Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

1. nem tudom Kykee miert vette magara amit irtam, ez nem az "o turaira" vonatkozott, hanem altalaban (pl. ugyanez volt a tobbi turankon is..., ahol o ott sem volt)
2. senki nem mondta, hogy a tegnapi balszerencses esetnek koze volt a "turazasi szokasunkhoz"

Nem ertem miert kell belemagyarazni/kepzelni dolgokat feleslegesen.

Eszreveteleim:
- Nem Steve-et akarom isteniteni, mert persze o is pl. eltevedt es akkor is volt idonkent szaguldozas, stb, de sokkal osszeszedettebb volt akkoriban azert a tarsasag, es a turan valo "viselkedes". Es ez nem a kinyomtatott turautvonalon mulik.
- Adott esetben en is jobban szeretnek "szaguldozni", es elvezni a kanyarokat, de nemtom miert, en szeretek figyelni is valamennyire a csapatra, hogy megvan-e mindenki, stb, es engem zavar, hogy ugy lattam mas erre szarik... (legalabbis a tobbseg).
- Neha ugyerzem, hogy tobb a felelotlenseg egy-egy esetben, mint az en tureshatarom. (de persze ez az en bajom)
- Persze mindig vannak olyanok, akik lassabbak, stb, de szerintem az mindenkepp veszelyt hordoz, hogy ha a ezeknek a motorosoknak az egesz turajuk arrol szol, hogy jaj minel gyorsabban utolerjenek a tobbieket. Tehat itt vagy azt kell csinalni, hogy gyakori megbeszelt bevarasi pontokon osszeszedjuk ujra a csapatot, vagy nem tudom, mert annak sincs sok ertelme, hogy random helyen megallunk, es varunk, mint a hujek, hogy vagy jon az ember, vagy eltevedt, vagy kitudja mi van vele, mint most Baripeti-vel. Oke, hogy hazament melo miatt, de errol akkor ott senki nem tudott semmit, csak vartunk, majd a vegen, najo tovabbmentunk, majd lesz valami alapon...
- Soxor sok helyen hallottam mar, hogy 10 motor folott NEM LEHET normalisan turazni, vagy csak max. kotel idegekkel, es szigoru szabalyokkal. Egyszeruen lehetetlen ennyi motort es kulonbozo embert normalisan egyutt tartani. Egyre jobban ugylatom, hogy ez igaz is.

Szoval ez igy nekem nem turanak tunik, hanem csapatos vonulasnak, ahol idonkent eltunnek majd megjelennek emberek :)

De persze igy is lehet csinalni :)
Szerintem felesleges ezt a túrázási mizériát feszegetni. Egyetlen szabályt kell betartani semmi többet, mégpedig azt hogy az aki elől megy ha túlzottan ellép, akkor köteles bevárni a többieket ha a főútvonalról, vagy az egyenesen haladó útvonalról le kell térni. Ezt a túrán mi tartottuk is.
A hátul jövőnek meg nem kell gondolkodni hol kanyarodtak le az elől lévők, egyenesen kell mennie mindig előre, ha le kell valahova kanyarodni, úgyis bevárják..Ugye Sipi? Ti is elfordultatok hazafelé menet, pedig egyenesen kellett volna tovább jönnötök....
Mivel nem mindenki ugyanolyan tempóban szeret motorozni szerintem felesleges itt a tempót boncolgatni. Én köcsög módjára szeretem húzni a gázt. Ha a mögöttem lévő nem jön velem, haladjon a saját tempójában, majd bevárom. Ennyi
Akkor minden nap megtanítasz nekünk egy-egy új szót! Aztán tavasszal meg sem állunk Svédországig.
Nyugodt, szép álmokat mindenkinek! Én léptem aludni...
asna. csak az első 'a' valójában egy 'a' kis karikával a tetején: å
Na az egy szürke szamár visszatér... csak kicsit olvasgattam a neten. Melyik szó ezek közül a szamár?
szevasz, kicsi! küldtem neked egy emilt..
nem azt mondtam h a beszélgetést fejezzétek be, hanem csak h lépjünk tovább erre mindenki eltűnik mint szürke szamár a ködben ezt el tudom mondani svédül is : försvann som en graa asna i dimman lehet h beütöttem a fejem
amúgy pedig inkább szorítsatok nekem, hogy a határozatban ne én szerepljek felelősként. most ez a feladat. mindenkinek!
lécci ne legyen már ez! az én taknyolásom semmilyen a túrával kapcsolatban itt elhangzott dologgal nem áll kapcsolatban. mindenki maga ül fel a motorra és úgy megy ahogy tud és úgy oldja meg az adott helyzeteket ahogy tudja.. én most csak így tudtam, de a lényeg ebben, hogy ÉN! úgyhogy lécci ne keressetek egymás közt bűnbakot ezzel kapcsolatban, és az egyéb dolgokat sem kéne szerintem felnagyítani most emiatt..
annyira örültem, hogy mindenki ott maradt az esést követően.. ne essen már erről több szó, kérlek Titeket, mert kezdem emiatt bűnösnek érezni magam, hogy egymást okoljátok... lécci-lécci! én mindegyikőtöket szeretem, de csak ha ezt befejezitek..
Így van, ne mellre szívd, hanem figyelj ránk, kicsikre
Ha csak fájdogál az jó, és még jobb, hogy már a motorozáson jár az eszed! Remélem hamar talpra áll a moci. Szomorú, hogy ennyire rátok jár a rúd...
Akinek még nincs meg, az most mentse el. Érdemes.



