Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Utoljára nekem is 5100 10W-40 volt benne. Jó az....sőt még a pályát is bőven elbírja....
Nem vagyok okos.... nem vagyok szakértő. Csak vannak ismereteim ezen a téren.

Nem mondtam, hogy hülye vagy!

Vannak előírások, ami a minimum az adott járműbe, motorra.
De attól jobbat miért ne lehetne bele tenni?

A miértek pedig a járműipar gyártástechnológiáira vezethető vissza.
10w-40-es 5100 untig elég.Ha nagyon pályázol mehet a 10w-50-es.












Na jó Gino úgyis kijavít.
Én ugyis olajcsere elött állok, így érdeklődéssel figyelem a hozzászólásokat.
Motul 5100 4T 10W40 4literes 9936 Ft
Motul 5100 4T 10W50 4literes 10150 Ft
Castrol Power1 GPS 4T 10W40 1literes 3546 Ft [14184 Ft/4liter]
Castrol Power1 GPS 4T 10W50 1literes 3546 Ft

Akkor most ezek közül a gépkönyv [sajnos nekem nincsen] melyiket ajánlja és szerintetek melyik a jó?
Itt láttam néhány GSR-en jóképü plexit, hol és mennyiért lehet kapni olyat ami azért használható is?
Huhh................akkor megvan az amit bele kéne rakni.
Jó, akkor te nagyon okos vagy, de akkor leírhatnád a miérteket is, nem csak azt, hogy hülyeség az, amit belinkeltem. Lehet, hogy te vagy a legnagyobb szakértője a témának, de akkor kevés az, ha csak azt állítod, hogy én hülye vagyok a dologhoz és nagyot tévedek.

Meg ki mondja azt, hogy rosszak az előírások? A GSR 600 esetében 10W-40 az ajánlott viszkozitás, ezért is írtam, hogy én is inkább e felé hajlok, holott magam is használtam a 10W-50-es Power 1 Racinget.
egy cikk még nem biztos, hogy a valóságról szól...

"Úgy gondoljuk, inkább legyen egy olaj higabb, mint vastagabb. Az utóbbi években egyre vékonyabb és vékonyabb motorolajok vannak az előírásokban, a forróbb erőforrások, turbófeltöltők stb... ellenére. A tendencia mégis az, hogy az emberek inkább xx-50-es olajat töltenek a motorba, mint xx-30-ast, ha xx-40-es van a gyári előírásban. Sokkal jobban tennénk ha inkább xx-30-as olajat használnánk, ha már eltérünk a gyári xx-40-es előírástól."

Még mindig tévedésben vagy, ha azt hiszed, hogy a 30-as olaj jobb, mint az 50-es. Motorok esetében van szerepe, autóknál annyira nem jellemző.
Sőt az egész amiről it szó van tévedés.... ha nem tudod a "miértjét" az nem baj....csak ne hidd azt, hogy az előírások rosszak.
Ilyet!
10-es olaj a gyári
Igaz a cikk elsősorban autókkal foglalkozik, de a lényeget tekintve a motorkerékpárra is éppúgy igazak a leírtak:

Úgy gondoljuk, inkább legyen egy olaj higabb, mint vastagabb. Az utóbbi években egyre vékonyabb és vékonyabb motorolajok vannak az előírásokban, a forróbb erőforrások, turbófeltöltők stb... ellenére. A tendencia mégis az, hogy az emberek inkább xx-50-es olajat töltenek a motorba, mint xx-30-ast, ha xx-40-es van a gyári előírásban. Sokkal jobban tennénk ha inkább xx-30-as olajat használnánk, ha már eltérünk a gyári xx-40-es előírástól.

Az áramló olaj vastagságát mm2 /s vagy cSt-ben mérik. A legtöbb motor olajvastagsági igénye működési hőmérsékleten 10cSt. Az igazán sűrű (vastag) többfokozatú olajok viszkozitása ilyen körülmények között 20 cS . Ez éppen a duplája a másiknak. A hőmérsékletet 100C fokról 125C fokra emelve a legtöbb ajánlott olaj viszkozitása 10cSt-ről leesik 3 cSt-re. Az előbb említett sűrűbb olaj 20cS-ről 4 cS-rehígul. Figyeljük meg, hogy a nagyon forró motorban mindössze 1-2 cSt a két olaj vastagsága közötti különbség. Mondhatnánk, hogy gyakorlatilag mindkettő azonos sűrűségű. Csak nagyon minimális mondjuk a sűrűbb 20w-50-es olaj előnye nagy hőmérsékleten. Ezzel szemben hatalmas előny a 10w-30-as olaj sokkal kisebb sűrűsége, az autónk motorjának hidegindításakor, amikor is a kopások 90%-a keletkezik. Például 40C fokon a 20w-50-es olaj viszkozitása (sűrűsége) 250cSt, míg a hígabb 10w-30 értéke ugyanekkor csak 100cSt. A vastagabb olaj 150cSt-vel sűrűbb. Ez óriási különbség!

