Igen változik a jel a COO elött. Lefele akkor tudod vinni ha elforgatod a szenzort, vagy letekered az központ alapjárati csavart. A lényeg hogy az jelen van. A doksiban le van írva az is hogy hogyan tudod kimérni müszerrel a teljes skálán ahogy forgatod.
A másik oldalon a szenzor a második fojtótengely pozicióját méri amit az elektromotor nyit vagy zár a programnak megfelelöen. Hibalehetöséget ez is hordozhat, de ezt is méréssel lehet detektálni.
Igen, érdemes lenne megnézni, hogy nincs e eldugulva a tank legmélyebb pontját összekötö csö...Volt olyan akit ez szivatott, hogy a Motor szinte csak teli tankkal akart menni. Lehet el van dugulva, zárazra fut a szivattyú, leesik az üa. nyomás ezért is torpanhat.
Levetted a TPS-t? Nincs beázva? Kimostad esetleg féktisztítóval?
Amúgy a barátomnak pár éve vittem haza egy komplett befecskendezö hidat, hogy megoldjuk a problémáját, de végül csak eladta a motort és nem fejtettük meg a hibát...
Azt még elmondom saját tapasztalatból, hogy ugyan baromi stabil a Motor, de pl egy laza akusaru miatt már elmászik a befecskendezés, gyújtás, erötlenebb lesz, és többet fogyaszt. Vagyis oxidációra, feszültségesésre, ellenállásnövekedésre azonnal negatívan reagál.
A gyertyák nem hamisak? A régi szettel próbáltad?
Légszürö gyári Suzuki? Az utána gyártott szüröknek kisebb a torka. Ebböl pl én csak gyárit használok. (Ha városon kívül használod simán elmegy 20-30 ekm-t is. )
Közben megnéztem változik az érték /vízszintes jel/ csak járó motornál nem mozdítottam meg
annyira a csutkát.Érdekes , hogy legalább 3000-es fordulatig semmi változás ezért próbáltam beindítás nélkül.
Szerintem elég nagy gázadásnál ugrik fel /kb. 1/3-ad.
A másik érdekesség , hogy negatívba /vízszintes jel alsó állása/ nem tudtam állítani a TPS senzor állításával .
Szóval ez biztos valami turpisságot von le maga után.
Ha jól látom a másik oldalon is van ugyanez , lehet , hogy nincs szinkronba a kettő ?
Hát örülnék , ha valaki találkozott már ilyen problémával és megoldotta.
Előbb utóbb biztos lesz megoldás , de jobb lenne hamarabb.
Tps senzort vaktába meg nem akarok cserélni , de még műszerrel fogom mérni , de ugye előfordulhat,
hogy mindent rendbe talál tehát nem mutat kontakt hibát ,mert lehet , hogy csak menet közbe a rezonancia
végett jön csak létre.
Mindenesetre ki fogom tisztítani az injektorokat is , illetve végigmegyek a felsorolt hibalistákon.
Válaszokat előre is köszönöm.
Nálam ez a csati amit írtam , csináltam egy kapcsolós vezetéket és rádug .
Végeredmény C00 jel középütt.
Gázadásnál nem változik.
Vagy változnia kellene?
Kicsit később csinálni fogok egy menet közbenit is.
Most jutott eszembe , hogy a tankban levő szűrőt ugyan kitakarítottam , de tank alatt két pontot összekötő csövet nem néztem meg.
Gondolom az egyik a tank legmélyebb pontja.
??
A 2003-as típuson egymástól nem messze van két csatlakozó emlékeim szerint. Ott az egyikbe csak 2 vezeték van bekötve átlósan a 4-es csatlakozóba. Ès van mellette talán egy másik amibe több megy bele...
Tudom, hogy a 2004-esnél már más az ECU csatlakozás, és lehet csinálni már onboard diagnosztikát is, de szerintem a dealer csati az ugyan ott van...