Túra szabályok.

Szerepek és felelősség

A motoros csoportban a következő szerepek fordulnak elő:
-Túravezető
A túravezető rendelkezik minden olyan információval, ami ahhoz kell, hogy a csoport célba érjen, legyen az szállással, evéssel, tankolással kapcsolatos. És neki kell gondoskodni arról, hogy ezt a csoporttagok tudják is. Legyen az írásos tájékoztató, eligazítás, vagy csak egy telefonszám, de a csoporttagoknak biztosaknak kell lenni abban, hogy valaki van, aki gondoskodik róluk és felkészült a kérdéseik megválaszolására. A túravezetőtől a többiek azt várják, hogy elképzeléseihez megszerzi a többiek támogatását.
-Vezető motoros
Amíg a túravezető jó tervező, addig a vezető motoros jó kivitelező kell, hogy legyen. A vezető motor megy elől és elől menni mindig többletfelelősség. Aki vezet annak navigálni kell, figyelni a csoport együtt tartására, az útviszonyokra és a sebességre. A vezető motorosnak gyorsan kell hoznia helyes döntéseket arról, hogy a csoport mikor milyen gyorsan menjen, mikor és hol álljon meg (esőre öltözéshez, tankoláshoz, stb.). A vezető motorosnak ügyelnie kell, hogy követik-e. Legalább azt a néhány motort, ami a háta mögött látszik együtt kell tudni tartania. Reagálnia kell arra is, amit mások közölni akarnak menet közben. Általában a legtapasztaltabb, vagy az adott útszakaszt jól ismerő motoros kapja ezt a szerepet, akiről feltételezhető, hogy helyesen navigál.
-Csoporttag
A csoporttagoknak legfontosabb felelőssége, hogy vigyázzanak az előttük haladóra és ne veszítsék el a mögöttük haladót. Ez különösen az autópálya kijáratoknál, útkereszteződéseknél, lámpáknál fontos. Ha valaki lemaradt, azt be kell várni ilyen helyeken, különben szétszakadás, keresgélés lesz az eredmény.
-Záró motoros
A záró motoros megy leghátul. Az ő felelőssége, hogy az esetleg valamilyen okból lemaradókat segítse. Meg kell oldani, hogy előre tudjon szólni az élen haladóknak és adott esetben visszafordítsa a csoportot. Ez általában mobiltelefonnal biztosítható. Tudnia kell az utat, hogy adott esetben vezethesse a lemaradókat. A záró motor feladatának az egyik nehézsége, hogy ő marad le mindig a legjobban, ezért sokszor nagyobb sebességre kényszerül, mint a többiek.
-Biztosító motoros
A biztosítók a túravezető mögött haladnak és ha a csoport útkereszteződésen, lámpán hajt át, akkor megállnak, hogy a keresztbe jövő forgalmat feltartsák, amíg az egész csoport elhalad. Miután ez megtörtént, a biztosítók felzárkóznak a túravezető mögé.
Elindulás előtt

