En sok ellenpeldat talaltam:
http://www.hasznaltauto.hu/motor/suzuki/suzuki_gsr_600-10642749
http://www.hasznaltauto.hu/motor/suzuki/suzuki_gsr_600-10534518
http://www.hasznaltauto.hu/motor/suzuki/suzuki_gsr_600_25_kw_a2_kt_cserelheto-10224559
http://www.hasznaltauto.hu/motor/suzuki/suzuki_gsr_600_abs-10479680
http://www.hasznaltauto.hu/motor/suzuki/suzuki_gsr_600-9808235
Vagy sokan cserelgetik, vagy csak egyszeruen nincs benne rendszer.
Egeszen biztos vagy benne, hogy a fekete vazasak gyarilag nincsenek szurke ulessel?
Gino mesterrel ellentétben én hasznosnak tartom, ha túrázol. Hegyi szakaszon bármikor beleszaladhatsz hűvösebb utakba és esőben is jól jön. Viszont nem 100%os az eredmény, mert csak a tenyered melegíti, a kézifejed hideg marad.
Nagyon köszi a választ!
Ma megnéztünk kettőt. A Suzuki Hollósnál Újpesten talán megtaláltuk a grált!
http://www.hasznaltauto.hu/motor/suzuki/suzuki_gsr_600_magyarorszagi_suzuki_hollos-10311209
Cirka 22e km van az órájában. De ezen a lánc már gatya.
Amikor én vettem a GSR-t én is az árulkodó jeleket kerestem, pl ahogy előttem írták, a csavarfejeket, féktárcsát, lábtartók kopottságát, markolatok állapota, váltókaron a gumi kopottsága, stb. Pl az én motoromon mikor megvettem 38e km volt benne, de még a gyári lánc szett volt rajta, ami csere érett volt. Ahogy elnéztem, a gyári láncszetteken a zárószem kék színű, de szerintem csak arra igaz, amit a gyárban raktak rá. Mert az új szettem is gyári, suzukiban rendeltem és rakattam is fel, de azon már nem kék színű a záró szem. Na meg amikor átnéztem vásárlásnál, raja voltak a gyárban sárga filctollal megjelölt ellenőrző pontok, pl a blokk egyes csavarjainál, akkor azt is érdemes megnézni, nem-e hagyták el a tank kitámasztó pálcát és a szerszámkészletet, ami a bal oldali műanyag takaró idom alatt van. Amit érdemes megnézetni szerintem, az a fékhatás fékpadon. Lehet hogy ránézésre jól néz ki a tárcsa, de ha meg van égve vagy a betét akkor rossz lesz a % érték. Ebből a használatra is lehet következtetni. Egyelőre ennyi jut eszembe.
Rendszámból ítélve nem hazai üzembehelyezés a gép. Nekem a 2010es uj rendszámom régebbi volt... Igy a km még inkább lutri, de kicsi az esély hogy csak ennyi lenne benne reálisan. Minimum 40ezer van már ezekben az évjáratokban.
Gyárilag BT14 volt rajta, biztos hogy nem bírt ki 27ezret még az első sem, nemhogy a hátsó. A rajta lévő gumi szerintem nem lesz támpont a motorban lévő km becsléshez.
Nagyon köszönöm mindenkinek a tippeket, tanácsokat! Holnap megtekintésre kerül a kiszemelt és ha rábólintunk, újdonsült gazdája már a lábán hozza haza.
Árulkodó lehet a csavar fejek állapota is. Tapasztalatom szerint, ha javították a gépet a csavarok nem maradnak gyári állapotúak. Különösen az elejét és a blokkot érdemes átnézni ebből a szempontból.
Én pont idén cseréltem le az autómon a gumit csak amiatt mert öreg és veszélyesen nem tapadt nedves útburkolaton. 9 évesek voltak, profilmélységük rendben volt, de egyszerűen annyira kikeményedtek, hogy szinte használhatatlanok lettek, főleg vizes úton. Egy motoron a döntögetés és a fékezés miatt még fontosabb a tapadós, friss gumi.
