Az a baj, hogy az a képessége tökéletesen működik. Hiszen FőÖrdög...
Most kellene találnunk egy Istent, de legalábbis egy Arkangyalt, aki napsütést tud csinálni.
erre kicsit feljebb tegnap délután óta... sőt egyszer délelőtt is szemerkélt...
ti nem semmi mennyiséget fórumoztok... ember a talpán aki bír követni titeket
Már tegnap este óta az esik. Minden "cukormázas"... Gianni kifejlesztette a hasonkúszás tudományát. Ehhez kellett neki 5-6 akkora esés, hogy csak úgy zörgött.
amikor magasabb gummát választottam, soka embert elsősorban USÁban kérdeztem meg, mert ott több mint 600 000 (!) ilyen mocc szaladgál. Ők, feltétlen javasolták, sőt... kipróbáltam. De a futóművön hamar megérződik a váltás, sokkal ingatagabb, bizonytalanabb volt. A lengéscsillapító is érezhetően ütött, hiszen megnőlt a csillapítatlan tömeg. És mivel a motor 137 kg, a gyári guminyomásnál pattogot, így kevesebbet kellett belefújni és állandóan ellenőrizni.
Szummázva, teszek egy próbát, visszatérek a gyári beállításra, és ha rossz lesz, még mindig visszatérhetek a jóó metzre egy új hátsógummával! Ez nem házasság , még!
A másik észrevételem, hogy a tömegközéppont kérdése a versenygépeknél az építéskor dől el. Nem a gumi oldalfalával emelgetik a mocikat. Egy magasabb oldalfalú gumi bizony kevésbé hatékony a kanyarban. Hiszen sokkal jobban deformálódik az oldala terhelés alatt. Tehát itt nem a motor sűllyesztése-emelése a hangsúlyos dolog.
Tehát a tömegközéppont kérdése a gyárban dől el. A gumi profiljától "csak" a futóműgeometria változik. Ebből is látszik, hogy mennyi mindentől függ egy futóműbeállítás.
Jó reggelt!
Dani helyett írok most. Az ő mocijának a gyári mérete a .../80-as. Most van rajta magasabb gumi. Tehát vissza szeretne térni a gyári értékhez. Ugyanis a motor futóműve, geometriája ehhez van beállítva. A .../90-es gumival újra kellett tanulnia motorozni. Most megint újra kell majd, de legalább a "jó motorral". Van neki tapasztalata ezzel-is azzal is. És, mivel nem ma kezdte, és nem is kifejezett túratempót diktál, én hiszek az ez irányú tapasztalásában. Tehát, a lényeg, hogy visszatérés van a gyári mérethez.
A cikk egyébként jó. Olvastam én is a múltkor. Viszont a mellett voksolok, hogy ami a gyári érték, az biztosan ki van próbálva, és oda van kitalálva.
Sajnos ki kell, hogy ábrándítsalak, mert pont fordítva van, a valóságban, mint gondolod.
Olvasd el ezt a cikket.
Két mondatot kiemelek belőle: Minél magasabban van a tömegközéppont, annál kisebb dőlésszög szükséges ugyanannál a sebességnél, ami az irányíthatóságot is növeli. Ez is az egyik oka annak, hogy a versenygépeknél a tömegközéppont miért van akár 150 milliméterrel is magasabban, mint az utcai motoroknál.
Tehát ezt azt jelenti, hogy mivel nálad lejjebb ment a súlypont, ezért ugyanabban a kanyarban ugyanakkora sebességnél jobban be kell(ene) döntened a motort, mint eddig. A másik hátulütő az, hogy nem csak a súlypont, de a lábtartó és az egyéb kiálló cuccok is lejjebb mentek, ezért hamarabb leérnek, mint eddig. Szóval a nagyobb bedöntési szükséghez kisebb bedöntési képesség társult, ami dupla hátrány.
Se esőbe, se melegbe, se hidegbe, de még havon se volt gondom vele......
Mivel friss volt a motorozás, az egész telet átmotoroztam (sajnos akkor még nem volt digitális technika a birtokomban)
gyárilag 80-as gumma az előírt, nem véletlen: a futómű ehhez van állítva. Én megerőszakoltam a 90-es gummával, jól tapadt és megtanultam menni vele. És minél lejebb van súlypont annál stabilabb a motor kanyarban, kezesebb. nekem ez számít.