A csoportdinamika alapelvei itt is éppúgy érvényesülnek, mint más - munkahelyi, vagy családi környezetben. Egy szervezett csoportban az egymásnak és önmagunknak szerzett élmény lényegesen több lehet és elkerülhetjük a frusztrációt. A szakemberek szerint a csoportba keveredett ember bizonytalansága a helyét és szerepét illetően akkor oldható fel, ha választ kap a következő néhány alapkérdésre:
-Miért vagyunk itt, vagyis mit akarunk elérni így közösen?
(felállítani a legjobb időmet 200 km-en, lenyomni ezerötöt egy seggel, hátradőlni és szabadnak érezni magam miközben ezt a Messerschmitt hangot hallgatom, megnézni minden látnivalót arra, amerre járunk, letenni a lábtartót minden kanyarban, stb.)
-Ki kicsoda és milyen szerepet játszik a csoportban?
Mint minden csoportban a hirtelen szerveződött motoros társaságban is kiosztásra kerülnek a szerepek, amiket feljebb megbeszéltünk. Ezekre szükség van, ha nincs megszervezve a dolog és formálisan kiosztva a szerepek, akkor informálisan fog megtörténni. Valakinek fel kell vállalni a felelősséget, különben a csoport hatékonysága csökken.
-Mit fogunk tenni?
Mindenki legyen tisztában azzal, hogy mi fog történni. Ezeket a találkozó helyszínén egy eligazítás során érdemes tisztázni.

-Mi az úti cél, ahová mentek? Hasznos, ha van cím, telefonszám, esetleg térképvázlat papíron mindenkinél.

-Merre mentek? Autópályán, vagy mellékutakon?

-Hol kanyarodtok el mi felé? Legyen egy térképvázlatod, vagy az útiterved a túráról.
-Hogyan fogjuk megtenni?
Vagyis mik a szabályok, amiket mindannyian betartunk?

-Milyen sebességet tartunk? A maximális tempót érdemes egyeztetni, ezzel elkerülhetők meglepetések. Fontos, hogy a megbeszélt tempót mindenki magabiztosan tudja tartani. Ezt a leggyengébb motorhoz érdemes szabni.

-Milyen sorrendben megyünk? A kezdőket, vagy bármilyen okból várhatóan lassabban haladókat, pld. túramotorok között a choppereket célszerű rögtön az élen haladó túravezető után besorolni. Így könnyebb együtt tartani a csoportot.

-Hol állunk meg legközelebb? Érdemes tisztázni kinek kell először tankolni és mikor. A kis tank kapacitású motorokra jobban oda kell figyelni.

-Hogyan kommunikálunk? Ez főleg akkor fontos, ha valaki elveszett. A legelterjedtebb megoldás ma a kézi rádió adó-vevő (PMR), ami az utassal való beszélgetést és a motorok közötti beszélgetést is támogatja. Hasznos lehet mobiltelefonszámot cserélni. Ha van túravezető, akkor érdemes neki megadni mindenkinek a számát. Milyen kézjeleket használunk?
-Vajon egyetértünk?
A fentiek tisztázása azonban még csak a kezdet. Ellenőrizni kell, hogy a csoporttagok egyetértenek-e a fenti kérdésekben legalább egy elfogadható szinten. (Kérdés, észrevétel, más javaslat?) És csak ezután lehet ellőni a startpisztolyt.

