta ülsz jobban beül a hátulja. Vagy azoknak a kutyacsontoknak a hosszával szoktak játszani ami rúgós-tag két oldalán van. Van aki rajz alapján kivágja lézerrel ez az olcsóbb illegális és picit kockázatos útja, vagy lehet venni drágán is ilyen ültetőket, ami el van látva típusbizonyítvánnyal.
Vagy valamelyik nap a banditos oldalon volt erről szó ahol, az 1200-be gixer rugós-tagot szereltek, és akkor azt írta a Kraven, hogy meghagyta a bandit hibáját,mert gixeré túl nagyot emelt volna rajta. Ha ez igaz, akkor lehet visszafele fordítva működik. vagyis, ha a gixerbe bandit himbát teszel, akkor az süllyeszt, de gondolom karakterisztika is megváltozik. Mint amúgy minden ilyen beavatkozásnál. Mert mondjuk ha a hátulján süllyesztesz, akkor illene elöl is picit feljebb tolni a telokat a hidakba, és akkor megmarad az után futása, villaszöge a motornak.
Üdv!Most hogy így összejöttek a "legózó"szakik, megkérdezném:hogy lehetne kicsit,5-6cm-t leengedni a 92-es lég-olajos hátulját?Elég kis termetű vagyok... Természetesen nem valami hiper-szuper megoldás kell Semmi roll
s-royce,vagy ferrari alkatrész nem jöhet szóba....
Valószínűleg ez így van. Szerencsére még a helybeli vizsgabázissal nincsen gond. Később nem tudom mi lesz. Talán van még pár év mire idehaza is akkora lesz a szigor mint más országokban.
Igazad van...láttam pár év alatt mennyi mindent módosítottál a te motorodon! Az sem mindennapos dolog. Viszont gondold hozzá azt, hogy ezt Németországban nem biztos, hogy le tudtad volna müszakiztatni, vagyis legálisan használni. Kivéve akkor, ha már előtte volt rá precedens, vagyis mások már papíroztak le ilyen módosításokat...Èn többek között ezért törekszem maximális mértékben az eredeti állapotra, mert nincs kedvem birkozni az amúgy képzet mérnök vizsgabiztossal...még így is volt pl. tavaly bonyodalmam a gyári fékkitámasztóval, ami nem volt minimum 5 mm-re a hátsó gumi szélétöl, pedig teljesen gyári minden és gumi mérete -szélessége is...
Gratulálok, szép legozás volt, szép lett a motor. Megfogott amit írtál az első komolyabb motor amit átalakítottam 17 éves koromban (tehát már elég rég :) ) egy Ts 125 volt. Nem tudom miért, de terepmotort akartam belőle csinálni, nem semmi szörny szülött lett belőle. Apámnak nem igazán tetszett, egy évig a P21-ese közelébe sem engedett, pedig csak a gyújtását akartam rajta megcsinálni, inkább kínlódott vele. :)
Azért utána engedte restaurálni az öreg vasat, de csak szigorú felügyelettel. :)
Mint korábban említettem én 15-20 éve veterán motorokkal foglalkoztam, de az első "motorom" egy csúzli (mz ts 125) volt , amit kosárban kaptam, és miután képes voltam a blokkot összeszerelni, beállítani, a jutalmam az volt, hogy utána mehettem vele amerre láttam...
A veteránozás nagyon mélyen beivódik az ember bőre alá. Egyszerű technikákon hamar átlátja a működésük lényegét, az "alacsony" technológia színvonal miatt otthon sok mindent le tud gyártani egyszerű szerszámokkal, sok szerelési és diagnosztikai tapasztalatra tesz szert rövid idő alatt. A börzéket járva kénytelen fejben tartani a robbantott ábrák képeit, 3-5 m2-en elterülő rozsdás alkatrész kupacból ki kell szúrni a projekthez passzoló, és még használható minőségű alkatrészeket, amire lehetőleg gyorsan jó árat kell kiharcolni, mire valaki a hátad mögül rád ígérne...A most megépített motornál azért nagyobb a sikerélmény, és libabőr, mert azért ez a GSXR mégiscsak a járműgyártás csúcsán született 25-30 éve, a csillogó fényezés még a gyári, az alu és acél alkatrészek, nincsenek kráteresen megrohadva, és ha minden kötél szakad, még megrendelhetőek az utolsó gyári alkatrészek. Ellenben az 50-70 éves motorkerékpárokkal, amikről e fenti dolgok elég nehezen mondhatóak el sajnos.