Néztem a continental weblapot, 16osban Contiforce van 130/70-esben... de attól tartanék, mert 80-assal is töbször leéert már a középstender, még kanyarban is, ami félelmetes, ha elindul isten se fogja meg.
Maradok asszem a pirelli mt75-nél, azt legfeljebb ha szar levágom róla
Most kellene találnunk egy Istent, de legalábbis egy Arkangyalt, aki napsütést tud csinálni.
Csak told ki a mocit az udvarra, és állj be valami tető alá! Tiszta szlovéniai fíling!
ti nem semmi mennyiséget fórumoztok... ember a talpán aki bír követni titeket
Nalatok is ónos eső esik? Mintha itt csúszkált volna a kutya a járdán.
Tudhatnád, hogy mi mindig ilyen okosak vagyunk!
szép napot.
amikor magasabb gummát választottam, soka embert elsősorban USÁban kérdeztem meg, mert ott több mint 600 000 (!) ilyen mocc szaladgál. Ők, feltétlen javasolták, sőt... kipróbáltam. De a futóművön hamar megérződik a váltás, sokkal ingatagabb, bizonytalanabb volt. A lengéscsillapító is érezhetően ütött, hiszen megnőlt a csillapítatlan tömeg. És mivel a motor 137 kg, a gyári guminyomásnál pattogot, így kevesebbet kellett belefújni és állandóan ellenőrizni.
Szummázva, teszek egy próbát, visszatérek a gyári beállításra, és ha rossz lesz, még mindig visszatérhetek a jóó metzre egy új hátsógummával! Ez nem házasság , még!
Tehát a tömegközéppont kérdése a gyárban dől el. A gumi profiljától "csak" a futóműgeometria változik. Ebből is látszik, hogy mennyi mindentől függ egy futóműbeállítás.
Dani helyett írok most. Az ő mocijának a gyári mérete a .../80-as. Most van rajta magasabb gumi. Tehát vissza szeretne térni a gyári értékhez. Ugyanis a motor futóműve, geometriája ehhez van beállítva. A .../90-es gumival újra kellett tanulnia motorozni. Most megint újra kell majd, de legalább a "jó motorral". Van neki tapasztalata ezzel-is azzal is. És, mivel nem ma kezdte, és nem is kifejezett túratempót diktál, én hiszek az ez irányú tapasztalásában. Tehát, a lényeg, hogy visszatérés van a gyári mérethez.
A cikk egyébként jó. Olvastam én is a múltkor. Viszont a mellett voksolok, hogy ami a gyári érték, az biztosan ki van próbálva, és oda van kitalálva.
Olvasd el ezt a cikket.
Két mondatot kiemelek belőle:
Minél magasabban van a tömegközéppont, annál kisebb dőlésszög szükséges ugyanannál a sebességnél, ami az irányíthatóságot is növeli. Ez is az egyik oka annak, hogy a versenygépeknél a tömegközéppont miért van akár 150 milliméterrel is magasabban, mint az utcai motoroknál.
Tehát ezt azt jelenti, hogy mivel nálad lejjebb ment a súlypont, ezért ugyanabban a kanyarban ugyanakkora sebességnél jobban be kell(ene) döntened a motort, mint eddig. A másik hátulütő az, hogy nem csak a súlypont, de a lábtartó és az egyéb kiálló cuccok is lejjebb mentek, ezért hamarabb leérnek, mint eddig. Szóval a nagyobb bedöntési szükséghez kisebb bedöntési képesség társult, ami dupla hátrány.
ÁLLAT A GUMI!
Se esőbe, se melegbe, se hidegbe, de még havon se volt gondom vele......
Mivel friss volt a motorozás, az egész telet átmotoroztam (sajnos akkor még nem volt digitális technika a birtokomban)
Szóval ÉN CSAK AJÁNLANI TUDOM!
ez sláger lesz, tuttira.
Amit tok erről a gummáról, hogy keményebb keverék mint a metz, lassan melegszik, de kevésbé kopik.
Nekem a hátsó már megvan, elsőt még vadászom.
Tapasztaljál csak! Én is ezt a gumit néztem ki többek között.
"Figyejjjjj, oda miccsiná"sz!"
Maradok asszem a pirelli mt75-nél, azt legfeljebb ha szar levágom róla
Dorcsi: ment az mél, az cilveszteri fotókkal, az fríímélre. (nem csinálsz gmailes fiókot? sokkal-sokkal jobb, mint emez. )