Ha letöltötted a szervizdoksit akkor a bemásolt résznél találod a tudnivalót...
Enyém 2005-ös.
6 pólusú csatlakozó, felül jobb oldalon narancs, középen üres, bal oldalon piros-fehér.
Alul jobb oldalon üres, középen piros-fehér, bal oldalon fekete-fehér.
Ezen is az van, csak más a vezetékek színe, lehet évjárattól is függ:
Szia !
Ezt is megnéztem és hát ezen is így van megoldva kicsit hozzá nem értő módon , letisztítottam , forrasztás ,gyantás zsugorcső .
A probléma továbbra is fenn áll.
Szia !
Az enyém 2004-es.
Gyertyák újak.
Levegőszűrő új.
Szinkront nem csináltatok , mert kb. kevesebből veszek egy műszert mint a munkadíj./Lehúzós igénytelen szerelőkből már elegem van/Tisztelet a kivételeknek/
Hol van a "dealer csatlakozó" az ülés alatt , illetve hány pólusú?
Ebből nekem 2 vezetékes következik.:/Az ülés alatt van a "dealer csatlakozó" amit egy szál vezetékkel " rövidre kell zárni"/
Találtam egy 8 pólusú vak csatlakozó aljzatot az ülés alatt az aksi mellett.
Az ülés alatt van a "dealer csatlakozó" amit egy szál vezetékkel " rövidre kell zárni", hogy a kijelzön a C00 legyen. Ha alapjáraton középen van a vonal akkor jó. Ha nem C00-t ír ki, akkor az meg a hibakód.
Az Injektor fejeket ultrahangos mosó nélkül is el lehetett volna mosni, de már a spuri üa. adalék is munkához látott volna.
Viszont továbbra is abban erösített meg, hogy hidegen dúsított üzemanyaggal nem torpan a nyitott csöves rendszer, vagyis melegen mikor már nincs dúsítás szegény lesz a keverék a nyitott rendszer miatt, melyet nem nem biztos, hogy egy injektortisztítás megold.
A helyedben a befecskendezö tisztítása után ha továbbra is torpan, visszatenném az eredeti dobokat. Elötte egy szinkront is még azért csináltatnék, lehet soha nem volt rajta. Ha a gyári rendszerrel megoldódik a torpanás akkor annak egyenes a megoldása....vagy hozzáhangoltatod a befecskendezést, vagy nem törödsz vele.
Amúgy melyik évjárat, mert az úccsó 2-3 évjáratok már picit módosított központi elektronikával jöttek ki, és amúgy is Volt velük néha olyan véletlenszerü probléma. Barátomé 2006-os Volt, és Volt hogy egyik pillanatról a másikra leált a motor-FI lámpa kigyulladt...80 Ezer km keresztül ment vele, garanciális korában kezdte, de soha nem fejtették meg a hiba okát...utána újraindította ment mintha semmi nem történt volna vele...
Nekem a 2003-as stabilan megy majd 100 Ezer km óta...de elötte a 2002-is torpant mikor jöttem vele haza görögböl..., de következö héten becseréltem egy újabbra...
Szóval a következöt csinálnám:
-befecskendezöt takarítanék,
-légszüröt elleöríznék/cserélnék,
-végnyomást vagy veszteséget mérnék a hengerekben
-szelephézagot ellenöríznék
-szinkront csinálnék
-kimérném a TPS, meg a második fojtószelepsor senzorát
-visszatenném a gyári kipurendszert
-ellenörízném a tank szellözését...
-gyertyákat ellenörízném
-lehet a TPS le is kéne venni a tengelyröl, mert van hogy beázik és az elektrolitos lé ami benne van, eltolja az ellenállást.
Szerintem így lehet a hibát körbehatárolni nem hidegen gyorsulással vagy megérzéssel, hogy az biztos jó...
