Én ugyis olajcsere elött állok, így érdeklődéssel figyelem a hozzászólásokat.
Motul 5100 4T 10W40 4literes 9936 Ft
Motul 5100 4T 10W50 4literes 10150 Ft
Castrol Power1 GPS 4T 10W40 1literes 3546 Ft [14184 Ft/4liter]
Castrol Power1 GPS 4T 10W50 1literes 3546 Ft
Akkor most ezek közül a gépkönyv [sajnos nekem nincsen] melyiket ajánlja és szerintetek melyik a jó?
Itt láttam néhány GSR-en jóképü plexit, hol és mennyiért lehet kapni olyat ami azért használható is?
Jó, akkor te nagyon okos vagy, de akkor leírhatnád a miérteket is, nem csak azt, hogy hülyeség az, amit belinkeltem. Lehet, hogy te vagy a legnagyobb szakértője a témának, de akkor kevés az, ha csak azt állítod, hogy én hülye vagyok a dologhoz és nagyot tévedek.
Meg ki mondja azt, hogy rosszak az előírások? A GSR 600 esetében 10W-40 az ajánlott viszkozitás, ezért is írtam, hogy én is inkább e felé hajlok, holott magam is használtam a 10W-50-es Power 1 Racinget.
egy cikk még nem biztos, hogy a valóságról szól...
"Úgy gondoljuk, inkább legyen egy olaj higabb, mint vastagabb. Az utóbbi években egyre vékonyabb és vékonyabb motorolajok vannak az előírásokban, a forróbb erőforrások, turbófeltöltők stb... ellenére. A tendencia mégis az, hogy az emberek inkább xx-50-es olajat töltenek a motorba, mint xx-30-ast, ha xx-40-es van a gyári előírásban. Sokkal jobban tennénk ha inkább xx-30-as olajat használnánk, ha már eltérünk a gyári xx-40-es előírástól."
Még mindig tévedésben vagy, ha azt hiszed, hogy a 30-as olaj jobb, mint az 50-es. Motorok esetében van szerepe, autóknál annyira nem jellemző.
Sőt az egész amiről it szó van tévedés.... ha nem tudod a "miértjét" az nem baj....csak ne hidd azt, hogy az előírások rosszak.
Igaz a cikk elsősorban autókkal foglalkozik, de a lényeget tekintve a motorkerékpárra is éppúgy igazak a leírtak:
Úgy gondoljuk, inkább legyen egy olaj higabb, mint vastagabb. Az utóbbi években egyre vékonyabb és vékonyabb motorolajok vannak az előírásokban, a forróbb erőforrások, turbófeltöltők stb... ellenére. A tendencia mégis az, hogy az emberek inkább xx-50-es olajat töltenek a motorba, mint xx-30-ast, ha xx-40-es van a gyári előírásban. Sokkal jobban tennénk ha inkább xx-30-as olajat használnánk, ha már eltérünk a gyári xx-40-es előírástól.
Az áramló olaj vastagságát mm2 /s vagy cSt-ben mérik. A legtöbb motor olajvastagsági igénye működési hőmérsékleten 10cSt. Az igazán sűrű (vastag) többfokozatú olajok viszkozitása ilyen körülmények között 20 cS . Ez éppen a duplája a másiknak. A hőmérsékletet 100C fokról 125C fokra emelve a legtöbb ajánlott olaj viszkozitása 10cSt-ről leesik 3 cSt-re. Az előbb említett sűrűbb olaj 20cS-ről 4 cS-rehígul. Figyeljük meg, hogy a nagyon forró motorban mindössze 1-2 cSt a két olaj vastagsága közötti különbség. Mondhatnánk, hogy gyakorlatilag mindkettő azonos sűrűségű. Csak nagyon minimális mondjuk a sűrűbb 20w-50-es olaj előnye nagy hőmérsékleten. Ezzel szemben hatalmas előny a 10w-30-as olaj sokkal kisebb sűrűsége, az autónk motorjának hidegindításakor, amikor is a kopások 90%-a keletkezik. Például 40C fokon a 20w-50-es olaj viszkozitása (sűrűsége) 250cSt, míg a hígabb 10w-30 értéke ugyanekkor csak 100cSt. A vastagabb olaj 150cSt-vel sűrűbb. Ez óriási különbség!
Mondjuk ha 508 ml kell bele száranként , akkor 984 ml-t ellehet pancsolni ha már 2litert kell venni vagy van fél literes is ?...............valószínű ...........utána nézek
A sima olajcseréhez nem kell szétszedni, csak ha villa-szimmeringet is akarsz cserélni..
Kiveszed, lecsavarod a tetejét -előbb csökkents a rugó előfeszítését úgy könnyebb lecsavarni a tetejét...vigyázz nyomd lefelé, mert rugó nyomja lentről- kiöntöd...hagyd fejjel lefelé és nyomkodd össze párszor majd hagy úgy akár egy napig (ráérsz) hadd csöpögjön ki.