Itt olvasható a teljes cikk:

http://www.mazda-auto.hu/motor...
Motorolajra SH vagy SJ 10W-40 JASO MA .

Nem javasoltra írja hogy SJ SAE 10W-40 ENERGY CONSERVING !
/energia takarékos /
Én 15-öst küldtem bele.............de én nehéz vagyok.Így már nem bólogatott mint a hintaló................de rossz úton rázott.

A motorolajra mit ír elő a gépkönyv viszkozitásból?
igen az első teleszkópba
Mondjuk ha 508 ml kell bele száranként , akkor 984 ml-t ellehet pancsolni ha már 2litert kell venni vagy van fél literes is ?...............valószínű ...........utána nézek
Beletölthető olaj viszkozitásáról?
Ja és milyen viszkozitásút ajánlaszz ?
Köszi !

Szezonig megcsinálom
Egy csomó mindent.... mindenről.
A gépkönyv mit ír?
Tybee bácsi!

Válaszoltam rá, akkor is...

A sima olajcseréhez nem kell szétszedni, csak ha villa-szimmeringet is akarsz cserélni..
Kiveszed, lecsavarod a tetejét -előbb csökkents a rugó előfeszítését úgy könnyebb lecsavarni a tetejét...vigyázz nyomd lefelé, mert rugó nyomja lentről- kiöntöd...hagyd fejjel lefelé és nyomkodd össze párszor majd hagy úgy akár egy napig (ráérsz) hadd csöpögjön ki.
508 ml / szár vagy függőleges helyzetben a felső szélétől 14 mm az olajszint, ha jól emlékszem.

Szia Ginó !

Már régebben kérdeztem csak nem válaszoltál arra hogy hogy tudom lecserélni az első teleleszkóp olajat.Arra gondoltam hogy kiszerelem , kiöntöm belőle a régit ,olajat nem sajnálva többször átöblítem és amennyi belevaló feltöltöm .A lényeg hogy nem szedném így szét .....de ha kell és azt mondod akkor szétszedem és úgy lesz .
Azt gondolom nézz utána a dolgoknak, mert tévedésben van rendesen.
A 10W-40 jobb viszkozitás normál használat mellett?
Mitől jobb, miben jobb?
Üzemi hőmérsékleten nem hígabb, mint pl. az 50-es.
Könnyebben eljut a kenési helyekre? Ehh... minden olaj könnyen eljut a kenési helyekre, elég jó szivattyú nyomja. Még hidegen is megfelelően.
Te hajolhatsz a 40-es olaj felé....csak bele ne ess!
Az 50-es olaj még magasabb hőmérsékleten is megtartja a meleg viszkozitását -nem hígul fel- jobban....ahol a 40-es már kezd.

Én azt mondanám, hogy az 50-es olaj többet bír/tud, de már a 40-es is teljesíti amit kell.
Több féle olajat használtam : Motul 300V , 5100 -Fuchs- Shell .Viszkozitásban 2 X 10W-40 , 15W-50 , 20W-50 .
A legjobb nekem a Shell fullos olaj volt , főleg mert hordóból vettem szerelőtől 1000Ft/ literes áron . A váltó mindegyik olajjal tökéletes volt .Már én is a hígabb felé megyek , minnél hamarabb eljusson a legtávolabbi helyre A blokk hangja a sűrűbb olajjal nagyobb , de ez van , így szeretem .
Néköm mind 111111111111111111111
Viszünk a "hátitagyóba jeges-mackót"
és ócsósíthatunk
mert KIBASZOTT EGY VÁCSÁG VAN
Baccák meg akik tehetnek róla
De miúgy "lázadunk" hogy első okádásunk termését
Bezacsizzuk....és beküldjük a TISZTELT háznak
Én mindkettőt próbáltam, annyi hogy Motulból a 10W-40-est választottam. Mindkettővel jók a tapasztalataim.

Ugyanakkor szerintem normál használat mellett a 10W-40 a jobb viszkozitás, mert üzemi hőmérsékleten hígfolyósabb, mint az 50-es és így könnyebben eljut a kenés helyekre.

Bármelyik mellett is döntesz, jól döntesz. Annyi, hogy én inkább a 40-es olaj felé tendálnék.
A Honda és Yamaha az újabb típusainál már 10W-30-as olajat ajánl. Szerintem a 40-es a legjobb kompromisszum.

Üdv

Peti