Tudnál ehhez hozzászólni (lap alja):
Alternator overcharging problems, oil-cooled engines:
http://oldskoolsuzuki.info/arc...
A kérdés az , hogy tudnál ajánlani ide egy megbízható relé típust? Ezekben nem vagyok járatos...
Esetleg a magánvéleményedre is kíváncsi vagyok...valamilyen szinten te is érintet vagy nem, hiszen ugyan az a töltési rendszer 20 éve az olajos Suzukikon...
Már arra is gondoltam, hogy esetleg a hűtésével van valami, ami miatt hamar melegszik, és valami "letilt" benne, amíg vissza nem hűl.
Megpróbáljuk elvinni egy ismerős szerelőhöz, hátha tud vele kezdeni valamit értelmes áron.
Köszönöm a reakciókat!
http://www.bike-parts-suz.de/s...
Az sem orvosság, ha valami sufniban talált dobot hegesztettek rá, aztán mert nem tud rendesen lélegezni, melegszik túl...
Azt sem értem, hogy szerelőhöz nem tudod vinni, de nem értesz hozzá, akkor hogy oldódik meg a probléma? Ezek a legalattomosabb hibák, mikor megy aztán nem, aztán megint megy...simán okozhatja a gyújtás jeladója, de ahhoz merni kell bontani kell... 100-150 ért meg kell hirdeti hibásan, aztán valaki majd elbontja, vagy magának rendbe teszi, de úgy sem ért többet 200-220-nál.
Azt is kel tudnod, hogy suzuki 25 évig biztosít gyári alkatrészt.
http://www.bike-parts-suz.de/s...
Ha megnézed gyújtásból már csak alátét meg csavar amit lehet kapni...szóval lehet bontózni, kockáztatni, másik motorét felhekkelni, de ehhez megint érteni is kell hozzá, hogy mi mivel váltható ki...sok esetben segít ha van valakinek azonos gépe, aztán be van építve egy teszt erejéig, hogy jó e a tipp...de ebből nincs minden sarkon főleg működő...
A lényeg, egy porlasztó szinkrontól sem lesz jobb.
Most kell eldönteni, hogy kihajítod bukóval a kapun, vagy akkor teszed meg amikor még többet költöttél rá. Tegyél egy tesztet, és néz körbe, hogy van e bontókba gyújtás alaplap a jeladókkal, és mennyiért? ( de megkérdezheted, hogy van-e porlasztósor, vagy gyújtástrafó)
Azt még megnézhetitek, hogy mikor megáll, akkor kitekerve a gyertyát ad-e szikrát, és jó lenne mind a négynél ellenörizni...
Még a nevünkön sincs a motor, és már szívunk vele. Ugyebár, ha el szeretnénk állni a vételtől, akkor attól az embertől kellene követelnünk a lóvét, akivel kötöttük az adásvételit. De tőle nehezen menne, mivel nem ő kapta a pénzt, neki csak a nevén volt. Jogilag innentől eléggé zsákutca. Azt mi sem tudtuk, hogy nem a srácok a tulajok, hanem az adás-vétel napján jött oda egy fickó, hogy aláírjon....
Reménykedem benne, hogy valami kis apró hiba van a mociban, mert egyébként nagyon szépen megy, húz rendesen. Csak ha felmelegszik.....................
Mikor megvettétek a 28 éves motort abból a kis összekuporgatott pénzetekből, mire gondoltatok, hogy ezzel majd elmotorozgattok majd a világ végezetéig plusz két napig? Ezek már tucatszor lettek a sírból visszahozva feltámasztva, mert senki nem volt képes még bezúzni, ezért letettek a következők a sorban akik a rövidebbet húzták...
