Nah ez jó kérdés!A kor önmagában nem minden, meg a belecsavart kilóméter sem.Én már láttam nagyon csúnyán leélt 97-es és igen szép állapotu 94-es banditot is.Nah igen én is godnolkodtam rajta, most lehet megéri mert az euro ára lent van.Viszont kalkuláld bele az árba az oda-visszautat a regadót meg az utánfutót ha bérelned kell.Meg külfödön én még kevesebb újabb banditot találtam ami meg volt azért meg nem érte volna meg kimenni....
Nekem is volt 4-5 motor ami közül erre sett a választásom.Elötte elmentem a Red Baronba ott volt szinte mindegyikből amik aktuális célpontok lettek volna.Felütlem rájuk láttma élőben őket körbejártam alaposan átgodoltam, aztán így dönöttem a bandit mellett /ha másodszor csinálnám is így döntenék/...
Ha kell még vlamai infó szólj nyugodtan!
Igazad van és tényleg jobb félni mintm egijedni.De sztem megoldhatatlan hogy ezeket az alaktrészeket teljesen megovjuka víztől.Én spec tuti neki mennéka gyértónak ha 2 csepp víztől rozsdásodna a lánc vagy a fogaskerék-és asszem lennének segítőim is
Én vettem Motul tisztítót,kipróbáltam.Háát.. ráfújtam,de csak csöpögött le a fekete lé,de nem nagyon tisztult.Rá kell menni fogkefével,meg közbe fújni,mert elpárolog.A lengővilláról viszont úgy lehozta a ragacsos dzsuvát hogy csak na.Persze egy rongyot fújta be,azzal dörzsöltem. Szerintem kicsit drága mulatság.
Kösz mindenkinek a hasznos infót, lehet hogy a petróleumnál maradok, a vízes letisztítás nem nagyon tetszik (én még úgy tanultam, ha nem akarom hogy valami ami fémből készült megrozsdásondjon azt víztől óvni kell - de lehet hogy én tudom rosszul, és a lánc, meg a lánckerék amúgy sem rozsdásodna be, biztosan valami ötvözet).
A petróleum meg olcsó is, ráadásul ha minden koszt lehoz, akkor tökéletes lesz nekem az is.
Köszi a választ!
Sasoltam már hirdetéseket, pont azért kérdeztem rá. A hirdetésekben 500e környékén van ugyan bandit 400, de régebbiek. Úgy néztem hogy a jobb és "újabb" banditok olyan 600nál kezdődnek... ezért kérdeztem, hogy sztetek érdemes-e öregebbet (~"93 körülit) venni. Említetted a külföldi hirdetéseket. Ha külföldre (Ausztriába, esetleg Németo.)mennék ki nézni 400as banditot ilyen árban megérné kint venni? Gondolom a papírok kinti mocira jóval drágábbak lennének, és az a 20-50e ft gondolom esetleg amit tudnék rajta fogni nem egy nagy összeg, ha esetleg lehet rajta fogni...
Más moci csak a kawának van a zzr 400 amit néztem, de az nekem nagyon "ormótlannak" tűnik szemből, nagyon nagynak néz ki...
nu teljes körű ellátást kapsz..aztán majd a tapasztaltabbak kiegészítik, addíg is:
A lánctisztitás egy nagyon egyszerü művelet, le se kellene irni, de mivel az egyszerüség mellett nagyon fontos is ezért mégis megteszem.
lánctisztitás feco módra:
hozzávalók:
-0.5""-os ecset
-kis mü.a. edény
-0,3 l petroleum, vagy kerozin
-kevésbé szennyezett rongy
-esteleg az inyenceknek kompresszor, fúvató pisztollyal
-láncspray
elkészités:
1. tedd a motort középállványra
2. tölts petroleumot a müa. edénybe
3. a lánc alsó ágán középen kezdd a tisztitást az ecsettel és petroleummal, úgy, hogy a szennyezett petroleum az edénybe vissza tudjon csepegni(elvégre a környezet védelem, na meg a takarékosság is fontos)
4. a tisztitást addig végezd amig körbe nem érsz a láncon
5. a hátsó lánckereket is tisztitsd le
6. vedd szemügyre a lánc tisztaságát, és ha szükséges ismételd meg a müveletet tiszta petroleummal.(biztosan legalább kétszer át kell tisztitanod, ha nem háromszor)
7. ha végeztél, a láncot töröld le rongyal esetleg óvatosan kompresszorral fújasd ki
8. takaritsd fel a betonra folyt petroleumot!
9. pár óra múlva, amikor a lánc teljesen megszáradt vékonyan fújd be láncspray-vel(természetesen a lánc belsö felét,a hátsó lánckerék elött)
10. ha a láncspray megszáradt adhatsz neki mégegy nagyon vékony réteget, és ne feledkezz el a hevederek kenéséröl sem(külsö-belsö egyaránt)
11. töröld le a kerékre és a gumira csepegett petroleumot
12. várd meg mig a spray teljesen megszárad kb. 30 perc , menj a mocival pár km-t
13. a kerékre kicsapódott felesleges kenöanyagot töröld le, ne csúfitsa a szép Banditádat!
fontos:
-ne használj a tisztitáshoz drótkefét, magasnyomású tisztitót, vagy vegyszereket mert a gumigyürüket hamar tönkreteszik.
Bocs attól akitől idéztem de nem tudom kicsoda....
jah, én csináltam petroleummal..teljessen jol leszedi a mocskot és kíméli a láncot..kell egy jó rongy ami nem szöszölős + kisecset..ennyi...utána mehet a lánspray..asszem 1l petr 6xx-Ft vettem...
