Sokan pedig azt hiszik hogy a sűrűbb olaj majd megszünteti a füstölést meg a hézagot...
Voltam nemrég egy Motul-os oktatáson és ott is kiemelt téma volt az a helytelen olajviszkozitás alkalmazás.
Értem a tényállást. Nem vettem észre hogy enné az olajat, csak ismerősök mondanak ezt azt, mondom inkább megkérdem, az a biztos. Akkor marad a 10w 40 :)
stewe77: benzincsapra menőre gondolsz, vagy karbira inkább? Hogy befolyásolhatná (mármint benzincsap miatt szegényedhetne a keverék, az érthető...).
Elképzelésem: motorféknél lecsökkenhet annyira a vákuum, hogy jobban visszaejti a súbert, és amikor üresen pötyög akkor onnan lentről a felépülő vákuummal újra fel kell emelnie, azután áll újra be az alapjárat? Szerintetek ez elképzelhető, vagy túlgondolom?
A sűrű olajat lehet hogy nem fogja (annyira) enni a kopott vas, de nagyon nem tesz jót neki, még rohamosabb ütemben fog tönkremenni. Egyébként meg ha nagy az olajfogyasztása, akkor a motort meg kell javítani: gyűrűzni, szelepszár-szimeringeket cserélni..... Ez van.
Szevasztok! Olyajcsere előtt állok. Szerintetek melyiket érdemes önteni bele? 10w 40, vagy 20w 50? Bocs ha már volt, de egyik azt mondja, másik meg azt :)
Voltam nemrég egy Motul-os oktatáson és ott is kiemelt téma volt az a helytelen olajviszkozitás alkalmazás.
az én esetemben a mol olajat beszerezni nem jelent plusz munkát,költséget,mert utbaesik meloba jövetmenet.
Elképzelésem: motorféknél lecsökkenhet annyira a vákuum, hogy jobban visszaejti a súbert, és amikor üresen pötyög akkor onnan lentről a felépülő vákuummal újra fel kell emelnie, azután áll újra be az alapjárat? Szerintetek ez elképzelhető, vagy túlgondolom?