Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

háj káj
1500/képkocka
Idevele!
TSŐ!
A bírtokomban a videó
köszönjük
Sziasztok !


Gino ezért is tisztellek !
szia!ilyen korán?holnap lesz a nagy nap,tudod
szió kicsilány! itt vagyok máá
sziasztok
Köszönöm Gino a részletes felvilágositást
el is vihetném.. de ezek után örülök ha majd a GSR-rel 40km/h fölé merem húzni.. az egy ezredessel meg elég hülyén nézne ki..
Minek adná? van Nektek még motorotok, pattanj a gixxire és hajrá
én mennék.. kölcsönadod a motorod
A motorolajok viszkozitása

A viszkozitás a kenõanyagok talán legrégebben rögzített fizikai tulajdonsága. Nem más, mint a folyási képessége. Ám ez a tulajdonsága a hõmérséklet függvényében fordítottan arányosan változó. Vagyis: ahogy nõ a hõmérséklet, úgy csökken a viszkozitás. Ez fordítva is igaz. Konstrukciós szempontból azonban a viszkozitás változása csak bizonyos határok között engedhetõ meg.

Ha az üzemi hõterhelés maximuma közelében túlságosan elvékonyodna a kenõanyag, úgy a filmképzõ szerepének csökkenése miatt az alkatrészek "besülésével" kellene számolni, míg az alkalmazási hõmérséklettartomány minimumán sem szabad annyira "ledermednie" az olajnak, hogy szivattyúzhatatlanná váljon. Ez utóbbi eset az indításkori kopások mértéke miatt fontos.

A kopás annál kissebb, minél hamarabb "átolajozza" a kenõanyag a motort. (Nagyméretû, nagy értékû motorok indításánál egy külön olajszivattyú feltölti a rendszert és csak ezután lehetséges a tényleges indítás - sajnos ez a megoldás "kikopott és kiegyszerûsödött" a személygépjármûvekbõl.) A világszerte ma is mértékadó, szabvány erejû ajánlást az Autóipari Mérnökök Egyesülete (SAE) a J300 ajánlásában fogalmazta meg.

Ez rögzíti a viszkozitás minimumát és maximumát, valamint osztályokba sorolást tartalmaz aszerint, hogy ezen értékeket mely hõmérsékleten éri az adott kenõanyag.

A viszkozitás-hõmérséklet összefüggését mutató fél-logaritmikus diagramból további érdekességek állapíthatók meg.

1.)

Minél nagyobb hõmérsékleti tartományt "fog át" egy motorolaj, annál magasabb viszkozitási indexszel (VI értékkel) kell rendelkezzen. Ez a diagramban "laposabb" görbét képvisel.

2.)

A nagyobb VI értékû kenõanyagok esetében ugyanakkora hõmérsékváltozás mellett közel sem változik olyan mértékben a viszkozitás, mint az alacsonyabb VI értékû olajok esetén.



A motorolajok viszkozitása (folytatás)

A digramon megjelöltünk két h?mérsékletet, így látható, hogy példánkban egy 20W-50-es motorolajhoz képest egy 5W50-es mennyivel "vékonyabb" szobahõmérsékleten.

Ez a különbség azonban elenyészõvé válik, miest az olajat elkezdjük komolyabban "dolgoztatni".

Lényegesen nõ azonban a különbség a két motorolaj viszkozitása között a hõmérséklet csökkenésével. Míg a 20W-50-es motorolaj -15 oC-on szivattyúzhatatlanná válik, addig a példabeli 5W-50-es motorolajunk lényegesen alacsonyabb viszkozitása könnyû szivattyúzhatóságot és gyors átolajzást - ebbõl eredõen indításkor az alkatrészek kissebb kopását - produkálja.

"Téli" motorolajok

SAE viszkozitási osztály Szivattyúzhatósági határhõmérséklet

* 0 W -35 oC
* 5 W -30 oC
* 10 W -25 oC
* 15 W -20 oC
* 20 W -15 oC
* 25 W -10 oC

"Nyári" motorolajok

SAE viszkozitási osztály Alkalmazási környezet hõmérséklethatára

* 20 +25 oC
* 30 +35 oC
* 40 +45 oC
* 50 +55 oC
* 60 +65 oC
Sziasztok, megtudná nekem valaki mondani hogy mi a különbség két különböző viszkozitásu olaj között amik márkára megegyeznek csak az egyik 10-40es a másik 15-50es. Elöre is köszi.
Az és hogy lehet hosszabb a nyugalomnál?
Bevallom a szamarat már elfelejtettem és az önfegyelemből is csak a disciplin maradt meg...

Hétvégén gurul valaki valahova? Holnap kaki időt mondanak, de talán vasárnap kora délután egy rövid kis gurulás a környéken beleférne, ha az időjárás is kegyes lesz.
szerintem olaj Repsol MOTO RACING 4T 10W50 www.olajshop.hu
szűrő HF138
légszűrő gyári
fékbetét elkopott?
gyerták? mert ha igen CR9EIX 2500,-/db
de majd jönnek az okos fiúk és jól megmondják neked
szia! 2 éves.. fékfolyadék?
Kutyulim garis szervizen, és semmi jóval nem kecsegtetnek
Szia Tschabeee!

Olaj: Repsol 10W-40 (ha nem pályázol) Többek szerint a Repsol a legjobb választás!
Sziasztok!

A közeljövőben fog sor kerülni K6-os GSR-em 18.000 szervizére. Olaj, olajszűrő, légszűrő és fékbetétek (esetleg még valami amit érdemes lenne cserélni szerintetek?). A tanácsotokat szeretném kérni, hogy miből milyet érdemes beszerezni és honnan. Előre is köszi!
..akkor a mai kifejezésünk: lugn och ro - csend és nyugalom
úgy tűnik de...
szia. Remélem nem ijesztettünk el
Sziasztok.