Menet közben
Tisztáztuk mit akarunk, ki kicsoda, mit csinálunk, hogyan és volt rá pacsi is. Mehetünk végre. Itt van néhány szabály, amely segíthet abban, hogy biztonságosan haladjatok és mindenki jól érezze magát.
-Ne előzz, illetve csak akkor, ha ez feltétlenül szükséges - pld. ha biztosító vagy és fel kell zárkóznod, vagy ha át akarod venni a vezetést.
-Ha megelőzöd a vezető motorost, akkor vedd át a vezető szerepét is. Ha átveszed a vezetést, akkor a tájékoztasd a vezetőt arról, hogy miért teszel így. Használd a kézjeleket. Ilyen előfordulhat, ha meg akarsz állni a következő parkolónál, benzinkútnál, vagy jobban ismered az utat, stb. Ha szerpentinen akarsz döntögetni és gyorsabb vagy, mint az első motor, akkor inkább előzd meg, minthogy állandóan a nyakára fuss, vagy maradj le és hátul éld ki magad.
-A motorok közötti követési távolságot tartsd be, ez legalább kétmotornyi legyen.
-Jó, ha a motorok a sávon belül zippzár alakzatban követik egymást. Erősebb fékezésnél így az előtted haladó mellé futsz be. Amerikai autópályákon gyakran előfordul, hogy egy sávban két motor folyamatosan egymás mellett halad. Ez Európában tiltott dolog, szűkebbek a kanyarok és sokkal gyorsabb a közlekedés.
-Ha meg kell állnod, jelezd a mögötted haladónak, hogy kérsz e segítséget vagy nem. Ha nem, jelezd a többieknek, hogy menjenek tovább.
-Figyeld a mögötted jövőt, te vagy felelős azért, hogy ne vesszen el. Ha lemaradt volna, akkor várd be az útkereszteződésekben, vagy a lehajtóknál.
-A saját tempódban motorozz, ne tedd ki magad veszélynek, ha úgy gondolod a csoport túl gyorsan halad. Előbb-utóbb megvárnak. Különösen veszélyes, ha a kanyarokat lassabban veszed és az egyeneseken akarod behozni a lemaradásodat. Ha ezt csinálod, előbb-utóbb nagy valószínűséggel kiegyenesítesz egy kanyart.

Tankolásnál, megállásnál
-Mindig tankold fel a motort teljesen, hogy ne miattad kelljen megállni legközelebb.
-Igyekezz, hogy ne rád kelljen várni a többieknek.
-Ha megálltok igyekezz úgy elhelyezni a motorodat a többihez képest, hogy ha véletlenül valamiért eldől, akkor ne döntse el a többiekét, mint a dominó.
-Megállásnál beszéljétek meg, minden rendben van-e, meddig álltok, merre mentek tovább, hol lesz a következő megálló.









Ismét túra szabályok menet közben:
- Ne előzz, illetve csak akkor, ha ez feltétlenül szükséges - pld. ha biztosító vagy és fel kell zárkóznod, vagy ha át akarod venni a vezetést.
- Ha megelőzöd a vezető motorost, akkor vedd át a vezető szerepét is. Ha átveszed a vezetést, akkor a tájékoztasd a vezetőt arról, hogy miért teszel így. Használd a kézjeleket. Ilyen előfordulhat, ha meg akarsz állni a következő parkolónál, benzinkútnál, vagy jobban ismered az utat, stb. Ha szerpentinen akarsz döntögetni és gyorsabb vagy, mint az első motor, akkor inkább előzd meg, minthogy állandóan a nyakára fuss, vagy maradj le és hátul éld ki magad.
- A motorok közötti követési távolságot tartsd be, ez legalább kétmotornyi legyen.
- Jó, ha a motorok a sávon belül zippzár alakzatban követik egymást. Erősebb fékezésnél így az előtted haladó mellé futsz be. Amerikai autópályákon gyakran előfordul, hogy egy sávban két motor folyamatosan egymás mellett halad. Ez Európában tiltott dolog, szűkebbek a kanyarok és sokkal gyorsabb a közlekedés.
- Ha meg kell állnod, jelezd a mögötted haladónak, hogy kérsz e segítséget vagy nem. Ha nem, jelezd a többieknek, hogy menjenek tovább.
- Figyeld a mögötted jövőt, te vagy felelős azért, hogy ne vesszen el. Ha lemaradt volna, akkor várd be az útkereszteződésekben, vagy a lehajtóknál.
- A saját tempódban motorozz, ne tedd ki magad veszélynek, ha úgy gondolod a csoport túl gyorsan halad. Előbb-utóbb megvárnak. Különösen veszélyes, ha a kanyarokat lassabban veszed és az egyeneseken akarod behozni a lemaradásodat. Ha ezt csinálod, előbb-utóbb nagy valószínűséggel kiegyenesítesz egy kanyart.
Kykee! Nyugi!
Na úgy látom lesz miről beszélni itt a téli holtszezonban.
Szerintem itt több tényezős a probléma. Az egyik, hogy a mostani csapatban nincs olyan ember, aki szívesen felvállalná a túravezető szerepét. Aki ment már elől és közben fél szemmel mindig a visszapillantót kellett figyelnie, az tudja, hogy nem egyszerű dolog figyelni hátra 10 motorra és nagy felelősséggel jár.
A másik pedig, hogy Steve idejében szinte mindenki kezdőnek vagy újrakezdőnek számított, mostanra viszont már kialakultak különböző ritmusú csoportok, így még nehezebb együtt tartani a csapatot. És hát Steve tényleg magasra tette a lécet túravezetés szempontjából.
(De azért én emlékszem olyanra ezekben az időkben, amikor egy nap majdnem 800 km-t mentünk Magyarországon autópálya szakasz nélkül, és volt, hogy lakott területen 100 felett robogtunk. Vagy leghátul PP-vel 150-es tempóval kellett menni, hogy ne maradjunk le nagyon).