508 ml / szár vagy függőleges helyzetben a felső szélétől 14 mm az olajszint, ha jól emlékszem.
Már régebben kérdeztem csak nem válaszoltál arra hogy hogy tudom lecserélni az első teleleszkóp olajat.Arra gondoltam hogy kiszerelem , kiöntöm belőle a régit ,olajat nem sajnálva többször átöblítem és amennyi belevaló feltöltöm .A lényeg hogy nem szedném így szét .....de ha kell és azt mondod akkor szétszedem és úgy lesz .
Azt gondolom nézz utána a dolgoknak, mert tévedésben van rendesen.
A 10W-40 jobb viszkozitás normál használat mellett?
Mitől jobb, miben jobb?
Üzemi hőmérsékleten nem hígabb, mint pl. az 50-es.
Könnyebben eljut a kenési helyekre? Ehh... minden olaj könnyen eljut a kenési helyekre, elég jó szivattyú nyomja. Még hidegen is megfelelően.
Te hajolhatsz a 40-es olaj felé....csak bele ne ess!
Az 50-es olaj még magasabb hőmérsékleten is megtartja a meleg viszkozitását -nem hígul fel- jobban....ahol a 40-es már kezd.
Én azt mondanám, hogy az 50-es olaj többet bír/tud, de már a 40-es is teljesíti amit kell.
Több féle olajat használtam : Motul 300V , 5100 -Fuchs- Shell .Viszkozitásban 2 X 10W-40 , 15W-50 , 20W-50 .
A legjobb nekem a Shell fullos olaj volt , főleg mert hordóból vettem szerelőtől 1000Ft/ literes áron . A váltó mindegyik olajjal tökéletes volt .Már én is a hígabb felé megyek , minnél hamarabb eljusson a legtávolabbi helyre A blokk hangja a sűrűbb olajjal nagyobb , de ez van , így szeretem .
Néköm mind 111111111111111111111
Viszünk a "hátitagyóba jeges-mackót"
és ócsósíthatunk
mert KIBASZOTT EGY VÁCSÁG VAN
Baccák meg akik tehetnek róla
De miúgy "lázadunk" hogy első okádásunk termését
Bezacsizzuk....és beküldjük a TISZTELT háznak
Én mindkettőt próbáltam, annyi hogy Motulból a 10W-40-est választottam. Mindkettővel jók a tapasztalataim.
Ugyanakkor szerintem normál használat mellett a 10W-40 a jobb viszkozitás, mert üzemi hőmérsékleten hígfolyósabb, mint az 50-es és így könnyebben eljut a kenés helyekre.
Bármelyik mellett is döntesz, jól döntesz. Annyi, hogy én inkább a 40-es olaj felé tendálnék.
A Honda és Yamaha az újabb típusainál már 10W-30-as olajat ajánl. Szerintem a 40-es a legjobb kompromisszum.
Nem mondtam, hogy hülye vagy!
Vannak előírások, ami a minimum az adott járműbe, motorra.
De attól jobbat miért ne lehetne bele tenni?
A miértek pedig a járműipar gyártástechnológiáira vezethető vissza.
Na jó Gino úgyis kijavít.
Motul 5100 4T 10W40 4literes 9936 Ft
Motul 5100 4T 10W50 4literes 10150 Ft
Castrol Power1 GPS 4T 10W40 1literes 3546 Ft [14184 Ft/4liter]
Castrol Power1 GPS 4T 10W50 1literes 3546 Ft
Akkor most ezek közül a gépkönyv [sajnos nekem nincsen] melyiket ajánlja és szerintetek melyik a jó?
Itt láttam néhány GSR-en jóképü plexit, hol és mennyiért lehet kapni olyat ami azért használható is?
Meg ki mondja azt, hogy rosszak az előírások? A GSR 600 esetében 10W-40 az ajánlott viszkozitás, ezért is írtam, hogy én is inkább e felé hajlok, holott magam is használtam a 10W-50-es Power 1 Racinget.
"Úgy gondoljuk, inkább legyen egy olaj higabb, mint vastagabb. Az utóbbi években egyre vékonyabb és vékonyabb motorolajok vannak az előírásokban, a forróbb erőforrások, turbófeltöltők stb... ellenére. A tendencia mégis az, hogy az emberek inkább xx-50-es olajat töltenek a motorba, mint xx-30-ast, ha xx-40-es van a gyári előírásban. Sokkal jobban tennénk ha inkább xx-30-as olajat használnánk, ha már eltérünk a gyári xx-40-es előírástól."
Még mindig tévedésben vagy, ha azt hiszed, hogy a 30-as olaj jobb, mint az 50-es. Motorok esetében van szerepe, autóknál annyira nem jellemző.
Sőt az egész amiről it szó van tévedés.... ha nem tudod a "miértjét" az nem baj....csak ne hidd azt, hogy az előírások rosszak.