Szia. Egy barátomnak is ilyen jellegű gondjai voltak. Neki minden gázadásnál jelen volt. A Kuplungkapcsolót áthidalták,hogy indításnál ne kelljen behúzni. Miután levettük minden helyreállt!
Szia !
Az Ü.P. szűrőjét kitakarítottam , sajnos a jelenség ugyanaz.Tudom , még írtad az injektort és TPS-t is , meg is jön a héten az ultrahangos tisztítom és akkor folytatom .
Mivel 36 celsius fok van úgy döntöttem , hogy fél perc járatás után elindulok és odahúzok egy kövérebb gázt /amit így nem szoktam/ és ebben az esetben egyáltalán nem torpant meg .Tehát "hideg" motornál nem csinálja.
Fél óra motorozás után útjavítás miatt álltam kb. 5 percet járó motorral .Na akkor is kipróbáltam , és akkor sem volt vele gond , persze a két állapot közt ugyanúgy torpant.
Akkor szerintem a TPS szenzor nem lehet hibás , mivel meleg motornál állás után jó volt.
Azt gondolom , hogy nem kap megfelelő mennyiségű üzemanyagot.
Injektor tisztítás megoldhatja ezt a problémát?
Vagy csak egyszerüen "földönkívüli" :) jelenségről van szó?
Köszi !
Ez így már sokkal könnyebb lesz.
Az adalékot is ki fogom próbálni.
Még egyszer köszönöm segítőkész válaszod.
Közben találtam én is leírást . http://gsx1400owners.org/forum...
Köszi a választ .
Megnézem a szűrőt , a többit inkább nem vállalnám .Esetleg , ha nem vagy messze , megnéznéd?
Természetesen a megfelelő díj ellenében.
A nyitott dobok valóban okozhatnak torpanást. De ekkor ugye a keverék szegényedik el, mert kipufogógáz a kirántja szelepösszenyitáskor a beszívott keverék egy részét a rendszer kisebb ellenállása miatt. Ezt plusz üzemanyaggal lehetne ellensúlyozni, amit Power Commander vagy hasonló modulok beiktatásával a befecskendező rendszerbe lehet ellensúlyozni. A legjobb eredményt a fékpados hangolással lehet elérni, ha ilyen kerül bejpitésre. A összehangolás mellőzése általában szelepbeégéssel, hengerfelkárosodással jár. Èn annak ellenére behangoltattam a motort, hogy a gyári rendszer van rajta. Szerintem a legnagyobb kontárságok közé tartozik, ha nincs ilyen beavatkozásokkal elhangolják a gyári rendszert.
Amit megrendeltél az kb nem fog tudni semmit csinálni, mert "környez védelmi fojtás" az elvileg az előgyújtást módosítja , de ettől több üzemanyag nem kerül rendszerbe...
Azért érdemes a tankban lévöüzemanyagpumpa aljába rejtett üa.szürót kitakarítani /cserélni. Azonkívül, kiszerelni a injektor fejeket, és átmosni, majd szinkronizálni a sort. Érdemes még a TPS (fojtó tengely szenzora) helyzetét dealer módban ellenörízni. Ezek mind okozhatnak torpanát az elcsúszott befecskenedézi térkép, vagy részleges dugulás miatt.
Sziasztok !
Tegnap vettem egy Gsx1400-et .Szerintem nagyon pipec a gép , szinte karcmentes,minden tökéletesen működik kivéve egy dolog aminek biztosan nem így kellene.Kövérebb gázadásnál 2-5000-es fordulat közt vagy 3-szor megtorpan.Sejtem a hiba okát , de elférne egy kis okítás.Én arra gondolok , hogy sportdobok miatt lehet , hogy nincs összhangban az elektronikával.Megvannak a gyáriak is , de azt nem akarom visszatenni.Nyilván ez csak az Én elgondolásom .Rendeltem már hozzá kütyüt az eBay-en ami a "fojtást" kiiktatja 1-4 fokozatokban . Nem tudom , hogy megoldja -e ezt a problémát.Persze lehet , hogy teljesen nem ez a probléma .