Látatlanban mondom, hogy ha a mostani problémát sikerül is megoldani, az csak lehetőség lesz arra, hogy a soron következő előjöjjön. Ezeket motorokat itt úgy nevezzük, hogy szopóroller, és aki előbb kérdez mint vásárol, azokat óva intjük, hogy ilyet ne vegyen!!!
Lehet valóban, hogy nyitva marad szelep, de mind? Akkor milyen karbantartása lehetett ennek a motornak szerinted, pedig ahogy nézem csavaros az szelephézag állítása. Egy szinkront nem lehet csak úgy megcsinálni. Ahhoz szét kell szedni a porlasztókat, ki kell takarítani, benzin szintet állítani. Ilyenkor kiderül, hogy ki kell cserélni a tömítéseket, tűszelepet, és sok esetben fúvókák is szét vannak barmolva, és porlasztó is kopott szokott lenni, falsol sok helyen. Ha ezek rendbe vannak téve, mert van még hozzá megfelelő tömítés, akkor lehet kezdeni szinkronizálni, ha a motorban megvan minden hengerben a megfelelő kompresszió-végnyomás. Ez szokott lenni a következő probléma egy 28 éves ilyen sokat forgó-pörgős motornál, mivel nem éppen a Degeszbuksza hercegek szokták birtokolni...és nem sok marad a benzin mellett pl. megfelelő kenőanyagra...
Az ilyen leállásoknak lehet elektronikai oka is, pl túltöltő generátor, túlmelegedő gyújtáselektronika, vagy rosszalkodó gyújtásjeladó, ami túlmelegedve nem ad jelet...töredezett kábelszigetelés...
...akkor ez csak erőforrás...gondolom a futóműre , fékekre is fel lehet állítani pár koros diagnosztikát...
Ezekkel a motorokkal nagyon kevesen foglalkoznak szívesen, pont a leírtak miatt, mert bármihez hozzányúlsz, csak azért, hogy hozzáférj a problémához, az a kezedben marad, eltörik, kiderül, hogy már sokszor tákolták, és nincs kiút...és legtöbbször a felállított diagnózis javítási költsége a vásárlási árat übereli, és ilyenkor ha tulaj azt mondja, hogy nincs rá keret, akkor szervizes mit kérjen el azért, hogy "nem csinált vele semmit" csak szopott vele fél egy napot...
Ha tudod, még melegébe vidd vissza ahol vetted...
(Van pont a környékeden egy alkalmas ember, aki már millió ilyen lóba visszalapátolta a szart, de már ö is rájött hogy tök felesleges, így én öt nem ajánlom, csak hogy több fejfájása legyen...szokta olvasni ezt a fórumot, ha megszán, akkor lehet bevállalja...de inkább az elsö tanácsom fogadd meg...!!!!)
Van róla képed, hogy külsőre hogy néz ki?
Szoktam tévedni, de sajnos csak nagyon ritkán...a tévedés jogát most is fent tartom.
Olyan problémám van, hogy páromnak vettünk egy 1988-as GSX R 400-as mocit. Kipróbáltunk, minden jó volt vele. Azonban melegen jelentkezik egy hiba. Le akar állni, és ez össze is szokott jönni neki. Majd melegen nem hajlandó elindulni. Az önindító teker, de semmi. Mikor a motor visszahüll, kb. 30 perc, akkor elindul. Ma kb. 8 km alatt elérte ezt az állapotot. Éppen haza tudtunk vele érni. Bár sokat döcögtünk a dugóban...
Az emberke, akitől vettük, csak bizományban volt nála. Egyébként robogó, meg egyhengeres gépek szervizelésével foglalkoznak. Feléjük is jeleztük ezt a problémát, és vállalták, hogy ingyen csinálnak egy szelephézag ellenőrzést, állítást, mert szerintük az a gond. A szerelő mondta, hogy úgy néz ki, hogy most jó, de egy karbiszinkron ráférne a gépre, csak nekik nincs sornégyhez műszerük.
Kérdésem az lenne, hogy mivel ezt most is csinálja a moci, valóban elég egy karbiszinkron, vagy esetleg más lesz a gond?