Ennyi motort és ennyi motoros stílust/tempót nehéz együtt tartani úgy, hogy mindenki elégedett legyen. A jövőben mindig legyen
- előre meghatározott útvonal,
- minden útvonalon belül bevárási pontok és
- kinyomtatott térkép, illetve a túra vezetőjének a telefonszáma.

A tankolás is fontos kérdés, ez is nagyon fel tudja darabolni a túrát (Szlovákiában is megálltunk vagy 10x tankolni, persze párszor miattam ), ezeket is jelölni kell a túra útvonalán. No meg tisztázni kell az elején, hogy normál, össznépi szakaszon mit tekintünk túra tempónak. A tempósabb részeken pedig mindenki saját belátása szerint mehet, a bevárási pontoknál úgyis megvárjuk az utolsó beérkezőt is.

Lehet tovább folytatni az elméletet!
Na ez fasza,már vártam mikor jukadunk ki ide!
Az a steve álltal vezetet túraútvonalak sem voltak annyira tökéletesek és szétesett a csapat a túra végére,nem egyszer.Sőt az annyira hőn bejárt útvonalon még GPSel is eltévedtünk Miskolctapolcánál.Szóval erről ennyit
Leírtam ide,hogy merre megyünk és a Hamburgerboxban derült ki,hogy nem akarnak egy páran Balatonkörtúrát menni.Igy maradt a B terv.Sokaknak nem kell kinyomtatott túraleírás és javarészt inkább csak a motorozás élményét akarják gyüjteni.Ez nem DIKTA-TÚRA!

Aki akarja az keresse meg a Stevet és vele túrázgasson.Bár eltünt a "vezér",mint egy nagyobb összeg!

Következő az sporttúra lesz ,híven megőrizve a stílust a motor jellegéhez hűen.

Aki akar az most köpködjön rám,mint a hátam mögött.
Senkinek nem vagyok a rossz kabalája és démonja,így alakult,nem tehetek róla.
Nagyon sajnálom és örülök,hogy nem lett más baj.

Na csók a családnak.
béla! ha itt vagy dobj már egy árat nekem a kormányra (emil az adatlapon) az sok!
tényleg nem.
és többet ne is beszéljünk róla. megtörtént és kész. ennyi.
jóstét mindenkinek!
tybee köszike már jobban vagyok.. csak úgy néz ki balszerencsés a családunk ha veletek túrázunk..
Jó estét mindenkinek! Figyelem! a tempónak semmi köze nem volt a balesethez! Ne beszéljetek úgy mintha.....
Jó Estét Mindenkinek !

Hojtjej mielőbbi felépülést NEKED és a MOTORODNAK ! ! !

/ ...a túrázás fogalmát újra kell tanulnom,mert a tegnapi eredménye engem több szempontból elkeserít, csatlakozom YikeSS észrevételére,hogy STEVE vezetése alatt precíz,pontos kinyomtatott útvonalakon róttuk a kilómétereket.Többször előtte bejárta az útvonalakat,éttermeket.STB.Ez már a múlt. /

A képek felrakásában legalább első tudok lenni,de már ennek sem örülök .



....na de lesz ez még jooobbbbbb is
Jó estét mindenkinek!
Ezen a mail címen beszéljük meg..OK?
Érdekelne, hogy mennyibe kerül, és milyen színű.
krisztianfz6 kukac pr.hu
De,van ha kell!Hova küldjem postai utánvétellel?
Szia!

Nokia 1112-es, ÚJ, kártyafüggetlen telód nincs már? Vagy honnan tudnék egyet venni?