Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Vagy persze még a nagy kedvencem...egy jó kis 750-es Honda Africa Twin
Sajnos én főképp meló miatt vettem meg,mert kellett közlekedési eszköz.Amúgy nem ilyet szerettem volna első sorban,de végül ez volt elérhető áron akkor és így ő lett. Amire nagyon fájt a fogam az vagy egy 600-as ZZR lett volna,vagy 600-as Bandit,de talán leginkább egy 750-es Honda VFR. Vagy az újabb 800-as,de az már kicsit drága.
Nem magas lorol beszelve (mert hogy nekem nagyobb motor van , meg oregebb vagyok, meg stb),de ezt mondatot par ev mulva mar mas figuraval a vegen fogod te is leirni. Mondjuk ilyennel: .
Tudom hogy erintett vagy a dologban, de mint lathatod akarcsak novembernem , ha te megkerdezted volna neked is azt tanacsoltam volna hogy ne ilyet vegyel.
A red baron kezdte talan a beonteset ennek a kategorianak kb 8-10 evvel ez elott. Nem hiszem hogy tul sok elegedett ugyfele lenne, ha csak azok nem akik egyaltalan nem ertenek a motorokhoz, es kemenyen aldozataul estek a balekvadaszatnak.
Nekem igazan nem erdekem megroviditeni a tulajokat, nem kapok senkitol hononariumot az irasaimert, de kepes vagyok partatlanul leirni a valosagot sajat meggyozodesem,tapasztalataim szerint . (Es irom ezt ugy hogy nekem is 400-as volt az elso motorom,de csak 2 hengere volt, es nem nem volt megbonyolitva a szelepvezerlese, es meg le is volt fojtva. Es itt sokan nem is hallottak rola , pedig volt olyan megbizhato, es kiforrott mint egy GS 500, ER 500, vagy tarsai. De kioregedett alolom, tovabb kellett lepni. Persze nem kell mondanom volt az a balok aki meg ra akart ulni, igy elkelt es talan meg most is nyustoli valaki, bar nem mindegy milyen aron. De azert azt a fontos tenyt meg kell emliteni, hogy az a motor meg akkor kerult hozzam, mikor meg Jawa , es MZ uralta az utakat, es barmelyik leharcolt Japan motor nyergeben ultel istenkent tiszteltek, ha nem is volt penzed alkatreszre vagy benzinre akkor is, es ez nem is volt olyan regen csak 15 evvel ez elott. )
Akinek ilyen motor nyugszik most a garazsaban , hasznalja egeszseggel,es ha nem lesz ra "szuksege" adja el nyereseggel. Ha valoban jo alapotban van , vagy balek a vevo, ez akkor ugy sem lesz tul nagyon megerolteto.

Udv
Istvan
Érdemes amúgy figyelni,hogy fékek nem ütnek-e (féktárcsák cseréje egy vagyon)...váz,villa nincs-e sérülve,motor nem húz-e jobbra balra. Nyilván,hogy a motor egészséges hangon jár vagy már az elején okádja a füstöt és a tulaj úgy mutatja be,hogy mit tud,hogy tökig tiltja a vasat
Nem árt ha a karbik is nagyjából szinkronban vannak,mert ha össze vissza hörög a motor,akkor elég nehéz kifülelni más hibákat.
Tank belsejét érdemes nézni,hogy nem rozsdás-e (ilyen korú motornál simán előfordul).
Hűtőventi bekapcsol-e a megfelelő hőfokon vagy sem.
Láncot,lánckerekeket se árt megnézni...ha brutálul le van nyalva,akkor arra is simán kalkulálj egy 50-est.
Nemtom mit említsek még...Ha eszembe jut valami írom.
Kérted hogy írjak mire kell odafigyelni. Hát egy ilyen korú motornál alapvetően már mindenre
De amúgy a Banditnak a gyengéi,hogy hidegben nehezen megy (ki lehet fogni kivételes példányokat,de elég ritka). A felfüggesztése picit puha...nagyobb ember alatt már eléggé leül. Főképp kisebb emberek számára tervezték.
A másik hiba,amivel én még nem szembesültem,de dumáltam pár szerelővel és az ő tapasztalataik szerint a vezérműláncot szereti megzabálni elég szépen a Bandit.
De mondjuk típushibája sok másik motornak is van...pl Honda VFR meg sorra főzi meg a fesszabályzókat etc...
Ha mégis erre teszed a voksodat,akkor meg tudom adni egy Bandit specialista számát,ő el tud igazítani.
Még itt áll a garázsban, egy m-t nem megyek vele, de így is minden elromlik rajta
Tied elment már, vagy még költesz rá?
Az utolsó mondat kivételével egyetértek. Amúgy kár elkezdeni a gépelést is ilyen esetekben, én még nem láttam olyat, hogy bárkit észérvekkel le lehetett volna beszélni, ha nagyon kinézett egy motort.
NEm!