A lánc, lánckerék duó is árulkodó lehet, 27-nél még akár eredeti is lehet a lánc.
Visszatérve a kormányra/kormányvégre: ha nincs meg a gyári, az felveti annak a gyanúját, hogy elhajlott, elgörbült egy eldőlés, elesés alkalmával...
Sok sikert!
Eszem agaban sincs szar elso gumival menni :). Csak a futasteljesitmeny valodisagat probalom igazolni, vagy kovetkeztetni a valodi ertekre. Ahogy a nepiteletet vegig bongesztem es olvasgattam velemenyeket nagyon ugy tunik, hogy ha csak nem baleseteztek, vagy mentek folyamatosan tiltas kozelben, akkor nem nagyon lehet melle loni ezzel a mocival. De azert meg, ha itthon minden gurulo jarmu orajat megtekergetik is, jo tisztaban lenni a korulbelul valos futassal. Ha masert nem, akkor a szerviz intervallumok miatt is.
Pl egy teljesen kopott elso fektarcsa 25 ezer km-t futott, uj fele, motornak igencsak gyanus. Egy elso fektarcsa szettet egy tekeros nepper sem fog felcuppantani a megtevesztes celjabol :). A gumi allapotara is ezert kerdezek ra. Hogy tudjam hasznaloktol, hogy mik az intervallumok. Amellett, hogy tisztaban lesz az ember a varhato koltsegekkel ez jo targyalasi alap is. Szoval csak a vasarlas elotti ovatossag beszel belolem. :). sajnos en mar vettem rakat ocskavast, amit eladas elott pofoztak pofasra. Akkor nem voltak ilyen keresztkerdeseim. Hittem, mint jehova tanui a templomban. :D Draga motor lett belole :D
Szia!
Igen, az valoban idos, de ha igaz a 27000 km per 10 ev, akkor evente atlag 2700 km-t mentek vele. Nem valoszinu, hogy valaki csak ugy kicserelne a gumit, mert oreg, amikor alig megy vele. Vagy egy meglehetosen kopott guminak kell rajta lenni, vagy egy elegge ujnak. Mar, ha van info arrol, hogy alap esetben, atlag felhasznalas mellett mennyit szoktak birni a gumik. Azt most mar latom en is, hogy a kormany nem a gyari. Kosz, hogy jelezted! Meg a lanc es a fogaskerek allapotabol talan lehet valamire kovetkeztetni. A labtarto kopast nem tudom mennyire megbizhato tampont. nekem egy 13 eves gsx750 van, 44k km-el. azon semmi nem latszik.
Ismerosom szandekozik GSR 600-at venni. Holnap elmegyunk megnezni egyet, segitek neki, tobb szem tobbet lat alapon. 25700 km-el arulnak egyet. Van olyan gyari alkatresz, aminek meg biztosan rajta kell lennie ennyi km-el es lathato, hozzaferheto helyen van, hogy ellenorizni lehessen?
Udv,
Godzi
Repülőember, én szombaton is motoroztam, nem vészes az időjárás, kell ez a kis élmény. Nem is értem, hogy bírod lóerő nélkül FNDI... csak a szél és a magaslati levegő
http://www.hasznaltauto.hu/motor/suzuki/suzuki_gsr_600-10642749
http://www.hasznaltauto.hu/motor/suzuki/suzuki_gsr_600-10534518
http://www.hasznaltauto.hu/motor/suzuki/suzuki_gsr_600_25_kw_a2_kt_cserelheto-10224559
http://www.hasznaltauto.hu/motor/suzuki/suzuki_gsr_600_abs-10479680
http://www.hasznaltauto.hu/motor/suzuki/suzuki_gsr_600-9808235
Vagy sokan cserelgetik, vagy csak egyszeruen nincs benne rendszer.
Egeszen biztos vagy benne, hogy a fekete vazasak gyarilag nincsenek szurke ulessel?