Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A motor eladáshoz csak annyit! Ami már megvan arra költöd a leg kevesebbet! Az első GS-em 2008 ban adtam el, mondván keveset mentem vele-jött a lurkó-házat kell felújítani! Következő évtő már gyűjtögettem motorra ! Tavaly vettem újból egy GS-t, olyan áron amiért ha itt áll a garázsban az sem érdekel, azt az évi 25-30 at meg valahogy összerakom a kötelezőkre. Többi meg majd jön, ha jön. A két év alatt eddig 4500KM mentem a géppel.
Hali Skacok!

Szép a Bakony! Bár már rég jártam arra. Igaz akkor nem néztük az út minőséget, két jármű létezett: UAZ, URAL!
Várpalotán voltam katona!
Pedig tömgközlekedni funny.
Nekem meg az, hogy motor van, tömegközlekedés meg nincs

Maga a benzin asszem még mindig olcsóbb, mint a busz, amivel az út 2/3-át tudnám megtenni, és kéne még hozzá kb. 7km-t gyalogolni.

Egyébként mentem már be biciklivel is, nappalra, hosszú nyári napon, eső és nagy szél nélkül működik a dolog. Legalábbis gyorsabb, mint a busz Csak Gúttamásiba kemény kicsit föltekerni

A motor pedig messze a leggyorsabb megoldás. Meg jó is.
Hülye vagyok, nem Kisbért, hanem Mórt akartam írni. Dedar felé jártam már többször is, és a keresztbordákat ha nem vesszük figyelembe elég jó.
Tés felé meglesem majd azt a kis kapaszkodót, aztán le Várpalota irányába. A 83-assal már térképen szemezgettem párszor. Ha olyan mint a Csákvár-Oroszlány szakasz, akkor ganját elcsalom egyszer, ő imádja.
(Válaszolok én, talán az se baj :D)

Rövidke, igaz, de mostanában inkább erre járunk Mórra: Bodajk-Balinka-vasút-elágazás. Innen kétfele lehet menni, Mór és Zirc fele. Az útminőség sajna nem tökéletes egyik irányba se (főleg Szápárnál vannak fasza keresztbordák, pedig Dudar előtt helyenként élvezetesen kanyarogna egyébként).

Sajnos kifejezetten pocsék pont az éles kanyarokban a Szápárról Tés fele fölkapaszkodó szerpentin, a többi része rendben van.... nagyon szép is a táj itt, meg a túloldalon leereszkedve Várpalotára se rossz (ha fölfele mész, akkor a hátad mögött van a rálátás a völgyre :D).

Kis, egysávos, nézelődős a Tés-Bakonynána. Tényleg óvatosan.

Igen, a'sszem nem a tökéletes útjairól lesz ismert a Bakony :(

Pedig a Pénzesgyőr-Bakonybél részen gyönyörű a panoráma, és Bakonybéltől a Gerence-völgyben meg nagyon élvezetes lenne az út vonalvezetése Bakonykoppányig (ez megy Pápa fele, amit említettél is).

Ja, még a 83-as Farkasgyepűnél... asszem olyan gyorsabb féle, mint a Vértesben a Csákvár-Környe, szóval olyan lazább kanyaros.

Meg biztos még ahol nem jártunk.
Tudsz a Bakonyba mondani pár jó útvonalat? Amit én jobban ismerek az Kisbér-Zirc, aztán Zirc-Bakonybél-Pápa, meg a 82-es út.
Van még arrafelé olyan útvonal amit érdemes végigjárni?
Egyszer erre is elmentünk: Pápa-Noszlop-Devecser (katasztrófatúrizmus)-Tapolca-Badacsony. Ez is szép volt.
Azt nekem csak autópályán sikerülne, még főúton is túl sok település van, Cilivel pedig nem mennék tartósan 110 fölött. Túl pici hozzá.
A milliós városokat élből kihagyom :D Barcelona lesz egy olyan hely, ahol érdekel az építészet, illetve a lengyel házak is bájosak... Egyébként engem a táj vonz. Nem állunk hosszan állandóan (akkor nem jutnánk sehova), de a kötelező evés-ivás, tájnézés még fotózás nélkül is le tudja lassítani az embert. Jó, hát a hétvégi 40-es átlagban átöltöztünk, cukrászdásztunk is, fotóhoz sétáltunk 100 vagy több métert, többször... De nem olyan sokszor, mint ha nagy hegyek lettek volna :D
De alapvetően, hacsak nem látok remek képet, haladni szeretek, inkább kevés, picit hosszabb megállással. Jó terepen menet közben, előttünk is szép a táj ;)