Ahogy István is a tőle szokott módon leírta.
Engem is érdekelt első sorban a 400-as, de mindenki lebeszélt róla- mert kicsinek nem kicsi, de nagynak nem nagy.
Nekem egy VFR volt az áldozat, régi....de csak 300 pénz lett volna.
Ismerni nem ismertem ezért jött a kérdés.....majd a meglepetés, hogy biza azoknak a V4 miatt a hátsó két henger általában mindig besül..(t)

Ok.....
Mivel nem voltam semmibe jártas igy meglepődtem mikor Bexi haver megvette a GS500-ast....Azt vettem Én is....
Akkor volt 1.248.000ft
Nekem a pénz diktált.....
H tudom hogy létezik olyan hogy ER5? Akkor azt beszemmeg hiszen az akkor csak valami 1.048.000 volt.....
De ugye Kawasakikban a tudásom a ZZR, ZXR-ig terjedt és kész....

Nem bántam meg a mai napig....HŰ társam volt 67.000km-en keresztül amit 3 év 3 hónap és 8 nap alatt belecsavartam.


Itt tényleg minden a pénzről szól.....
Sokan jobbnak tartják a CBF500-at....de ugye több beruházás is kell.....kezdve ott hogy pl annak ugye vízes a blokja......drágább rá a gumi.....stb.....

A GS egy öszvér......nem sok dolog van ami elromolhat rajta......épp ezért abból akár még a 10 évest is sokkal nagyobb jókedvel meg lehet venni...

És ami a lényeg?
Pontosan.....arra is gondolni kell, hogy minden motort kinő a tulaj.....hogy tud majd belőle kiszálni?
Vazz, senki ne vegyen semmilyan 400as motort, mert csak pénzt kell rákölteni...
Egy novemberi hasonlo kondolkodas tarsadat a kovetkezokkel kivantam meg lebeszelni:(8788-as hozzaszolas ,nov17)
"Hello!