Úgy gondoljuk, inkább legyen egy olaj higabb, mint vastagabb. Az utóbbi években egyre vékonyabb és vékonyabb motorolajok vannak az előírásokban, a forróbb erőforrások, turbófeltöltők stb... ellenére. A tendencia mégis az, hogy az emberek inkább xx-50-es olajat töltenek a motorba, mint xx-30-ast, ha xx-40-es van a gyári előírásban. Sokkal jobban tennénk ha inkább xx-30-as olajat használnánk, ha már eltérünk a gyári xx-40-es előírástól.
Az áramló olaj vastagságát mm2 /s vagy cSt-ben mérik. A legtöbb motor olajvastagsági igénye működési hőmérsékleten 10cSt. Az igazán sűrű (vastag) többfokozatú olajok viszkozitása ilyen körülmények között 20 cS . Ez éppen a duplája a másiknak. A hőmérsékletet 100C fokról 125C fokra emelve a legtöbb ajánlott olaj viszkozitása 10cSt-ről leesik 3 cSt-re. Az előbb említett sűrűbb olaj 20cS-ről 4 cS-rehígul. Figyeljük meg, hogy a nagyon forró motorban mindössze 1-2 cSt a két olaj vastagsága közötti különbség. Mondhatnánk, hogy gyakorlatilag mindkettő azonos sűrűségű. Csak nagyon minimális mondjuk a sűrűbb 20w-50-es olaj előnye nagy hőmérsékleten. Ezzel szemben hatalmas előny a 10w-30-as olaj sokkal kisebb sűrűsége, az autónk motorjának hidegindításakor, amikor is a kopások 90%-a keletkezik. Például 40C fokon a 20w-50-es olaj viszkozitása (sűrűsége) 250cSt, míg a hígabb 10w-30 értéke ugyanekkor csak 100cSt. A vastagabb olaj 150cSt-vel sűrűbb. Ez óriási különbség!
Itt olvasható a teljes cikk:
http://www.mazda-auto.hu/motor...
Nem javasoltra írja hogy SJ SAE 10W-40 ENERGY CONSERVING !
/energia takarékos /
A motorolajra mit ír elő a gépkönyv viszkozitásból?
Szezonig megcsinálom
Válaszoltam rá, akkor is...
A sima olajcseréhez nem kell szétszedni, csak ha villa-szimmeringet is akarsz cserélni..
Kiveszed, lecsavarod a tetejét -előbb csökkents a rugó előfeszítését úgy könnyebb lecsavarni a tetejét...vigyázz nyomd lefelé, mert rugó nyomja lentről- kiöntöd...hagyd fejjel lefelé és nyomkodd össze párszor majd hagy úgy akár egy napig (ráérsz) hadd csöpögjön ki.
508 ml / szár vagy függőleges helyzetben a felső szélétől 14 mm az olajszint, ha jól emlékszem.
Már régebben kérdeztem csak nem válaszoltál arra hogy hogy tudom lecserélni az első teleleszkóp olajat.Arra gondoltam hogy kiszerelem , kiöntöm belőle a régit ,olajat nem sajnálva többször átöblítem és amennyi belevaló feltöltöm .A lényeg hogy nem szedném így szét .....de ha kell és azt mondod akkor szétszedem és úgy lesz .
A 10W-40 jobb viszkozitás normál használat mellett?
Mitől jobb, miben jobb?
Üzemi hőmérsékleten nem hígabb, mint pl. az 50-es.
Könnyebben eljut a kenési helyekre? Ehh... minden olaj könnyen eljut a kenési helyekre, elég jó szivattyú nyomja. Még hidegen is megfelelően.
Te hajolhatsz a 40-es olaj felé....csak bele ne ess!
Az 50-es olaj még magasabb hőmérsékleten is megtartja a meleg viszkozitását -nem hígul fel- jobban....ahol a 40-es már kezd.
Én azt mondanám, hogy az 50-es olaj többet bír/tud, de már a 40-es is teljesíti amit kell.
A legjobb nekem a Shell fullos olaj volt , főleg mert hordóból vettem szerelőtől 1000Ft/ literes áron . A váltó mindegyik olajjal tökéletes volt .Már én is a hígabb felé megyek , minnél hamarabb eljusson a legtávolabbi helyre A blokk hangja a sűrűbb olajjal nagyobb , de ez van , így szeretem .
Viszünk a "hátitagyóba jeges-mackót"
és ócsósíthatunk
mert KIBASZOTT EGY VÁCSÁG VAN
Baccák meg akik tehetnek róla
De miúgy "lázadunk" hogy első okádásunk termését
Bezacsizzuk....és beküldjük a TISZTELT háznak
Ugyanakkor szerintem normál használat mellett a 10W-40 a jobb viszkozitás, mert üzemi hőmérsékleten hígfolyósabb, mint az 50-es és így könnyebben eljut a kenés helyekre.
Bármelyik mellett is döntesz, jól döntesz. Annyi, hogy én inkább a 40-es olaj felé tendálnék.
A Honda és Yamaha az újabb típusainál már 10W-30-as olajat ajánl. Szerintem a 40-es a legjobb kompromisszum.
Üdv
Peti