Esetleg valami javaslat?
Köszönöm.
Üdv:Balu
A másik oldalon a szenzor a második fojtótengely pozicióját méri amit az elektromotor nyit vagy zár a programnak megfelelöen. Hibalehetöséget ez is hordozhat, de ezt is méréssel lehet detektálni.
Igen, érdemes lenne megnézni, hogy nincs e eldugulva a tank legmélyebb pontját összekötö csö...Volt olyan akit ez szivatott, hogy a Motor szinte csak teli tankkal akart menni. Lehet el van dugulva, zárazra fut a szivattyú, leesik az üa. nyomás ezért is torpanhat.
Levetted a TPS-t? Nincs beázva? Kimostad esetleg féktisztítóval?
Amúgy a barátomnak pár éve vittem haza egy komplett befecskendezö hidat, hogy megoldjuk a problémáját, de végül csak eladta a motort és nem fejtettük meg a hibát...
Azt még elmondom saját tapasztalatból, hogy ugyan baromi stabil a Motor, de pl egy laza akusaru miatt már elmászik a befecskendezés, gyújtás, erötlenebb lesz, és többet fogyaszt. Vagyis oxidációra, feszültségesésre, ellenállásnövekedésre azonnal negatívan reagál.
Légszürö gyári Suzuki? Az utána gyártott szüröknek kisebb a torka. Ebböl pl én csak gyárit használok. (Ha városon kívül használod simán elmegy 20-30 ekm-t is. )
annyira a csutkát.Érdekes , hogy legalább 3000-es fordulatig semmi változás ezért próbáltam beindítás nélkül.
Szerintem elég nagy gázadásnál ugrik fel /kb. 1/3-ad.
A másik érdekesség , hogy negatívba /vízszintes jel alsó állása/ nem tudtam állítani a TPS senzor állításával .
Szóval ez biztos valami turpisságot von le maga után.
Ha jól látom a másik oldalon is van ugyanez , lehet , hogy nincs szinkronba a kettő ?
Hát örülnék , ha valaki találkozott már ilyen problémával és megoldotta.
Előbb utóbb biztos lesz megoldás , de jobb lenne hamarabb.
Tps senzort vaktába meg nem akarok cserélni , de még műszerrel fogom mérni , de ugye előfordulhat,
hogy mindent rendbe talál tehát nem mutat kontakt hibát ,mert lehet , hogy csak menet közbe a rezonancia
végett jön csak létre.
Mindenesetre ki fogom tisztítani az injektorokat is , illetve végigmegyek a felsorolt hibalistákon.
Válaszokat előre is köszönöm.
Végeredmény C00 jel középütt.
Gázadásnál nem változik.
Vagy változnia kellene?
Kicsit később csinálni fogok egy menet közbenit is.
Most jutott eszembe , hogy a tankban levő szűrőt ugyan kitakarítottam , de tank alatt két pontot összekötő csövet nem néztem meg.
Gondolom az egyik a tank legmélyebb pontja.
??
Tudom, hogy a 2004-esnél már más az ECU csatlakozás, és lehet csinálni már onboard diagnosztikát is, de szerintem a dealer csati az ugyan ott van...
Ha letöltötted a szervizdoksit akkor a bemásolt résznél találod a tudnivalót...
6 pólusú csatlakozó, felül jobb oldalon narancs, középen üres, bal oldalon piros-fehér.
Alul jobb oldalon üres, középen piros-fehér, bal oldalon fekete-fehér.
Ezen is az van, csak más a vezetékek színe, lehet évjárattól is függ:
https://www.google.hu/search?q...:
Több csatit a környéken nem látok.
Egy fekete-fehér és piros fehér vezetékkel levő fehér csati ?
Ezt is megnéztem és hát ezen is így van megoldva kicsit hozzá nem értő módon , letisztítottam , forrasztás ,gyantás zsugorcső .