Kicsit olvasgattam, és hasonló tünetek másnál elmúltak egy puszta akksi cserétől is. Létezhet?
Sajnos anyagilag nem vagyunk túl eleresztve, így csak akkor vinnénk el a gépet egy szerelőhöz, ha nagyon muszáj.
Asszonykám eléggé el van keseredve, hogy vett egy gépet, amit csak nézegetni tud, mert így nem mer vele elindulni sehova.
Megköszönném, ha valaki tudna adni valami támpontot. Tudom, hogy így nehéz látatlanban, de hátha meg tudom nyugtatni, hogy nem akkora a baj......
Előre is köszönöm a segítséget!
Nekem tetszett, a 70 évek végén 80-as évek elején, hogy pl a yamaha az Xs 1100-re vagy a kawa Z1000-re tett berúgókart is...de azért ez a gixernél már tényleg túlzás! :)))
Mennyi pontatlanság van ebben a katalógusban! Aztán mikor a katalógus bubusok ezek alapján egymásnak esnek...még viccesebb!!!
Az elsö képen lévö van nekem...és biztos, hogy nem kardános...lehet elötte a bmw-t szerkesztette...A 3.5x 18-as kerékméret is óriási sületlenség...mert mondjuk 19 colos
GSXR 750 is kardános???
Az is mókás, hogy az 1100 ESD és az E-ben ugyan az a erőforrás van...az egyik 75 a másik 74 kW, de legalább mindegyik 100 LE.
A GSX1100 EF meg 16colos elsö kerékkel gyártották, és nem 19-es! Ès sem volt kardános! Ès 159 kg-os tömeggel is igen menő lett volna 86-ban a Suzuki...
Ez csak így elsö átfutásra..., de a képek szépek, de hol marad a német precizitás? :)))
Ès akkor nekiállnak majd Bandit fórumon Kg/LE -t számolni... :)))
Előre is köszönöm.
Szerintem jobb, ha még az elején az ember kiéli az ilyen alkotási vágyait, és feltérképezi a képességeit. Ellenben mint ami most folyik itt "motorépítés-tákolás szinten".
Vagy valamelyik nap a banditos oldalon volt erről szó ahol, az 1200-be gixer rugós-tagot szereltek, és akkor azt írta a Kraven, hogy meghagyta a bandit hibáját,mert gixeré túl nagyot emelt volna rajta. Ha ez igaz, akkor lehet visszafele fordítva működik. vagyis, ha a gixerbe bandit himbát teszel, akkor az süllyeszt, de gondolom karakterisztika is megváltozik. Mint amúgy minden ilyen beavatkozásnál. Mert mondjuk ha a hátulján süllyesztesz, akkor illene elöl is picit feljebb tolni a telokat a hidakba, és akkor megmarad az után futása, villaszöge a motornak.
s-royce,vagy ferrari alkatrész nem jöhet szóba....
Azért utána engedte restaurálni az öreg vasat, de csak szigorú felügyelettel. :)
A veteránozás nagyon mélyen beivódik az ember bőre alá. Egyszerű technikákon hamar átlátja a működésük lényegét, az "alacsony" technológia színvonal miatt otthon sok mindent le tud gyártani egyszerű szerszámokkal, sok szerelési és diagnosztikai tapasztalatra tesz szert rövid idő alatt. A börzéket járva kénytelen fejben tartani a robbantott ábrák képeit, 3-5 m2-en elterülő rozsdás alkatrész kupacból ki kell szúrni a projekthez passzoló, és még használható minőségű alkatrészeket, amire lehetőleg gyorsan jó árat kell kiharcolni, mire valaki a hátad mögül rád ígérne...A most megépített motornál azért nagyobb a sikerélmény, és libabőr, mert azért ez a GSXR mégiscsak a járműgyártás csúcsán született 25-30 éve, a csillogó fényezés még a gyári, az alu és acél alkatrészek, nincsenek kráteresen megrohadva, és ha minden kötél szakad, még megrendelhetőek az utolsó gyári alkatrészek. Ellenben az 50-70 éves motorkerékpárokkal, amikről e fenti dolgok elég nehezen mondhatóak el sajnos.