Az idei 48 órás teljesítménytúrán volt az, hogy nem álltunk meg, csak ha muszáj volt. 46 km/h-s átlag jött ki, jobbára szolid magyar hegyekben (Pécs és a töksötét Bakony volt a leglassabb, a falvakban gyorsabban mentünk, mint országúton, utóbbiak csodásak éjjel, sehol senki és van világítás), ~760 km, 16.5 óra, ebből 6 óra sötétben (szerencsére ennek a fele nem kanyargott, a másik fele pedig a Bakony, amit jobban ismerünk és mégse a Mátra :D), egy tankolás, nekem egy pisiszünet, kb. 8 feladat miatti rövid megállás (fotózással).
Hazafelé asszem Murau volt az első megálló ott rögtön egy ebéd 1 óra pikk-pakk mert menü volt meg talán 3-4 megálló kávé szenya tankolás.
700-as megvolt 8-9 óra alatt.
Szerintem átlagsebességre gondolt, eszem-iszom, pihi, kaki, pisi, fotózás, "Jónapotkívánokjogosítványtforgalmiengedélyt", meg ilyenek.
Én múltkor a 620 km-es szlovák körömben is csak egyszer álltam meg "pihenni". A többi csak tankolás, tájékozódás, meg darázsvadászat volt.
60-ra?
Nemmondod.
Tudtok élni.
Bealudnék.
Nekem egyszerű dolgom van, mert kevés időigényes igényem van motoros túrázás közben, mert engem kevés dolog érdekel olyankor.

Első a kanyar, második a táj.. ezekhez ugye nem kell ideális esetben megállni, városokból meg bőven megelégszem a főterekkel, vagy a szimbolikus épületek látványával. Úgyhogy egy milliós várost is képes vagyok 1 óra alatt megnézni. Tankoláskor csak tankolás van, enni inni meg lehet ott ahol van látvány is. Így 1 nap alatt lazán lehet több órát fogni
Igen. Főúton fel tudjuk vinni 60-ra is.
(Ha nincs velem Alvaro, akkor kicsit más, én nem akarok mindenáron lassan menni.)
A települések és a megállások meglepően sokat csökkentenek az átlagsebességen. Ami nálunk még menet közben se valami magas.
ő, inkább 30
Albánia is tervben van, de akkor nem lesz Szicília. Szép egyenesen megyünk majd Szicíliába, 8 órányi kompozással. De így se kevés nap odaérni. Nem is motorozunk egész nap, este városnézés, tengeri herkentyű evés a tengerparton, meg minden :D
30-40?
én 24 órára számolok 40 km/h átlaggal.. és akkor alszunk 8-9 órát az tuti
Nekünk nem. Nem akarunk átrohanni semmin (az úgy 40 km/h-s átlagsebességünkkel, amit pl. Eger felé nyomtunk a hétvégén, pedig nem is volt sok szerpentin. persze megálltunk párszor. ha jönnek hágók és fotózunk, szerintem lazán lemegyünk mélyen 30 alá). Az út maga a lényeg, de tengerpartozni is kell, megnézni a paermói múmiákat, kirándulni, miegymás :)
Szicíliába pedig montenegrón és albánián keresztül kell menni, onnan kompozni Bariba, aztán hipp-hopp Szicília. Hazafelé meg meg kell nézni hogy van-e ésszerű lehetőség sziciliából szardíniába majd onnan korzikára kompozni (alternatíva végigzúzni az Appenninek alsórendű kanyargósain), és végén kis alpokkal haza..

Na ez így tetszene, de a kelet még mindig olcsóbb
Szicíliába Ödönnel megyek az tuti.
Állítólag 7-8 liter gázolajjal elmegy.
És nem kell szerelni.
De kész horror majd 5 liter motorolajat kér.
Szicíliára két hét teljesen biztos hogy elég.. 3 nap oda 3 nap vissza, ott meg a maradék.. de inkább 3 nap oda, 5 vissza és ott egy kicsit kevesebb
Nekem (Hyosung GV250, ritkán is járok erre :D) a karbantartás kicsit kevesebb, mint a benzin (utóbbi átlagosan úgy 2.85 l/100km, picit kevesebb, mint Alvarónak, mert ő munkába jár, úgyhogy az időjárás bekavar, főleg télen), mert igaz, hogy szerelő végzi még az olajcseréket is (megcsinálnám én, de valahogy mindig akad más is), de még ifjonc, semmi komolyabb része nem kopott el, csak a szokásos alkatrészek, lánc, gumi (a nagy balesetet nem számoljuk, arról nem tehet, de az se volt vészes, mármint az ára). A bürokratikus mindenség az elég elenyésző (az állandó része évi 12 volt eddig, a kezdeti sem volt vészes egy ilyen kis motorra), mert ha nem is sokat, megyek azért a motorral (idén picit 10 ezer fölött lesz, most házra kell minden pénz, ami csak van, sőt).
Mi (pontosabban Alvaro) számolgatja, engem finoman érdekelnek az eredményül kapott számok, de eszemben sincs rosszul érezni magamat miattuk. Depresszióra sokkal jobb ötleteim vannak :D De én hedonista vagyok, úgyhogy inkább az élvezetekre koncentrálok ;)
Pedig nekem nem éri meg annyira motorozni, mint másnak. Még mindig túl apró és gyáva vagyok, ritkán igazán, igazán élvezetes számomra a kanyargás. Túl kicsi a sebességem hozzá, még magamhoz képest is. Ezen majd javítok. Eddig nem volt egy rendes évem, mindig volt valami, ami bekavart... Ó, ha önfeledten elindulhatnánk Szicíliába vagy Barcelonába... Persze arra 1-2 hét nem igazán elég... De vannak terveink. Vannak.
Motorozni kell. Ha nagyon takarékoskodni akarunk, akkor ilyen bakonyi, pilisi gurulásokat nyomunk, de motorozni azért kell.