A rendőr haver véleménye az nagyjából teljesen irreleváns (sajnos iszonyatos jogismereti hiányossággal küzd nagy részük), de elméletileg valóban nem használható a legtöbb krosszgumi a közúti közlekedésben.
Viszont pl. a FIM-es endurogumik (pl. Mitas EF-sorozat) vagy a FIM által engedélyezett krosszgumik (C-19 asszem) teljesen szabályos aszfalton is, annak ellenére hogy bütykös!
Azt hiszem, hogy a cross gumi nem használható közúton. Megkérdeztem a rendőr havert is.
Plusz benne van, hogy "Not for highway use."
Azt mondta a rendőr, hogy elküldheti a motort hatósági felülvizsgálatra, ha bütykössel mész aszfalton.
A gyári Bridgestone szerintem meglehetősen jó kompromisszum.
Száraz terepen (még keményebb felmenőkön is) simán elmész vele, sárban természetesen korlátozottak a képességei. Száraz, könnyű terepen (földút, száraz erdei ösvények) egyértelműen jobb, mint egy bütykös krossz gumi, aminek kemény, döngölt talajon semmi előnye nincs a duál gumival szemben. A gyári gumi szerintem aszfalton is elfogadható, jól dönthető, nagyon jól tapad, ha csúszik, finom visszajelzést ad, és nem is nagyon kopik. Összefoglalva: soft enduróhoz és országúti menethez is megfelelő. A másik nyerő páros a kicsit tereporientáltabb Mitas E 08-09 páros, amivel szintén jó tapasztalataim voltak száraz terepen és aszfalton egyaránt.
Nem beszélve arról, hogy cross gumival aszfalton megbüntet a rendőr is.......
Üdv!
Egy telószimmeringet meg egy kormánykapcsolót (törött de működik) kivéve végülis oké...az EXC után halovány "egy picit" de hát nem is ugyanaz a kategória... Ez az egyébként, a hirdetetthet képest egy kicsit még sikerült alkudni
http://www.biker-world.hu/kate...