Jellemzően nem a motorok megbízhatóságáról van elsősorban szó. Alapban kevés elfuserált konstrukció futkározik az utcákon. Az hogy ezek közül melyiket ismerjük az reklámoknak, markentingnak az érdeme. És hogy melyikből marad fent még öregebb korára is több darab, az jellemzően annak is függvénye hogy mennyit adtak el belőle új korában , és melyik kategóriába tartozik. (Mert van néhány darab aminek kiemelkedő volt az eladási statisztikája, de túltelesítette a donorok szállítását, így kevés "élő példány " maradhatott fent.) A banditok összeségében nem a gazdagok motorja. Megfizethető mivolta miatt miatt sokat adtak el belőle, így mindenhol jól ismerik , és nagy darabszából következően a megbizhatóság is beleívodott sok ember tudatába amit szerintem kicsit túl is misztifikáltak.
Közben azért eltelt egy másfél évtized. A kisebbek sok gazdin átmentek, mindenki megtanult rajtuk motorzni, esni, kelni, motort szerelni. És azért tudjuk jól hogy ezeket a kisebb gépeket főleg nem halmozták el sok gyári alkatrésszel a kezdő fiatal gazdáik zsoldból, vagy ösztöndíjból, mikor benzinre is alig futotta. Ha ezeket összegzed akkor a piacon lévők között megtalálod a legtöbbet megélt példányokat, amelyikeknek vagy felfedezet az összes hibáját amit előélete során rámértek, vagy úgy veszed meg hogy nem tudod, és majd menet közben derül ki. Tedd fel mindig magadnak azt a kérdédt hogy vajon miért akarják eladni azt a jószágot, és te az ő helyükben mikor akarnál megszabadulni tőle?
És végre be kéne már látni, hogy a motorokat sem 10-20éves megbízható üzemre tervezik és gyártják! ha 10 év feletti motorban gondolkodik valaki akkor legyen tisztába azzal hogy az nem fog elmenni neki még 50 ezer km-t komolyabb meghibásodás nélkül ( akármilyen gazdája is volt!, föleg egy pici hengerűrtartalmú motor, legyen az bármennyire "megbízható"!)
A helyedben inkább vennék egy GS500-ast ha nem mersz belevágni még a nagy (liter feletti) gépekbe. Még ilyen állapotban is van valós kevés km-rel, mivel jellemzően más célközönséggel rendelkezik, és hatalmas a választák belőle. És fentartása is töredéke mint egy változó szelepvezérlésű széthajtott kivitelé.
Nem vagyok tisztában az anyagi lehetőségeiddel, de nézd meg általában, hogy a fiatalok az uccsó pénzüket is beleölik a motor megvételébe, és aztán ha valami baja van a használt gépnek, arra már nem jut pénz, így marad a tákolás, vagy rásózás másra.
Nem vagyok pesszimista, csak realista."

A baj csak az hogy erdekelni erdekel beneteket a tema, de veszitek a fardsagot hogy valoban utanna olvassatok. Es most lehet hogy ez a motor az almod, de igen kozel vagy hozza hogy a remalmodda valjon. Azert mert csak ezt az egy nevet ismeri mindenki attol meg van sok hasonlo jovagasu motor. A 400-as kategoria az ami igazan nem valo semmire, csak , ha sok felesleges penzed van akkor tok jol el lehet ra Qrni. Szerintem azert fussal neki megegyszer a motorkatalugusoknak, es gyozodjel meg valojaban, hogy tenyleg nincs ennel "szebb" motor! Ugy velem meg erhetnek meglepetesek! Tudod a banditon kivul is van vilag , es eleg szeles es szines. Ha meg nem erzed magadban a kepesseget arra, hogy te magad szereld, es tartsd karban akkor meg foleg ne ezt valaszd, mert berletet vehetsz a szervizhez.
Nem hiszem hogy tapasztalatok nelkul erdemes elkotelezni magad egy ismeretlen dolog mellet, csak mert masrol nem nagyon hallottal.

Üdv.

István
Hello.
Visszaolvastam a fórumban és láttam, hogy neked egy 400-as Banditod van. Én pont most szeretnék egy ilyet venni. Tipikus hibákat amik lehetnek és oda kell rá figyelni tudsz nekem említeni amit a vásárlás előtt meg kell néznem.
Ami még érdekel: nehéz olyan embert találni aki jól meg tudja csiálni?
Köszi előre is István.
Ja majd elfelejtettem a lényeget
Még pár nap és én is bandita leszek....ő már az enyém...csak a forgalombahelyezésre vár
Buék Banditák!