A probléma továbbra is fenn áll.
Valamelyest örülök is neki.
Az enyém 2004-es.
Gyertyák újak.
Levegőszűrő új.
Szinkront nem csináltatok , mert kb. kevesebből veszek egy műszert mint a munkadíj./Lehúzós igénytelen szerelőkből már elegem van/Tisztelet a kivételeknek/
Hol van a "dealer csatlakozó" az ülés alatt , illetve hány pólusú?
Ebből nekem 2 vezetékes következik.:/Az ülés alatt van a "dealer csatlakozó" amit egy szál vezetékkel " rövidre kell zárni"/
Találtam egy 8 pólusú vak csatlakozó aljzatot az ülés alatt az aksi mellett.
A tps elleörzése kb ennyi:
http://youtu.be/nTIeDQqlrOc
Az ülés alatt van a "dealer csatlakozó" amit egy szál vezetékkel " rövidre kell zárni", hogy a kijelzön a C00 legyen. Ha alapjáraton középen van a vonal akkor jó. Ha nem C00-t ír ki, akkor az meg a hibakód.
Az Injektor fejeket ultrahangos mosó nélkül is el lehetett volna mosni, de már a spuri üa. adalék is munkához látott volna.
Viszont továbbra is abban erösített meg, hogy hidegen dúsított üzemanyaggal nem torpan a nyitott csöves rendszer, vagyis melegen mikor már nincs dúsítás szegény lesz a keverék a nyitott rendszer miatt, melyet nem nem biztos, hogy egy injektortisztítás megold.
A helyedben a befecskendezö tisztítása után ha továbbra is torpan, visszatenném az eredeti dobokat. Elötte egy szinkront is még azért csináltatnék, lehet soha nem volt rajta. Ha a gyári rendszerrel megoldódik a torpanás akkor annak egyenes a megoldása....vagy hozzáhangoltatod a befecskendezést, vagy nem törödsz vele.
Amúgy melyik évjárat, mert az úccsó 2-3 évjáratok már picit módosított központi elektronikával jöttek ki, és amúgy is Volt velük néha olyan véletlenszerü probléma. Barátomé 2006-os Volt, és Volt hogy egyik pillanatról a másikra leált a motor-FI lámpa kigyulladt...80 Ezer km keresztül ment vele, garanciális korában kezdte, de soha nem fejtették meg a hiba okát...utána újraindította ment mintha semmi nem történt volna vele...
Nekem a 2003-as stabilan megy majd 100 Ezer km óta...de elötte a 2002-is torpant mikor jöttem vele haza görögböl..., de következö héten becseréltem egy újabbra...
Szóval a következöt csinálnám:
-befecskendezöt takarítanék,
-légszüröt elleöríznék/cserélnék,
-végnyomást vagy veszteséget mérnék a hengerekben
-szelephézagot ellenöríznék
-szinkront csinálnék
-kimérném a TPS, meg a második fojtószelepsor senzorát
-visszatenném a gyári kipurendszert
-ellenörízném a tank szellözését...
-gyertyákat ellenörízném
-lehet a TPS le is kéne venni a tengelyröl, mert van hogy beázik és az elektrolitos lé ami benne van, eltolja az ellenállást.
Szerintem így lehet a hibát körbehatárolni nem hidegen gyorsulással vagy megérzéssel, hogy az biztos jó...
Üdv
István
Az Ü.P. szűrőjét kitakarítottam , sajnos a jelenség ugyanaz.Tudom , még írtad az injektort és TPS-t is , meg is jön a héten az ultrahangos tisztítom és akkor folytatom .
Mivel 36 celsius fok van úgy döntöttem , hogy fél perc járatás után elindulok és odahúzok egy kövérebb gázt /amit így nem szoktam/ és ebben az esetben egyáltalán nem torpant meg .Tehát "hideg" motornál nem csinálja.