Mondok egy másik alternatívát, ezt is kipróbálhatod: Veszel egy flaska petroleumot, ez ha csak lántisztításra használod ezer évig elég lesz, fogsz kis ecsetet és szépen megcucálod a láncot lánkereket...gyönyörűen oldja a koszt... ezt megcsinálod 2x -alig 1-3 dc petroleum, nem kell áztatni az ecseet benne- és egy rongyal áthuzod a láncot ezzel megvan tisztítva ....és a víz el van felejtve....utána jöhet a lánspray...van egy leírás vhol olvastam...este lehet berakom ide...
Üdv a körben!Előszőr is sok balesetmentes kilómétert!
Álltalában a láncsprék mellé lehet kapni azonos tipusu lánctisztító sprét is amire rá van írva a pontos használat.Igaz nekem más márkáju a lánctisztitóm és más a láncsprém de nem volt gondom.
Enyém az úgy müködik hogy ráfujod egyeneltesen a cuccot vársz vele egy bő 15 percet a makacsabb koszt levakarod erősebb kefével/de ne drótkefe legyen/ aztán bővizzel lemosod aztán megkinálod még egy kis tisztitóval és lemosod aztán utána megvárod míg megszárad a lánc és lehet olajozni.Én amugy az S100-as lánctisztítót használom..
Mindenek elött alaposan járd körbe a gépet a külseje igen sokmindent elárul a gépnek/lábtartó, váz kipuff telószimeringek környéke stb/.Aztán ha az oks akkro indítsátok be, arra figyelj hogy a motor indítás elött mindíg hideg legyen, aztán indítás után figyeld az alapjáratot és a kipukkantót ha nagyon és sokáig füstöl akkor gond van.Meg ha huzol neki egy kis gáz akkor a fordulatszámnak egyből nőnie kell és ha elengeded azonnla csökkennie kell.Figyeld a gumik kopásást is.Ha a tulaj engedi menj vele egy probakört ha nem akkor kérd meg hogy vigyen vele egyet. meg nem árt ha van melletted egy tapasztalt haver is.
Csatlakozom én is a fórumhoz, mert van egy pár dolog, amiben segítséget kérnék.
Csak nemrég lettem motoros, még igaz hogy hátravan a rutin, meg a forgalom, de majd meglesz. A fontosabb az, hogy minnél jobban akarom karbantartani a gépet, hogy sokáig használhassam.
A lánc olajozását akarom megoldani, de nem mindent jegyeztem meg, amit mondtak a motorosboltban, inkább itt kérdezlek meg titeket.
Hogyan és mivel is kell csinálni?
Vettem Castrol láncspray-t, de az árus azt mondta, hogy először a portól, piszoktól ki kell takarítani ......-val, majd vízzel lemosni (csodálkozom rajta), száradni hagyni, utánna feltenni középálványra, majd 1-be kapcsolni (ha jól értettem), és alulról a lánc tetejére, és hátul a fogaskerékhez befújni. Eloszlik rajta az anyag, de álni kell hagyni kb. 1-2 óráig (elpárolog róla a felesleges genny, adalékanyag, marad a tiszta olaj), utánna irány harány.
Mivel kell letisztítani, és hogyan kell csinálni.
Előre is köszi.
Igazából én 250-es Bandit-ot vagy ZZR-t néztem ki magamnak.
Jónak tűnik az az XV 125-ös, de annál picit nagyobbat, a 400-as GSX-nél meg kisebbet szeretnék.
Meg tudnátok mondani, hogy ilyen használtmotor vásárlásánál, mit, hogyan, miként érdemes megnézni, megvizsgálni, esetleg átnézőszervízt csinálni?
A Yoshi kb olyan mély, mint a Bódis, csak reszelősebb, szaggatottabb a hangja. Ha azt nézed, h a Yoshi 110e, a Bódis meg 65e és E jeles mindkettő, akkor nem hiszem h megérné Yoshit venni.
Azt kalkuláld bele, h alul gyengébb lesz a verda.
Ja, és 5 forintot nem adnék olyan kipufogókért, ami nem látott fékpadot és nincs E tanúsítványa. Ha ideér a TÜV, akkor mi lesz? Tele lesz a szemétdob finster,reptor mastek és társaival?
Vegyetek Bódist! Támogassuk a magyar ipart!
Tegnap láttam egy Bódis véget egy GSR-en. Eszméletlen igényes a kidolgozása.
Szia!
Nézz körbe a hasznaltmotorok.hu-n vagy esetleg külföldi használtmocis oldallakon 500-ért már kapsz 400as banditot érdemes ráhaslani az apróhirdetéskere Eredményes keresgélést!
A saját sufnis kipukkantókkal aza baj hogy ha külföldre mész és a zsaruk nagyon rávannak kattanva az eu-s /lassan már a tököm eldobom a köcsög eu-s szabványoktól/ minősítésre akkor csunyán megbüntethetik az embert!Idehaza még nem nézik annyira-tudtommal.
Nah ez jó kérdés!A kor önmagában nem minden, meg a belecsavart kilóméter sem.Én már láttam nagyon csúnyán leélt 97-es és igen szép állapotu 94-es banditot is.Nah igen én is godnolkodtam rajta, most lehet megéri mert az euro ára lent van.Viszont kalkuláld bele az árba az oda-visszautat a regadót meg az utánfutót ha bérelned kell.Meg külfödön én még kevesebb újabb banditot találtam ami meg volt azért meg nem érte volna meg kimenni....
Nekem is volt 4-5 motor ami közül erre sett a választásom.Elötte elmentem a Red Baronba ott volt szinte mindegyikből amik aktuális célpontok lettek volna.Felütlem rájuk láttma élőben őket körbejártam alaposan átgodoltam, aztán így dönöttem a bandit mellett /ha másodszor csinálnám is így döntenék/...
Ha kell még vlamai infó szólj nyugodtan!
További jó ekresgélést!