Nem emlékszem ki kérdezte annó a sidi csizma rendelést....most eljött az idő...nem várok...jövö héten de legkésőbb az utána következő héten(12-13) el szeretném küldeni a rendelést.
Aki komolyan gondolja jelentkezzen és megbeszéljük a dolgot...így ha 2-3an összeállunk olcsóbb lesz a csimma is és a postaköltség is osztódik....
Sidi csizmákról van szó....kb ilyen árakon...de ha meglesznek az emberek akiknek tuti kell....megkérdezem a csávót az ebay-en hogy mennyit enged még és így alakulhat is még ez....remélem így lesz
vertigo 47-48-50ezer
vertigo corsa 65-66-68ezer
vortice 77-78-80ezer

Szóval gondoljátok meg és csatlakozzatok....
Én is így voltam ezzel,hogy nekem nagyon tetszett a 250-es,meg hogy elég az ahogy megy.
Aztán nem kellett egy év sem hogy rájöjjek,hogy rossz döntés volt megvenni.
Igen csak le kellett engedjem az árát hogy el tudjam adni.
De persze azt veszel amit akarsz,a te pénzed.
Akkor még engem sem tudtak volna lebeszélni róla hogy megvegyem.
De szó sincs arról,hogy én bárkinek is meg akarom hiúsítani a tervét,hogy ilyet vegyen ...Csak elmondtam az én egyéni véleményemet a dologgal kapcsolatban.
Nem azt mondtam,hogy mindegyik nehezen megy,de nagy százalékban előjön ez a probléma
Sztem most nem arról van szó,hogy melyik mutatja a valóst vagy melyik nem...mindegyik lehet pörgetve,de azért ezeknél az idősebb japcsi gépeknél ez már szinte majdnem tuti.
Nem mindegyik 400as indul nehezen hidegben...
Manapság melyik jármű órája mutatja a valós km-t?
Persze ha mindenáron ez a vágyad,akkor vegyél ilyet.Csak semmiképp se kapkodd el a megvételt mert utána több szerelgetéssel töltött órád lesz vele,mint amennyit használod.
Amúgy menettulajdonságait nézve,meg kinézetet meg kezelhetőség stb... tényleg nagyon jó kis motor.
Az meg hogy csak jót hallottál róla...szintén azt tudom tanácsolni,hogy olvass vissza Nem én vagyok az egyetlen,akinek a hideg beálltával pl beindíthatatlan a gép. Mondjuk ennek ellenére nagyon jó állapotban van,csak hát ez pl típushiba. Meg nekem spec kényelmetlen hoszabb távon.
Amit Blue ír az meg szín igaz. 80%-a Japánból behozott,lestrapált,agyonhajszolt gép annyi kilóméterrel,hogy már 2x körbeforgott az óra.
Én amikor motort akartam venni több,mint fél évem ment rá...keres,megnéz,szar,újra keres és ez ismétlődik.
Volt hogy bementem kereskedésbe és még az eladó is a szemembe mondta,hogy ezeknek az órája már mind bontott,tehát a km állás és a motor állapota megjósolhatatlan.
Olvass kicsit vissza...Blue-val nemrég vesézgettük ezt a témát egy másik érdeklődőnek...nemjólmondom?
Neked is ugyan azt fogom mondani mint bárki másnak

250-400-as mocik nagy része japó belpiaci - Xkm-rel....
Alkatrészellátás nem mindenben garantált....
Nagyobb esélye van belenyúlni egy szarba, mint egy elfogadhatóba...
A többi már a Te döntésed.

Szerinted miért van tele egy csómó hirdetéssel a net már hónapok óta? Mert senki nem viszi.....aki kicsit gondolkodik....mert nem meri bevállalni ezeket a dolgokat, hiszen rákölt fél millát utána meg ki tudja még mennyit. És ugye a motorozás feelingje nagyon hamar eltünik ha minden egyes kör után szerelgetni kell.
Nekem a 400-as az álmom. A kérdéseimre remélem valaki tud válaszolni légyszi mert amíg nem tudok meg többet a Banditról sajna nem nagyon merek belevágni a megvásárlásába.
Pl egy ilyen?

http://www.hasznaltauto.hu/2421368_suzuki_gsf_
2001
Nekem a 400 tetszik és kezdő motornak és amire használni akarom bőven elég. Eddig csak jókat hallottam róla. Azon tanultam vezetni és szerelem volt az első látásra. Még nagyvasban elég kezdő vagyok és nem szeretném sem magam sem a gépet nagyon lezúzni. A használt és a 400-as pont erre tökéletes megfelel nekem.