Fél óra motorozás után útjavítás miatt álltam kb. 5 percet járó motorral .Na akkor is kipróbáltam , és akkor sem volt vele gond , persze a két állapot közt ugyanúgy torpant.
Akkor szerintem a TPS szenzor nem lehet hibás , mivel meleg motornál állás után jó volt.
Azt gondolom , hogy nem kap megfelelő mennyiségű üzemanyagot.
Injektor tisztítás megoldhatja ezt a problémát?
Vagy csak egyszerüen "földönkívüli" :) jelenségről van szó?
Automata láncolajozó pozitív vezetékét hova lehet bekötni ezen a típuson? Olyan csatlakozási pont kellene, ami gyújtásra kap áramot.
Ez így már sokkal könnyebb lesz.
Az adalékot is ki fogom próbálni.
Még egyszer köszönöm segítőkész válaszod.
Közben találtam én is leírást .
http://gsx1400owners.org/forum...
Itt megtalalod a letolheto szervizkonyvet.
Javaslom tovabba :
http://spuri-adalek.hu/content/view/15
Hasznalatat.
En mar csak a sajat motorjaimat szerelem, evek ota felhagytam ezzel a tevekenyseggel, mivel Nemetorszagban elek...
Megnézem a szűrőt , a többit inkább nem vállalnám .Esetleg , ha nem vagy messze , megnéznéd?
Természetesen a megfelelő díj ellenében.
A nyitott dobok valóban okozhatnak torpanást. De ekkor ugye a keverék szegényedik el, mert kipufogógáz a kirántja szelepösszenyitáskor a beszívott keverék egy részét a rendszer kisebb ellenállása miatt. Ezt plusz üzemanyaggal lehetne ellensúlyozni, amit Power Commander vagy hasonló modulok beiktatásával a befecskendező rendszerbe lehet ellensúlyozni. A legjobb eredményt a fékpados hangolással lehet elérni, ha ilyen kerül bejpitésre. A összehangolás mellőzése általában szelepbeégéssel, hengerfelkárosodással jár. Èn annak ellenére behangoltattam a motort, hogy a gyári rendszer van rajta. Szerintem a legnagyobb kontárságok közé tartozik, ha nincs ilyen beavatkozásokkal elhangolják a gyári rendszert.
Amit megrendeltél az kb nem fog tudni semmit csinálni, mert "környez védelmi fojtás" az elvileg az előgyújtást módosítja , de ettől több üzemanyag nem kerül rendszerbe...
Azért érdemes a tankban lévöüzemanyagpumpa aljába rejtett üa.szürót kitakarítani /cserélni. Azonkívül, kiszerelni a injektor fejeket, és átmosni, majd szinkronizálni a sort. Érdemes még a TPS (fojtó tengely szenzora) helyzetét dealer módban ellenörízni. Ezek mind okozhatnak torpanát az elcsúszott befecskenedézi térkép, vagy részleges dugulás miatt.
http://youtu.be/7aT4S1lIBAY;t=1s
Tegnap vettem egy Gsx1400-et .Szerintem nagyon pipec a gép , szinte karcmentes,minden tökéletesen működik kivéve egy dolog aminek biztosan nem így kellene.Kövérebb gázadásnál 2-5000-es fordulat közt vagy 3-szor megtorpan.Sejtem a hiba okát , de elférne egy kis okítás.Én arra gondolok , hogy sportdobok miatt lehet , hogy nincs összhangban az elektronikával.Megvannak a gyáriak is , de azt nem akarom visszatenni.Nyilván ez csak az Én elgondolásom .Rendeltem már hozzá kütyüt az eBay-en ami a "fojtást" kiiktatja 1-4 fokozatokban . Nem tudom , hogy megoldja -e ezt a problémát.Persze lehet , hogy teljesen nem ez a probléma .
Esetleg valami javaslat?
Köszönöm.